umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Informační technologie Infrastruktura Logistika Silnice Silniční nákladní doprava Zprávy

Mýto přehledně: Kamiony nejzatíženější dálnice a silnice. Vede Brno, nejméně výnosná je D6

Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nejméně využívané z hlediska nákladní dopravy jsou karlovarská D6 a strakonická D4

Společnost CzechToll, která už déle než rok provozuje na českých dálnicích a silnicích I. třídy mýtný systém, poskytla na vyžádání deníku Zdopravy.cz některé podrobnosti k výběru mýta. Vyplývá z nich například, že nejvýnosnější (tudíž kamionovou dopravou nejzatíženější) je úsek dálnice D1 u Brna. Naopak nejméně využívané z hlediska nákladní dopravy jsou karlovarská D6 a strakonická D4. Brno přitom vede i v kategorii silnic I. třídy, když tamní I/52 fakticky supluje dálnici.

Na mýtném se loni vybralo rekordních 11,5 miliardy korun, což je meziročně o 5,24 procenta více (+573 milionů korun). Vyšší výběry jsou dány výhradně rozšířením zpoplatněné sítě o dalších 900 kilometrů silnic I. třídy, ke kterému došlo před rokem. Společnost CzechToll tak korigovala své původní vyjádření, že vyšší suma by byla vybrána i při srovnatelném rozsahu sítě. „Negativně se na výběru mýtného projevila zejména jarní omezení ekonomiky, kdy byly zaznamenány dvojciferné propady ve výběru mýta,“ uvedl mluvčí CzechTollu Miroslav Beneš.

Mýtné se dnes vybírá na 1 102 kilometrech silnic I. třídy a 1 307 kilometrech dálnic.

TOP 10 plátců mýtného podle země registrace vozidla v roce 2020

Česká republika

5 850 mil. Kč

Polsko

2 029 mil. Kč

Slovensko

1 061 mil. Kč

Rumunsko

653 mil. Kč

Maďarsko

538 mil. Kč

Bulharsko

252 mil. Kč

Srbsko

236 mil. Kč

Litva

193 mil. Kč

Německo

135 mil. Kč

Turecko

77 mil. Kč

 

Přehled nejvytíženějších a nejméně vytížených úseků na českých silnicích a dálnicích v roce 2020

pozn.: v přehledu nejsou záměrně úseky, kde byla např. dlouhodobá uzavírka z důvodu rekonstrukce komunikace

Název mýtného úseku Počet mýtných transakcí
Nejvíce vytížené úseky dálnic:
D01-032: Brno-centrum – Brno-jih 1

2 676 080

D01-032: Brno-jih 1 – Brno-centrum

2 625 431

D01-005: Modletice – Doubravice

2 561 295

D01-005: Doubravice – Modletice

2 525 367

D01-031: Brno-centrum – Brno-západ

2 266 213

Nejméně vytížené úseky dálnic:
D06-007: Lubenec – Bošov

190 431

D06-007: Bošov – Lubenec

205 514

D04-009: Skalka – Háje

206 392

D04-009: Háje – Skalka

218 365

D04-011: Předotice – Nová Hospoda

227 271

Název mýtného úseku počet mýtných transakcí
Nejvíce vytížené úseky silnic I. třídy:
I52-003: Modřice-sever – Modřice-jih

1 109 091

I52-004: Popovice – Modřice-jih

1 077 340

I52-002: Modřice-sever 1 – Modřice-sever

1 072 486

I52-005: Rajhrad – Popovice

1 072 310

I52-003: Modřice-jih – Brno

1 060 346

I52-004: Modřice-jih – Popovice

1 026 198

I52-005: Popovice – Rajhrad

1 021 228

I52-001: Brno – Modřice-sever 1

998 459

I35-125: Křelov – Olomouc

669 920

I35-126: Olomouc – Křelov 2

659 315

I11-004: Hradec Králové – (I/11,MK 1)

