Potíž pro JHMD. Drážní úřad poprvé zahájil řízení o odejmutí licence kvůli dluhům
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jde o bezprecedentní případ. Drážní úřad ještě nikdy s osobním dopravcem v závazku řízení o odebrání licence nevedl.
No… Tak škoda… Opětovná víra v české…, tak nějak v cokoliv, je zase na bodě hodně dole. Ano jsem zde v českých luzích a hájích již drahnou chvíli a mohl jsem si na tento svět „zvyknout“, ale asi mne zachvátil malý závan optimismus… Zjevně chyba… Takže zaplatil jsem si u JHMD svezení motorovou lokomotivou… Peníze odeslal (cca v létě), rok tam byla v dispozicích napsána lhůta pro vybrání si poukazu (zvažoval jsem takovou trochu nostalgii pošmourného pozdního podzimu), a teď z toho zjevně asi nic nebude… 🙁 . Možná mne mělo zarazit, že za poslání peněz jsem neobdržel žádnou kvitanci,… Číst vice »
Držím palce drážnímu úřadu. Konečně někdo tenhle drahej nesmysl zruší. 🥰
Konec úzkokolejek v ČR se nenávratně blíží. Blíží se tedy doba, kdy budeme objevovat a pátrat po zbytcích želeničního tělesa zrušených tratí, mezi které úzkokolejky míří. Škoda…..
bude na prodej…
Co mám zprávy, tak Čajánek zvesela pouští JHMD žilou mimo jiné, jak přemrštěným platem finančního ředitele, tak zaměstnáváním svých néé úplně šikovných synů na manažerských pozicích.
Z toho, co JHMD zaplatí jen na pohonných hmotách pro všechny Čajánky, kteří pravidelně jezdí cestu Jablonec – J. Hradec a zpět, by se skoro uživila celá normálně fungující firma..
Hlavně, že všichni mají nejnovější iphony a pc ,jak pro NASA., ale faktury dodavatelů neplatí ani po xté výzvě k zaplacení.
Plýtvání na JHMD nezná hranic a firma s tímto vedením si bohužel opravdu přežít nezaslouží..
Boris Čajánek je v Jablonci velmi známá firma a je známé, jak si z úzkokolejek udělal společně se svojí rodinou dojnou krávu. „Hospodaření“ společnosti nemohlo dopadnout jinak.
JHMD jsem jel naposled před 3 lety a poprvé viděl tu „estetiku“ těch šedých vozidel. Metrová cedule, že to bylo za dotace z EU, sice nechybí, ale kvalita dráhy jako turistické atrakce tím výrazně poklesla.
Na klasické cestování to opravdu není, ale zase kde za bratru 30 korun zažijete 30 minut matějské? Dneska vás světský pustí na 5 minut na kolotoč a solíte 4 kila jen to hvízdne.
Pokud by dopravce zrušili tak by bylo asi lépe. Je dost evidentní že provoz této srandy se moc nevyplácí. Kvalitu provozované dopravy asi není třeba popisovat viz úvodní foto.
Tak mám pocit, že jsem túčkem jel v září z Malýho Ratmírova do Nové Bystřice naposledy. A zrovna měla parta mladých lidí nasmlouvaný vagón navíc. Zájem by byl, ale………. v Praze …to vidí jinak.
co s tím má Praha společného
ale to, že se Boris nebyl schopen dohodnout s krajem Vysocina a taky asi hospodařil všelijak, za to vše můžou pravdolaskari v Praze.
sice jistě podstatná část turistů na úzké je z prahy a obecně velkých měst…ale stejně za to může Praha. a Soros. a zidozednari. a určitě i Piráti.
Zapomněl jste na Havla.
A zlí ještírci..
Boris jezdí na Vysočině za půlku toho co ČD, škoda, že nám ten nejlepší a nejsíťovější dopravce aspoň na Vysočině neukáže jak se jezdí za takovou cenu. Víte jak by se v krajské kase ušetřilo?
Stejně nebudou prémie, tak marná snaha…
Vysočina a Šatava jsou nějaká zaklínadla? Nikde neslyším jsem spoluzodpovědný za tuto situaci. Někde se i šéfové umažou jen aby nepadla jejich firma.
