Potvrzeno: Na lokálku do Kralovic se vrátí celoroční provoz vlaků, zajistí je Die Länderbahn CZ
RegioSprinter Die Länderbahn CZ na trati Rakovník - Kralovice. Foto: Tomáš Duroň / Die Länderbahn CZ
Provoz budou platit hlavně obce podél trati.
Chtělo by to každopádně po celý týden, tedy i všední dny a o víkendech aspoň 5 – 6 spojů. Jenže záleží to na tom, kdy se kmnečně rozsvítí v některých hlavách ve SČkraji.
a platit to bude kdo???
Tento provoz tam do nedávna byl. A jezdily tím jednotky lidí. Souběžně jezdily autobusy, které obsluhovaly drahou neobsloužené obce nebo jejich části. Teď jezdí jen ty autobusy. Jedou stejně dlouho, ale mají 2x více zastávek. A objednatel i při navýšení počtu spojů šetří finance. Co je na tom špatně?
K čemu bude dobrý návrat vlaků v pracovní dny? Alespoň 1 výhodu pro běžné dojíždějící? (a přítomnost toalety na krátké v trase se nepočítá). Nevýhody jsou evidentní: zastávky na odlehlých místech zatímco autobus je má v zástavbě a klidně i více na 1 obec.
Reaguji tímto komentářem na odpůrce provozu na této lokáce.
Podle dat SŽ šlo na údržbu této tratě v posledních letech opravdu minimum peněz. To znamená, že provoz je opravdu z většiny hrazen obcemi a je to tedy věc místních, zda si dopravu objednaní. Já jsem jedině rád.
V jakém nátěru budou jezdit? Zelené pro Ústecký kraj, červeno-bílé pro Středočeský kraj nebo modré pro Plzeňský kraj? Nebo ve vlastním nátěru DLB?
Bude to jezdit v zeleném nátěru, půjde o stejná vozidla, která jsou v provozu v Ústeckém kraji. Ústecký kraj bude rovněž objednatelem až do Kralovic v rámci stávající smlouvy, přičemž si to nechá zaplatit od obcí a Plzeňského kraje.
Je to takový hezký epilog ve vztahu ke sporu mezi Ústeckým a Středočeským krajem o tratě 110 a 124, kde Ústecký kraj vyhrál. A nejen to – ještě pomáhá se smluvním zajištěním na trati 162.
A přece to jde…vikendove spoje, pokud možno až ke klášterů mariánská Týnice…
To je jeden z příkladů nesmyslnosti různých krajských nátěrů. Nedávno jsem v KV a Chebu viděl řadu autobusů v zeleném nátěrů s texty o Ústeckém kraji.
Dojde k evoluci na tzv chameleona. Někde kolem Mutejovic či kde se jednotka sama bude prebarvovat že zelené na červeno bilo modrou a zpet
Ukončení trati je na nevhodném místě, chtělo by to zřídit koncovou zastávku v oblasti mezi ulicemi Týnecká x Za Rájem. Trať tudy do Mladotic pokračuje, tak snad by to až takový velký problém z hlediska nákladů to realizovat už teď, být nemusel.
Pokud hýbat s konečnou, tak až ku Mariánský Týnici jakožto turistickému cíli poněkud významnějšímu, než jsou garáže na periferii Kralovic.
Metoda „nikdy jsem tam nebyl, tak se podívám do mapy a budu dělat chytrýho“ tady fakt nefunguje.
Proč hned „napálit do ksichtu“? O té Týnici se píše v článku, že to chtějí časem, a z hlediska docházkové vzdálenosti ke kolejím je úplně jedno jestli jdu kolem kovoštotu, garáží nebo rybníka.
A kam jako půjdete? Bavíme se o trati s víkendovým a tedy drtivě turistickým provozem, a tedy o lidech, které skutečně nezajímá docházková vzdálenost z nádru do Kralovic..
A tedy nedává sebemenší smysl posouvat kralovickej nádr o párset metrů dál (mimochodem, z toho vašeho umístění by to na kralovickej haptplatz bylo o celejch asi 100 metrů blíž než ze současný stanice, což je jen další argument proto, že je to blbost na kvadrát.
Perón zastávky není nádr. a i o víkendu to bude sloužit nejen lufťákům. Stejně tak nikde není psáno, že musí zůstat navždy jen u víkendového provozu.
Ok, tak každej víkend to poslouží aspoň pěti místním, to je fakt argument pro budování nový zastávky.
Hele, esli jednou někoho napadne obnovit trať do Mladotic, pak se asi můžem bavit o novejch zastávkách, ale do tý doby to nedává smysl napsto z žádnýho úhlu pohledu. Maximálně tak to prodloužení do Týnice, i když i to je ekonomicky hodně na hraně.
