Posun v přípravě klíčové části Pražského okruhu. ŘSD už začalo hledat firmu na kácení stromů

ŘSD má vykoupeno přes 85 % pozemků.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan z Rokycan

Jinak zmíněný Petr Kasa je dle rejstříku i členem rady Platformy za kvalitní dopravní infrastrukturu. Společně s exministrem dopravy Prachařem a exsuperministrem Havlíčkem.

Tomáš

Řeší na Spořilově módu s úmyslným zničením tlumičů výfuků? V posledních letech postoupila už i do kamionů, které dělají větší hluk než vrtulová letadla. Po Jižní spojce a dál na Barrandov, kam nesmí (policie v ČR neexistuje), hlučných kamionů denně projede okolo 8 různých. Tipuju, že všechny patří jedné firmě, jednomu übermenschovi.
Pokud lidem na Spořilově vadily i dřívější tiché kamiony, co říkají na ty současné?
A co říkají na osobní auta, která mají za výfukem regulérní ohňostroj, i když jsou petardy zakkázány?

Tomáš

No úžasné. Takže za upozornění na zločinné jednání českých übermenschů člověk získá sadu minusů. Jak to tepve muselo být v dávné minulosti, kdy se nově zakazovalo vraždění, loupeže, krádeže atd. To teprve museli být ti agresivní übermenschové nas….
A zrovna nám na okny jeden pouští ohňostroj z auta. Policie tradičně nikde.

PetrH

Mínusy neřešte, mi připadá, že to dělají nějací boti… Případně zastánci stran „můžu si svobodně dělat, co chci“, kterých jsou plné diskuse a ve volbách mají 1 %.

Mysel

Minusy nereste, reste nesmysly v prispevku, ktere k tem minusum vedou.

Asd

Jen tak dál. Včera bylo pozdě.

Robert Sál

Jako každá liniová stavba bude mít velký užitek pro většinu, ale současně budou lidé, kterým budou trnem v oku navždy. Nicméně není možné žít způsobem, že chci mít veškeré služby, ale elektrárny, skládky, dálnice, továrny nechť jsou nejlépe u souseda a ne mně na očích.
S takovouhle bychom nepostavili nikdy nic. Jen je třeba mít na paměti, že práva lidí jsou jedno z nedůležitějších práv a tudíž jeli někomu činěno příkoří ve jménu většiny, tak by měl být odškodněn.

noerf

Máte pravdu, na druhou stranu jsou D0, D3 a některé další komunikace zakreslené v mapách a územních plánech již řadu let a někdy i desetiletí.
Občas si vzpomenu na názor jednoho občana z Plané u Českých Budějovic v době, kdy armáda předávala letiště kraji a městu ČB „všichni si koupili pozemky, domy, zahrady se slevou, protože je to u letiště a nyní si stěžují, že tam bude provoz“

Walker

A neni mozne, ze Dolni Chabry podali zalobu jen tak pro trenink? Aby se pripravili na to, az se bude resit severni cast, treba usek 519. Jako, ze si to chtej na tomhle natrenovat? Vyzkouset co lidi vydrzi, jak se hraje se soudi, RSD, politiky, atd.?

Martin Peterka

Samozřejmě, že jim jde o severní část okruhu. Z jejich zvrácené logiky si ovšem myslí, že když budou blokovat východní část, zbrzdí tím i tu severní. Že tím škodí statisícům obyvatel Prahy a Středočeského kraje je vůbec nezajímá. Prostě nebezpeční fanatici.

V. F.

Bohužel, pro ně, severní části D0 už budou řešeny novým stavebním zákonem a dle aktuálního směru, kterým se ubírá, budou mít výrazně méně možností obstrukcí a zřejmě už ani nebudu mít možnost, stavbu zablokovat.

Ondra K.

Teoreticky. Reálná situace je taková, že nový stavební zákon má začít platit od 1. 7. 2023, nicméně jeho účinnost bude odložena a zákon bude přepracován. Výsledná podoba zákona a datum jeho účinnosti jsou ve hvězdách.

Martin Peterka

Platnost zákona jako celku se sice odkládá, ovšem ta část, týkající se důležité infrastruktury, bude od poloviny letošního roku platit. Vznikne k tomu Specializovaný a odvolací stavební úřad, který bude mít na starosti povolování dálnic a železnic.

