Posun střídavé soustavy k Chomutovu získal souhlas MŽP
Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583
Styk soustav je dnes u Prunéřova, nově se posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec.
Škoda, že se nemá (?) zároveň zrychlit to pokračování přeložky před Klášterec (100 km/h). Takhle ta stavba působí jako naprosté torzo a jako něco, co „se prostě chce, aby se vidělo, že se nějak začalo“.
Vážně by provizorní přepnutí stávajícího Chomutova byly až takové vícenáklady…?
Pokud jsou tam starý izolátory, tak by to nemuselo dopadnout dobře.
Kde je vůbec styk na trati Kadaň Březno? Tyhle ústecké tratě se na konverzi zatím moc nepřipravují a vůbec o nějaké modernizaci tratí kolem Žatce se vůbec nemluví.
Kadaň- Březno odbočuje na Malkove a je bez drátů, stejně jako z CHomutova. Je to kvůli tunelu.
Ono to není přímo kvůli tunelu, i před tunelem byl tento úsek bez drátů a časem se tím tunelem drát asi natáhne. Pod trolejí je to takto kvůli nákladní dopravě, v Březně se napojuje vlečka z Tušimic a sklonově je příznivější jezdit tam přes Žatec.
No ale to se bude řešit v době kdy už stejně bude Chomutov střídavý.
Tak jsem zvědav jaká bude varianta. Už se o tom mluvilo před před více jak dvaceti lety při elektrifikaci Kadaň – Vary. Udělá se styk u Chomutova s investicí přeizolování TV Kadaň – Chomutov s tím, že se odstřihne napájení tratě SD, která je napájena na 3Kv. Tím se vyřeší napájení při výpadku na daném úseku z měníren Chomutov a Kadaň a bude to ekonomicky výhodnější. A nebo se udělá nová měnírna v Kadani i v Chomutově a reko TV a napájení zůstane jak pro trať SD tak SŽ.
Napájení tratí SD a SŽ ĵe oddělé. V Prunéřově je měnírna SD, která napájí jen tratě SD. VChomutově je měnírna SŽ a ta napájí úsek Chomutov-Prunéřov. Žádné odstřihování nebude. Jen se posune styk soustav na SŽ.
A na trati SD bude styk kde ?
Nikde.SD má své napájení 3 kV už dávno před elektrifikací tratí SŽ.
To jo, ale jakmile se překlopí Prunéřov na střídavo tak někde musí být styk, nebo je to snad oddělený úplně?
Ta spojovací kolej v Kadani-Prunéřově na chomutovském zhlaví je bez drátů?
A co Březno u Chomutova? (vím, je to jiná stavba a jiná trať)
Tam je stahovačka už dneska.
je až děsivé, že kvůli 12 km rekonstrukce trati s přepnutím to musí posuzovat MŽP a vydávat EIA… strašná byrokracie
EIA se jen prověřovala, nakonec není nutná.
I když souhlas, že i samotné prověřování je šílenost, když se na trati mění jen izolátory a posouvá neutrál. Napaječka zůstává. Jaký může mít vliv posunutí zastávky Málkov na ŽP, když je hned vedle hlubinný důl?
EIA nebude, ale někdo musí rozhodnout, že nebude. Zas to vidíte jak Hurvínek válku…
Nejde o to kdo jak to vidí, ale o to, zda se vůbec musí u vyložených ptákovin rozhodovat zda EIA bude nebo nebude. Půjde-li to takto dál bude se muset rozhodovat zda ano nebo ne i u stavby kozího chlívku.
To se taky rozhoduje. 🙂
už jen to, že řeknete, že je to ptákovina, na kterou EIA být nemusí, tak je rozhodnutí o EIA.
Která by ale pro některé typy akcí mohla být automaticky…
Na Vejprty jede 6 párů vlaků týdně v letním období a my kvůli takovémuto megaprovozu budeme řešit křížení se silnicí I/13 zahloubením trati… 🫣
Už se to řešilo minule, bez zahloubení této tratě (kterou nikdo rušit nechce a kraj hodlá nadále objednávat vlaky, také v souladu s německou stranou) by se ten důležitý přesun hlavního nádraží nedal takto provést. Zrovna úrovňové křížení této „dálnice“ není v pořádku i kdyby tam jel jeden vlak za měsíc.
Děkuji za vysvětlení
O kolik km se jedná?
cca 12 km