Potvrzeno: Leo Express bude jezdit od prosince z Prahy do Vratislavi

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express

Zástupci Pardubického kraje a Dolnoslezského vojvodství se v pátek dohodli  na provozu společné linky mezi Vratislaví a Prahou. Provozovat ji

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sandy

1) Na železnici je nedostatek strojvedoucích a vůbec zaměstnanci chybí v celé ČR. Tak by mne zajímalo, kde LE strojvedoucí vezme?
2) Impulsy nejsou pro ČR povoleny, stejně jako slibované jednotky z Číny. Schvalování pak není otázkou týdne a tak s čím chtějí jezdit?
3) Zatím 5 „pojízdných“ Flirtů v žádném případě nemúže obsloužit všechno, co vedení LE plánuje v novém GVD. Budou se tak rušit některé spoje, případně které?

Josef B

Tak je to:
Impulsy by měly jezdit na vlacích 1291(odjezd 5.56 z Prahy v sobotu a v neděli)
nebo:
2. pár: Praha 6:00 – Wroclaw 11:00 (6,7)

O povolení k provozu Impulsů v Česku firma nepožádala (dle článku z 14.7.)
Má Leo express volné Flirty?
Na FB KD zminují Flirty, autor spekuluje o Impulsech. To se tedy ještě neví?
Obsahuje článek nějaká fakta?

A já pořád proč je článek paskvil, on je to částečný copy paste článku z 14.7.

Koška

To není pravda, v příspěvku KD byly od začátku (viz historie úprav příspěvku)

Pepa

zajímavý blog:

Do Polska vlakem o něco snadněji a flexibilněji
https://miroslavhruska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=722442

železničář v důchodu

Chlapec jenom nepochopil (stejně jako to nechápe ani mnoho zdejších přispěvatelů), že dopravce nemá logicky zájem ani důvod nabízet se slevou jízdenky, které by jinak stejně prodal za „normální“ cenu….
Kdo chce jezdit poPolsku o víkendu, má možnost si obstarat víkendovou síťovou jízdenku (jsou dvě = zvlášť na vlaky „regionální“ a zvlášť na vlaky dopravce PKP-IC) – celkem sice zaplatí asi 130 PLN, ale může jezdit od pátečního večera do pondělního rána vlastně neomezeně po většině polské železniční sítě …

Petr Novotný

Jak se píše víše… jednotky nejsou pro provoz na SŽDC schválené…

Jiří Kocurek

Což neznamená, že tomu tak bude navěky.

Petr Novotný

Ano, neznamená. Ale do prosince to bude asi nereálné…

Vašek

Takže zase couráky.
Kdy už se konečně dočkáme pořádného spojení z Prahy do Wroclawi vlakem EC s jízdní dobou okolo 4 hodin? Třeba by ten vlak mohl pokračovat do Poznaně nebo Lodže a Varšavy.
Neříkejte nikdo, že by o takové spojení nebyl zájem.

-TR-

Pokud by vlak jel v kategorii EC a provozovaly by ho ČD a PKP IC, platilo by na něm mezinárodní výpalné NRT. Zároveň PKP IC ještě stále neumožňují nákup mezinárodních jízdenek do Česka přes internet, a zřejmě se to dlouho nezmění.

Takže buďme rádi, že to bude takto, a budou to provozovat LE a KD.

D.S.

Proč myslíte, že by tam platilo NRT? Na současné EC vlaky do Varšavy není problém koupit Včasnou jízdenku za 500-1000Kč.

S tím nákupem u PKP přes internet souhlasím.

Když tolik opěvujete LE, tak jsem zvědavý, jestli tam bude platit Skupinová víkendová jízdenka+Polsko nebo nějaká adekvátní náhrada.

-TR-

Neopěvuji LE, jen se na to koukám realisticky. U tohoto vlaku totiž není jen relace Praha – Wrocław, ale např. i Ústí nad Orlicí – Kłodzko. Na relace takového typu akční jízdenky u ČD obvykle nejsou.

Třeba takový lístek Ostrava – Zebrzydowice stojí 234 Kč, a to je prosím pouze 28 km. Nevěříte mi? Podívejte se do e-shopu ČD.

Roman Svačina

Pokud vezmu trasu Warszawa-Praha u vlaků IC/EC-ČD a PKP Intercity. Přes apku IC mobile navigátor koupím jízdenku za 65 PLN v úseku Warszawa-Chalupki a z Bohumína už si poradím… Vlak nezastavuje na každé zastávce, občerstvení formou roznáškové služby anebo u IC/EC Praha jídelní vůz (akorát u Porta Moravica by to na polské straně chtělo o vagón víc). Ale najdou se lidi co jsou rádi za osobní vlak bez přestupu do Wroclawi…

-TR-

A jak vyřešíte úsek Chalupki – Bohumín? Jízda načerno je dobrá možnost, ale můžete narazit na aktivního blbce průvodčího, kterému to bude i tak vadit.

