Potvrzeno: Nové tramvaje pro Prahu dodá Škoda, Pesa ani Stadler nepodaly námitky
Podobu tramvaje zveřejní Škoda při podpisu smlouvy.
Škoda Transportation je definitivně vítězem největší tramvajové soutěže v Česku za posledních 15 let. Proti jejímu vítězství se neodvolal ani Stadler Rail, ani z finálního hodnocení vyřazená PESA Bydgoszcz. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tak může s výrobcem uzavřít smlouvu.
„Lhůta pro podání námitek proti rozhodnutí DPP o výběru vítěze ve veřejné zakázce až na 200 nových tramvají pro Prahu uplynula o půlnoci z pátku 24. na sobotu 25. listopadu 2023. DPP neobdržel žádnou námitku, a může tak přistoupit k procesu podpisu smlouvy s vítězem,“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
DPP v soutěži hledal dodavatele až 200 tramvají. Nabídková cena vítěze byla 16,602 miliardy korun, tedy 82,5 milionu korun za vozidlo s pracovním názvem Škoda ForCity Plus. Jeho podobu Škoda plánuje zveřejnit při podpisu smlouvy.
O dodavateli nových tramvají pro Prahu se rozhodovalo mezi dvěma výrobci. Nabídku do finální části soutěže podal vedle Škody ještě švýcarský Stadler Rail. Nabídl vozidlo s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha. Jeho celková cena byla 17,765 miliardy korun, jednotková cena tramvaje činila 88,2 milionu korun. PESA se soutěže účastnila, ale pro chyby v nabídce byla vyřazena.
DPP vypsal soutěž na nové tramvaje loni v listopadu po více než deseti letech. S vítězem tendru uzavře rámcovou smlouvu až na 200 nízkopodlažních jednosměrných tramvají. Závazně odebere 40 tramvají, s dodávkou prvních 20 vozidel se počítá v roce 2025 a dalších 20 tramvají v roce 2026. Nové tramvaje mají mít délku do 32 metrů a kapacitu 220 cestujících, z toho 60 sedících, přičemž alespoň 60 % sedaček musí být po směru jízdy. Dodavatele DPP vybíral podle deseti kritérií, cena měla váhu 50 procent.
Škoda uhájila domácí půdu. Zvítězila v obřím tendru na nové tramvaje pro Prahu