Posun: Brněnská Jižní tangenta získala souhlasné stanovisko v procesu EIA
Dálnice D52 u Pohořelic. Autor: User:My Friend – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8303906
Tangenta má být novým úsekem dálnice D52, její součástí bude mimo jiné i most přes Svratku.
Když to shrnu: 1) Obchvat Břeclavi je výsledné variantě naprojektován S 11,5, čtyřpruh nevyšel ekonomicky. D55 za Hodonínem bude oříšek prosadit i v půlprofilu. Mezinárodní smlouva s AT je o dálnici přes Mikulov, variantu na Břeclav odmítaly Dolní Rakousy. „Rakouská dálnice“ přes Břeclav je chiméra aktivistů se snahou zablokovat D52. 2) Mezi variantou D52 po Vídeňské a jižní tangentou na D2, je zásadní rozdíl v tom vést dálnici v intravilánu vs. extravilánu, čili návrhová rychlost 80 vs. 130 km/h. 3) Zahustit dopravu mezi Exitem Brno-jih a Brno-centrum mi přijde nešťastné už teď patří k nejvytíženějším úsekům v ČR. Nevím, zda… Číst vice »
Až se dostaví D55 k Břeclavi a dojde k propojení I/55 obchvatem Břeclavi přes Reintal a Grosskrut s rakouskou A5 (což ani nemusí být dálnice, resp. 2+2), bude tady proudit doprava z východní a severní Moravy a Slezska a hlavně zde budou jezdit polští dopravci, kteří směřují na jih. Dojde k žádoucímu odlehčení provozu na D1 mezi Hulínem a Vyškovem, resp. Brnem a dopravní toky se zčásti přesunou na D55. Touto diverzifikací tak významně poklesne intenzita dopravy mezi D52 a D1 a tangenta se stane pravděpodobně nadbytečnou. Pokud by ale propojení D52 a D1 bylo vzhledem k budoucím intenzitám zapotřebí,… Číst vice »
Kdo bude mít dálniční okruh jako první? Megapole v katastru Modřic nebo megapole Praha?
Brno které je 3x menší asi do megapole má dost daleko to i Praha se svým 1.3 milionů obyvatel…
Jak mi vysvětlíte, že na zkapacitňování dálnic kolem Brna peníze jsou – a na zkapacitňování dálnic kolem Prahy a samotného pražkého okruhu ( a jeho dostavbu) peníze njesou – ikdyž jsou tam násobně vyšší intenzity dopravy a denní mnohakilometrové kolony kamionů – než u provinčního Brna, kde za tmy na D1xD2 a D1xD52 a na samotné D1 kolem tohohle maloměsta jezdí jen tranzitující kamiony a jednotky zapomenutých aut…. Kdžto na dálnicích do Prahy a kolem Prahy je živo pořád 24/7… To mi hlava vážně nebere – považuju to za naprostou zvrácenost!!! Kdyby se tyhle opět naprosto vyhozený peníze daly tam… Číst vice »
Který úsek kolem Prahy na zkapacitnění má aktuálně stavební povolení a nestaví se kvůli nedostatku peněz?
Velmi často jezdím v rám svých projektů po celé ČR a mám tu republiku opravdu najetou – takže opravdu vim – na rozdíl od zdejší drtivé většiny (99,9%) bezvýznamných dělnických tlachalů, kteří znají pouze každodenní trojskok a nic víc: Domov – slepičárna (fabrika bez oken/kancelář typu open space) – hospoda.. A za celej dlouhej rok nevytáhnou pozadí ze svojí vsi/miniměstečka nebo přinejlepšim z okresu… A vycházejí pouze z toho, co si kde přečtou na kdejakých serverech jakýkoliv blábol jako formu tupě zkopírované tiskové zprávy bez jakékoliv znalosti místní situace a to včetně všech doslova kravin a velkých nepřesností to obsahujícící….… Číst vice »
Tu Vaši znalost reálií jste předvedl v jiném vlákně při diskuzi o smysluplnosti modernizace ŽST Chrastava. Situaci tam neznáte, ale všechno víte nejlépe. Data ze sčítání dopravy neuznáváte, hlavní je, co Jarda Křižan vidí sám za volantem, protože ten ví všechno nejlépe, protože všude byl.