Z hlediska nákladů by bylo asi nejlepší udělat šturc před bývalým přejezdem na Manětínské a u toho šturcu naskládat panely 550 cm nad t.k., ať je to alespoň bezbariérové. K zámku by to bylo ani ne 3/4 km.
To obnovení k Mariánské Týnici se zastávkou ještě upostřed u bytové zástavby není problém, spodek je v pořádku, je nutné obnovit přejezd, který byl zaasfaltován a stačilo by tam použít svršek z nějaké obnovované trati. Jsou to necelé 2 km a v takovém případě by to mohlo být do 10 milionů Kč, v případě opravdu dokonale provedené rekonstrukce tak cca do 20 milonů. To vše je snesitelné, zvlášť když víme, jak se neskutečně vyhazují peníze na silnční dopravu. Tady to má aspoň smysl a lze předpokládat, že do budoucna se to obnoví nebo přestaví i na tu Plzeň.
Jaký má smysl dát 20 milionů, aby tam 8x za víkend projel vlak svezl za víkend tak 50-80 lidí? Pokud by ta rekonstrukce vydržela 20 let, tak by svezení jednoho cestujícího stálo 240 korun. To se můžete 2 nebo 3x projet na lochnesce Matějské a užijete si víc.
Doufám v jedno – že toto posune tu diskuzi o lokálkách směrem, který tu měl být už dávno. Přestat si hrát na potřebu kvůli dopravní obslužnosti pro místní a napočítat to v kontextu turismu, jako to svého času dobře dělala JHMD. A tomu pak plně podřídit objednávky a časy. Kdo jel se třema dětma, kolama a psem na výlet, ten dá za pravdu, že jinak než vlakem to nejde.
No a náklady na podporu toho turismu se tomu kraji/městu/místu vrátí jak? Turista dojede do Mariánské Týnice, kde si nedá ani oběd ani si nic nekoupí… Oběd si dá možná v Kralovicích, pokud bude U Beránka volno, protože Hotel Prusík z důvodu nerentability zavřel. A pokud jde o obchod, o víkendu odpoledne jsou v Kralovicích otevřené 2 vietnamské obchody a Penny. Nějak nevidím co to městu přinese… btw: a nemyslel bych si, že do Mariánské Týnice budou směřovat o víkendu každým vlakem desítky turistů… spíš jednotky…
Souhlasím s Vámi a beru to tak, že udržet vlak je krok číslo jedna. Ve chvíli, kdy by to zapadlo do širšího kontextu turismu v lokalitě (bundle vstupenky + vlak například, promo vlaku v ubytovacích, identifikace atraktivit u zastavek), může to přece dávat smysl. Nic co by v zahraničí běžně nefungovalo.
Je to sněhová koule a nějak se začít musí
Jasně, že to v některých lokalitách funguje a může fungovat, ale zrovna tady je jedinou atraktivitou bývalé proboštství v Mariánské Týnici. Rodiště a muzeum Edvarda Beneše v Kožlanech pomíjím, protože je od železniční zastávky 2,5 km daleko a v neděli má zavřeno. Na hrad Krakovec je to ze Všesulova nebo Zavidova 5 km. A to tedy nejsou cíle, které by přitáhly do vlaků desítky lidí za víkend.
A pak se to přepočíta na občany, hlasy a bude klid… Hlavní jsou pravidelní cestující, ne výletníci.
Jojo, tokhle uvažujou třeba moudrý hlavy v Jihočeské gubernii, a tak se holt coby turista ku většině turistických cílů dostanete leda tak autem…
Tohle ale nebude ten případ. Z Kralovic se dá i teď dostat o víkendu do Mariánské Týnice 3x denně, z Rakovníka (Prahy) 2x.
Reaguju na větu, že hlavní jsou pravidelní cestující a ne výletníci, podle které jsou špatně i ty vaše 3 busy.
Každopádně, lokálka může být turistická atrakce sama o sobě, autobus těžko (leda by jezdilo nějaké to RTO). Běžte se podívat o víkendu třeba na podbrdskou lokálku ZTřebaň – Lochovice, kolik jezdí lidí, a kolik jich jede autobusem…
V případě Kralovic lokálka sama o sobě příliš atraktivní není.
Rozhodně ne na pravidelné vyšší počty cestujících.
Pro vás ne, pro některé ano.
Kdyby už nic jiného, ještě tam máte jeden hrad, chatové osady, chalupy pro Pražáky a Kladeňáky, ale i Plzeňáky, nějaký ten les atd.
