Potvrzeno: Deutsche Bahn opouští dálkové linky, konec postihne Student Agency
Nový autobus Scania Irizar i8 v barvách DB IC BUS. Foto: Jan Sůra
Odchodem německého dopravce z autobusové dopravy končí v Česku dvě linky: do Mannheimu a Lipska.
Takže se budou hůře pseudosoutěžit vlaky v Kotlince.
konečně, nemaviděl jsem, jak mi Idos vyhledaval tyto busy, i když jsem měl zadané pouze vlaky
Mezi kategoriemi vlaků je EC, IC, R, Os… bus.
Když vyhodíš kategorii vlaků bus, tak to nenajde. (Ale nenajde ani vlak s náhradní autobusovou dopravou).
Protože by CHAPS požadoval za doplnění detailnější kategorizace druhů spojů do svého vyhledávačového SW nehoráznou cenu = následek dlouholetého monopolu na vytvoření a provozování SW pro vyhledávání spojení …
Tak jsem zvědavej, jestli teda Němci v téhle relaci (Domažlice – Mnichov/Norimberk) nějakou tu ekologičtější železniční dopravu podpoří nějakou lepší tratí, když to slíbili.
A copak my máme na své straně hranic něco lepšího? Jediné, co na trase Praha-Furth im Wald snese přísnější měřítka je úsek z Berouna do Plzně… to je trochu málo.
Tak alespoň se něco chystá. Tunel do Berouna, a dál VRT do Plzně. Chystaj něco Němci? Na druhou stranu, jestli oni něco začnou, tak jsou to schopni postavit dřív než my.
Tunel do Berouna je pořád spíš sen než reálný projekt, k jeho praktické realizaci nejsme o nic blíž než k letům na Mars…
No, postihne – jestli naopak i během lockdownu až do prosince jezdí na účet DB, tak je to poměrně parádní situace…. A po coroně snad nebude problém pro ty busy najít práci – to je spíš teď…
Flix teda v busech v Německu ještě více posílí monopol….
Doufám že pan Jančura a jeho tým lidí bude dál tvrdě pracovat , tuto krizi přežijí a budou dál poskytovat služby které je tak proslavily ,,, posunul cestování na jinou úroveň a i když se najde furt někdo kdo kritizuje, tak já mám k tomu co dokázal velký respekt !!!
Co se týče autobusů, tam rozhodně ano. Nicméně jde-li o vlaky, na relaci Brno – Vídeň/Praha dám vždy přednost Railjetu ČD.
Jj to se vyplatí. Jet dražším a méně pohodlným spojem.
Nejenom Vy, i sám pan Jančura. Delší dobu jsem nejel, ale předtím jsem ho několikrát potkal v 1. třídě railjetu i Metropolitanu.
A to předtím bylo v době, kdy tam jezdil vlak Regiojetu nebo v době kdy ještě nejezdil?
Spíše se byl podívat na kvalitní , nové vlaky a jak se to nemá dělat .
Už jezdil.
No tak se šel podivat na 1čku konkurence
Já radši RegioJet. ČD ne
Úroveň Jančury se ukázala už před rokem, když začal masově rušit stevardky.
Jak vypadá cestování na opravdu jiné úrovni v autobusech se víc dozvíte i v Turecku, kde luxusních linek jezdí stovky.
Prosim vas – stevardky zrusil hlavne kvuli tomu, ze se do autobusove dopravy zacali montovat studentici z nemecka s tou svoji zelenou parodii, kterou jim financovala investicni skupina co musi vyprat penize aneb jak je to ted u start upu moderni ale to nema s podnikanim a s dopravou vubec nic spolecneho. Ono nakoupit autobusy a zamestnavat vlastni lidi to uz chce sakra odvahu. A pokud vim, stevardi bylo zruseni pouze na nekterych vnitrostatnich autobusovych linkach
On snad Jančura nakoupil nějaké autobusy? Já jsem si vždycky myslel, že to je jen leasing – a on tedy není?
