Posun střídavé soustavy k Chomutovu získal souhlas MŽP

Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583

Styk soustav je dnes u Prunéřova, nově se posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Škoda, že se nemá (?) zároveň zrychlit to pokračování přeložky před Klášterec (100 km/h). Takhle ta stavba působí jako naprosté torzo a jako něco, co „se prostě chce, aby se vidělo, že se nějak začalo“.

Vážně by provizorní přepnutí stávajícího Chomutova byly až takové vícenáklady…?

JirkaM

Pokud jsou tam starý izolátory, tak by to nemuselo dopadnout dobře.

bvovka

Kde je vůbec styk na trati Kadaň Březno? Tyhle ústecké tratě se na konverzi zatím moc nepřipravují a vůbec o nějaké modernizaci tratí kolem Žatce se vůbec nemluví.

Jozef Sec

Kadaň- Březno odbočuje na Malkove a je bez drátů, stejně jako z CHomutova. Je to kvůli tunelu.

Twix

Ono to není přímo kvůli tunelu, i před tunelem byl tento úsek bez drátů a časem se tím tunelem drát asi natáhne. Pod trolejí je to takto kvůli nákladní dopravě, v Březně se napojuje vlečka z Tušimic a sklonově je příznivější jezdit tam přes Žatec.

JirkaM

No ale to se bude řešit v době kdy už stejně bude Chomutov střídavý.

Petr Frýdlant

Tak jsem zvědav jaká bude varianta. Už se o tom mluvilo před před více jak dvaceti lety při elektrifikaci Kadaň – Vary. Udělá se styk u Chomutova s investicí přeizolování TV Kadaň – Chomutov s tím, že se odstřihne napájení tratě SD, která je napájena na 3Kv. Tím se vyřeší napájení při výpadku na daném úseku z měníren Chomutov a Kadaň a bude to ekonomicky výhodnější. A nebo se udělá nová měnírna v Kadani i v Chomutově a reko TV a napájení zůstane jak pro trať SD tak SŽ.

Apollo17

Napájení tratí SD a SŽ ĵe oddělé. V Prunéřově je měnírna SD, která napájí jen tratě SD. VChomutově je měnírna SŽ a ta napájí úsek Chomutov-Prunéřov. Žádné odstřihování nebude. Jen se posune styk soustav na SŽ.

JirkaM

A na trati SD bude styk kde ?

Apollo17

Nikde.SD má své napájení 3 kV už dávno před elektrifikací tratí SŽ.

JirkaM

To jo, ale jakmile se překlopí Prunéřov na střídavo tak někde musí být styk, nebo je to snad oddělený úplně?

Alibaba

Ta spojovací kolej v Kadani-Prunéřově na chomutovském zhlaví je bez drátů?
A co Březno u Chomutova? (vím, je to jiná stavba a jiná trať)

Tomáš Záruba

Tam je stahovačka už dneska.

libor

je až děsivé, že kvůli 12 km rekonstrukce trati s přepnutím to musí posuzovat MŽP a vydávat EIA… strašná byrokracie

Zbyněk

EIA se jen prověřovala, nakonec není nutná.

I když souhlas, že i samotné prověřování je šílenost, když se na trati mění jen izolátory a posouvá neutrál. Napaječka zůstává. Jaký může mít vliv posunutí zastávky Málkov na ŽP, když je hned vedle hlubinný důl?

Jaaa

EIA nebude, ale někdo musí rozhodnout, že nebude. Zas to vidíte jak Hurvínek válku…

Granja

Nejde o to kdo jak to vidí, ale o to, zda se vůbec musí u vyložených ptákovin rozhodovat zda EIA bude nebo nebude. Půjde-li to takto dál bude se muset rozhodovat zda ano nebo ne i u stavby kozího chlívku.

Jaaa

To se taky rozhoduje. 🙂

trafopajka

už jen to, že řeknete, že je to ptákovina, na kterou EIA být nemusí, tak je rozhodnutí o EIA.

Tomáš Záruba

Která by ale pro některé typy akcí mohla být automaticky…

Caracas

Na Vejprty jede 6 párů vlaků týdně v letním období a my kvůli takovémuto megaprovozu budeme řešit křížení se silnicí I/13 zahloubením trati… 🫣

Twix

Už se to řešilo minule, bez zahloubení této tratě (kterou nikdo rušit nechce a kraj hodlá nadále objednávat vlaky, také v souladu s německou stranou) by se ten důležitý přesun hlavního nádraží nedal takto provést. Zrovna úrovňové křížení této „dálnice“ není v pořádku i kdyby tam jel jeden vlak za měsíc.

Caracas

Děkuji za vysvětlení

IGCT

O kolik km se jedná?

Jarda Š.

cca 12 km