Potvrzeno: České dráhy pošlou Railjet do Bratislavy

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhyRailjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

Railjety Českých drah nebudou od června pendlovat pouze mezi Českou republikou a Rakouskem. Vedení drah dnes při prezentaci loňských výsledků

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luxpe

Uvítal bych spoj Berlín – Drážďany – Ústí nad Labem – Praha – Pardubice – Olomouc – Brno – Břeclav – Bratislava – Budapešť a Vídeň – Brno – Olomouc – Ostrava – Žilina – Prešov – Košice.

David

Mně by se líbilo spojení Počátky Žirovnice – Sokolov.

Georg

a mne stetkovice – kourim pres ledecko. co tam mate dal?

PetrN

asi neznáte poměry na trati Brno-Olomouc jinak byste takový nesmysl nemohl napsat…

petr

Trondo,dneska na oběd opět kari rýže (má žlutou barvu) a zapíjená žlutou limonádou?Potom ta krásná žlutá moč v pamprsce.

a8n
Vojta

Neplánují dráhy dokoupit ještě nějaké Railjety?

Kubrt

Budou se kupovat takové pa-railjety bez řidičáku – 10 pětivozových souprav https://www.siemens.cz/press/konsorcium-siemens-skoda-doda-ceskym-draham-50-supermodernich-expresnich-vozu

daleko do důchodu

Proboha čeho jsme se to dočkaly pa-railjety ano protože na nábřeží o koupi všeho po 7 ks rozhodují pa blbi, tak tu máme pa-railjety. Pendolín se mělo koupit alespoň 12 nejlépe 15 ks. Railjetu mělo být pův 16 ks ale prostě to by bylo asi moc. Tak určitě z finančních důvodů, asi nekáplo někumu moc do kapsy tak nějaký idiot ten zbyrek těch 9 ks vylevněných Railjetů, z obce po OBB nechal zase OBB kde si někdo velice dobře uvědomil, že za tuhle cenu již tyhle netrakční jednotky nekoupí. Railjetů se mělo koupi 30 ks 20 sedmii vozových a 10… Číst vice »

Railanalytik

Pendolina jsou ekonomicky nesmysl typický z 90 let a nezlepší to ani 12 nebo 15 kusů.
Koncept Railjet je ekonomicky OK, ale zákaz přišel z vlády (úřednická vláda – ministr Žák).
A pak je otázka “za co”, drtivá většina nových jednotek (nemyslím ten výprodej z Rakouska) je koupena za pomoci EU fondu, kdy 85% dala EU a 15 % CD.
Když není “za co”, tak je to jenom o povídání u piva.

daleko do důchodu

Ano ekonomický nesmysl ale právě díky těm 7 ks, s těmi nejde rozumně nic moc vyjezdit. Na jakoukoliv linku po 2h taktu je třeba min. 10 souprav, t.j. třeba Praha-Warszawa, Praha-Budapest, nebo pův zamyšlená linka Wien-Praha-Berlin s příp. prodloužením do Hamburku. Švýcarsko provozovalo a snad provozuje spolu s Italy cisalpina ETR-470 spolu s ETR-610. Problémy asi byly, pamatuji si články o zahoření soupravy v tunelu… Ale jezdí dodnes a nějaký ekonomický propadák to snad není. Railjet je pouze koncepčně překopaný a trakčně upravený pro Taurus ICE-2, taky typicky z 90 let…že unie zaplatí 85% je jenom tím že vrchnost nahoře… Číst vice »

fensterglaser

Správné rozhodnutí, které si zaslouží pochvalu.

Tronda

Kejhání na téma přeplněný koridor se tentokrát nedočkáme (jako jsme se nedočkali u dvouvozového Ex Bohumín – Krakow)?

xyz

Není důvod „kejhat“ – počet spojů se s tímto krokem nijak nenavyšuje (viz článek).

Radek Janata

Ano, nový úsek je pouze Břeclav-Bratislava, navíc v pozdních večerních a brzkých ranních hodinách. To tam plno určitě není.

Tronda

V brzkých ranních hodinách je okolí Bratislavy zaplněné osobními vlaky, na Slovensku začíná špička dřív než u nás.

traveler

a) Zdroj tohoto tvrzení?
b) Při ranní špičce se cestuje z města ven?

Lektor

No Tronda ano, v noci se potaji prikrade do mesta a ráno ho první příchozí zase vyhodí, tak jede domů.

Standa

Nemohli by si ho tam nechat? Nebo ho vyhodit jižním směrem?

Radek Janata

Začíná špička dřív než u nás? To jako v těch 5:10?

Lukáš

Než něco napíšeš tak si ve své makovičce trochu popřemýšlej… Teď do Břeclavi ten Railjet jezdí, bude prodloužen jen dále Bv-Blava večer/ráno a tam je přeplněný koridor???