Né každý se mnou musí souhlasit a já to přirozeně respektuju, ale já jsem toho velmi prostého názoru, že pokud by se drtivá většina dnešních Českých reportérů – jinými slovy „reportérů pouze od stolu“ – rozhodla vytáhnout paty z města — například ze zoufale zanedbaného maloměsta jménem Liberec – a jely se alespoň na chvilku podívat na „liberecké předměstí“ právě do Chrastavy (a do Bílého Kostela, Pekařky, Kryštofova Údolí a okolí) prohodily alespoň pár slov s místními lidmi které zrovna potkají na ulici stejně tak jako jsem to opakovaně dělal já – viděli by a slyšeli by od místních, že… Číst vice »
Když jdete v Chrastavě na vlak, nepotřebujete se dotýkat žádné kliky nádražní budovy. Prostě přijdete k vlaku a jedete. Investorem je SŽ.
vážně? 😀 asi netušíte že úseky D1 kolem Brna (Kývalka-Holubice) (společně s částí D0 mezi Slivencem a D5) jsou najzatíženejší úseky dálnic v ČR v uspořádání 2+2 pruhy, u kterých je znatelně překročena kapacita? (nejvíce mezi I/52 a D2) Že křižovatka D1xD2 je výrazně za hranou kapacity a mj. z těchto důvodů jsou dlouhé kolony kamionů na D1 od Prahy a na D2 od Bratislavy právě ke křížení D1xD2 na denním pořádku v běžných měsících (ne v lednu)? Stejně jako jsou obdobné každodenní kolony právě na D0 od Slivence k D5. Finance by byly, ale žádná ze zmíněných staveb není… Číst vice »
Tady asi škoda slov. Že ti hlava nepobírá, je asi jediný relevantní sdělení. Tím se dalo začít i skončit. Jinak hlavně že přímo v článku je tenhle odkaz, trubko https://zdopravy.cz/myto-prehledne-kamiony-nejzatizenejsi-dalnice-a-silnice-vede-brno-nejmene-vynosna-je-d6-71456/ .
A nebylo by rozumnejsi zmenit trasu D55 tak, aby se napojovala na rakouskou A5? Tim z jihu Brna zmizne tranzit sever-jih a takove silenosti nebudou treba.
A kudy? A5 vede k Mikulovu – jak zmíněno výše chybí jen kousek k hranici a kousek mezi Poysdorfem a Drasenhofenem takže eventuální D55 by od Břeclavi vedle Lednicko – valtickým areálem a to je něco jako „mission impossible“. Na tohle téma se tady – a nejen tady (např. na serveru http://www.ceskedalnice.cz/) už několikrát vedla velká debata. A moc pochybuju o tom, že by Rakousko postavilo další dálnici k Břeclavi – jedině že by se zkapactnila B47 včetně vybudování obchvatů.
s vybudováním obchvatů Grosskrutu a Reintalu se v Rakousku v dlouhodobém horizontu počítá, v kombinaci s obchvatem Břeclavi tak vznikne alespoň kontinuální tah silnice I. třídy mimo obce od křižovatky D2xD55 po Exit 41 na A5
Ona hlavně D55 z větší části není a jen tak nebude, oproti D52 je řekl bych mnohem problematičtější – průchod nové dálnice Bzeneckou doubravou nebo lužními lesy kolem Břeclavi, které jsou součást Lednicko-valtického areálu versus rozšíření stávající silnice 52 na okraji Pálavy.
Na okraj Pálavy je dost odvážné tvrzení, spíš by bylo přiléhavější, že Pálava je z I/52 vidět. Mezi Pohořelicemi a Mikulovem navíc není jediná obec, mosty jsou nachystány na plný profil, jediným vážnějším problémem je průchod přes Nové Mlýny. Ale minimálně do Ivaně by se D52 dala postavit z fleku.
Tato stavba nějaký smysl má, ale je naprosto nekoncepční a zjevně ignoruje možnost jakékoliv pokračování přímo na D1 jednou i druhou stranou … které by dávalo mnohem lepší užitek, než rozšíření na D1 a D2 na 3+3.
Minule jsme se tu o této věci bavili a já doufal v nějaké jednoduché propojení., ale jak u Rajhradu, tak u Chrlic je to prostě překombinované, vzhledem k tomu , na co to má sloužit.
A ještě tam narvou VRT!
Co ti Zmetci Země? Počítám, že nějaké připomínky k EIA dali. Nebo zase budou škodit až během žádosti o stavební povolení…
Jen se zeptám těch mínusujících, byl již v dané lokalitě DZ proveden průzkum o výskytu obzvlášť chráněných živočichů, jak dlouho trval a jaké jsou výsledky? Nic jsem nedohledal stejně jako u prodloužení D52 z Pohořelic, kde taky škodí a východně od budoucí trasy „zavazí“ akorát benzínka…
mňo, tak to jsem zvědav, co předvede v dalším povolovacím řízení obec Popovice/někteří její občané
A nebylo by vhodné před zahájením všeho kolem jižní tangenty počkat na definitivní trasu dálnice do Rakouska? Včera jsem zde četl rozhovor s novým ministrem dopravy, který sice preferuje prodloužení D52 k hranicím, ale druhým dechem dodal, že ještě není mrtvá ani varianta s D2 a obchvatem Břeclavi. Pak by se mi ta tangenta jevila jako zcela zbytečná.