Otto

Asi by bylo ideální, kdyby se už teď začalo i s přípravou staveb, které odlehčí Pražskému okruhu (rychlostní spojení Humpolec – Tábor – Plzeň nebo Jihlava – Kolín – Mladá Boleslav). A možná by byla výstavba rychlejší, než stavba celé jeho severní části 🙂

Max

Že by se silnice 38 proměnila ve čtyřproudou rychlostní?

flinta19

Stačil by i střídavý trojpruh a mimoúrovňové křižovatky

PetrN

maximálně po Čáslav, dále na Kolín již čtyřpruh. Ale pokud se to celé mělo stavět v budoucnu, tak jednoznačně jako čtyřpruh už od D1 až po D10 a dále na západ přes D8 a D7 ke Slanému

PetrN

ano, takto je mimojiné navržen tzv. středočeský okruh a naprosto dává smysl. Z Mladé Boleslavi, resp. už od Benátek kde by bylo křížení s D10 by nová dálnice pokračovala ve stopě I/16 kolem Mělníka, D8, Slaný/D7.. případně pokračování až na D6 u Řevničova

Arciburžoust

Jo, to kdyby bylo, tak z D0 zmizí 3/4 kamionů a s nimi každodenní fronty od D1 na D5. Ale to je hold ten pragocentrismus, všechno musí jet přes Prahu…

libor

tak algomerace Prahy je veliká ( co do počtu obyv.) a bude ještě větší, je logické, že tam a z vedou dálnice a zároveň je to takový střed Čech (ne ČR). tak to lez očekávat. smůla je , že nejsou odlehčující „zkratky“ a hotový obchvat. to měla být priorita a ne dálnice D1 do Ostravy někde na Moravě, kde již jedna skorodálnice vede . Tak máme do Ostravy dálnice dvě a okruh prahy nikde…

PetrN

nejsou to jen dvě dálnice na Ostravu, když se pořádně podíváte pořádně na mapu tak tam vidíte stotisícovou Olomouc a stotisícové souměstí Zlín+Otrokovice, dálnice tak jak jsou navržené jsou nezbytné a propojují tyto města mezi sebou a také s Brnem a Ostravou, k tomu dále skoro 50tis. města Prostějov a Přerov… Tady by jedna dálnice opravdu nemohla stačit…
Každopádně odlehčující středočeský okruh bude stoprocentně potřeba také

Gejza

Že je stavba 511 již po desetiletí prioritou č. 1, o tom není sporu. Ale hned po jejím zprovoznění získá tento přídomek stavba 520, protože na Kbelské to bude katastrofa. Pak se hodně vymstí léta otálení s 520.

Mnau

Proč až po zprovoznění, asi to tam neznáte, Kbelká stojí už dnes xkrát denně v obou směrech,,, ale severní části okruhu jsou totál v nedohlednu, přitom již včera bylo pozdě.

Gejza

Však z toho vycházím. Já projíždím Kbelskou záměrně jen v sedle, a to se zpravidla dá. Obávám se, že po zprovoznění 511 už takový rozdíl mezi špičkou a sedlem ve stupni dopravy nebude.

Cestující

Chtěl bych vidět ty argumenty pana Kasy, že ho omezuje či ohrožuje stavba 12 km vzdálená. Pokud by na to případně soud přistoupil, tak jsme opravdu v banánistánu a v ČR se už nikdy liniová stavba nepostaví.

qěcy

Proč je na MÚK s D0 ta strašná smyčka pásu od Jizni spojky k D11?

R.L.m.

(Myslíte) Tohle https://mapy.cz/s/lapakapore se mě (také) zdá jako docela „zvěrstvo“, od Jižní / Štěrboholské spojky k D10 a D11 to zajistí cca 1km zajížďku, asi daň za možnost sjet na I/12, ale i tak by mi vybudování přímé rampy pro směr D11/D10 dávalo smysl. Neočekávám, že tam po zprovoznění D0 bude minimální provoz.

Kebab

Jako větší zvěrstvo mi připadá ponechání MÚK Českobrodská, když do Běchovic bude přímý sjezd z nové I/12.

Pavel

Co je na tom za zvěrstvo? Ten sjezd je až za Běchovicemi. Logicky by si v Běchovicích asi moc neužívali, když by přes ně najednou začaly jezdit všechny náklaďáky do sběrného dvora nebo stavebnin. Plus jsou tam i další cíle.

qěcy

přesně tak

Hajnej

Minimální ne, ale ve srovnání s provozem po D0 menší skoro jistě. A další auta ubudou po dokončení východní části Městského okruhu.
A píšu to i s vědomím, že na mé cesty ta smyčka zůstane.

Bram

Protože klasický čtyřlístek by se brzy ucpal.

qěcy

Čtyřlístek tam nikoho normálního nenapadne. Já měl na mysli přímou rampu velmi zhruba v trase dnešního pásu od J. spojky k D11, akorát formou nadjezdu.

