Poslední žabotlamy čeká ve středu cesta do šrotu. Známe jízdní řád

Odstavené jednotky na ONJ v Praze v roce 2016. Foto: Jan SůraOdstavené jednotky na ONJ v Praze v roce 2016. Foto: Jan Sůra

/Aktualizováno 5.6./ Železniční fanoušky čeká ve středu loučení s posledními zbytky legendárních elektrických jednotek řady 451, které jsou známé jako

111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milos
železničář v důchodu

Smutná poslední cesta …

babilon

Smutné je zejména to, že se to nekonalo o nějakých 10-20 let dříve.

VRT

B, 810, 451 forever! Cokoliv nového je fuj. Když to teda není „skoro dokonalá“ 380. Ovšem platnost výroku jen tehdy, jezdí-li pod ČD (případně KŽC), jinak fuj, šrot, štěnice, švábi.

xxyy

to je smutný, že se konala až ve 21. století

jarda

Ted jsem si tu u nas u Waltrovky postal pres pul hodky, nez narazil na info o vyluce. SKoda, ze se nikde neda dohledat aktualizace jizdniho radu … :/ Zas tak dlouho z prace nemuzu byt 🙂

FlyingJ

dle fb kladenské dopravní odjezd ze Smíchova cca 13:05 😉

Martin

Výluka byla nepředpokládaná, havarijní stav, jízdní řád se nevydává.

xxyy

Chudáčku – přežijete to??

Martin

Jízdní řád neplatí, zastaven provoz, havarijní stav koleje Praha Žvahov

AAA

Není to po nedávné rekonstrukci?

Martin

To sice ano, ale vyskytla se závada, kterou bylo nutno odstranit.

babilon

Přijde mi ten článek volaaký polovičatý. Kolik těch vozů pojede? Jízdní řád za Smíchovem neexistuje?

babilon

Super, 12 vozů může být zajímavé. Teď ještě doplnit, v kolik to pojede přes Kladno a budu spokojen. 🙂

Alfons

Nejde mi to pridat, ale pokud si otevrete odkaz od autora, je to tam vypsane.

babilon

Netuším, co je odkaz od autora. V článku žádné odkazy nejsou.

Martin V.

Musíte prokliknout do toho Facebooku. Poslední řádek, který tu není vidět je Kladno-Dubí 14:25.

babilon

Martin: V prokliku mám pouze „Bad URL timestamp“
Jan: Díky moc.

babilon

Zobrazuje se text „Bad URL timestamp“, nic víc. Ale když do prokliku, jehož URL končí „jpg“, ručně přikopíruji ještě ty parametry, co jsou za otazníkem, tak to zafunguje správně a ukáže se obrázek. To je divné, že někomu ten odkaz funguje správně a někomu ne. Nemůže to být tím, že nemám účet na FB?

Martin V.

Účtem na FB to není. Já nakonec klikal nahoře na text „před 4 hodinami“, ne na obrazek. To nedělalo nic (ani error).

Jan Sova

No tak po loňském propadáku v Č. Třebové, kam žabotlamička ani nedojela, bo klekla v úplně jiné gubernii, bude to loučení asi smutné, ale nůžky a magnet už tedy měly zasáhnout preventivně ve vozovně.

Pedro

V první chvíli jsem si podle titulku myslel, že je budou šrotovat v Rakousku 🙂

Hans

Co se vám nelíbí, u nás v Moravskoslezském kraji či tehdy severomoravském se žádné loučení NEKONALO ! Prostě nám namísto nich nacpali nové vysokopodlažní věštící krámy, které se Pražákům nehodily. U nás to dodnes bereme jako urážku, jsme pro někoho popelnice, kde se vyhazují věci, které se jinde nehodí. Viz dříve zmíněné chcipaky 810 na trase Opava-Rymarov.

jirka

Celou tu vaší Ostravu jsme měli i s veškerým obyvatelstvem v roce 1993 věnovat Polsku (snad by nechtěli moc velký doplatek) a bylo by nám mnohem líp.