Tak to pan ministr asi neví, že Rakousko už má svou navazující dálnici dostavěnou prakticky až k hranicím – přesně v místě kde může navazovat D52 a odkud nemá smysl dělat Moravskou Chalupoidu z jihu Mikulova přes Břeclav na již dost vytíženou D2.
Dřív by takové napojení asi mělo smysl, ale Rakousko už má prakticky postavenu variantu přes Mikulov.
Mrkni na ten rozhovor, je tam tohle vše samozřejmě zmíněno, ale včetně nějakého výroku rakouské ministryně, že i přesto by česká část dálničního spojení mohla vést jinudy.
https://zdopravy.cz/rozhovor-slibili-jsme-omezit-slevy-a-splnime-to-rika-novy-ministr-dopravy-martin-kupka-100437/
ano, ale Kupka se dle mého chápání tváří, že to sice vypadá dobře ale jen do doby než se na to podívá člověk pořádně. takže varianta Břeclav ne
No, nevím, mně se nezdá, že by to rovnou zavrhoval.
——-
Já se v této souvislosti chci podívat na možnosti, které jsou spojené s obchvatem Břeclavi, který by ovšem musel být vybudovaný v úplně jiné kapacitě.
Prakticky k Mikulovu? To znamená, že chybí 10 km k hranicím u Mikulova, nebo 15 m k Poštorné. To zase není tak obrovský rozdíl ne?
Tím nechci zpochybňovat dálnici D52 jako takovou, každopádně propojení D52 a D55 je v tuto chvíli dost naprd.
A bude se muset v budoucnosti řešit, jak na české, tak na rakouské straně.
Chybí 1,6 km od hranice po obchvat Drasenhofenu a od něj 2,4 km ke konci A5. Takže je to 4 km vs. 15 km. Navíc je to na rakouské straně předběžně schválené, plán byl (je?) 2025-27
https://transport.danube-region.eu/wp-content/uploads/sites/2/sites/2/2019/09/Project_full2.pdf
Obchvat Drasenhofenu nebude v uspořádání 2+2?
Zatím jen v půlprofilu
Takže zbývá dostavět zmíněných 10km.
Totální magoři! Už před 80 lety to bylo plánovaný k Troubsku /a dnes i k D1/,což i v současnosti by bylo z několika směrů výhodné. A zvláště, když na BV od OV se pojede kolem UH. Ale vymýšlet tzv.kolektor, ještě bez extra rampy od D2 na D1 směr Praha tak,jak je to např.na X Prešov-Západ,to je naprostý bizar! Už před Chrlicama to stojí, řidiči zmatkují, někteří i u nájezdů couvají,PL kamiony stojí i na šrafách a mezi něma se připojují baby s děckama naslepo do levýho pruhu! To bude i v tom kolektoru,kterej navíc zhoustne provozem od Pohořelic.A tak stejně… Číst vice »
Jo, kdo jede směr D1 196 tak pojede po té nové spojce, D2 má být v rámci toho do Chrlic rozšířená. A čekal bych, že na Vídeňské bude nějaké omezení pro tranzit nákladní dopravy
Zklidni hormon a podívej se sem: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/434/infoletak_d1-01191-a-muk-brno-jih.pdf
Jak je vidno, tak z D2 půjde rampama odbočovat na D1 do obou směrů jak z kolektoru, tak přímo z dálnice.
Díky připojení D52 na D2 dojde k bezkoliznímu křížení směrů Bratislava – Praha a Ostrava – Vídeň a opačně, což by jinak nebylo možné, protože minimálně v úseku mezi exity 194 a 196 by byl souběh. Ten sice vznikne na D2, ale na kapacitnější komunikaci a bez provozu Praha – Ostrava.
Je škoda, že západní část tangenty nebude, ale tahle varianta se mi líbí čím dál více.
Tak hlavně ať se zas dostavuje MUK Brno jih až potom…. Ale s těma všema rampama ty dva úseky to je u nás tak 20 let a Mikulov a Boskovice stejně ještě nebudou hotový. A kdybys žil třeba v D.Heršpicích, tak by se ti taky líbilo, že tě ten kamion musí objet ne dvěma,ale třema stranama? A co VRT u Rajhradu,kde se nepovedl ani kruháč?
Může mi někdo prosím vysvětlit, jakým směrům dopravy tato tangenta pomůže?
Mně přijde, že je výhodná jen pro směr Znojmo/Wien Olomouc/Ostrava, což v budoucnu zčásti zastane D55. Z jihu do Brna nebo na Prahu či na sever, tam i při této tangentě pojedu na Vídeňskou.
Není jednodušší vylepšit Vídeňskou, než stavět extra novou silnici přes chráněný biotop?