Jako, že Pražáci a Kladeňáci pojedou na chatu či chalupu vlakem, aby k ní pak mohli šlapat třeba 5 km pěšky? Vážně? Navíc Kralovicko je historicky chatařskou a chalupářskou oblastí spíše pro severní Čechy – Chomutov, Most, Teplice…
jenže vlak má právě smysl tam, kde je velké množství pravidelných cestujících nebo jistý objem nákladní dopravy. Což tady teda není…
Hustota osídlení kolem této lokálky roste, lidí přibývá.
Kdo jezdí autem typu Land Cruiser, zvládá to i autem. Jen je to dost drahé.
Tak, tak teď už „jen“ opravit zbytek trati do Mladotic.
Nerozpočtuje náhodou SŽ peníze na pravidelnou údržbu?
Která probíhá tzv. Statistickým způsobem. Sectou se stromy a změří přírůstky za poslední rok
I na to dojde, i když mnozí se z toho opupínkují.
Info pro zajímavost, které souvisí s tratí 162. Na trati 162 od GVD dojde k omezení provozu rychlíku KŽC z/do Prahy, který pojede v novém čase (mnohem později) a pouze 5x ročně (dokonce pojede i 5. 12. 2024)
Proč proboha? Vždyť ta lokálka vede lesem, mine polovinu vesnic a oproti SOUBĚŽNÉMU autobusu je dražší. Současné změny na Rakovnicku se nesou v duchu seškrtáme to všude trochu, aby se ušetřilo na zdejší lokálku, která doteď nikomu nechyběla. Tak teď ještě obnovit třeba Kolešovku pro běžné dojíždení a bude dílo dovedeno k dokonalosti…
No u víkendovýho provozu můžou být ty lesy lákavá destinace…
Když to ty obce chtěj platit a maj na to, proč ne?
Jádrem pudla je, že tenhle typ lidí, jako je tady soudruh Pozorující, se zalyká vzteky už jen proto, že si někdo může něco udělat po svým a nemůže mu to škrtem pera zamáznout kdejakej tesilovej panák. Už to, že se obce na něčem dohodnou a zaplatěj si to je pro takovýhleho zpufalce donebevolající drzost. Kdyby si aspoň uměl přečíst článek, ke kterému se vyjadřuje, nebo kdyby dokázal alespoň v základu pochopit, jakej je rozdíl mezi prachy státu, kraje a obcí (což se učí někde na základní škole). A kdyby též dokázal pochopit, že obce si se svými penězi mohou děat… Číst vice »
Málokdo o tom mluví a snad schválně, ale i lidé v těch obcích vlak požadují a nejen o víkendech, právě pro pohdlnější cesty jan na Prahu, Kladno apod. A totéž platí i u řady Pražáků, kteří zde mají příbuzné, chalupy atd. Vím to z vlastní zkušenosti, takové lidi znám a protože oni zase znají mne, tak už mnohokrát měli dotaz, kdy se s tím něco udělá. A skutečně autobusem jezdit nechtějí a zatím (kupodivu dost neradi) používají auto. Takže ono to zas tak jednoznačné není a mnozí nemají ponětí o nárocích a zájmech místních i nemístních.
V čem je ta cesta vlakem po trati 162 a následně 120 pohodlnější než autobusem? A proč tedy teď těmi autobusy jezdí víc lidí než jezdilo vlaky? Ono je totiž pro běžného člověka celkem rozdíl, jestli se dostane autobusem do Prahy 10x denně za 100 minut nebo 6x denně za 2 a půl hodiny s přestupem.
Obce si to budou dotovat z obecního rozpočtu, ani z městského ani z krajského to nejde… Hold s tím mají svůj záměr… pokud se vám to nelíbí, kandiduje do zastupitelstev s plánem zrušit to…
Takže ta, v článku uvedená, úhrada Plzeňského kraje je lež?
Není, část tratě je na území Plzeňského kraje, takže to mohou i sami financovat. A nakonec i financovali, byť tam v minulosti byly kolem toho hádky.
Kde jste přišel na to, že nikomu nechyběla?
On je JÁ a ti všichni ostatní jsou NIKDO.
Asi tak nějak
Nechyběla. Autobusy 404/570/321 už nyní jezdí mezi Rakovníkem a Kralovicemi víc lidí než jezdívalo vlakem, i v okrajových časech jako sobota večer. Ono když člověk nemusí šlapat půl hodiny na vlak, protože na autobus to má 5 nebo 10 minut, tak je větší pravděpodobnost, že to hromadnou dopravou pojede.
Nechyběla vám a pár dalším. To ale rozhodně neznamená, že nechyběla nikomu. Prostě se smiřte s tím, že tam vlaky jezdit budou.
