Pošumavské lokálky lákají nejméně dva dopravce. Plzeňský kraj tají, kdo se přihlásil
Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy
Dopravce vybraný v soutěži má vyjet v prosinci 2022.. Jde o kontrakt za 2,8 miliardy korun.
Budou muset dopravci na vozidla nasadit nátěr plzeňského kraje?
Ano.
Čtete to po sobě vůbec? Článek zajímavý, obsah taky v pořádku – rád si tohle přečtu, doprava na těchto tratích se mě přímo týká, ale nadpis vzhledem k dalšímu textu vůbec nedává smysl – Nadpis: „Plzeňský kraj tají, kdo se přihlásil“ a hned další věta: „Oba dopravci tají, s jakými vozidly do soutěže jdou.“ korunováno 4. větou: „Společnosti České dráhy a GW Train Regio podaly nabídky Plzeňskému kraji…“
Mě nejdřív zarazil nadpis „Pošumavské lokálky lákají nejméně“. Ale tak, říkám si, koho by lákalo jezdit někde na kraji světa, že. Až pak jsem četl další řádek: „…dva dopravce“.
Tak podané dvě nabídky znamenají, že zájem skutečně není zrovna enormní xD
Ale mě jde o to, že informace v článku přímo odporují nadpisu. A není to zrovna ojedinělý případ, rychle to splácat a vydat. Při tom zrovna u téhle zprávy těch 10 minut času na kontrolu už nehraje roli.
Vysvětleno výše.
A co je tam špatně? Tvrzení „kraj tají, kdo se přihlásil“ přece není v rozporu s “ České dráhy a GW Train Regio podaly nabídky“. Kraj tají, zdrojem informace jsou ti dopravci. Nabídek může být víc, když „kraj tají“ – nevíme.
Po opravě už s komentem aji článkem nemám problém, viz níže odpověď autorovi.
Čteme, ale upřímně nerozumím vaší výtce. Kraj NEZVEŘEJNIL počet ani jména uchazečů. Ty jsme si zjistili sami obvoláním možných uchazečů. To ale neznamená, že není ještě někdo jiný, proto píšeme nejméně dva. Kraj tedy jména TAJÍ.
Teď, když jste to upravil, tak už to smysl dává. 🙂 Když tam bylo „Oba dopravci tají, s jakými vozidly do soutěže jdou.“ Bral jsem to jako hotovou věc, že jsou dva.
Ještě, jedna otázka: Neptal jste se někdy u GW, jak to vypadá s těmi polskými motoráky? Už je to docela dlouho, co je přivezli do Volar a od té doby ticho…
Mají jen jeden..a myslím, že ho dlouho na kolejích neuvidíme:-)
To už se jednoho zbavili? https://zdopravy.cz/dva-motoraky-za-cenu-noveho-autobusu-gw-train-koupil-v-polsku-raritni-vozy-21718/
Jinak já si myslím totéž, zajímalo mě, jestli Vám jako novináři neřekli více…
nešlo to opravit nebo schválit nebo se na to vybodli?
mají stále dvě, ve Volarech jsem ve středu obě viděl
Nejhorší je, když mluvčí mlčí.
Opět 100 km/h:-) oni ví jak diskrimimovat regionovu a čd:-)
Tak aspoň využijí tu 90 mezi Janovicemi a Klatovy a u pár spojů tu 100 do Strakonic. Hlavně doufám, že to bude něco s lepší dynamikou jízdy než ty zpropadený RegioNovy.
Jojo, jednou se prostě ta karta otočí – to co dřív perfektně zvládali ČD, když potřebovali, aby prostě mohl vyhrát jen jeden uchazeč – například šířka dveří, se teď naučili i ti, co jim dřív přihrávali zakázky a chtějí třeba 100 km/h nebo uzavřené WC.
Hmm, to půjde. Regionovu přeschválit, aby mohla 100 km/h za podmínek bezestykové koleje, v přímé a v oblouku o poloměru nad 800 metrů.
Přesně tak, regionova je to nejmodernější vozidlo na evropských kolejích a kraje a cestující to ne a ne pochopit!
Nechci rýpat, ale opravdu má Regionova adhesní hmotnost 40 %? Je to sice maličkost, ale asi taková, jako požadovat v té velké soutěži kolejnicovou brzdu u něčeho, kam by se jinak dobře vešla Pesa. Ne ne, krajský úředník je šibal, ten dobře ví, co chce 🙂
gw a čd? No to bude pro mě definitivní konec ježdění na Šumavu.
Já byl s cestami na Šumavu s ČD vždy spokojen i když to byla 810 na Kubovku nebo koženková patra do Krumlova. 😉
Tak ty patra jsem teda nenáviděl ale na ČD na trati Budějovice- Nové údolí vzpomínám rád a doufám, že se vrátí, už jen z kapacitních důvodu
Jako člověk z jihočeské části Šumavy držím palce, aby i na západě nevyhrálo GW Train. To, co předvádějí tady, je děs běs.