651 459

I11-003: (I/11,MK 1) – Hradec Králové-Svobodné Dvory

650 094

I11-001: Hradec Králové-jih – Hradec Králové-Kukleny

646 992

I11-002: Hradec Králové-Svobodné Dvory – Hradec Králové-jih

643 708

I35-125: Křelov 2 – Křelov

643 649

I11-004: (I/11,MK 1) – Hradec Králové

633 726

I11-003: Hradec Králové-Svobodné Dvory – (I/11,MK 1)

632 867

I11-001: Hradec Králové-Kukleny – Hradec Králové-jih

627 969

I11-002: Hradec Králové-jih – Hradec Králové-Svobodné Dvory

626 726

I35-107: Opatov – Koclířov-západ

619 241

Nejméně vytížené úseky silnic I. třídy:
I12-001: Hranice hl. m. Prahy – Úvaly-západ

53 691

I12-001: Úvaly-západ – Hranice hl. m. Prahy

54 799

I43-038: Svitavy-Lačnov – Svitavy

58 820

I20-003: Plzeň-Černice – Plzeň-Černice 2

60 869

I12-002: Úvaly – Úvaly-západ

63 418

TOP 10 počtu mýtných přestupků dle země registrace:

 

Počet přestupků

Počet registrací

Česká republika

165 110

155 526

Polsko

63 953

143 912

Německo

16 565

26 231

Rumunsko

16 092

40 453

Slovensko

13 603

26 513

Litva

9 511

25 622

Maďarsko

8 660

25 547

Španělsko

7 067

5 905

Bulharsko

6 995

16 279

Turecko

4 754

9 479

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Kolik stojí rozlámané silnice, když objíždějí kamiony zpoplatněné úseky?

LKB

Negativem tohoto clanku je, ze neni definovana jedna mytna transakce. Je to jeden ujety kilometr kamionu? Nebo jeste neco jineho?

Kazdopadne je zajimava statistika useku D1 mezi exity 194 – 196. Podle teto statistiky kazdy den teoreticky pribyvaji tisice kamionu na vychode zeme. Coz asi nepribyvaji :)). To znamena, ze pokud jedou zpatky, pouzivaji z nejakeho duvodu jinou trasu. Zajimalo by me, jakou a z jakeho…

Vitekcz

Dotaz na redakci.
Bylo by možno získat a publikovat i porovnání výběru mýta v roce 2020 pouze na komunikacich které byly zpoplatněny v roce 2019? To bude mít jistě lepší vypovídající hodnotu o poklesu dopravy. Děkuji.

Tomáš Poledný

pozn.: v přehledu nejsou záměrně úseky, kde byla např. dlouhodobá uzavírka z důvodu rekonstrukce komunikace

O jaké úseky se jedná? Napadá mě D1, I/3 a I/19. To mi příjde jako dost zásadní informace, která ty čísla úplně degraduje.

petr 5

ÚSEKY ! Ne celé dálnice.

Jan Neruda

I/3 byla někde uzavřená pro kamióny? Prosim vás kde a kdy?

mauriicio

Zajímavé, Německo je třetí v počtu prohřešků, ale deváté ve využívání. Že by západ nebyl až tak civilizovaný? 😀

Kubrt

Počet registrovaných vozidel neříká zhola nic o intenzitě jejich provozu v ČR.

Jiří Kocurek

A už vůbec ne o národnosti řidiče.

Vladimír Bílý

Jak chabé jsou intenzity na D4+D6, ale my stejně postavíme nejdříve toto!:-) Zajímalo by mě, jestli má někde ve světě obdoby, že z 1,3 mil. města vede 9 dálnic? (Přičemž počítám do toho i plánovanou komunikaci dálničního typu na Kolín.) Kdy už se konečně někdo probudí a místo přežitého systému radiálních směrů do Prahy, se začnou řešit chybějící spojnice krajských měst, které by (nejen) přetížené Praze resp. Pražskému okruhu pomohly mnohem více?

