Potvrzeno. ČD musí zaplatit 275 milionů korun za predátorské ceny
Motorový vůz 843, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad Českých drah proti prvoinstančnímu verdiktu, v kterém dopravce pokutoval za
On Ing. Kolář má vůbec špatnou paměť. A také selektivní. Na své vlastní průšvihy si nepamatuje, zato si moc dobře pamatuje, kdo mu k čemu pomohl.
Tak mě napadá… Nejezdí JHMD za podnákladové ceny? Dal bych jim pokutu. :))
neřešte 2005, řešte ten dotační marast od loňska.. Kluci s mobilem za 30k ( nic proti nim) jezdí pařit za veřejný prachy do vedlejšího města atd atd..
To ještě není promlčené? Nechápu, to se fakt může stát jen u nás…
Jakože se to mělo promlčet, aby z toho jedinná správná dráha vyklouzla?
Co že je to ten Connex? Joooo to je ta firma co před lety jezdila půl roku o sobotách z Reichenbergu do velkého City nad Sprévou. A kdeže jí je teď konex tedy konec? 😁 A Viamont ten měl jezdit čím? 🤔 Ty brďo nemít Siemens Desiro Classic tak si budou muset šotoušci vymyslet jiné zaklínadlo.
Connex je dnešní Arriva, dcera těch správných DB. Nastudujte si fakta, než začnete blábolit.
Podepsat smlouvu a ani si ji nepřečíst. A to mu nemůžou dát k podpisu doznání?
Se dlouhou dobu snažím dopátrat, ceny za které jezdí v sousedních státech. Hlavně SK a PL by mě zajímalo. Nemáte někdo odkaz? Jestli je jen u nás v cenách za vlakokilometr takový svinčík…
No, z vesela. Čekal ale někdo něco jiného? Zábavným bonusem budiž, že stát bude platit státu (při plném vědomí, že ČD jsou a.s.)
Ano z daní se to přece platí lehce.
Nejsou to ničí peníze. Tak proč se starat. Máme skvělé státní zaměstnance, krásná práce bez odpovědnosti.
Tak jim to zlevnili, tak by to hoši mohli dát ze svého. Když zodpovědnost pro fíru, tak stejně pro vedení (byť bývalé, co se vymlouvá, že se ho to netýká).
to by jste nesměl žít v ČR, kde se zavírá jen plebs, podnikatelé a manažeři jsou nedotknutelní….
to v německu jsou lepší, DB chtěli nehodu u Eschede hodit na průvodčího, ale soud řekla, že postupoval podle pokynů DB a tudíž není vinen, v ČR si v adekvátním případě šel posunovač sednout tuším na 8 let…..
u nás máme nějaký adekvátní případ když nemáme žádné rychlovlaky?
Pane Rafaj, co takhle napsat něco o vašem Radimovi? Nepřipomíná vám to něco?
Aha, on dal pokutu špatnému dopravci za podstřelené ceny a to se šotouškům nelíbí.
A v Americe bijou černochy, proč o tom nepíšou?
Ano, Radim dostal třeba pokutu na Praha-Brno, přestože jezdil na svoje riziko, neměl tam dominantní postavení (zapomnělo se jaksi na vlaky) a ani celkově ho na síti nemá… Zatímco u ČD takhle silné křížové financování z jiných linek na tyto dvě, je zřejmý podvod na MD/kraje.
Na jednu stranu mě to jako cestujícímu mrzí, že každá díra do hospodaření ČD snižuje šance na rychlejší obnovu vozového parku, na druhou stranu jsou ty ceny v porovnání s ostatními výkony směšné a je zjevné, že tady něco nehraje (buď jezdili podnákladově, nebo na ostatních tratích extrémně dojí stát).
Bylo to v roce 2005, ceny byly jinde než dnes. Ano, ČD tehdy šly pod obvyklou cenu, ale bylo to v řádech korun oproti dalším dvěma nabídkám. Ještě nedávno byla obvyklá cena kolem 80 Kč, dnes 130, 150 a každým rokem jde o dost nahoru.
V době podání nabídky ČD dostávaly v průměru 80 Kč/vlkm, connex měl nabídku za 70 kč. Jistě, proti 18 Kč rozdíl pár korun
Čím to connex chtěl vozit?
Desira
No, tolik štěstí najednou by si snad rychlíkoví cestující nezasloužili ani tenkrát …
Jestli to nebude tím, že se všechno zdražuje (energie, apod…) a tím, že jsou čím dál tím větší požadavky na vozidla, WiFi, klimatizace, holt novější vozidla něco stojí.