Nepohodlné trosky motoráků, naprosto nezvládnutý provoz v letní sezóně, výluky doprovázené výhradně chaosem a nulovou snahou o informování cestujících ze strany dopravce.
A třeba mezi Plzní a Mostem je vše bez problémů, Plzeňský kraj tam doobjednává část rychlíků, takže tento kraj má s GWTR dobré zkušenosti.
A i na Šumavě se dají najít pozitiva – počet spojů roste každým rokem. Ještě před pár lety byl úplný dvouhodinový takt na trati 194 nemyslitelný, dnes to funguje, zmizely čtyřhodinové díry mimo sezónu. Od prosince bude spoj po osmé večer z Českých Budějovic jezdit až do Volar nejen v letní sezóně, ale i o víkendech mimo sezónu.
A myslíte, že vlaky přidává dopravce ?
Formálně vlaky samozřejmě přidává objednatel, nicméně v tomto případě vyvinul iniciativu hlavně dopravce. Šlo tady mj. o zveřejnění některých soupravových jízd pro cestující.
Aby dopravce nevyvinul iniciativu ,za soupravový vlak zaplatí SŽ a má z toho hovno ,ale pokud ten vlak pojede pro cestující jednak se platí dobré správě méně a jednak to dáme do závazku ne?Na to byl expert jistý no z středně velké dopravní firmy o cca 50 ti sezonních zaměstnancích ,co nyní shání technického ředitele ,co vozil do Šumperka na opravy motoráky jako Sp vlaky z cestujícíma ,nikdo s tím nikdy nejel ,ale je to levnější ,stejně jako v našem kraji to dělá RJ ,návoz vlaků z Ústí do Mostu a pod a dělá to i ČD ,prostě je to… Číst vice »
Odstavce?
Přidám se.
Do Krušných hopr ČD vozily kolovůz, takže nebyl problém s koly. Dý Lendrbán má kapacitu 3 kola, takže když se zadaří počasí jsou kola všude kde zrovna nikdo nesedí. Na trati 124 jezdí v „žateckém oběhu“ častěji NAD než Regiosprinter . Nedávno si Lendrbán půjčil od Šatavy muzeální M152.611, pak jej vrátil, jeden den jezdil RS a opět NAD.. Letos jsem jel šestkrát po Švestkové dráze, z toho čtyřikrát Šukafonem. V sobotu postávaly dva švestkové RS v Teplicích (zázemí GWTR).
Není důvod nadávat na Šukafony.
Taky v tom má prsty kraj ,ten vůbec nemá objednávat vlaky..vlak konci na hranici kraje.nejsme velká republika a tak se to rozkouskuje a pak to nikdo nedá dokupy hnus.je mi jedno kdo kde jezdí ale staré šunky jestli je to 810 nebo 845 nemá na železnici co dělat …hlavně že je to levné.
To je samozřejmě pozitivní.
Jen já jako člověk z Volar, pokud už z Budějovic musím jet vlakem, tak se raději vyhnu zmíněné trati 194. V letní sezóně to u většiny spojů často znamená třeba hodinu a půl čekat v Černém Kříži na další přípoj…nebo to vzít po kolejích pěšky, což je přibližně stejně rychlé 🙂
Jinak ale spoje se přidávaly docela dost i za ČD, konkrétně na trati 198 do Strakonic.
Objednávky vlaků mezi Plzní a Mostem v tomto zapomenutém kraji spíš jen přežívají, ze setrvačnosti. Párkrát jsem po této trati jel, obsazenost motoráků GWTR je tam tak do deseti cestujících.
Lžete. Víc se s vámi hádat nebudu, nemá to smysl.
Dvouhodinový takt fungoval na trati 194 přibližně 3 roky před příchodem GW a myslím, že problém v objednávce dopravy naprosto neleží na dopravci, ale na kraji. Ten je i viníkem nevyhovujícího stavu vozového parku na šumavských lokálkách.
Ano, problém leží na kraji. Např. to, že na Šumavě dodnes jezdí jednotky 628, byla iniciativa dopravce. Kraj zpočátku vůbec nezajímaly problémy s původně objednanou kapacitou, která byla nedostatečná.
Měl bych jedno doporučení: přijďte za týden k volbám. Bude to víc než potřeba. Konkrétního kandidáta zde nebudu doporučovat, ale naznačím, že za jednu kontroverzní stranu kandiduje průvodčí ČD na hejtmana, tedy v podstatě člověk od fochu, který tu situaci vidí z první ruky.
Tak nemlžte a jasně řekněte, že je to Radek Nejezchleb za komunisty.
No twl průvodčí na hejtmana… to bude dobrá skvadra zoufalců, ti jihočeští komunisté… :-)))
tak je kovanej ne
Mně to nevadí. U nás na severu dělá náměstka pro dopravu bývalý voják z povolání a funguje to.