Kubrt

Článek je o výběru mýta, ne o intenzitě provozu..

Vladimír Bílý

Článek je rozepsán nad tabulkou o počtu mýtných transakcí. Ty odpovídají přímo intenzitě provozu. Takže článek je fakticky o provozem nákladních vozidel nejméně a nejvíce zatížených komunikacích (s mýtem) v ČR. Pokud někdo tvrdí, že to není o intenzitě provozu, tak to je těžká diskuze:-)

Jiří Kocurek

Ty odpovídají přímo instenzitě provozu vozidel nad 3,5 tuny. Tudíž 10.000 osobních vozů za hodinu v tom vidět nebude.

Kubrt

Těžká diskuze je, když jeden z diskutérů nerozlišuje pojmy „intenzita provozu nákladních vozidel a autobusů“ a „intenzita provozu“.

Vladimír Bílý

Právě že to rozlišuji a komentoval jsem to první, protože článek je o tom prvním. Až bude někdy článek o tom druhém, budu komentovat to druhé. Děkuji za pochopení a těším se na příště na další plodnou diskuzi!:-)

Pezos

Maďarsko (no dobře, tam je jich 7, ale je to stejný radiální systém)

Jan1203

No právě, už mě kolikrát napadlo, proč z Budapešti stačí 7 radiálních dálnic (podobně z Vídně), ale Praha potřebuje 9…

Vladimír Bílý

Budapešť i Vídeň jsou navíc o dost lidnatější města, než Praha.

Tomáš Poledný

A nemůže to třeba tím, že Praha je narozdíl od Budepeští a Vídně celkem ve středu země? Mě taky nedává smysl aby se stavěli D4, D6 a D7 jako dálnice, ale klidně by to mohli být rychlostní silnice, bohužel jsme tuhle kategorii zrušili. D4 se staví hlavně kvůli tomu, že není D3. z D6 a D7 by určitě stačila jenom jedna.

Tomáš Gottschalk

Ve středu země (tedy Čech) cajzlohrad přibližně leží. Uprostřed protektorátu BuM ani náhodou, to by musela být hlavním městem Chotěboř

Paja

D4 se staví protože jí nikdo neblokuje a zároveň si na ní stát chce vyzkoušet PPP.
Jinak máte pravdu, všechno to byly R, nyní D. Vzhledem k tomu, že oboje byly komunikace „dálničního typu“ tak to asi takový problém není. Jen ty nové úseky budou o něco dražší protože musí splnit přísnější normy.

PetrN

to je nesmysl, bývalé rychlostní silnice, nyní dálnice II.třídy se projektují stále ve stejných kategorií jak byly plánované i před změnou zákona a to podle platných norem.. Ještě dávno před změnou zákona se tehdejší novostavby (po roce 2000) R6, R7, R4, R35, R48 a další stavěly v kategorii R25,5/120, ve stejné kategorii se staví i dnes, v podstatě od pohledu šířkově nerozlišitelné od většiny bývalých dálnic (D1,D5,D8,D11,..) !!! Nemůžete srovnávat s kategorií R22,5/100 ve které se některé eRka stavěly dříve (např. R35 Mohelnice-Olomouc, začátek R7 a pár dalších… Na bývalých eRkách se jezdilo 130km/h stejně jak na dálnicích, nyní dálnicích… Číst vice »

yxc

Proč bohužel zrušili. Rozdíl byl pouze v tom, že na rychlostní silnici byly minimální poloměry výškových oblouku pouze doporučené. Vše ostatní bylo stejné.
Tudíž se jen zrušilo jedno nadbytečné označení pro totéž.
Šířkové uspořádání vycházelo/vychází z návrhové kategorie a ty byly také stejné.