Jako cestujícího mě především zajímá to, aby na železnici (a všude jinde) fungovalo férové konkurenční prostředí. Jedině to mi dokáže zajistit maximální hodnotu a minimální cenu.
Pokud jste idealista, nebo vám nebude vadit, že to bude trvat desítky let, tak prosím. Mně nejde (na prvním místě) o maximální hodnotu a minimální cenu. Mně jde o to, aby se na R12 co nejdříve objevilo něco jiného, než současné pojízdné šroty.
Jistě, takže podojíme veřejné rozpočty o trochu víc a znehodnotíme lidem peníze, hlavně když si „národní dopravce“ bude moci koupit nové vagónky za úrovni devadesátých let minulého století. Samozřejmě na úkor svých konkurentů. Tak jste to myslel ?
Prosím, přečtete si můj příspěvek (i ten první) znova. Věřím, že je tam odpověď napsaná dostatečně jasně. Hezký den.
Promiňte, ale vaše příspěvkyý se zdají být vzájemně rozporné.
Pokud to tak vidíte, tak to zkusím objasnit. 1) Rovina morální a idealistická: Existují v tomto státě pravidla a ČD je zjevně porušilo a mělo by za to být potrestané. A je to tak správně a já s tím plně souhlasím. Pravidla by měla platit pro všechny a nikdo by na otevřeném trhu neměl být poškozen. 2) Osobní rovina cestujícího, kterému maximalizaci vlastního užitku: I když s pokutou souhlasím, mrzí mě, že to bude na mě mít negativní dopad, protože ČD nebudou moci tyto peníze investovat. Jak bude probíhat liberalizace není ani tak otázkou ČD (i když se samozřejmě tomu… Číst vice »
Na druhou stranu – cena třech vagónů na 200 km/h.
A to je přesně to, co jaksi v této vámi uvedené kombinaci logicky nejde.
Otevrela se Pandořina skříňka….
A letošní zisk zase zmizí očividně 😀
Páni ! Jestlipak si někdo dovolí takhle zakleknout i na Flixbus ?
Ačkoliv mě ten obrovský nárůst flixu taky trochu děsí nemůžu říct, že by používali příliš nízké ceny. Na těch trasách co jezdím já, patří k těm dražším.
Flixbus provozuje predátorské ceny už několik let a pohlcuje jednu dopravní firmu za druhou. Jeho cíl je jasný – celoevropský monopol.
FlixBus nemá dominantní postavení na trhu.
Ale dělá všechno proto, aby ho získal. V celé EU.
Netris: V ČR ne, v německu a některých jiných zemích, už by se o dominantním dopravci v dálkové autobusové dopravě dalo mluvit.
Problém je, že flixbus je prodejce a fakticky dopravu zajišťuje několik dopravců, čili nelze to dokázat, ale časem a zároveň nelze doložit kartelovou dohodu dopravců, protože žádná není.
Co se Flixu týče, tak tady se vlastně jedná „pouze“ o „doménu“ která pod sebou má hromadu dopravců provozujících autobusy, kteří okolnostmi (cenová válka) byli donuceni se pod onu doménu uchýlit. Co se financí týče tam to rovněž je peklo,ale to naštěstí nemusí řešit ČMF.
V Německu možná ano, ale posuzuje se vždy relevantní trh, kterým budou buď jednotlivé linky (tak byl třeba vymezen u sporu Student Agency vs. Asiana, jako autobusová linka Praha – Brno), případně třeba i celý český trh autobusové dálkové dopravy. Každopádně na žádném z nich FlixBus dominantní postavení nemá.
Obávám se že u nás je rozdíl v cenách nadnárodního flixbusu oproti lokálním dopravcům ještě v míru, podívejte se někdo na ceny oproti Německu Holandsku nebo Francii. Tam jezdí na stejné trase i za desetinu. A kdyz už to léta prochází tam těžko s tim naše práva zemička něco udela. Bojim se aby to pan nedopadlo jako s CNTS nebo diag human kdy to pak platíme všichni.
To víte, foukat do kaše německým bankám a investičním fondům se hned tak někdo neodváží :-(.
Vzhledem k tomu, že teprve teď rozhodli o predátorských cenách z roku 2005, tak další na řadě bude podstřelení cen jízdného ČD ze dne na den na lince do Ostravy v roce 2011 a teprve pak Flixbus.
Mno pokuta ve výši < 1 % z obratu je vyloženě zakleknutí. Fakt že jo.
A to jako proč ….