Tak si rychle udělejte pár fotek, než si to financování rozmyslí.
Já nemám problém s tím, že tam budou jezdit vlaky. A dokonce nemám problém ani s tím, že si to obce zaplatí… jen mi přijde, že kdyby obce opravily třeba chodníky, udělalo by to místním obyvatelům více užitku než to, že 4x denně o víkendu pojede vlak. A Plzeňský kraj, aby mohl přispět na vlak, kterým místní stejně nepojedou, zredukuje některé spoje linky 321 z (Rakovníka) Kralovic do Plas a Plzně. Jinak pro mé cesty do Kralovic bude dále 404, resp. 304/321 ze Zličína rozumnější než vlak ze žst. Praha – Zličín. Autobus to totiž za stejnou cenu ujede za… Číst vice »
Jasně, místní samosprávy vědi kulový a nic nechápou, co je důležitý jim musí poradit indiferentní internetovej chytroprd, kterej se o existenci lokality, ke který se vyjadřuje, dozvěděl před 5 minutama.
Já jsem se v Kralovicích narodil a hodně často tam jezdím. Tudíž to zkoušíte pěkně, ale střílíte mimo terč;-)
A nebo jste popisoval sebe?
Co vyhovuje vám, nemusí vyhovovat jiným. A co se týče té diskutované ekonomiky, tak se musí skutečně ekonomicky posuzovat ne jen podle toho, jak se to komu hodí, aby vyšlo to, co si kdo přeje. Pak je zcela jiná objektivní ekonomika železnice i silniční dopravy.
Tak ano, musíte třeba ekonomicky zvážit, že zavedením autobusu nabídnete cestujícím 2x více spojů než vlakem, tedy výrazně rozšíříte nabídku, a přitom veřejný rozpočet ušetří finance.
No vidíte a já jsem zase jeden z těch, který tím autobusem nepojede an i zadarmo, protože to pro mne není pohodlné a příjemné. Takže vlakem a třeba i dráž a déle. Ale to spojení musí existovat a nabízet vše pro to, aby to lidičky lákalo. S v otm to vězí.
A jen tak mimochodem, než bych se v Praze dostal MHD do Zličína, tak už budu vlakem nejméně v Kladně.
Ne, opravdu nemusí existovat všechna spojení, která jsou možná. A než se v Praze dostanete MHD do Zličína, budete vlakem možná na Kladně, ale autobus ze Zličína bude v Rakovníku i tak dřív než ten vlak. Proč si myslíte, že mezi Prahou a Rakovníkem jezdí za den jen 6 rychlíků, ale 46 přímých autobusů?
Přestaňte už konečně s argumenty půl hodiny docházky na vlak. U většiny obcí zde to není a když jsou obce rozléhlé a protáhlé, tak ani ten autobus nezruší tu nutnost dlouhé docházky. Ani autobus, pokud má zajistit spojení pro všechny obce a všechny jejich části, to nemá jednoduché a není to rychlé ani pohodlné, takže i zde jsou docházky víc než větší. Hlavně ale autobusy mají navazovat na vlaky a dostat cestující po celých obcích i obcích mimo tratě a vytvořit tak ten tzv. integrovaný systém, aby každý se dostal veřejnou dopravou všude a pohodlně a umožnilo mu to i… Číst vice »
Byl jste v tom regionu někdy? Ten autobus jede stejně rychle jako lokálka a obslouží 2x tolik zastávek. Docházková vzdálenost na vlak z některých míst v Kožlanech 30 min., v Kralovicích, Příčině 25 minut, v Čisté, Zavidově, Lubné 20 minut. K autobusu to je většinou 5-10. Poptávka v tom regionu a v tomto směru není větší než na kapacitu jednoho autobusu. Pokud by železnice měla být páteří a na ní navazovat autobusy, tak by pro ty počty lidí stačily taxíky a nebo by souběžně s vlakem jel autobus, který by v Příčině, Zavidově, Čisté nabíral cestující z vlaku a rozvážel… Číst vice »
Kde se v poslední době na Rakovnicku všude seškrtávalo? Moc to tam nesleduju ale myslím že u autobusů se tam všude spíš výrazně posilovalo, stejně tak u vlaků do Berouna.
Jsem zvědavej, jak dlouho do toho budou obce sypat peníze…
A kolik lidí tím bude jezdit.
To není důležité, hlavní je udělat trucpodnik.
Možná vás to s vaším mentálním settingem překvapí, ale existují i jiné důvody lidského konání, než jsou naschvály a trucování…
Řekl bych, že to je starost těch obcí a jejich obyvatel, rozhodně to není starost rozpočtově odpovědného šotoucha z Brna, jásajícího nad každou optimalizací 😛
Lokálové se usnesli, že jim to za utrácení obecníxch peněž stojí, tak není o čem diskutovat, ne? Česko je bohatou zemí, obce na to mají, tak je dobře, že občané si mohou vybrat, ne?