Petr

Z mého laického pohledu dálnice měly odstavný pruh, kdežto rychlostní silnice jej neměly. Takže to asi nebylo úplně totéž.

richmond

to vám tam ale nebude zapadat R7 – ted´ D7

Kalanis

Byl tam 1 rozdíl – na rychlostnici mohla být prostá křižovatka. Na dálnici ne. A dodneška to místo existuje – na Slovensku na I/16. Ještě pár let zpátky (2016) tam byla značka s autíčkem – https://mapy.cz/zakladni?x=21.2073606&y=48.6627907&z=17&l=0&base=ophoto

Řiditel

Těch rozdílů bylo víc. Třeba taky ten, že na R mohly být bus zastávky.

Petr

Asi proto, že Praha je poloviční než Vídeň nebo Budapešť a pepíci se to snaží nějak dohnat. Ideálně na úkor Moravy. Za Rakouska měla Morava zemské zřízení…umíte si představit, že by Němci zrušili Bavorsko tak jako Češi Moravu?
Barbaři.

Miky

Staví se to, co je legálně možné postavit. Tady není volba D6 nebo D0, ale D6 nebo nic. To nehodnotím, jen konstatuji.

Paja

No a to se podívejte na mapě na Olomouc, Přerov a Hranice na Moravě kolik je tam dálnic a jak velká to jsou města 🙂

petr 5

Pokud je Praha geometricky uprostřed Čech, je to logické. Budete z Karlových Varů do Hradce Králové jezdit přes Budějovice, Tábor a Pardubice? A pokud jde o Moravu, tam krajská města propojena jsou. Kdyby jste utratili jednoho zeleného Brňáka, mohly být i dříve.

sch

Jako Pražák souhlasím, proč se staví dálnice do Prahy a ne ta dálnice kolem Prahy, takhle sem přijede akorát víc provozu ten se tu zasekne. A ne není to městem Prahou okruh je v územním plánu města léta a stavi jej ŘSD. Město jako samospráva naopak dopředu vykupuje pozemky, aby se tato fáze urychlila.
To jsou výkřiky, tak jsem si přidal jeden svůj. Samozřejmě ja i všichni zde víme, že se staví všechno co se dá, jenže ono se toho moc nedá.

Petr

No úplně logické to není, protože pro tranzit z východu do Německa by se dost hodila dálnice přibližně mezi Humpolcem a Plzní (zhruba kolem Tábora) a řekl bych, že takováhle dálnice by „překvapivě“ nejvíc pomohla Praze 😉

Luboš Beneš

Nic nového, to už plánovali za první republiky

Paja

Jenže musíte říct i tu druhou část. Oni plánovali BUĎ dálnici přes Prahu, Brno a významená centra. ANEBO zcela mimo centra (Baťův návrh).
Taková dálnice by sice propojila Plzeň se Zlínem a dál na střední Slovensko, ale relace Plzeň – Praha – Brno (- Bratislava) vůbec neřešila.

Luboš Beneš

No když ta D6 je rozkouskována na 6 úseků mezi kterými je normální I.třída tak asi není pro provoz tak vhodná jako D5, to samé D4, navíc silnice z Nové Hospody dále na Strakonice OK a k hranicím typ okresky- tam se Vám taky s kamionem nebude chtít.

Jarda Š.

Dá se očekávat, že na D6 kamionů trochu přibude, protože mnozí řidiči jezdili Cheb – Praha po I/21 a D5, ti se po otevření obchvatů Řevničova a Lubence přesunou na D6.

Vašek

Ona ta intenzita na D6 může také být ovlivněna tím, že to není celistvý úsek, ale několik obchvatů nepropojených dálnicí.

Gejza

Se silnicí I/12 je to dokonce 10 :), jinak s těmi radiálními komunikacemi souhlas. Obecně máme problém, že se mnohde staví poměrně velkoryse a ty prostředky pak budou chybět jinde. Sice se teď zdá být hlavním problémem neschopnost připravit stavbu, ale jednou nás ten nedostatek zdrojů dožene. Jen to místní diskutéři nechtějí slyšet :).

Kalina

To už je několikátý článek na téma výnosů ze silniční dopravy, ale jaké byly pro srovnání výnosy z železniční nákladní dopravy se zde nepsalo ani jednou. Je to snad utajovaná informace?