Tronda

Předtím než začneš blbě kecat, tak vysyp pilina z makovice a podívej se do jizdního řádu, ráno je okolí Blavy přeplněné osobními vlaky a to dříve než okolí Prahy, protože tam špička začíná a končí dřív, takže je prakticky nemožné procpat přes Blavu náklad z Čech do Maďarska. Ale to by chtělo trochu přemýšlet, ne pouze onanovat nad novým šotovláčkem pro šotoušky.

Kubrt

Tak já jsem se do toho jízdního řádu podíval a nic, co by kolidovalo s tímto novým vlakem, tam nevidím.

Tronda

Oni tou dobou jezdí nákladní vlaky, ty logicky šotoušek v JŘ pro veřejnost nevidí.

Kubrt

Jo ahá, oni už to tam neblokují osobní vlaky, ale nákladní. Nevadí, naštestí jako správný šotoušek, mám sešiťák a dle něj ve dvouhodinovce mezi 4 a 6 opuští Bratislavu 6 nákladních vlaků, což spolu se 4 osobními dává pořád ještě prostor tou dvoukolejkou protlačit jeden rychlý vlak navíc. K předvídatelné poznámce, že nákladní vlaky jezdějí podle sešiťáku jen v šotouškově vlhkých snech, předjímám, že nějaký vlak tam může být navíc, nějaký bude zpožděný, ale ten celkový počet bude plus mínus odpovídat.

Tronda

Jo šotoušek se sešiťákem na koridoru, tak je samozřejmě něco úplně jiného, odborník se pozná. A ještě má navíc tu správnou barvu, stejně ho bude muset pouštět maximálně nějaké fujfuj soukromé cargo, tak ty ať si počkaj.

Skinheads & Punks united

Prvně blekotáš něco o osobácích, když ti to někdo vyvrátí, tak se objevíš s náklaďáky. Neřekl bys, milý Trondo, že zrovna řešit nedostatečnou kapacitu u Bratislavy, je trochu vedle, třeba právě vedl té České Třebocvé, Pardubic, kde jezdí vlaky o velikosti třech vozů, když tě třeba ty dva tak vytočily?

Matěj

Přeplněné osobními vlaky? Nuže podívejme se do jízdního řádu, všechny vlaky z Bratislavy směr Devínská Nová Ves mezi 4:00 a 6:00:
4:24 Os do Kút
5:09 Os do Malacek
5:26 REX do Kút
5:38 REX do Vídně
Máte opravdu dojem, že se 4 osobními vlaky za 2 hod na dvoukolejné trati bude jeden railjet problém?:)

azm285

Dovolim si malu poznamku. Devinska Nova Ves je cast Bratislavy. Posledna stanica v Bratislave je zastavka Devinske Jazero. Spravne ma byt vlaky z Bratislavy hlavnej stanice sme Devinska Nova Ves, lebo stale je to v Bratislave.

Honza

A čo sa tým zmenilo? Len dlhšie názvy staníc. Koľaje aj smery ostali.

petr

Trondo,dámské přirození je krásná věc,ale nesmí to být chlap.Nevįš o někom?

petr

Ty s těma nákladama jezdíš,že to víš?Já ano a žádné problémy přes Bratislavu nejsou.Ty inteligence od počítače

petr

Trondo,jistě víš,že jediný problémy kolem Bratislavy jsou mezi hlavním a Novým Mestem.Z dūvodū,že tam jezdí s dětskýma motoráčkama jeden nejmenovaný dopravce.A jistě víš,že je tam jednokolejka.Když tak geogle to jistí.Těch Tvých super názorů mám po krk.Jsou vždy mimo.Už jsem to nevydržel.Hlavně nepiš něco,že jsem modrá šotoušská guma.Jsem ,strojvedoucí,který jezdí uź přes 30 let.

Ketchup1970

Hledal jsem přípoje z Bratislavy směr Žilina a zase od Žiliny na tento RJ . Smůla , Zemplín odjíždí dřív a RR přijíždí 5:24

Ic540

No to je trefné s těmi nepřípoji.

By se to nepotento. Kdyby to nocovalo v Trenčíně.
A vytvořilo tak okrajové spojení se zasteveními Vinohrady Leopoldov Trnava Piešťany NMnV.
Uklízečku by snad mohli mít i v Trenčíně…

Ale jestli jednotka absolvuje v noci nějakou ozdravnou procedůru v Blavě. Tak nezbývá než točit tam.

Ty okrajové spoje mohou zastavovat častěji. Na trase z a do Bratislavy by určitě mohla zastavit i v Malackách či Děvínské nové Vsi…

Ty okrajové spojení či možnosti se sice v poslední době zlepšují či chystají zlepšit. No určité rezervy tam jsou ještě pořád…..

