Posun: Správa železnic získala územní rozhodnutí pro modernizaci tratě Otrokovice – Zlín
Přípravu stavby komplikuje složitější územní řízení u druhého úseku Zlín – Vizovice.
V přípravě velké modernizace a elektrifikace trati Otrokovice – Zlín – Vizovice došlo po letech odkladů k významnému posunu. Správa železnic získala pravomocné územní rozhodnutí pro úsek Otrokovice – Zlín. Tento úsek bude spolu s elektrifikací střídavou soustavou rovněž zdvoukolejněn. Pro celou trať se nyní zpracovává dokumentace pro stavební povolení, stavba by měla začít v roce 2024, hotovo má být o pět let později. Podle původních plánů se mělo stavět už od loňska.
Připravovaná modernizace zahrnuje 25 kilometrů dlouhý úsek, v jehož části mezi stanicemi Zlín-střed a Otrokovice dojde ke zdvoukolejnění trati. Obě uvedená nádraží projdou kompletní rekonstrukcí, získají nová nástupiště, podchod a novou nádražní budovu. V rámci stavby se zároveň zruší zastávky Otrokovice-Trávníky, Zlín-U Mlýna, Zlín-Malenovice a Zlín-Louky. Tato místa mají být v budoucnu obsloužena MHD. Nově naopak vznikne zastávka Zlín-Malenovice obec. Díky modernizaci trati se rychlost vlaků v úseku zvýší z 60 km/h na 100 km/h.
Přípravu nicméně komplikuje složitější územní řízení u druhého úseku Zlín – Vizovice. Projekt se musí předělat kvůli problémovému přejezdu. Správa železnic musí zaktualizovat dokumentaci pro územní řízení a podat novou žádost. Hodlá tak učinit v polovině letošního roku. Podrobněji o sporu s místním podnikatelem psal deník Zdopravy.cz v lednu.
Dopravní kapacitu mezi Zlínem a Vizovicemi pomůže zvýšit nová výhybna Zlín-Příluky, stanice Vizovice a Lípa nad Dřevnicí projdou modernizací. Ve Vizovicích vznikne nový terminál pro přestup vlak/autobus.
Celkem tři přejezdy budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením, velkorysé řešení představuje především zhruba dvousetmetrový tunel v Kvítkovicích. Po dokončení zůstane v rekonstruovaném úseku 21 přejezdů zabezpečených závorami.