Roman Svačina

Polští průvodčí si z Chaloupek do Bohumína balí kufry. X krát vyzkoušeno 🤣 a kdyby náhodou, tak ať mě v Bohumíně vyhodí (stejně tam chodím na pivko než vymění lokomotivu) 😂

železničář v důchodu

Obdobné krajské síťové jízdenky „+ Polsko“ přece už dávno existují i na české straně, jen jsou výrazně dražší …

Garden

Navíc existuje tzv přeshraniční jízdenka tuším za 4 złote, euro nebo ekvivalent v korunách. Bez přirážky za nákup ve vlaku bo jinde koupit nelze.

Svoloč

Zkrátka taková svoloč jedoucí načerno

Roman Svačina

A bude Leoexpres uznávat polský bilet Czechy+? Snad 20 PLN stojí ta síťovka, kterou vydávají Poláci, ale platí ve vlacích České dráhy? Pokud tuhle jízdenku nebude Leoexpres uznávat, tak to Miedzylesie-Lichkov raději zavřete…

Roman Svačina

Kdo nezná tak tady je odkaz na nejlevnější síťovou jízdenku o které jsem psal.

https://www.kolejedolnoslaskie.pl/oferty-taryfowe/kdczechy/

Zbyněk

Výsledky vyhledávání pro Možná hloupý dotaz, ale když do Wroclawi jede v 5,6,7 a do Prahy jenom 6,7, to pojede po posledním příjezdu do Wroclawi vlak zpět prázdný? Nebo první vlak v pátek do Prahy prázdný, aby mohl vyjet do Wroclawi? Nevyvhází mi to 🙂

Zbyněk

(Bez těch prvních tří slov :D)

železničář v důchodu

Citace textu: „Impulsy by měly jezdit na vlacích 1291(odjezd 5.56 z Prahy v sobotu a v neděli), 1295 (22.28 z Prahy v neděli) a 1294 (příjezd 21:54 do Prahy v pátek, sobotu a neděli).“ – co je na tom nejasného? „Spát“ budou PÁ/SO + SO/NE v Praze, v noci NE/PO se místo „spaní“ v Praze vrátí už přes noc do Vratislavi …

Roman Svačina

No a přes týden je Wroclaw díky dlouhému čekání v Lichkově úplně mimo hru. Takže autem do Miedzylesie a dál vlakem. Takhle úplně zlikvidovat přeshraniční spojení… Ale v novinách se lidi dočtou že jde o zlepšení. Ještě v GVD 2017 byly vlaky na pohodu…dnes nepoužitelné, od nového absolutně nepoužitelné. Bych za tohle někomu nakopal…

-TR-

Je to zlepšení, protože to spojení bude bez přestupu. Kromě těchto přímých vlaků pak určitě budou jezdit další vlaky s přestupem v Lichkově. Jejich podoba zatím není známá, v návrhu jízdního řádu jsou ještě chyby a vzhledem k tomu, jak často se mění jízdní řády v Polsku, nelze aktuálně odhadovat konkrétní časy.

Roman Svačina

-TR- kolikrát za rok tam jezdíte? Tipují, že jste přes Miedzylesie za poslední rok a půl nejel, protože tohle nazvat zlepšení může jedině někdo kdo tam v životě nejel.

-TR-

Nerozumíme si. Je to zlepšení oproti stavu, který platí nyní, ne oproti tomu, který platil v předchozích letech.

Roman Svačina

O víkendu dojde ke zlepšení… ostatní dny k dalšímu zhoršení (pro české cestující). Už tak byla frekvence cestujících Lichkov-Miedzylesie cca 3-6 cestujicich na celou!!! jednotku v GVD 2017. No a od letošního roku tipují ještě méně. Takže na extra krátký pobyt ve Wroclawi dobrý,, ale jen o víkendu.

-TR-

To není jasné. Některé vlaky nemusí ještě být v návrhu jízdního řádu uvedeny! Tuplem, když je to do Polska.

železničář v důchodu

A kolik lidí (kromě Vás) má skutečnou potřebu jezdit z ČR do Vratislavi či opačně jindy než o víkendu – a kolikrát do roka tam či zpět jede aspoň o tom víkendu? Na polském území ten vlak může aspoň zčásti „zaplatit“ jedině polská vnitrostátní frekvence, ale tyto časové polohy asi příliš mnoho takové „dálkovější vnitrostátní“ polské frekvence nepřilákají, takže je (bohužel) jediným schůdným řešením využít jich i jako substituce osobního vlaku …

D.S.

Jak jsem psal níže, kdyby byl dejme tomu 2h takt „spěšných vlaků“ Ústí – Wroclaw, tak by si to cestující našlo. Myslím, že pokud by v úseku Klodzko – Wroclaw došlo ke snížení jízdní doby o půl hodiny, tak by to přilákalo docela dost nových cestujících. V ČR v podobných relacích i s horší infrastrukturou je rychlíková vrstva běžná. Jinak potenciál cestujících do Vratislavi je poměrně velký i mimo víkendy. Například na tamní letiště z Východních Čech a klidně i z Prahy, protože nabídce letů za příznivé ceny nemůže konkurovat žádné letiště v ČR. Určitě by se našli i další… Číst vice »

železničář v důchodu

Nenamítám nic proti taktovým spěšným vlakům mezi Ústím nad Orlicí (nebo nakonec třeba i Pardubicemi) a Vratislaví, jen si (minimálně zatím) neumím představit, kdo by je zaplatil, protože přeshraniční frekvenci odhaduji na maximálně málo desítek cestujících i v nejfrekventovanějších spojích a vnitrostátní frekvence mimo špičky také velká nikdy nebude – a ta trasa je příliš dlouhá na to, aby bylo možno zajistit, aby všechny vlaky jely většinu trasy ve špičkové době.