Tak to jste si myslel spatne, ono spousta autobusu je jiz vlastnich. A i kdyby, lesung je stale podnikatelske riziko. Kolik jich ma Flixbus na lesing??
Lada: Doporucuju pod panem Jancurou pracovat a setkavat se s nim coby jeho zamestnanec. S velkou pravděpodobností pak byste mluvil jinak. Ze svych zkusenosti muzu rici ,ze jako podnikatel klobouk dolu, jako sef se vsak chova jako ho.ado a uz nikdy vic.
Neuživily by se autobusy na stejných linkách, které by provozoval RJ na své triko? Samozřejmě by odpadli cestující přestupující ze sitě DB. Otázka je, jaký podíl tvořili a jak moc by byli adaptovatelní na nákup dvou jízdenek zvášť bez garantovaného přestupu.
Podle mého názoru ne. Kdyby to byl kdovíjaký kšeft, tak by to DB neukončovaly, i když chápu rozdíl v rozumné ziskovosti v českých a německých podmínkách. A bez provázanosti se sítí drah to bude ještě horší.
V podstatě jste napsal všechno špatně.
DB to primárně ukončují, protože se zavázali vládě pro zvýšení dotací dělat jen železnice.
V českých podmínkách mívají firmy zvláště zahraniční daleko větší ziskovost než co si můžou dovolit v Německu.
Provázanost na síť drah může snadno pokračovat i pod Žluťákem, jen bude muset provést reklamní kampaň, aby uživatelé věděli kde si nově kupovat lístky.
Provázaností jsem myslel především jednu jízdenku, což pochybuji, že by šlo.
O rozdílné ziskovosti jsem psal.
V této době nebude nikdo rozjíždět byznys, který by neměl jasný přínos. A ten tady nevidím.
Pokud Student agency bude nabízet jízdenky na vlaky DB, což myslím umí, tak pořád můžete jezdi na jednu jízdenku, ale nebude se kupovat u DB, ale u Regiojetu.
Tak umí to teď, čemuž rozumím. Otázkou je, jestli to bude možné i pak. A jestli půjde jet na jednu jízdenku, nebo s RJ do Německa a dál na jízdenku DB.
„A jestli půjde jet na jednu jízdenku, nebo s RJ do Německa a dál na jízdenku DB.“
Vždyť to je přece úplně jedno, bude-li možno obě jízdenky zakoupit najednou a na jednom místě jako „virtuálně jedinou“, jen vystavenou na dvou samostatných dokladech – nebo co na takovém řešení vadí?
Koordinace spojů přitom s tím, zda cestující cestuje na jeden nebo na více vzájemně navazujících dokladů, nemusí vůbec souviset – všechno je jen záležitost dohody zaměstnanců „základního řízení“ a adekvátního nastavení „operativy“, pro kterou je samozřejmě třeba vytvořit i patřičné technické předpoklady.
Já s režijkou nejedu. 😀 😀 😀
Ty jeď šukafonem
Na síti DB ovšem už nic jako „šukafóny“ nejezdí – to, co Němci už odstavili, nakoupili čeští „priváti“ (včetně Jančury !!!) a obšťastňují tím české platící cestující v ČR …
No oni by tím asi nejezdily kdyby v česku jezdilo neco kvalitního kromě vozů ex ÖBB
Holt, do teď to s FIP šlo. Nikdy jsem to nevyužil a už to asi ani nestihnu. 😉
No jeste by musel zazadat o licenci na tyto linky, coz asi samozrejme neni problem, ale predpokladam ze tyto busy nasadi na nejakou zahranicni linku nebo pripadne na posily
V rámci přirozené obměny parku těch 9 vozů hladce nahradí 8 osmiletých vozů (které lautr ještě nebudou Euro VI) a naběháno budou mít těžce přes milion km…
Euro 5 jsou