Potvrzeno: DB koupila od Westbahnu dvoupodlažní vlaky, nasadí je k Baltu
Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn
Deutsche Bahn podepsaly kupní smlouvu s rakouským soukromým dopravcem Westbahn na nákup 17 dvoupodlažních jednotek Stadler Kiss. Jako náhradu si
Ale jo proč ne, jen sem zvědav kdo tím bude jezdit. Autobusy pendlují mezi Drážďany a Berlínem pomalu co deset minut. Navíc obslouží Schönefeld , kam už dálkové vlaky nezajíždí. Hlavně sem zvědav o kolik se zkrátí jízdní doba po modernizaci… Dneska je pomalu lepší jet autobusem. A dál na Rostock je to vítaná změna, tam je to skoro mrtvé co se týká vlaků. Přímé spojení třemi páry.
Až bude zmodernizován celý úsek z Drážďan do Berlína a zejména konečně uvedeno do provozu nové letiště Berlin – Brandemburg, tak mnoho rychlých spojů bude zajíždět i tam. Takový je plán. Bohužel má trochu zpoždění. V současnosti již téměř 8 roků. Nové letiště, jež je mnohem dražší obdobou naší Blanky, se totiž stále zmítá v agónii nekompetentního vedení, jež pod politickým tlakem vymýšlí rovnáky na vohejbáky. A to vše za další a další miliardy €uro. Zkrátka, tydýty s kontakty na politiky a vysoké státní úředníky, co nic neumí a myslí si že jsou manažeři, nemáme jen u nás. I Německo… Číst vice »
Vzorný soukromník, přiznává ztrátu a není to investicemi. Dokáže to i žluťák?
Proč by něco přiznával, když je v zisku…
No jo ČD ztrátu nemají, když od státu zkasírují dotace za rychlíky mezi Kolínem – Nymburkem (ve dvou linkách), pak jich polovinu bezdůvodně odřeknou bez náhrady a dotace si nechají. To se to pak podniká a zvyšuje se zisk, takhle to umí každej.
Co má dokázat? Že bude ve ztrátě? Za rok 2018 EBIDTA +149 mil Kč.
Pokud máte důkaz, že to je jinak, utíkejte na Finanční Úřad. A tam jim řekněte, že naletěli.
Čím to vlastně je, že zájem o železniční spojení Dresden – Berlin není tak velký, když vystačili pouze s 2 hodinovým taktem vlaků EC vypravovaných z Čech ?
A propos, už je znám jízdní řád expresů Dresden – Rostock ?
No to spíš DB nezareagovaly a nebo neměli čím zareagovat na poptávku, do těch EC z Čech se v Drážďanech objeví mrak lidí.
Poptávka tam i je, když jsem jel naposledy, tak z Berlína do Drážďan byla prakticky plná i jednička, pak do Prahy pokračovalo snad 8 lidí včetně nás…
A do toho si ještě připočítej tak dvacet autobusových spojů ve dne i v noci. Možná i víc.
Takže suma sumárum, zájem cestující veřejnosti by byl ale nabídka železničních dopravců je mizerná.
rád bych Kissy viděl na Lib-HK,.. jen co tam ,tedy, klucí z EŽ natáhnou dráty .. 🙂
Jednotky od WB jsou do 160 km/h ? Četl jsem na diskuzních fórech v D, že je to krok zpět, když se trať Dresden-Berlin modernizuje na 200 km/h
Na 200.
Vlaky mají jezdit v dvouhodinovém taktu a výrazně tak rozšíří spojení Drážďan a Berlína, kde dosud jezdí přímé vlaky jednou za dvě hodiny.
Jaký je rozdíl jízdy v dvouhodinovém taktu a jednou za dvě hodiny?
Nové vlaky budou jezdit v prokladu s těmi stávajícími, takže celkový interval na té trati bude 1 hodina.
Geldscheißer nebo Dukatenscheißer je náhodou krásná narážka na německou lidovou kulturu. K vidění v pár městech i jako plastika. 🙂
Občas mě DB dojme nákupními úlety, jako například IC 2, Talgo Berlín-Amsterdam, NIM Express Škoda. Vždyť i KISS Stadler si mohli pořídit už dávno předtím. Kdo chce kam, pomožme mu tam.