Miky

Není to tajné, žádné výnosy nejsou. Respektive náklady na údržbu sítě jsou násobně vyšší než příjmy za použití dopravní cesty.

Paja

A kdo se na to ptal? Řeč je o výnosech. Tady v tom článku taky nikde nevidím kolik stojí údržba komunikací, kde se vybírá mýto.

Miky

No vyber z myta a DZ vicemene +- pokryje udrzbu dalnic.

sch

U výnosů z mýta a nákladů na údržbu dálnic to bude stejné

Kalina

Prozatím by stačily údaje o hrubých výnosech od železničních nákladních dopravců, když budou další analýzy, např. výnos v přepočtu na přepravený tkm nebo výpočet výsledné ztráty po započtení nákladů na údržbu, tím lépe.

kvacm

Tak proto nám tu na Moravně ty dálnice nepřibývají. My jenom chceme, aby jsme byli nejlepší ve statistikách. Tak to pak jo.

mirek

Na Moravě v posledních dvou desetiletích přibývají dálnice mnohem rychleji než v Čechách. A často ne úplně potřebné úseky…

MildaIV

Marně přemýšlím, kde se na Moravě postavila ne úplně potřebná dálnice a nic mě nenapadá. Všechno je v Čechách…

Luboš Beneš

Třeba ty 2 dálnice z Brna na Ostravu, teda ta jedna u Přerova furt není.

MildaIV

Tak trasování D1 na Kroměříž místo na Přerov je samozřejmě totální pí..vina. Ale hold Zlíňaci museli mít dálnici za každou cenu…

nedulezite

!!!HOLT!!!! to je tu pořád, už se to slovo naučte psát správně

Bagoun

Naprosto souhlasím, vidlácká dálnice z VY do Hulína s minimálním provozem a to ještě lobby z Gottwaldova to tlačí kdesi do kopřiv a na Půchov???

Kalanis

Bohužel ta, které chybí křižovatka v Předmostí. Resp. ne postavila, ale hlavně v tom stavu otevřela.

Peeetr

Čili nejdůležitější dálniční stavbou do budoucna by byl skutečný jižní obchvat Brna.

zd.kusak

Možná že by stačil obchvat od západu z D1 na jih k D2.Skončí rekonstrukce D1 a kolem Brna bude D1 rozšiřována na 3 pruhy a to bude masakr. Bohužel Brno se objet nedá.

Tomáš Gottschalk

Hlavně, že z územního plánu vypadla JZT. Kdyby stále, mohla by se použít technologie rozšíření D1 z analogie u Lince (rozšíření A1).

petr 5

D1 u Brna je už dnes obchvat města. Ale s katastrofálně vyřešenými křižovatkami D1xD2 a D1xD52. Pokud se D1 rozšíří na 3+3 v km 180 – 210 a přebuduje D1xD2, bude to super.

Vít

Nebo když už se tam bude dělat bordel, tak to rovnou udělat na 4+4 kolem Brna a byl by na 20 let klid výhledově.

mirek

Aspoň 8+8, co kdyby.

Tomáš Poledný

Což ale z těchto čísel nelze říct, protože je to jenom intenzita nákladní a navíc:
pozn.: v přehledu nejsou záměrně úseky, kde byla např. dlouhodobá uzavírka z důvodu rekonstrukce komunikace.

Taky intenzita dopravy na dálnici nic nevypovídá o tom zda je tam problém nebo není, protože pořád lepší dálnice s velkou intenzitou, než žádná dálnice s poloviční intenzitou. Čímž nechci říct, že by nebylo super mít jižní obchvat Brna ale v současnosti jsou místa, kde je dálnice mnohem více potřeba např. D0 511, D3, D35, D52

Paja

Abych řekl pravdu netuším moc proč.
To by mělo být propojení D2 s D52(I/52) a D1 na jih od Modřic? Dálniční obchvat dálnice?