Neusnesli se lokálkové, ale obce se svými volenými zástupci, kterým je naprosto volné, co si o nich myslí šotouchové nejen z Brna, ale i z Prahy. Jedná se o jejich kasy.
Jaký tarif tam bude platit? PID, IDPK, DLB?
viz leták odkazovaný v článku…
Snad všechny = tím lépe.
V PIDu to mají být pásma 7, 8 a 9.
Znamená to, že i v úseku PK bude platit PID? Nevím, ptám se.
Tohle zdejší antilokálkoví fanatici nerozdýchají…
Jen si nejsem jistý, jak dlouho to vydrží. :-/
Je to i dost rekreačně chalupářská oblast a tento typ frekvence dává, pokud jde o VHD, přednost spíše vlakům před autobusy (možná i kvůli větším prostorům na objemnější zavazadla). A protože jde (minimálně zatím) jen o víkendovou dopravu, tak by tam právě ta rekreačně chalupářská frekvence mohla být dost podstatná – pak tam ovšem chybějí ještě cca 2 páry odpoledních vlaků v pátek – a ty by navíc mohly posloužiti studentům ….
Jen ty vlaky nestaví nikde, kde jsou v blízkosti ty chalupy… takže si to rekreanti/chalupáři užijí, šlapat 3 nebo 5 km s těmi objemnějšími zavazadly…
btw: proč by studenti v pátek odpoledne jeli vlakem, když můžou jet autobusem, stejně jako jím jezdí a vždycky jezdili v neděli večer?
Už i studenti mají § Dělalo se to tak vždycky? Věřil jsem, že to platí jen u ajznbónu.
Ne, nedělalo se to tak vždycky… ono to tak bylo… těch studentů jezdí tak 15-20 a proč by měli šlapat na nádraží a jet vlakem déle, když dojdou na autobus a jedou rychleji. Byly doby kdy z Kralovic jel v neděli na Rakovník/Prahu autobus po 17.00 a vlak po 18.00. Autobus byl v Praze kolem 19.00 (2 hodiny) a vlak před 21.00 (2 a půl hodiny). Hádejte, čím jezdilo víc studentů? V autobusu v Kralovicích 15-20 lidí, ve vlaku 3-5.
Tak jen pro zajímavost (konkrétní lidé, o kterých vím) – slouží tomu zastávky Lubná, Všesulov, Zavidov, Čistá, Kralovice, Kožlany. Asi vás to udiví, ale je to tak. A všude to ti lidé mají tak od 5 minut tak do těch 15.
Víte kolik obytných domů je v Kožlanech ve vzdálenosti od 5 do 15 minut pěší chůze od železniční zastávky? Asi 10. A potom jsou tam i ty, odkud je to 40 minut. Ve Všesulově za 5 minut nedojdete ani k prvnímu stavení.
Proč by neměli?
Protože lidi radši pojedou autobusem, než vlakem? 🙂
Jak kdo
Dokážete mi vysvětlit proč by někdo dobrovolně místo vlaku jel autobusem? Za celý život jsem to nepochopil. Pro mě je cesta autobusem už kvůli výšce naprostým utrpením. Nedávno jsem musel absolvovat cestu autobusem z Třebíče přes Prahu do Žatce a cesta byla naprostý očistec. Příště bych stejnou cestu raději jel vlakem přes Plzeň i když je ta cesta časově 2x delší a dražší.
Třeba protože vlak má zastávku 2 kilometry od centra obce a jede pomaleji než autobus? Dálkové vlaky jsou samozřejmě lepší, pokud existuje dobré spojení mezi kraji (ehm, Liberec…), tady se bavíme o lokálkách.
Tak tam ten autobus má v rámco místní dopravní obluhy na ten vlak navazovat a rozvážet lidi po těch obcích, aby nemuseli nikam jít daleko.
To můžete dělat tam, kde je dostatečná poptávka a ne tam, kde by ten autobus vezl od vlaku 5 lidí. Příklad cestující jede z Kožlan do Kralovic. Nastoupí do autobusu v zastávce Kožlany, U školy a za 8-9 minut vystoupí v Kralovicích u náměstí. Podle vašeho vzoru by jel 4 minuty na vlak, potom 5 minut na přestup, 4 minuty vlakem do Kralovic, 5 minut na přestup a 2 minuty autobusem. Cesta by mu trvala 2x déle, se 2 přestupy a místo jednoho autobusu a jednoho řidiče byste potřeboval 2 autobusy, 2 řidiče, vlak a strojvedoucího. A převezl byste 2-5… Číst vice »
No když si vzpomenu na tu bouři v diskuzi pod článkem, když se tu informace o obnovení provozu objevila poprvé… Z některých ta frustrace vyloženě vyzařovala…co si to jen mohl někdo dovolit, obnovit provoz na lokálce.