6 jednotek by si DB měla schovat na NIM Express.
😀
Tak toto ma rozsekalo 😀
>>Westbahn už dříve uvedl, že chce jednotky Stadler Kiss nahradit čínskými soupravami.
Na interentu se objevila zpráva, že jako náhradu objedná Westbahn znova KISSy od Stadleru, jenom v modernější verzi – spolu 15 jednotek v šestivozovém provedení.
Což při evropských dodacích dobách 2 roky nedává moc smysl, když před dvěma lety jim přicházely ty současné jednotky.
A nebudou mít ty nové „modernější“ jednotky náhodou víc sedaček, než ty „staré“? Aby byly ještě lowcostovější?
Nějak mi to nesedí. V lednu 2016 jsem s WestBahnem cestoval. A to už je 3,5 roku (vychází mi, že část jednotek je tedy stará i 4 roky). Jak je možné, že jednotky jsou 2 roky staré? Nebo se snad u WestBahnu šli školit o prodeji ojetin do AAA Auto? Nějak tomu nerozumím.
Dokupovali další nové.
V článku je drobná nepřesnost. Westbahn kupuje 15 nových vlaků od Stadleru.
Mně by třeba zajímalo, jak tam bude řešena 1.tř., jestli to bude stejné jako u WB.
Mně by třeba zajímalo, jak tam bude řešená 1.tř., jestli stejně jak u WB?
uvedení na pravou míru z dnešní TK majitele Westbahnu: vlaky prodává ve dvou tranších, zároveň objednal 15 nových souprav Stadler tak, aby od roku 2021 opět mohl jezdit v půlhodinovém taktu. Od prosince bude nyní jezdit v hodinovém.
Důvodem prodeje je to, že nové soupravy pořídí za lepší úrok. Takže zřejmě teď prodá kus, proto hodina, až mu přijdou nové soupravy, prodá zbytek. O žádné Číně se nemluvilo, myslím, že Haselsteiner není paštikář aby kupoval nehomologované sračky
Mimochodem, na stejné TK si Haselsteiner postěžoval, že WB zatím udělal sekyru 80 milionů euro.
Taky bych se docela divil, že by Rakušáci běžně zvyklí na Siemense, Bombardiery, Stadlery apod. najednou šli do neznámých, nehomologovaných čínských vlaků. V kvalitě by zcela jistě krok vpřed neudělali.
Nějak mi ten jejich krok nedává logiku. Cena ojetých Stadlerů dle mě nebude vyšší než nové čínské jednotky, takže čím si pomůžou?
Podle mě vyšší bude. Čínské vlaky budou levné (viz LEO) a možná že za cenu, utrženou za Kissy, nakoupí více čínských vlaků. Jinak by to WB nedělal.
Ten vlak má životnost 30 a více let. Tak schválně jaké je LCC Stadler Kissů a jaké čínských tramvají? A jak to bude s ND? Budou tady mít číňané sklad? Čínu si koupí pouze ztrátový dobrodruh typu Paštiky, jen to schvalování hravě pokryje cenový rozdíl v ceně jednotky
Ano, LCC (a nejen to) na Leo z Číny by mne velmi zajímalo. A vybudovat tu sklad Číňané umějí – stačí se podívat kolem Prahy. A nedivil bych se, kdyby to uměli i s dotací.
Nevím, jaká je stiace Westbahnu, takže se možná hloupě zeptám: to je nějaký vabank pokus o záchranu? Jak dlouho bude trvat předávání jednotek k DB, tedy kdy přijdou o poslední vlak? Ty čínské vlaky už se aspoň vyrábějí? Děkuji.
Do švestek!
Čínské vlaky Westbahn kupovat nebude. Koupí si nové opět od Stadleru. Proč ty vlaky prodává nevím, jestli kvůli finančním potížím…
Krapet jiná forma refinancování úvěru s nevýhodným úrokem. 😉