A ani mi nebude vadit, pokud uspěje konkurence, jako např. Ušák z hnutí STAN nebo Řehák ze Spojenců pro kraj. I ti to myslí s dráhou dobře. Navzdory své rozdílné politické příslušnosti si Ušák i Řehák s Komínkem celkem rozumí.
Já jsem tady nechtěl dělat reklamu komunistům, ale myslím si, že tento člověk je z celé nabídky kandidátů nejvíc erudovaný, co se týče dopravy.
Je úplně jedno, zda je erudovaný (i o tom pochybuji, to by nedělal konduktéra), kandidaturou za rudofašisty si u slušných lidí sám vystavil stopku.
A není to na t160 v pohodě jen díky tomu, že tam skoro nikdo nejezdí a většinu roku je trať částečně uzavřená? 😉
Máte mylné představy.
No, sprinteři na trhu už nejsou, tak by dopravce třeba dál něco lepšího, co vy víte. Jak zmiňuje TR, na R25 vše funguje bez problémů.
problémy by ale měl řešit objednavatel, takže otázkou je , zda problémy nejsou spíš problémem kraje a ne dopravce. myslím, že mezi JčK a PlzK jssou trochu jiné přístupy k veřejné dopravě….
Plzeňský kraj je na tom lépe než ten Jihočeský, nejlepší je ale Ústecký kraj, který společně s Plzeňským krajem doobjednává rychlíky Plzeň – Most (a k tomu ještě 1 pár zkrácených rychlíků Blatno – Most).
Jihočeský kraj obecně na veřejnou dopravu kašle. Jenže tady jde o jednu svoloč. GW Train potřeboval na Šumavu dostat Zimola, tak to udělal.
Plzeňský kraj má oproti našemu kraji i funkční integrovanou dopravu, tam je to opravdu o něčem jiném. Bohužel ani po volbách se asi nedá očekávat zlepšení.
Zimola je politická mrtvola a myslím si, že ani na kandidátce Změny 2020 se neprosadí. Nepomůže mu ani to, že kandiduje až na 9. místě.
Jak už píšu výše: za jednu nejmenovanou kontroverzní stranu kandiduje na hejtmana průvodčí ČD, který je se situací v terénu velmi dobře obeznámen.
Souhlasím, že cestou ke změně (samozřejmě nejen) dopravní politiky JČK jsou volby. Bohužel pochybuju, že člověk který ve 46 letech pracuje jako průvodčí a nemá za sebou žádné politické zkušenosti, může a hlavně chce a umí být nositelem změny a vize (a ještě je komunista, to není žádné tajemství). To není nějaká osobní kritika, každý jsme nějaký – já jsem podobně starý a vím o sobě, že nejsem lídrovský typ, nejsem osobnostně ustrojen na to být politicky aktivní.
Tak já jsem tady nechtěl dělat reklamu jeho straně, bylo by to nežádoucí. Ale fakt je, že ze všech kandidátů mi přijde z hlediska dopravy asi nejlepší.
Z opozičních stran určitě nedoporučuji volit ODS, protože jejím členem je Jiří Borovka, bývalý ředitel JIKORDu, který se chce vrátit na toto místo. Dále nedoporučuji volit hnutí STAN, protože je z něj současný radní pro dopravu Jiří Švec, a tudíž nese politickou zodpovědnost za stav veřejné dopravy v Jihočeském kraji. O Změně 2020 a ČSSD už není třeba se zmiňovat, tam všichni víme, jak to je.
Doplním: informace o tom, že Borovka se chce vrátit na post ředitele JIKORDu, je neověřená a mám ji z druhé ruky, nemohu garantovat její pravost.
A jinak jste normalní? Volit podle nějaké zelezice? Jako chapal bych podle kvality silnic, ale podle nejakych zapadlych trati, ktere nikdo nepouziva? Jste smesny. Ony levicove strany to stejně projedou, protoze jejich volici ze strachu z Covidu zustanou doma.
Ano, nejsem normální, protože v krajských volbách si vybírám kandidáty i podle postoje k železniční dopravě. V parlamentních volbách pak mám jiná kritéria.
Jinak vás varuji, abyste se po volbách nedivil.
Aha,a jaký je rozdíl volit podle kvality hromadné dopravy a podle kvality silnic?
anoano, jihočeši řeší plavbu po Vltavě a mezinárodní letiště, místo toho, aby se podívali do jiných krajů, jak má vypadat veřejná doprava… ono je i těžké, že kraj je to rozlohou velký a obyvatel málo a má nejnižší hustotou zalidnění v ČR, takže některé věci jsou složitější než jinde….
Tak se to tají ale vlastně se to ví.rs1 asi vezmou kde? Si je asi nakreslí.
Samá voda.