Naopak, to je začátek konce
Proč?
Oni se blíží volby do zastupitelstva těch obcí v okolí Rakovníku ?
Ne, byly loni zkraje podzimu.
Blíží se krajské volby. Tyhle trucpodniky jsou dobrou taktikou, jak veřejně vyjádřit nesouhlas se stávajícím vedením Středočeského kraje. Pokud bude takových akcí víc i v jiných částech kraje, promluví to i do volební kampaně a může to mít dopad i na výsledky voleb. STAN není v moc dobré pozici. Celostátně mají podporu jen lehce nad 5 %, jsou součástí nepopulární vlády. Budou muset doufat, že na ně do té doby nevyplavou nějaká nová fakta ohledně kauzy Dozimetr, jejíž řešení zdaleka není u konce. (Pro hnidopichy: kašlu na nějaké trapné plakáty na krajském úřadě, zajímají mě výsledky policejního vyšetřování. Ty ale… Číst vice »
Samostatný STAN nikdy neměl celostátně příliš nad 5 %. Tzn. žádný rozdíl oproti dřívějšku.
Nynější počet jejich mandátů ve sněmovně je anomálií způsobenou na úkor Pirátů.
Jj, ten hysterický smích příznivců, jak podrazem vyšachovali Piráty ze sněmovny, se jim vrací.
Co je na kroužkování podrazáckého?
To, že pokud by to udělali voliči pirátů, tak není ve sněmovně ani Rakušan. Takto se nepacha společná kandidátka pro budoucnost ale naprosto poslední společná kandidátka.
Ona si to v druhé koalice taky ještě vyzere KDU, ti taky prekrouzkovali mnohde modré Straky.
Koaliční smlouva nebo dohoda zněla tak, že se nebudou propagovat jednotliví kandidáti. Kandidátky byly sestaveny podle předem daného klíče 2:1 nebo tak nějak, tedy s tímto dohodnutým poměrem se mělo jít do sněmovny. Ostatně byl to STAN, který koalici potřeboval, v době uzavírání koalice měl poloviční preference než Piráti. No a pár týdnů před volbami se začaly v mediích a na soc. sítích objevovat články a reklamy propagující kroužkování pouze kandidátů STAN, přičemž strana se tvářila jako že o ničem neví a že je to individuální pochybení pár lidí. Ale to už bylo na nápravu pozdě.
Ještě větší anomálií je výsledek hnutí STAN v krajských volbách 2020 ve Středočeském kraji, kdy dostali 27,69 % a 18 mandátů. Takhle dobrý výsledek již určitě nebudou mít.
Dokud je v jejich řadách Borecký, pro řadě Středočechů je jediný přijatelný výsledek STANu 0 mandátů a odchod s ostudou.
Ale to si myslím, že se nestane, protože ksicht Peckové na plakátu vypadá docela hezky. Ve Středočeském kraji určitě STAN do zastupitelstva proleze, problematické to budou mít spíše v jiných krajích, kde jsou silnější protivládní nálady.
Nicméně si myslím, že Pecková už určitě nebude hejtmankou. Jak se bude sestavovat koalice a kdo bude mít na co vliv, je v tuto chvíli dosti obtížné odhadovat.
On je právě problém v tom, podle čeho lidé volí. Bohužel, často to není podle odbornosti, výsledků apod., ale třeba (což je tragedie) podle toho, jak kdo vypadá a jak hezky mluví a slibuje.
Pokud budou na kandidátce Peckova a Borecky tak je budu volit. Rozhodně lepší než to co se predvadelo 12 let před nimi.
Tak to blahopřeji 😀
Nejhorší Boreckého nápad, který tu byl, není omezování provozu na lokálkách. Daleko horší byl projekt tarifní reformy PID a zrušení kruhových pásem kolem Prahy. Nerealizovalo se to jenom díky odporu v rámci koalice. A už jenom tato tarifní reforma je důvod, proč si myslím, že by Borecký by měl jít od válu (a snad za rok se to podaří).
A co na něm bylo špatně, to zatím nikdo nevysvětlil, poradíte kde najdu nějakou analýzu co dává smysl, ne pouze výkřiky aktivistů.
