Posun u rozšiřování D1 u Brna. Provoz se přesouvá do pravého jízdního pásu
Práce na rozšiřování D1 u Brna. Foto: ŘSD
Na tři noci bude dočasně omezen provoz do jednoho jízdního pruhu.
Na tři noci bude dočasně omezen provoz do jednoho jízdního pruhu.
Jen pro ty co tama nejezdí pravidelně – je to cca. 5 let co skončila úplná rekonstrukce celého úseku D1 mezi Kývalka – Šlapanice (samozřejmě, začala dřív, pár let se to dělalo)… SAMOZŘEJMĚ se to nemohlo dělat přitom, protože tehdy ještě nebylo rozhodnuté zda vůbec, a když jak se to provede… achjo. Přitom každému muselo být jasné že „centrálním bodem“ je přidání třetího pruhu mezi km194 a 196 (samozřejmě dále přestavba tvaru křížovatky D1xD2 který je zejména ve směru Bratislava-Praha přímo tragický, ale to už je druhá věc), takže se to podle mě už tehdy dalo provizorně (na několik let)… Číst vice »
Mezi Kývalkou a Holubicemi se postupně po částech obnovoval povrch. Žádná celková rekonstrukce se tam nedělala. Kufr stejně jako mosty jsou původní.
Největším problémem v tomto úseku je most přes železnici a ne dva náspy po stranách. To byl důvod odložení, když se měnil pouze povrch vozovky.
Ano, ALE, co dělají teď, v této fázi? Rozšiřují úsek mezi mosty… a právě to už mohlo být hotové…
Úsek mezi mosty s přemostěním železnice, to je jiný most.
Uvažovalo se o tom, podle znaleckých posudků přidání třetího pruhu neumožňoval stav mostu nad železničním koridorem, půjde komplet k zemi
Si myslim, ze ty tri pruhy na D1 u Brna jsou nesmysl.
Je potreba z D1 u Brna dostat tranzitni smery krome jednoho a to Praha-Bratislava. Dalsi tranzitni smery by mely prevzit D0-D11-D35-D1/D55/D49/D48, D1-D55-rakouska A5.
Krizovani tak silnych dopravnich tahu na tak kratkem useku a do toho zdrojova doprava z Brna a do Brna, je vazne nesmysl.
Navic geografie Moravy ma pro tranzit podobu rostu. Narozdil od Cech, kde je uzemi prirozene centralizovane k Praze.
Netreba z Brna delat Prahu.
Pokud výsledkem nahloučení těchto slov mělo být „D1 okolo Brna má zůstat v podobě dvoupruhu“ tak je to nesmysl jak prase!
Děkujeme za skvělé naplánování, tedy od včera rozkopanou objízdnou trasu po ulici Bohunická – Lány. Brněnské plánování uzavírek má již léta svoji tradici a brněnskou koordinátorku, skvělá práce jako vždy.
„Poděkovat“ je třeba všem politikům, kteří za komančů a v 90. letech nechali Brno zchátrat. Většina dnešních velkých staveb je jenom splácení těchto nakupených desítky let starých dluhů.
My jsme jim věřili že to dokážou, a nezklamali!
Nemůžu si pomoct, ale oddálit D1 od Brna podle vzoru vedení nové A4 okolo Eisenachu by bylo řešení sice dražší, ale dopravně funkčnější a pro Brno příznivější. Jinými slovy by šlo o to propojit JV tangentu (ve výhledu) s JZ tangentou zhruba v trase „válečné“ A88, v současnosti neuvažovanou. Došlo by k velkému zklidnění D1 mezi exity 194 a 196 od tranzitní dopravy. Je zde vidět přežívající problém v plánování kdy ŘSD něco nového postaví, ovšem bez výhledu do budoucnosti a už v době uvedení do provozu je to téměř na hraně kapacity. Achjo.
Bylo by to pěkné. Ale zapomněl jste na dědu z Tetčic.
Já nejdřív myslel, že píšete o tom 3km tunelu na A4 a pak jsem si uvědomil, že je až u Jeny. Že dálnici přeložili i u Eisenachu, o tom jsem vůbec nevěděl.
Jinak když jsme u A4, obdobně oddálili jinou A4 od Benátek.
No, to znamená v trase plánované tangenty, spojení D2 a D52 mimo D1. Absolutně neprůchodné vzhledem k zastavěnému prostoru. A teď si do toho natlačte i VRT a máte zaděláno na soudní tahanice řádu 15 a více let. Brno vzniklo na křižovatce obchodních cest Západ-Východ a Sever-Jih. Ta křižovatka tak praská ve švech, že záměr pokračovat ve stavbě protektorátní dálnice v úseku Bystrc-Rajhrad plánovači raději ani nevytáhli do diskuze. Třeba Modřice nebo Rajhrad by chtěli VRT ála podzemku. Přitom je to technická a následně finananční problém.
Přitom právě takhle by se zvýšila kapacita… Jenže Nimby. Tuhle jsem tak od oka počítal ztráty pro autodopravce nynějšími kolonami, když v rádiu hlásili frontu kamiónů k odbočce na Domašov, exit 168: Na 100 m 4 kamiony neboli na 1 km 40 x LKW. To až na exit 196, takže 28 km x 40. Hodina prostoje zhruba 1000 Kč. Takže 40 x 28 x 1000 = 1 120 000 Kč ztrát každou hodinu při této koloně. Hezký, ale k něčemu úplně jinému než plácání si po ramenou. Odpovědní by se měli alespoň občas podívat na mapu s hustotou provozu a… Číst vice »
Souhlasím s tím že by to stálo (minimálně!) dvakrát tolik, a bylo by to „o kousek“ lepší… takže poměr cena-výkon nic moc.
takže ještě cca dva roky utrpení aby byl kousek hotový 🙁
Bohužel v Brně naivní myšlenka, oni to rozkopou hned vedle a nic se nezmění.
tak samozřejmě že se musí co nejdříve navazovat a to tím nejnutnějším, což je kompletní přestavba MÚK D1xD2, která je tím hlavním špuntem společně s tímto řešeným úsekem. Samotný aktuálně řešený úsek by nefungoval… Přestavba MUK má začít na konci příštího roku a potrvá 3-4 roky, bohužel to tak je nutné pro přestavbu za provozu, žádná rampa nezůstane na svém původním místě, v průběhu stavby budou vytvořené i provizorní vratné rampy, aby mohl být po celou dobu zachován provoz v těch hlavních směrech, což je z D2 na oba směry D1 a zpět.
A pak žádnou dělat postupně další kousky , takže za 8 let bude hotovo.
Pak se bude zase po kouscích přidávat 4. pruh.
To už ale opravdu není kam