Posun: Správa železnic získala územní rozhodnutí pro modernizaci tratě Otrokovice – Zlín
Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280
Přípravu stavby komplikuje složitější územní řízení u druhého úseku Zlín – Vizovice.
No vida, tak konečně na výhybnu Příluky došlo …
Zatím jen na papíře. Ještě bych nejásal.
dvojkolejka mezi Přílukem a Želechovicama je vidět i ve vizualizaci.
Je škoda, že někdejší krajští soudruzi zabili 2 kolej do Příluk už ze Zlína středu, pokud dojde k nárustu dopravy, tak se to v budoucnu stejně bud muset udělat.
Dokud se neprodlouží trať z Vizovic (a ono to dál už nejde, muselo by se větvit už před nimi), pak k nějakému nárůstu poptávky moc nedojde.
Dobrý je ten termín 2024… Za dva roky už deset let.
Ano, poprvé si pamatuji rok 2011 v roce 2009. Ale bylo to tak i v devadesátkách 😀
Makáči, máte 30 let zpoždění. Už to mohlo být proplaceno z Bruselu dávno. Teď jen za naše. Někdo by potřeboval nakop.. do zadnice.
Nikoliv, tohle chystal už Baťa, takže zpoždění je zhruba od roku 1950 (poválečná obnova), něco kolem 70 let.
A za to, že stavba nemá hotovou přípravu, za to může ten, kdo má tuto přípravu udělat sám, případně smluvně zadat projekční kanceláři. Což je ČSD, ČD, SŽDC, SŽ … jak šel čas.
Přidejte. Ono už schvalování plánů a nakonec udělení koncese stát neustále protahoval. Pokud by už tehdy neházel klacky pod nohy, tak to stihl Baťa, resp. OZVD před válkou.
Takže ve Zlíně si zruší své kvazimetro. A lidi nacpou do trolejbusů. Myslel jsem, že to je kvůli posílení provozu v souměstí Otrokovice-Zlín. A ono je to kvůli tomu aby Slovacký expres přestal jezdit do Luhačovic. Protože póvl z UH a UB může přece přesednout v Otrokovicích…..Pak už se to bude jmenoval Valašský expres II. Pardon, I, dvojka bude do Vsetina. K tomuto příspěvku mne vyprovokovalo do zrušení zastávek.
zastávky Louky, Trávníky, U Mlýna jsou naprosto minimálně využívané
Jsou aspoň dnes na znamení?
ANO … viz kursbuch ….
Baťa byl nejspíš úplně blbej, protože tohle zdvoukolejnění začal stavět on?
Nemyslel jste TO zrušení zastávek? Tak to se mně osobně taky nelíbí. Zvlášť v elektrické trakci je to chyba.
Jasně, dělají to proto, aby ublížili železnici. A důvody, proč je to špatně si vylžeme – to abychom si obhájili názor, že to je špatně.
Že je součástí ZL kraje i UH a UB a dokonce nějaké Luhačovice to přece ve skanzenu Zlín nikoho moc nezajímá a nikdy nezajímalo!
Zajímavá filosofie. Něco podobného pamatuji … Když jsem před několika desítkami let posílal podnět na posílení MHD z Otrokovic do tehdejšího Gottwaldova od pátečního vlaku Šohaj do Hodonína / Břeclavi – jak kdy – tam jsem od odboru dopravy ONV dostal odpověď, že posláním MHD DP Gottwaldov není zajišťování přepravy cestujících od vlaků, že to je věc ČSD …. Šlo jen o to, aby spoje tehdejších linek 1 / 2 zatahujících před 19 hodinou do vozovny měly v pátek „prodlouženou“ směnu a vyčkaly příjezdu „Šohaje“ a pak ve svazku najely …. V době příjezdu Šohaje se totiž jezdilo v taktu… Číst vice »
To jste vybral ještě slušný příklad. My co jsme občas potřebovali stihnout ve 4 ráno Warszoviu směrem na jih, tak jeden rok přípoj ze Zlína mělo. Další rok jela o několik minut dřív a jako na potvoru najednou v ty správné dny nemívala zpoždění.
Z terminálu se sice nikam nedostaneš, ale můžeš z nudy hledět na ty nové divné ceduličky. To muselo stát peněz. Jedna cedule bez patky a sloupku cca 1.000,- ? a za celý kraj?
Používejte v souvislosti s železnicí termín elektrizace.
V žádném případě. Je to elektrifikace. To, že skupinka lidí tento místo pojmu elektrifikace začala používat nesprávně pojem elektrizace, je jiný příběh.