Ona ta PID rizena Ropidem taky za moc nestojí, starají se jen o dopravu odnekud do Prahy, ale když v Praze nedělám, musím autem. Autobusová linka podle strategie Ropidu jede na připoj do Prahy bez čekání, ale kdo by s ní jel na ranni do práce, začátek prac. doby nestihne. O Odpolední a noční ani nemluvím,o tom že něco takového existuje v Ropidu netuší.
tak ono dělat analýzu bez toho zásadního, aneb kolik to vlastně mělo stát, se dělá poněkud špatně…
Faktická: ROPID řídí primárně pražskou dopravu, je příspěvkovou organizací hl. m. Prahy. Pro SČ by to měla řešit příspěvková organizace SČ kraje, IDSK, tam asi plačte.
Největší problém celé tarifní reformy byl ten, že pravidelného cestujícího by nový systém nutil platit předplatní jízdenku za celý kraj, a to i v případě, pokud potřebuje jezdit jen po jednom nebo dvou pásmech.
Za mě by byl přijatelným kompromisem zónově-relační tarif.
Borecký je lump, protože to těm obcím nezatrhne, že si hrajou na stát ve státě?
Ne. Borecký je lump čistě proto, že to tady ten blb prohlásil.
Borecký je stejný ksindl jako byl u nás na Ústecku hejtman Šulc. Oba dva by lokálky nejraději zlikvidovali úplně.
A nějaký důkaz / argumentna podporu tohohle jedovatého flusání by nebyl?
Ta porovnávat s Jermanovou, to jste dost v suterenu
Jasně, a vůec to nebylo o tom, co tam předtm 8 let předváděla koalice ANO/ socani / rudý.
Ač tady často kritizuji současné vedení Středočeského kraje, tak o návrat Jermanové nestojím.
Nicméně to stejně nehrozí, protože pro Jermanovou se připravuje trafika jinde, zřejmě na ministerstvu kultury…
Ne, komunální volby jsou za tři roky. A taky ty obce nemají jedno zastupitelstvo, ale každá svoje.
Každopádně, i kdyby byly volby příští tejden, ne věci to nic nemění. Obce podél trati se shodly a rozhodly ze svých peněz přispívat na provoz a je to čistě jejich věc, do který nemá kdo co kecat.
Chápu, že pro mentální bolševiky je za hranicí chápání, jak je možný, že si může „každej“ dělat co chce a nelze s ním za to pořádně zatočit, ale holt je to – haleluja – tak
On je tam ale také zájem o rozšíření nákladní dopravy. Takže je to trochu zajímavější a uvidíme, čeho se ještě dočkáme. Oni totiž rozumní a odpovědní lidé ještě úplně nevymřeli.
To by mne zajímalo, kdo by ten zájem měl a co by tam nakládal nebo vykládal, aby to vydalo aspoň na 2 nákladní vagony denně? Navíc, když nakládat/vykládat se dá jen v Kralovicích a teoreticky v Čisté a Lubné. Ale co?
Asi jim ještě nikdo neřekl, že to nejde a dnes nikdo o lokálky nemá zájem.
Pokud mínusáři nepochopili, jde o parodii na všeobecné tvrzení těch několika agresívních antilokálkařů, že lokálky už dnes nikdo nechce, kteří sice mluví za ostatní a realita je přitom přesně opačná.
Obce a jejich zastupitelstva jsou nikdo?
Rád bych to použil při cestě Rakovník-Plzeň, ale bez Mladotice-Kralovice je to k ničemu, takže stále přes Beroun.
Co je špatného na přímém busu – že je rychlejší a levnější?
Neplatí v něm režijka
Výjimečně trapne
Nevejde se do něho více kol.
Sportovci… je to pouhých 22 kilometrů.
Na kole se jezdí, kolo se nevozí.
Jako někdo kdo má skoro 2 metry říkám jednoznačně kvůli pohodlí. Ano, autobus je rychlejší a levnější, ale vydržet v tom autobusu kam se mi nevejdou nohy je prostě utrpení, které za to nestojí.
Přitom to není vina autobusu jako takového, ale rozmístění sedadel.
(Měřím cca 193 cm a problém s vejitím nohou mám nejen v části autobusů, ale i v některých vlacích s některými typy „leteckého uspořádání“.)
yes. arr nektere sedadla v 845 ma taky nepoužitelně pro lidi 190 a více.
Ale ve vlaku můžete přece tu hodinu stát. To nevíte? 😉
mlátím se do hlavy o madla , o futra o nosice batohu ,… o kde co. proto si rad sednu. vime?
Vy jste nepochopil ironii? 🙁
S tím souhlas, šetří se až příliš a čím novější vozidla (obecně) tím hůř se v tom jezdí (už třeba jen otřesy, odpružení, tvrdost sedadel…) a je tam stále méně místa. A o tom leteckém uspořádání ani nemluvě. Tam je to tragedie. Zvlášť ještě když jsou dvě sedadla v tomto uspořádání vedle sebe.