D.S.

Ty vlaky už v podstatě jezdí na obou stranách hranice, takže by nemuselo dojít k zásadnímu navýšení. Šlo by tedy jen o krátky úsek Lichkov – Międzylesie.

železničář v důchodu

Já jsem to sice nezkoumal, ale jednak si nejsem vůbec jist, že by mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem existoval dvouhodinový takt skutečně „spěšných“ vlaků (a totéž platí samozřejmě i pro polskou stanu), a jednak pochybuji, že by jejich časové polohy vzájemně vhodně korespondovaly.
Nejjednodušším řešením by bylo dotáhnou vlaky jednoho státu do PPS na území státu druhého: v tomto případě asi nejlépe polské vlaky do Lichkova – ale zase se dostaneme ke klasickému dilematu: a kdo to zaplatí …

D.S.

V současné době existuje na obou stranách zhruba 2h netakt doplněný o přepravní špičku. Proto by bylo vhodné se dohodnout na 2h takt spěšných vlaků Ústí – Wroclaw, doplněný v prokladu o vnitrostátní zastávkové spoje, což by nemuselo znamenat až tak velké navýšení náležitostí a výkonů, hlavně pak v poměru na zvýšené efektivitě a přepravených cestujících.

D.S.

Wroclaw by si určitě zasloužila lepší spojení, než jen o víkendech. Spíš, než cestou přímých vlaků do Prahy bych se zaměřil na rychlost, jeden přestup v Ústí n. O. by nebyl problém. Několikrát jsem tam vlakem jel a zastavování v Polsku na každé mezi opravdu není příjemné. Divím se, že na té trati v Polsku nejezdí žádné zrychlené vlaky. Potenciál na to určitě má, větších sídel se na trati nachází poměrně dost. Rozumné by bylo zastavovat v Międzylesie (2700 ob.), Bystrzyci Kł. (10t. ob.), Klodzku (28t. ob.), Kamienieci Ząbkowicki (4t., blízké Ząbkowice 15t.), Ziębicích (9t.) a Strzelinu (12t.). Určitě by… Číst vice »

Ferenc Futurista

Přesně, už jen kvůli lítání z wroclavskýho letiště….

Jarda Vopička

Spojení na Wroclav by si zasloužilo dálnici, abych tam mohl do 3 hodin z Prahy autem býti.

Jura

Auto, auto, auto to je jediný co většina lidí dokáže plácat. Nejlépe si odvézt zadek až do postele!

...

Souhlas. Kdyby to stavělo v Kolíně, Pardubicích, v Ústí, v Kladsku a klidně ještě dvě tři další zastávky v Polsku, dávalo by to smysl. Takhle to vypadá jen na další nechutné dojení eurodotací a dalších veřejných zdrojů.

bkp

Jaký má smysl vlak jedoucí vzdálenost z Prahy do Wroclavi skoro čtyři a půl hodiny…?

Jaroslav

Dle navigace (maps.google.com) trvá cesta autem 3:53 a novým vlakovým spojením 4:22. To mi nepřijde tak hrozný rozdíl, vzhledem k tomu, že člověk může odpočívat a nemusí řidit.

Tom

Autem to trvá okolo 4 hodin. To je podobné a klidnější. Pokud to vyjde cenově, tak v pohodě.

bkp

Jj dlouho ještě, stavba dálnice pokračuje, takže sotva vlaky trochu chytnou, bude po všem…

Kuba

Myslím, že Praha a Wroclaw budou dálnicí spojeny, když my už dávno budem prdět do hlíny…

Jiří Kocurek

Přes Drážďany už to po dálnici je, ikdyž je to zajížďka. Nicméně Praha-Liberec-Zhořelec-Vratislav je po dálnici téměř celou cestu. Chybí jen úsek Liberec – Zhořelec.

VRT

Tak to je mi líto. Upřímnou soustrast vašim blízkým a tak. Nicméně Poláci budou na „garnici paňstva“ za 3 – 4 roky. Takže jediný úsek, co nebude bude Jaroměř – hranice. I tak už to bude prostě rychlejší autem a to výrazně.

tomab

Už teď, i když se v přestupuje v Ústí a v Lichkově, občas jedou nějací Poláci. I když pro ně ty časy nejsou nic moc.

Garden

Tento spoj má svoji cenu. Ani s autobusy to do Wrocławi není růžový. Jenom mě zas sere další místo kde je inkarta k prdu. No co pro letošek s ní počítám naposled, škoda že se ztratila ta síťová synergie. Jsem docela rád že už jsem vlaky svoje dojíždění do škol a zaměstnání odjezdil.

Jarek

Tak inkarta je prdu už dnes, protože to spojení je mizerné.