MildaIV

Asi aby ten kravál otravoval víc lidí. Jinou logiku v tom nevidím.

Jakub P

To je otázka. Jednak jsou to jenom vozidla nad 3,5 tuny a jednak není hotová D35, která může D1 kolem Brna celkem odlehčit (možná zejména od kamionů, pro osobáky na sever Moravy už teď často vychází cesta přes Mohelnici líp).

Venca

Takže zpráva je za poslední rok. Čili v době covid 19. Pokud vím, tak D6 a D4 jsou hlavně víkendové dálnice. D6 napojuje rozvíjející se část Sokolovská, všechny západní lázně a D4 zase Šumavu, Lipensko, atd. Vím, že v době cest na dovolený na těchto místech není k hnutí. Na D4 by bylo super napojit „D20“ a malinký dálniční ocásek ke Strakonicím. Pak by převzala nějakou dopravu z D5.
D6 by chtěla napojit na Německo, bohužel ty s ní nějak nepočítali.
Takže ve srovnání prostě chybí provoz Pa-Ne bez omezení kvůli epidemii.

Koro

Ja chapu, ze plno lidi bavi doprava, ale proc ma kazdy tendenci se k ji vyjadrovat ne… pak to dopada takto.

Ondřej ZAORAL

Podivate-li se na vynosy letosniho roku a let minulych, tak je videt (i ze sumy, bez analyzy detailu), ze zadna Covid krize se z pohledu roku jako celku nekona. Jarni uleknuti se, ze Covid se siri i na plachte kamionu se vyklidnilo a podzim ukazuje jasne tendenci “dohanet” v cele Evrope. Je to videt na spotrebe, a v CR i na podzimnim vyberu myta. Rijen – listopad byl vzdycky silny, ale ne takhle. Zajimave bude az porovnani vcetne osobnich aut. To bude pravdepodobne (zatim hypoteza na zaklade koukani po svete, ne cisel) rozdil mezi 2009-2010 a Covid 2020. V roce… Číst vice »

Vít

Jak je na tom silnice Humpolec Pelhřimov Tábor? A I/3?

zd.kusak

Staví se obchvaty. Ale aby v úseku Plzeň -Tábor- Pelhřimov v projektu nebyl ani jeden úsek
2 +1 a do Humpolce jediný stoupací pruh je zarážející. Všechno se staví na současnou situaci a ne s výhledem do budoucnosti dopravy. Budeme rádi ,když postaví D35 a prosím až do Trutnova.Jedeš východ -západ PRAHA-BRNO .SZ-JV PRAHA,BRNO ,SV-Z PRAHA,BRNO

Jiří Šrámek

D35 do Trutnova nevede a nepovede.

Paja

Humpolec – Tábor není kamiony nijak zvlášť přetížená, pokud není zavřená D1.
I/3 je už horší. Na tranzit z Prahy na jih je využívanější než D4 a I/20

Lukáš

Tak snad, až bude D6 kompletní, se to zlepší a její využití se zvětší. Pokud se ale opravdu staví tak dlouhá dálnice jen proto, aby se dalo z Prahy pohodlně dojet na festival, tak je to ostuda.

Vít

Určitě bude atraktivnější a možná uleví D5

Jižan

Ona se staví spíš proto, že tam není tolik NIMBY a Patrik to má z Brna daleko.

mirek

Tak ona D6 nevede nijak cennou krajinou (jako D3, D52 apod.) ani lidem přes baráky (jako D1 u Přerova apod.) a sleduje víceméně stopu stávající silnice, takže není moc důvod jí bránit.

Zrzek

Hele kdo by se placal po kopeckach, kde je dálnice od nikud nikam. Já zatím tuto dálnici používám jen v nutné míře, ale jakmile se postaví větší díl v horších úsecích najde ji víc kamionů. Další věcí, která tomu napomůže je dostavěný obchvat Slaného, který přivede dopravu k Řevničovu, Slaný byl docela velký špunt na spojnici severu středočeského kraje s touto dálnici. Další věc, která tomu může napomoci je napojení D6 na německou A93 v provedení 2+2, které se také realizuje.