Ten samý problém mám i ve vlacích , naštěstí jezdí poloporazdne, tak se na 4 vejdu, v autobuse zase mohu dat nohy do ulicky, Žádný zásadní rozdíl mezi busem a vlakem jako dlouhan nevidim, nejsem ufnukanek.
Taky mám ke dvěma metrům a je to jak kde, některý busy v pohodě, některý nahouby (ale na místo do uličky se většinou nějak nacpu všude) a pro vlaky to platí velmi podobně. Teda pokud nejedou tak prázdný, abych měl proti sobě volný místo.
Všechny ty autobusy mají dvě čtyřky se sedadly proti sobě, tam se vejde i dvoumetrový člověk a zase až tak narvané většinou nejezdí. Nepřijde mi, že cesta autobusem je o tolik nepříjemnější než 810…
Budete se divit, ale i mně, který nemám dva metry, se mně tam dobře nesedí a je mně to hodně moc nepohodlné a nepříjemné. A jsem vždy rád, když z tohoto dopravního prostředku mohu vypadnout. Prostě autobusem tak 10 minut, výjimečně čtvrt hodiny.
levá pravá brzda plyn. a bleje mi v tom pes.
Kdyby jen pes….
nemá záchod
Tramvaj a a Metro taky ne. Přesto tím lidi jezdí.
Tramvají nebo metrem obvykle jedete jen chvilku. Vlakem se často jezdí déle. V tom bude ten zásadní rozdíl, proč vlak záchod máa tramvaj ne.
a taky v tramvaji a metru se běžně nelemtá pivo
Jak jste na to přišel? Já už skoro denně vidím zajímavé osoby nejen s pivem, ale rumem, vodkou apod. A zdá se, že to nikomu nevadí. A to nejen třeba večer, ale už i přes den a zkuste něco někomu takovému říct. Poslední takový incident jsem zažil po ránu před týdnem v tramvaji na Praze 6 a jak dotyční reagovali na odpor cestujících. A zcela logicky cestující nic nezmohli, rvačku nikdo riskovat nechtěl a tak jejich chování přetrpěli.
No z Rakovníka do Kralovic je to stejná doba jako ze Zličína na Černý Most…
Vzpamatujte se!
Vzpamatovat se znamená, že bych se měl místo logiky řídit pocity a chtěním? Tak já bych s dovolením zůstal u té logiky. Napsal jsem něco, co není pravda?
Jenže třeba jen 10 minut a ve městě, kde je třeba možnost zaskočit v nejhorším i jinam. Jinak jak vypadají některá místa kolem stanic a zastávek raději nemluvit. Zkuste si udělat cestu podél tras jednotlivých linek a možná se budete divit. Občas člověka napadá, zda jsme opravdu tak vyspělá civilizace a kde jsou jaké priority.
Ano a pro řadu lidí je to dost podstatné. Pro vás ne, tak buďte rád.
Já jezdím jen vlakem nebo autem, autobus jen jen pro opravdové fajnšmekry.
A levnější je proč??????
Časově je to přes Beroun velmi podobné, takže tomuto šotoproblému úplně nerozumím.
to asi spousta lidí, takovým šotoproblémům nerozumí …
Inspirace gumoproblemem. Časově je MHD podobné tak proč jezdit autem že….
do Kralovic vlak, pa krásná procházka na vlak do Mladotic, tam si dát jedno zrzavé po cestě při čekání na vlak a hurá do Plzně 😉 nevidím problém…
Tak pokud je cesta cíl tak samozřejmě, to se není o čem bavit. Taky jsem to tam pěšky prošel, je tam krásně. 🙂
Tak jeďte přes Blatno… tam zatím vlaky jezdí…
A zdá se, že je vám to hodně proti srsti!
Ne, není. Středočeský kraj vyhodnotil, že 15 vlaků v x po trati 161 zajišťuje dostatečnou obsluhu území a proto vlaky doplňuje jen 5 autobusových spojů linky 564, která mj. obsluhuje rakovnickou nemocnici. Na trati 161 je navíc o jednu obec víc než na silnici II/228 a zajíždění do Šanova by znamenalo, že by byl autobus pomalejší než vlak. Tratě 161 a 162 jsou v tomto nesrovnatelné. 161 plynule stoupá údolím Rakovnického potoka, 162 naopak údolí několika potoků kříží a prochází Rakovnickou pahorkatinou, proto se klikatí krajinou a na podobné vzdušné vzdálenosti je o 1/3 delší.