Posun u rozšiřování D1 u Brna. Provoz se přesouvá do pravého jízdního pásu

Práce na rozšiřování D1 u Brna. Foto: ŘSDPráce na rozšiřování D1 u Brna. Foto: ŘSD

Na tři noci bude dočasně omezen provoz do jednoho jízdního pruhu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Jen pro ty co tama nejezdí pravidelně – je to cca. 5 let co skončila úplná rekonstrukce celého úseku D1 mezi Kývalka – Šlapanice (samozřejmě, začala dřív, pár let se to dělalo)… SAMOZŘEJMĚ se to nemohlo dělat přitom, protože tehdy ještě nebylo rozhodnuté zda vůbec, a když jak se to provede… achjo. Přitom každému muselo být jasné že „centrálním bodem“ je přidání třetího pruhu mezi km194 a 196 (samozřejmě dále přestavba tvaru křížovatky D1xD2 který je zejména ve směru Bratislava-Praha přímo tragický, ale to už je druhá věc), takže se to podle mě už tehdy dalo provizorně (na několik let)… Číst vice »

Ondra K.

Mezi Kývalkou a Holubicemi se postupně po částech obnovoval povrch. Žádná celková rekonstrukce se tam nedělala. Kufr stejně jako mosty jsou původní.

thebearspook

Největším problémem v tomto úseku je most přes železnici a ne dva náspy po stranách. To byl důvod odložení, když se měnil pouze povrch vozovky.

SYN

Ano, ALE, co dělají teď, v této fázi? Rozšiřují úsek mezi mosty… a právě to už mohlo být hotové…

thebearspook

Úsek mezi mosty s přemostěním železnice, to je jiný most.

Zdendik

Uvažovalo se o tom, podle znaleckých posudků přidání třetího pruhu neumožňoval stav mostu nad železničním koridorem, půjde komplet k zemi

jura

Si myslim, ze ty tri pruhy na D1 u Brna jsou nesmysl.
Je potreba z D1 u Brna dostat tranzitni smery krome jednoho a to Praha-Bratislava. Dalsi tranzitni smery by mely prevzit D0-D11-D35-D1/D55/D49/D48, D1-D55-rakouska A5.
Krizovani tak silnych dopravnich tahu na tak kratkem useku a do toho zdrojova doprava z Brna a do Brna, je vazne nesmysl.
Navic geografie Moravy ma pro tranzit podobu rostu. Narozdil od Cech, kde je uzemi prirozene centralizovane k Praze.
Netreba z Brna delat Prahu.

SYN

Pokud výsledkem nahloučení těchto slov mělo být „D1 okolo Brna má zůstat v podobě dvoupruhu“ tak je to nesmysl jak prase!

tomash

Děkujeme za skvělé naplánování, tedy od včera rozkopanou objízdnou trasu po ulici Bohunická – Lány. Brněnské plánování uzavírek má již léta svoji tradici a brněnskou koordinátorku, skvělá práce jako vždy.

Ondra K.

„Poděkovat“ je třeba všem politikům, kteří za komančů a v 90. letech nechali Brno zchátrat. Většina dnešních velkých staveb je jenom splácení těchto nakupených desítky let starých dluhů.

SYN

My jsme jim věřili že to dokážou, a nezklamali!

Honza D.

Nemůžu si pomoct, ale oddálit D1 od Brna podle vzoru vedení nové A4 okolo Eisenachu by bylo řešení sice dražší, ale dopravně funkčnější a pro Brno příznivější. Jinými slovy by šlo o to propojit JV tangentu (ve výhledu) s JZ tangentou zhruba v trase „válečné“ A88, v současnosti neuvažovanou. Došlo by k velkému zklidnění D1 mezi exity 194 a 196 od tranzitní dopravy. Je zde vidět přežívající problém v plánování kdy ŘSD něco nového postaví, ovšem bez výhledu do budoucnosti a už v době uvedení do provozu je to téměř na hraně kapacity. Achjo.

Jan z Rokycan

Bylo by to pěkné. Ale zapomněl jste na dědu z Tetčic.

Jan z Rokycan

Já nejdřív myslel, že píšete o tom 3km tunelu na A4 a pak jsem si uvědomil, že je až u Jeny. Že dálnici přeložili i u Eisenachu, o tom jsem vůbec nevěděl.

Jinak když jsme u A4, obdobně oddálili jinou A4 od Benátek.

Zdendik

No, to znamená v trase plánované tangenty, spojení D2 a D52 mimo D1. Absolutně neprůchodné vzhledem k zastavěnému prostoru. A teď si do toho natlačte i VRT a máte zaděláno na soudní tahanice řádu 15 a více let. Brno vzniklo na křižovatce obchodních cest Západ-Východ a Sever-Jih. Ta křižovatka tak praská ve švech, že záměr pokračovat ve stavbě protektorátní dálnice v úseku Bystrc-Rajhrad plánovači raději ani nevytáhli do diskuze. Třeba Modřice nebo Rajhrad by chtěli VRT ála podzemku. Přitom je to technická a následně finananční problém.

Honza D.

Přitom právě takhle by se zvýšila kapacita… Jenže Nimby. Tuhle jsem tak od oka počítal ztráty pro autodopravce nynějšími kolonami, když v rádiu hlásili frontu kamiónů k odbočce na Domašov, exit 168: Na 100 m 4 kamiony neboli na 1 km 40 x LKW. To až na exit 196, takže 28 km x 40. Hodina prostoje zhruba 1000 Kč. Takže 40 x 28 x 1000 = 1 120 000 Kč ztrát každou hodinu při této koloně. Hezký, ale k něčemu úplně jinému než plácání si po ramenou. Odpovědní by se měli alespoň občas podívat na mapu s hustotou provozu a… Číst vice »

SYN

Souhlasím s tím že by to stálo (minimálně!) dvakrát tolik, a bylo by to „o kousek“ lepší… takže poměr cena-výkon nic moc.

PeS

takže ještě cca dva roky utrpení aby byl kousek hotový 🙁

tomash

Bohužel v Brně naivní myšlenka, oni to rozkopou hned vedle a nic se nezmění.

PetrN

tak samozřejmě že se musí co nejdříve navazovat a to tím nejnutnějším, což je kompletní přestavba MÚK D1xD2, která je tím hlavním špuntem společně s tímto řešeným úsekem. Samotný aktuálně řešený úsek by nefungoval… Přestavba MUK má začít na konci příštího roku a potrvá 3-4 roky, bohužel to tak je nutné pro přestavbu za provozu, žádná rampa nezůstane na svém původním místě, v průběhu stavby budou vytvořené i provizorní vratné rampy, aby mohl být po celou dobu zachován provoz v těch hlavních směrech, což je z D2 na oba směry D1 a zpět.

Rosťa

A pak žádnou dělat postupně další kousky , takže za 8 let bude hotovo.

Jindřich

Pak se bude zase po kouscích přidávat 4. pruh.

Zdendik

To už ale opravdu není kam