Poslední zastavení osobního vlaku v Koterově. Od pátku zastávku nahradí Plzeň-Slovany

Poslední osobní vlak, který zastavil v Koterově. Foto: Aleš PetrovskýPoslední osobní vlak, který zastavil v Koterově. Foto: Aleš Petrovský

Výpravčí v Koterově skončí 14. dubna, pak přejde provoz na dálkové řízení.

Osobní vlak 8906 z Nepomuku do Plzně-Jižního Předměstí byl dnes ráno posledním, který po více než 150 letech zastavil ve stanici Plzeň-Koterov. Stanice pro osobní dopravu končí, nahradí ji nová zastávka Plzeň-Slovany. Vlaky zde zastavovaly od roku 1868.

Konec stanice pro osobní dopravu je součástí modernizace plzeňského uzlu v úseku Lobzy – Koterov. Kvůli tomu je až do pátku na trati výluka. Od pátku začnou vlaky využívat zrekonstruovanou 2. traťovou kolej mezi hlavním a koterovským nádražím, a to včetně nového nástupiště poblíž Lobezské ulice. Tím se rozšíří cestujícím možnosti přestupu na MHD.

Výpravčí budou v Koterově sloužit do odpoledních hodin 14. dubna, ještě během Velikonoc přejde stanice na dálkové řízení z pracoviště na plzeňském hlavním nádraží.

Od pátku začne naopak cestujícím sloužit zastávka Plzeň-Slovany. Prvním spojem, který zde zastaví, bude osobní vlak na trase Horažďovice předměstí – Plzeň-Jižní Předměstí s příjezdem na Slovany ve 4:44 hodin. Cestujícím bude dispozici zatím jen jedna nástupní hrana, druhé nástupiště se začne využívat až po dokončení rekonstrukce 1. traťové koleje na jaře příštího roku.

Mapa modernizace Lobzy -Koterov. Foto: SŽ

Mapa modernizace Lobzy -Koterov. Foto: SŽ

Přestavba a modernizace uzlu Plzeň probíhá od roku 2011 a už spolkla přes sedm miliard korun. Celkový účet za modernizaci plzeňského uzlu přesáhne deset miliard korun. V roce 2021 skončila stavba přesmyku domažlické trati, loni začala velká rekonstrukce výpravní budovy. Až na rok 2024 je naplánována poslední velká akce, seřaďovací nádraží Doubravka.

Detailněji je historie modernizovaného úseku popsána zde.

Tagy Plzeň-Koterov Plzeň-Slovany Správa železnic
11 komentářů