Hajnej

Protože na severu těsně navazuje MÚK s Českobrodskou a je potřeba, aby to vyšlo výškově.

Jarda

už to postavte konečně.

Jan T.

Na cizím? Já teda nadšen z 85% výkupu nejsem, ty poslední procenta trvají vždycky nejdýl a úředníci s výkupem nikdy moc nespěchali.

Martin Peterka

Na to, že se začalo vykupovat teprve loni v létě, je 85 % parádní výsledek.

Georg

pindale.

Michael

Než tam přišel Radek…

Martin

Já bych se rád dožil spojení mezi D8 a D5 tady okruh zatím neexistuje ale na druhé straně už jsou (budou) 2 okruhy. Ale trochu to chápu ono se tam lépe staví než tady. Nikomu se do toho nechce.

MiB

Děje se tam vůbec něco, nebo je to totálně zamrzlé? Nevybavuji si minimálně zde na serveru za posledních několik měsíců žádnou zprávu o tomto úseku.

Petr

Připravuje se EIA.

Walker

Ja se obavam, ze cela severni cast prazskeho okruhu budou uplne posledni kilometry, ktere nam budou chybet v dalnicni (paterni) siti. Az se dostavi SOKP, tak mame hotovou paterni dalnicni sit… smutne, kdyz si clovek uvedomi, ze je to okruh kolem hlavniho mesta.

V. F.

Severní části D0 budou řešeny novým stavebním zákonem a již by nikdo neměl mít možnost výstavbu zablokovat. Takže to vypadá velice nadějně, i když to ještě pár let potrvá.

Martin

Bohužel váš optimismus nesdílím

Já I.

Sabotujte Pilulku!!

nekdo

to dělám už od dob, kdy před pár let investorům slíbila, že budou mít doživotně doručení zdarma, a pak to zkrátila tuším půl roku. obratem jsem svých pár akcií prodal a od té doby už u nich nic nekoupil…

Jarda

Dřív než se začne stavět, tak tam další stromy vyrostou a jedeme znova.

Vladimir

Jde vidět, že konečně jsou u moci lidi co přemýšlí a vyhodnocuji data a ne emoce pár lidi co vypisuji ministrem na messengeru.

Kodl

Sláva, že se vůbec něco děje, ale tempo je naprosto šíleně pomalé a před rokem 2035 celý okruh a možnost, jak se vyhnout Praze, stejně nebude existovat.
Je to národní i nadnárodní selhání a ostuda nejvyššího řádu.

Konečně konečně konečně!

Konečně!

Sch

Jen 13 let zpoždění.

Jakub

To přidejte… minimálně 20 let zpoždění

Pako

ZAKOS je z roku 1974.
Takže příští rok to bude oslava krásných 50 let!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Na druhou stranu, zbořit Žižkov a udělat tam k Bulharu prodloužení D11, to by asi nebylo cajk…

Mirek

Podle Zakosu ale měla vést dálnice skrz sídliště, tahle varianta dál od města je až z roku 1998.

Pavel

Skrz sídliště? Nepřehánějte. Vyjma cca 2 paneláků v Měcholupech, vzdálených cca 150m, tam tenkrát nic moc nikde nebylo.

Mára

Jsou někde k dispozici kvalitní plány/mapy ZAKOSu, prosím?

Martin

Bydlím kousek od stavby a už se těším, až bude stát. Pilulku dále sponzorovat tedy nebudu 🙂

A. Mikulka

Prášek nemá smysl podporovat i bez těchhle aktivit pana Pokladny. Vždyť je to jedna z nejdražších drogerií na webu a nenabízí nic extra.

Marťas

Pardon za offtopic. Nechápu, že tam vůbec někdo kupuje. Nejdražší, nejpomalejší. To aspoň ta Alza tu cenu kompenzuje rychlostí

Dobre vedet

Dobre vedet. I ja vyrazuji Pilulku a kasa.cz ze sveho nakupniho seznamu a doporucim to i vsem kolem sebe…

Původní Aleš

Kasa.cz už dávno bratrům Kasovým nepatří, je ve 100% vlastnictví HP TRONIC. Takže v tom případě újmu nepocítí.

Dobre vedet

Beru zpet a kasa.cz opet zarazuji 🙂

Lukas

Já na Pilulce ještě naspoled nakoupím, ať pak můžu dát na Heurece do hodnocení, že spolumajitel blokuje úsek 511 🙂 Spousta lidí to neví, jako já doteď 🙁