PetrN

jo ale pokud nebude dálniční propojení z Marktredwitz až na A70 (na sever od Bayreuth), tak je to stejně skoro k ničemu z hlediska tranzitu do západního Německa. A co jsem četl, tak se nic takového zřejmě v Německu neplánuje..

Zrzek

Tak ono by nejlepší bylo propojení na A9

PetrN

možná se podívejte do mapy kde končí v současnosti A70 o které jsem psal.. žeby na křížení s A9? 😉

Zrzek

Ne Dreieck Bayereuth/Kulmbach a Dreieck Schweinfurt/Werneck A7 a jsou na ní napojené A71 a A73. Jde o to, že málokomu se chce skákat 3 hodiny Praha-Cheb. Až tam bude nějaký smysluplný úsek v ČR postupně si tato dálnice svou obsazenost najde, A3 se začíná přestavovat někteří se už začínají přesouvat na A70.

Tom Matoo

Po napojení na A9 Harsdorf – Marktredwitz by se z D6 mohla stát reálná varianta k D5. Ale po dokončení D6 budeme mít asi co dělat dokopat Němce k dálničnímu napojení na A93

Zrzek

U Schirndingu se začíná B303 rozšiřovat.

Jakub P

Obchvat Slanýho je na D7, ne na D6.

Tomáš

Tím obchvatem bylo myšleno zřejmě nedávné otevření přeložky na I/16

Twix

To mluvíte o jiném obchvatu. Ten aktuálně řešený je na silnici I/16, která směřuje do Řevničova, kde se napojuje na D6 (Zrzek nenapsal že ten obchvat je na D6). Dosud musely kamiony jezdit přes Slaný.

Jakub P

Tak to jo, je fakt, že I/16 je kamionama dost vytížená, v podstatě slouží jako dálniční obchvat Prahy bez dálnice. I když i tam bych čekal, že víc přibyde až od D7 na Veltrusy, než už od Řevničova.

Zrzek

I/16 opravdu supluje část D0 jako spojnice severu a západu Čech. Takto to bylo míněno a hodinové skákání přes Slaným nutilo hledat alternativy, které moc nejsou.

Jakub P

Tak ta tabulka je převážně o využití kamionama (a v poměru k počtu kamionů zanedbatelným počtem autobusů) a tam logicky vždycky budou využívanější ty dálnice, který maj pokračování přes hranice. Využívání osobníma autama může být klidně úplně jinak rozdělený.

Paja

Tak tohle můžete říct o skoro každý dálnici kromě D1. D10 za Boleslav vede proč? D5 za Plzeň …
D6 a D7 napojujou nezanedbatelný aglomerace. A přes Krušný hory tranzit jezdí stále i když už je D8.

Tomáš Poledný

Tak se podíváme na mapu a zjistíme, že na za Boleslaví je jedno menší městečko Liberec, které je 5. co do počtu obyvatel. Jenom pro srovnání Karlovy Vary jsou až 22. a hádejte kdo je 23.? Jablonec. A když se podíváme na počet obyvatel podle krajů, tak Karlovalsky má necelých 300 000 obyvatel oproti Libereckému 440 000 což je skoro o polovinu více. D5 napojuje Německo a to konkrétně Bavorsko druhou nejlidnatější spolkovou zem Německa. Jako vážně se ptáte proč dálnice D5 pokračuje za Plzeň?

Řiditel

No vidíš, s tím festivalem to mně nenapadlo. Tak jsem se nad tím zamyslel a vidím, že by se na spolufinancování výstavby D6 mělo podílet ministerstvo kultury a taky Rusko.

pavel2

Některý Pražáci jsou tak blbí, že by jim měli zakázat psát ptákoviny do diskuzí, viď Lukáši?;-) Zdraví Plzeňák.