Tak snad ty srágory JHMD ustojí.👍
obávám se, že ne. to neodvedeni dané že závislé činnosti bude soud vykládat jako nepoctivý záměr, čili game over pro reo.
která je pro game over jak pro licenci provozovatele drážní dopravy tak oprávnění působit jako provozovatel dráhy. pokud pomineme, že díky dluhům z pojištění a daní nesplňuje finanční způsobilost jako dopravce už že zákona.
tak kdo vyhlásí sbírku na odkup konkursní, pardon, majetkové podstaty?
něco jako klokani sobě? pan šatava by byl asi ideální…
Nikdo neví kolik jakého majetku je kde zastavěného a nikdo neví, jestli ještě vlastně JHMD něco patří. To je potom těžko nějakou sbírku dělat. Snad ty lokomotivy a vozy ještě JHMD patří, ale ruku do ohně bych za to nedal.
to se rozklíčuje po úpadku, kdy se provede soupis majetkové podstaty. tam je pak jasno, co dlužník vlastní.
a taky se zkoumají úkony až 5 let zpět, zda nešlo o navýhodné úkony.
rovněž se může chtít zpět po statutárovi, co dostal za výkon funkce tuším rok zpátky než firmu dovedl na hunt.
prostě úpadek je pro hochy celkem nepěkné riziko dalších komplikací, třeba pozdní podání ins. návrhu má pro statutára celkem drastické následky majetkové, dále hrozí naplnění skutkové podstaty t.č. zkreslování stavu majetku a jmění aj.
prostě spousta problémů…
Když se podíváte do insolvenčního rejstříku na obchodní společnost Strojírny místních drah s.r.o., tak zjistíte k jistému jedinci další zajímavé skutečnosti.
Celé to vypadá na velké finále kariéry.
To už ale je letitá záležitost, viz podrobné údaje v OR: „Insolvenční řízení bylo zahájeno na základě vyhlášky Městského soudu v Praze č.j. MSPH 89 INS 2612/2015-A-2 ze dne 3.2.2015. Účinky zahájení insolvenčního řízení nastaly dne 3.2.2015 v 11:02 hodin. zapsáno 3. února 2015 Na základě usnesení Městského soudu v Praze č.j. MSPH 89 INS 2612/2015-A-13 ze dne 25.3.2015 bylo rozhodnuto o úpadku dlužníka. Účinky tohoto rozhodnutí nastaly dne 25.3.2015 v 08:48 hodin. zapsáno 26. března 2015 Na základě usnesení Městského soudu v Praze č.j. MSPH 89 INS 2612/2015-B-15 ze dne 21. července 2015 bylo rozhodnuto o prohlášení konkursu na… Číst vice »
Projděte si poslední zprávy IS. Tam směřuji, pak se můžeme bavit dál. 🙂
kterou myslíte? já našel smír na nějaké pohledávce. jak daleko mám jít do minulosti?
Ideální vyzkoušet v malém tohle:
„Kandidát na ministra financí za
Kandidát na ministra financí za koalici SPOLU a místopředseda ODS Zbyněk Stanjura přišel s nápadem na částečnou privatizaci Českých drah a České pošty. Chce, aby případní akcionáři tlačili na to, aby podniky nebyly ztrátové.“
jdete do háje zeleného. tohle je výkřik úplně mimo
To by mohl být jeden z očekávaných výsledků voleb.
A dokonce by tam nemuselo být ani to „částečnou“ 🧐
nechejme se překvapit, co bude ve vládním programu. nepřijde mi, že by tohle byl program lidovců a stan…kteří dohromady mají cca poloviční počet poslanců obou koalic
Pan Stanjura by jako bývalý ministr dopravy měl veřejnosti vysvětlit, jak lze zprivatizovat již zprivatizované …
Já bych Borisovi docela rád poděkoval, že se mu podařilo to, v co každý doufal, ale bohužel si to nepřečte, když mě pan Sůra demokraticky zabanoval …
to v co každý doufal? mne je líto, kam to dovedl. mám pocit, že je podobný charakter jako vedoucí kanceláře prezidenta…a každého člověka či věci, co potka podobně individuum, je mi z duše líto…
On pan Jeník je jak Tomio, co se mu nehodí do krámu, to banuje.