Je to elektrifikace.
Elektrizace (provozu) znamená nasazování elektrických vozidel místo trakce motorové, analogicky – jako kdysi motorizace (provozu) – představovala provozní náhradu parní trakce na vedlejších tratích motorovými vozy.
Nasazování vozidel vodíkové trakce bude „vodíkizace“ ….
Elektrifikaci představuje stavba trakčních zařízení …. šit
Čeština je nesmírně výrazově bohatý jazyk, jímž lze odlišit i drobný významový rozdíl, ačkoli obecně ta slova lze považovat za synonyma – na rozdíl od germanismů nebo anglicismů … transfer > přesun, odsun, přemístění …. v češtině má každé slovo jiný obsahový význam …
Název „Zlín-Malenovice obec“ nedává smysl. Malenovice nejsou obec, obcí je celé město Zlín. Proč nepostupuje Správa železnic při pojmenování zastávek podle zavedené metodiky (XXX zastávka, XXX město), ale vymýšlí pokaždé něco jiného?
Neschvaluje tarifní název DU ?
Vždyt je tam napsané, že se původní Malenovice (zastávka) zruší, tak proč nerecyklovat ten název?
Je to posun kupředu, gratuluji. Nicméně je třeba zdůraznit, že finance na tento projekt dostat možná díky aktuální špatné situace státu ovlivněné 2 roky pandemie a aktuálně válkou na Ukrajině dost možná nebudou.
Přesně to jsem chtěl napsat. Pětikolka s ODS to seškrtá.
Neboj to uz se ti vrátí Andrej. Možná i s ďáblem…….
Z deště pod okap? Jen to ne!
Je to nemilé, ale nedá se nic dělat. Peníze na stromech nerostou. A donekonečna si půjčovat není řešení.
Máte sice pravdu, pokud by se neoháněli pořád „proinvestičními“ slogany 🙂 Na druhou stranu, je to o prioritách a priority od 90. let jsou dobře známé 🙂
Jinými slovy – je to o příjmech a výdajích státu. Pokud někdo říká, že příjmy nepotřebuje, tak pak nebude ani na ty výdaje 🙂
Silniční stavby se proto také seškrtají?
Ano, dokonce jsou tady o tom články.
A to jako máme věřit tomu, že Dvojministr s ANO by neškrtal? Možná ano, a zaťal by ještě větší dluh.
Už zhruba rok a půl mi člověk ze stavební správy říká, že mám na tuto akci zapomenout, že nejsou peníze.
a ja o tom uz pred valkou hovoril s okresnim hejtmanem.
Nojo, před válkou – ale kterou?
Takže 2. světovou? To ještě budovala OZVD ve své režii.
na takovyhle moudro jsme tady cekali.
To je konstatovani budoucich faktu, ne moudro.
Po desetiletích spánku se tohle mělo dít v 90. letech minulého století. Sudop vyprojektoval elektrizaci tehdy ještě na 3000 V. Rozšíření mezi Otrokovicemi a Zlínem mělo tehdy ještě udržovanou pláň i s mostky a propustky. Připraveno od Bati. Jenže přišli šktrti a s nimi přišly škrty, pláň se místy použila k rozšíření silnice na zastávkové zálivy MHD a spánek pokračoval. Nevěřím, že se dožiju pravidelného přímého spojení Zlín – Brno.
Mně by stačilo pravidelné spojení Hradiště – Brno. (na úrovni 21. století)
Taky mi dělá potíže ten časový posun během cestování. V Brně nastoupím třeba 12.36 do vlaku který mi ani nerozlije kávu a ve Zlíně vystoupím z uskákané Regíny jako v roce 1991.
to je dobre, ze vystupujete ve zline. tam totiz sidli urad, ktery vam tu reginu objednal.
Čunek, který tu Regínu namísto Žraloků má na svědomí už v něm naštěstí není.
Není to náhodou o tom, že s pěti valašskými žraloky v turnuse toho moc neuděláte ?
Čunek dočunkoval v roce 2020, na stávající JŘ mohl žraloky objednat jeho nástupce …. ale najdi chlup na dlani, když tam není ….
Tak to máte nějaké špatné hodiny. V roce 1991 žádná regionova neexistovala, ani na papíře. Jdou vám špatně nejméně o 10 roků.