Bylo. Jenomže u I/55 je problém s prostorem. Více pruhů se tam nevejde vzhledem k bezpečnosti a tramvajové trati. Dále nájezd na D1 je i v plánech modernizace dost omezen prostorově. A největší kámen úrazu je pak podjezd spojující Futurum s ABB a firmami na druhé straně. Celé Vídeňské by v tomhle úseku přispěly dvě úrovně. Mostová dálnice spojující přímo D1 k Rajhradu. Pod ní pak klasická městská třída s křižovatkami.
Jenže co si budeme povídat, v ČR vyjde rychleji a levnější, a hlavně správněji udělat, novou jednoduchou část dálnice na zelené louce.
dle návrhu územního plánu se bude stávající tramvajová trať rušit, místo ní má být protažena větev od smyčky Ústř. Hřbitov po mostě přes D1 dál směrem Moravany
Opravdu? https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OUPR/Pripravovany_uzemni_plan/NAVRH/VP_2021_2VP/GRAFICKA_CAST/_O_5_VHD.pdf
opravdu, ten návrh jim nějak ze stránky zmizel, byla to celková studie urbanizace prostoru mezi Brnem a Moravany, co koukám i v tomhle je území jižně od smyčky Ústř.Hř. až za D1 označeno „D“-Doprava
Jediné D, co na oné mapě vidím, znamená „železniční depo“ (viz legenda). Ano, jižně od ÚH je území pro dopravu (dálnice, trať do Střelic, místo pro VRT), jinak je tam konkrétně vyznačena jen silniční spojnice HH/4 v trase https://mapy.cz/s/cesokazeca. Žádná trať do Moravan tam však zakreslena není, naopak tam figuruje stávající trať do Modřic. Že by v aktuálně projednávaném návrhu (11/2021) nebyla zakreslena plánovaná trať a naopak tam zůstávala trať, která se plánuje zrušit, zní docela podivně (např. v současném územním plánu z roku 1994 není zakreslena trať do Masarykovy čtvrti, o jejímž zrušení se někdy tehdy uvažovalo). Tou studií… Číst vice »
-odpoveď WHN(jinak to nejde)
ano, přesně tohle tím myslím, před 2 měsíci jsem se z návrhu ÚP proklikal až k detailnímu návrhu ÚP tohoto území..
Co se týče křižovatky na D1xBrno Vídeňská, tak tu opravdu neúměrně zatěžuje výjezd z podjezdu pod I/52. Pokus o zklidnění situace omezením max. rychlosti na 60 km/h u nájezdu na D2 rozhodně nevyšel, skoro nikdo to nedodržuje a vzniká mnohem víc kolizních situací. Kdyby nebyl výjezd z podjezdu hned vedle nájezdu na D1 velmi by to plynulosti a bezpečnosti prospělo. Nabízí se buď posunutí kruhového objezdu na jih před ABB, kde by na něj místo bylo, nebo zrušení podjezdu na stávajícím místě a jeho nahrazením podjezdem (nadjezdem) v jižnější poloze. Ono, část dopravy v této oblasti, možná až polovina, je… Číst vice »
Pro kamion pszonski.
Protože víno, zde se využije bod d.
a) dá sa
b) prodá sa
c) prodá sa pražákovi
d) prodá sa aj polákovi
e) suché sa vymňéní s chorvatem za jeho, sladké
Vídeňská nijak ucpaná není, ani není na hranici kapacity, 3×2 pruhy rychlostní silnice + 2×2 pruhy paralelních silnic stačí (současný stav). Ten obchvat D52 je naprosto zbytečná stavba, někdo si jen chce namastit kapsu.
juchů, nejzbytečnejší část D52🙂🙂
Ještě tak protlačit západní tangentu a po dostavbě D43 by se Brno ze severu směrem na Vídeň, Bratislavu atd nechalo úplně luxusně objet aniž by ho člověk musel vůbec líznout.
Po přečtení nadpisu jsem doufal, že jde právě o tento úsek. Ten by měl o dost větší význam.
Četl jsem někde, že západní tangenta je mimo hru, bohužel.
V ZÚR JMK je jen jako územní rezerva, takže v dohledné době nebude.
Bohužel je to tak, JZT padla za oběť zanesení D43 po Bosonohy. Tangenta by hodně pomohla Nebovidům a Moravanům, bo (téměř) jediná příjezdová silnice k Futuru nestíhá.Dalším problémem je neexistující přemostění Vídeňské (pokračování Moravanských lánů).
To už dřív nějakou sérii obchvatů Ostrovačice – Tetčice – Neslovice – Hlína – Mělčany – Bratčice. Z toho by mělo aspoň prospěch Ivančicko – zlepšení napojení.
Jsem zvědavej jestli se to v tomto století postaví 😀