Mr. Sura asi není Mirek Dusin, ale Tomio to taky určitě není, nepřehánějte.
minimálně způsob opuštění Babis Heute ukazuje, že páteř má.
Nedostatek hotovosti se dá řešit výběrem z bankomatu nebo bezhotovostními transakcemi. Vedení JHMD zřejmě ještě žije v 80 letech minulého století.
Jenže ta „hotovost“ není ani na tom účtu …
Každej bankomat má jistě k vybrání pár milionů. Ale tady jde o dluhy na zdravotním a sociálním. To jen tak nevyrovná..
Poraďte, jakým kouzlem bezhotovostně převést 10 mil. Kč z účtu, na kterém je zůstatek v mínusu?
Vetší kontokorent 🙂
disponibilní zůstatek na nule či v mínusu, vy hledači chlupů ve vejcich
😀
přijdete si vtipný, že? ale jen sám sobě…
blbý ftip se pozná tak, že se mu směje jen vypravejici
Pane Žatecký, kam na ty vaše hlody chodíte….
A kdepak Boris je, aby nám tu zase něco hezkého popsal, nějakou novou pohádku? Třeba tu jak za to může Kraj Vysočina, Šatava, pandemie covid, a kdovíco ještě.
Bývala ksydi iniciativa děkujeme, odejděte. Tak Borisi, inspiruj se. A to je taková tečka za tím naším případem.
tohle je soros a zidozednari
http://jhmd.cz/oznameni/ tady to máte.
Ve zprávě se jenom obhajuje, co udělalo minulé vedení špatně. Co jste ale dokázal za 8 let vy? Moc jste se nesnažil odvrátit tyto vámi popsané zkušenosti. Kraj Vysočina s Vámi už nechtěl ani mluvit, takový jste diplomat a předseda představenstva.
ale vždy za to může někdo jiný. tak se pozná určitý typ člověka.
Jenom poukazuji na to, jak podepsalo minulé vedení smlouvu s Vysočinou, kterou se kraj soustavně obhajuje. Jestli umíte jezdit za 83 Kč tak, kde to stojí 135,-Kč/vlkm, tak jste kouzelník. Dokážete vysvětlit, proč minulé vedení podepsalo tak nevýhodnou smlouvu, která nás stahuje ke dnu? Od roku 2013 s Vysočinou jednáme, ta stále odkazuje na parametry smlouvy z roku 2010. Dokážete vysvětlit, kde skončili peníze z Memoranda? Zdá se, že jste to ani nečetl a řídíte se se příslovím „kdo chce psa být, hůl si najde“. Marná diskuse.
Protože neumíte hospodařit. Těch příkladů je tisíc. Proč jste například před dvěma týdny museli jet v šesti lidech do Rumunska na tři dny kvůli dvojkolím na Hašišbedny? Když to vedete takto…
Až dojde na lámání chleba, ostatní akcionáři by se mohli domáhat náhrady škody ….
Ano, marná diskuze s Vámi. Předchozí vedení celé špatně. Vy se prostě řídíte příslovím „kdo chce psa bít, ten si hůl vždycky najde. Vy jste prostě ten nejlepší. Asi proto jste v takovém srabu. Proč jste tu smlouvu za těch 8 let nezměnil?
Roberte, na změnu smlouvy jsou potřeba dva, přemýšlejte. Když kraj nechce těžko může JHMD smlouvu narovnat, ne? 🤔
Stačilo napsat, že jste to zvoral. Na co takové sáhodlouhé cancy?
Toho by asi bylo ještě víc..
Děkujeme Vám, Borisi, zvládl jste to za 8 let poslat totálně do kopru? Je něco co se vám vlastně povedlo? Ne…
Pohled do rejstříku firem, kde figuruje je poměrně jasný..
Něco se mu přece jen povedlo.
A tohle je konec dámy a pánové
Tády dády dády dá, to je konec! To sem měl říct já!!! Tak to řekni! To je vše přátelé.
Stalo se to, co se stát muselo, skutečnosti uvedené v insolvenčním rejstříku jsou zřejmé a zřejmý je i jejich následek. Teď je to o tom, zda finanční zdraví tolik proklamované v návrhu na vyhlášení mimořádného moratoria má reálný rozměr.