Myslivec

Zemplín nadväzuje na EC 283, ktoré je v BA 21:50. Horšia je nadväznosť na južný ťah do BB/KE. Posledný „denný“ R 847 odchádza o 20:04 a nočný R 801 Poľana až o 23:30. Posledné EC 283 prichádza do BA 21:50, čo znamená, že ak človek nechce stráviť 1,5h na Bratislavskej hlavnej stanici, tak musí z Prahy odchádzať už o 15:50, resp. z Brna o 18:24, s EC 281 aby stihol posledný „denný“ R. Railjet by to mohol vyriešiť, lenže jeho príchod je 13 minút po odchode R 801. Ak má ŽSSK rozum, tak od decembra zmení odchod R 801 na… Číst vice »

železničář v důchodu

„Ic540“ a „Myslivec“: Pláč je to sice hezký (a logický), ale stejně „na špatném hrobě“: uvědomte si, že je to vlak vložený do hotového a provozovaného GVD, který kvůli tomu nebude nikdo „zgruntu překopávat“ – ale když se dokázali (možná i díky čerstvým „slovenským emisarům“ na GŘ ČD v Praze) dohodnout relativně včas z pohledu přípravy příštího GVD, tak je nesporně dost velká naděje, že by ty přípoje mohly v příštím GVD reálně vzniknout. A nezapomínejte třeba také na Bratislavu jako město (kde „denní život“ končí rozjezdem MHD od hlavního nádraží před půlnocí, s jehož časem nikdo není už po… Číst vice »

Myslivec

Netreba nič „zgruntu překopávat“, stačí keď sa R 801 Poľana v GVD 19/20 vráti k odchodu z BA v 23:49 ako to bolo až do GVD 18/19 a vznikne luxusné večerné/nočné spojenie z Prahy až do Košíc. Toľko rozumu už hádam v ŽSSK majú.

železničář v důchodu

I já se pochopitelně domnívám, že „Toľko rozumu už hádam v ŽSSK majú“ (resp. spíše ve slovenském ministerstvu dopravy při objednávce vlaků) – jen jsem vyjádřil své přesvědčení, že do současného GVD už to nikdo chtít zapracovávat nebude a objeví se to až v tom příštím. Ale rozhodně se nebudu zlobit, když zjistím, že jsem se zmýlil. Za „luxusné večerné/nočné spojenie z Prahy až do Košíc“ to budou ovšem považovat jen „režisté“ chtějící se dostat do Košic časně ráno, a možná turisté cestující do Slovenského krasu (protože takto se už ani do Slovenského ráje od jihu příliš pohodlně dostat nelze)… Číst vice »

Samo

V Bratislave MHD na tento novy vlak nadvazuje pomerne dobre: rozjazd je o 0:00, cize 10 min po taktovej polohe prichodu. Kedze ten railjet trochu zrychlili (vyhodene Kuty?), bude tam cca 15 min, co je viac nez by bolo idealne, ale je to znesitelne. Plus v pripade meskania to este isti rozjazd MHD o 0:30.

V tejto rovine tu fakt problem nie je.

železničář v důchodu

Už jsem situaci v bratislavské MHD dlouho nezkoumal, protože jsem to nepotřeboval – takž díky za velice pozitivní informaci: v dávnější minulosti to fungovalo mnohem hůř.

Neználek

Jenom aby si to soudruzi v Bratislavě nepopletli a neposlali 1116 ranním spojem do Prahy.

PetrN

to by hrozilo jedině kdyby přijela červená 1216 😀 souprava bude modrá, tak i v naprosté většině případů přijede modrá loko a tu by snad do Curychu neposlali 🙂

Martin Hanzal

„V naprosté většině případů“ přijede bohužel ta 1216, která bude zrovna v Matzleinsdorfu, respektive Grazu k dispozici. Na skládání podle barviček už bohužel není prostor, proto se taky často stane, že modré tahají uhlí z Polska, zatímco červené „nákladní“ brousí rj do Prahy.

Pitrys

A OBB s tím souhlasí, že používají na tyhle výkony jejich HV? Sami těch 1216.2 nemají zrovna nazbyt…..

Haha

ČD je mají v pronájmu.

Pitrys

A není to spolčná akce s OBB? ČD poskytly 7 RailJetů, oni 3 a všechny potřebné 1216. Tedy ne pronájem.

Nosek Martin

A v čem je problém? V tom, že tam ten Taurus je tak jako tak, jen nespí v Břeclavi, ale zajede do Bratislavy? A s nasazením Taurusu na různé ty Dny NATO a Dny železnice ÖBB souhlasí? Domnívám se, že je starostí dopravce, jak si to ošéfuje a nikoliv Vaše 🙂

Pitrys

Rozhodně ne moje. To byl jen dotaz.

Riki

Řekl bych dobrý nápad a jsem rád, že byl zrealizován.
Své cestující si najde a i já ho občas využiji.

jan

Chválím, to je určitě dobře.