Máte pravdu, ale já to myslel takhle :
– Regína byla tehdy M152, vlastně už 810 s přípojnými. Akorát v tom ještě nevozila ten obří … WC. Jízdní a chodové vlastnosti se neliší. „Nádraží“ vypadá i je stejné, akorát už ty sypané „nástupiště“ hůř dávám. Náklady tu tehdy vozili místo Pílštyků Kocouři (později Zamračené, Brejlovci, nyní opět Kocouři) a starý svršek jejich jízdu krásně ohlašuje široko daleko a dokonce i vysoko od trati. Je toho víc.
Vy nepamatuje velké bejčky, papouška, štokra ? Nebo taky Sergeje rovnajícího oblouky …
Na těch Bubnech Tajgy s jejich tuším 14D40 jsem dělal praxi. Páry mně kupodivu braly o trochu méně než ostatní. Přesto – Papoušek se mi líbil, Štokr mně fascinoval, Albatros byl dlouhonohý elegán. Jojo, je to všechno už moc dávno…
Kdyby nepotopili Vlárskou dráhu tak by fungovalo i spojení nejen z UH do Brna, ale to v dalekém Zlíně nikoho nezajímá.
Mně ano, jsem z toho „dalekého“ Zlína.
Tam nezajímá železnice nikoho. Zlínský kraj pouze leze Baťovi do pr*ele a to doslova.
Léta si jen budují SKANZEN od dopravy po zdravotnictví. Tečka.
Přesně tak a ne jen stát na moderním módním terminálu z kterého se cestující bez návaznosti nikam nedostane a na kraji se jen smějí a plácají po ramenou.
Už v minulém století bylo pozdě, ale berme to pozitivně. Zpoždění správy železnic je jen o jedno století, což je furt vpohodě na jejich běžné „výkony“…
Brzdil bych přehnaný optimismus. Stále se nekoplo.
Mohu se zeptat k čemu? Tahle trať se měla modernizovat už před 10 lety. Teď už to postrádá význam a lidem v Uherském Hradišti (a blízkém okolí) to nijak nepomůže.
Nebude to tím, že primárně nemá sloužit mnohem menšímu Uherskému Hradišti?
A kdo si myslíte, že nejvíce jezdí do Zlína? Právě lidi od UH.
Říci takhle od boku, odkud NEJVÍCE lidí jezdí do Zlína bych si jako rodák ani po tolika letech zkušeností netroufl.
Dobře, zeptám se jinak – Kolik lidí jezdí do Zlína Autem/Autobus/Vlakem? Vzhledem k tomu, jaké tam vedou koleje, tak Auto a Autobus je drtivá většina.
A lidé z UH pojedou do Zlína kudy asi, když si vyberou vlak? Přesně po téhle trati. Je úžasné sedět v vlaku a čekat klidně 5 minut až přisupí ten protijedoucí, abychom potom po 3 minutách jízdy zastavovali, konečně i pro nástup a výstup nějakých lidí a ne z dopravních důvodů.
Jet z UH do Zlína po kolejích, je čiré zoufalství.
To já jsem se kdysi dávno v létě nechal vyhecovat k výletu vlakem do Luhačovic. Ne že by to vůbec nešlo. Ale ten čas! Krátká procházka na kolonádě, kafe, oplatek – a odpoledne v pr…
Do Luhačovic sice jezdí Expresy (asi 100x lepší než cokoliv, co jezdí na 340), ale uznávám, že rychlost je hrozná a pak taky samozřejmě pouze jedna kolej. A o té dennodenní trapárně ve Starém Městě ani nemluvě.
JD do Luhačovic je prodloužená cca o 20minut díky výměně mašiny ve StM a čekání na přípoj od Bylnice v UB.
Čekání na přípoje v UB je nesmysl, už z Luhačovic je běžné zpoždění. A spoje na Bylnici taky na zpožděný rychlík nečekají což je super hlavně o víkendech kdy cestující zůstávají na slavném terminálu bezprizorní….
Okolí Kroměříže, Olomouce, Přerova? A co nákladní doprava?
Tak snad už jedna z největších železničních odtud zmizí… Mohla by být následovaná tratí do Kladna a Liberce
Největší ostuda? Těžko, to je 340/341.
https://mapy.cz/s/huhegeremo
Zastávka na 340: Perony vpořádku, koleje vpořádku, přejezd zabezpečený. Modré zábradlí… ech, co už s tím. Elektrizace má hotovou přípravu.
Druhá část 340 je v přípravě. Kéž by by byla 331 hotová stejně tak – aspoň z poloviny.
Co Vám přijde důležitější – přímá trať do Brna nebo trať s nutným přestupem do Zlína. A ten Váš odkaz, to je stupidita SŽ, že na této trati jenom rekonstruuje zastávky (např. Veselí je výsměch), místo aby v prvé řadě řešila trať.