Jiří

Však ještě budete brečet, až bude Morava samostatný stát. Nebude kde tunelovat, kde odyspávat bordel a kde mít levnou pracovní sílu. Ale tohle pochopíš, až se to stane…

jirka

To bysme brečeli, ale štěstím. poněvadž přijít o provincii s průměrným vínem, kořalkou z metanolu a populací, která má ve dvě padla, aby mohla od 14:05 nadávat, jak dře na Prahu (pokud do té Prahy rovnou nevodjede, aby se tam z ní po dvou tejdnech v podnájmu na Černém Mostě stali „Pražáci“) , by fakt žádná ztráta nebyla. A jako bonus by nám na Hradě anio ve Strakovce nesedělo to, co tam sedí. A ještě bysme za hranicema měli exotickou rozvojovou zemi na úrovni Moldavska – prostě samá pozitiva.

Hans

A jeje, to zase potrefená husa zakejhala. Prachy z daní severomoravské aglomerace hutí, šachet a podniků se Pražákům hodily, že? A tu je pár argumentů: za prvé, takové hity železnic, jako nadčasové jednotky EM475, krokodýlí M286 a Vindobony M296 vznikaly ve Studénce jen 12km od okraje Ostravy. A taková blbá rozhodnutí, jako nahradit pokrokové koncepce nízkopodlažní starou vysokopodlažní a s nebezpečím ve vstupu do nich, nebo malé protivné kodrcaky 810 se stísněnými koženkovým i lavicemi a nevetratelnym interiérem s teplotou jak ve skleníku, to všechno přišlo od pracovníků ministerstva v Praze!!! Když poznali, jaké otřesné zmetky nechali vyrábět, zbavovali se… Číst vice »

PetrD

Když už, tak Moravskosleszký stát 😉

PetrD

*Moravskoslezský

James1492

Akorát by v Praze nikdo nepracoval.

Chronosphere

Celou vaší Prahu jsme i s veškerým obyvatelstvem jsme v roce 1948 měli věnovat Moskvě, než rudá Praha stihla zničit tuto zemi.

milos

810 jezdi na teto trati doted (v Hostivici se kazdou hodinu křižují 3 najednou). Moravskoslezský kraj jezdil všude na příměstských tratích slonama, když na Beroun ještě pomahaly 451/452 a doteď tam na posilách jsou honeckery, i když po reko

PetrD

Neni pravda, 100% slonů jezdi jen z mostu do Ovy pres Karvinou.. Hodinový takt a neni to zas tak dlouho. Druha trat z ČT pres Havirov do Ovy/Opavy tak je to cca 50% . Pul hodinový takt. Jinak jezdi sroty 460.

PetrD
Kolotuk

Škoda jich, byly elegantní s ve své době nadčasové i když v praxi nedotazený např palubní rozhlas a zase na druhou stranu dokazaly dojet pri nejake poruse treba motoru šikovnosti strojvůdců….dneska v e-věku holt vlak stoji s nic s tim neudělaš…

Martin

451 a 452…

Skoda, ze nezachovali 6-ti vozovou jednotku…

medved

Je to vlak meho detstvi, vozil me od lidi kterym jsem byl lhostejny k lidem, kteri me meli radi. Je to vlak, ktery o desetileti predbehl svou dobu. Je mi lito, ze neslo zachovat vic souprav. Budou ty zachovane soupravy nejak pravidelne jezdit nebo jsou jen nekde odstavene a cekaji na zachranu pred rozkladem? Dekuji mockrat za kazdou zpravu. Snad by sla udelat sbirka na provoz tech zachranenych dvou souprav.

jal

Vždyť se to píše v posledních větách. Ta šumperská jezdí na nostalgické jízdy.

Marek

Mně spíš napadla trasa
ONJ-Vršovice-Hlavas-Holešovice-Libeň

železničář v důchodu

Mezi Vysočany a Libní toho mnoho nejezdí (osobní doprava vůbec ne) a je to kratší sunutí.

Jan Pokorný

Prosím dotaz – z Jenče bude pokračovat jihem přes Pavlov nebo severen přes Kněževes? Díky

tocra

Jakože přes Kněževes, úvrať v Podlešíně, sunout do Kralup, a opět otočit směr Kladno? Proč by to někdo dělal?

Raddie

Máte někdo tuchu, v kolik by souprava mohla být v Kladně? Předpokládám, že do té Dříně pojede přes Kladno – Město.

Ondra

Proč do Kladna nepojedou, bez nutnosti úvratě, přes Holešovice a Kralupy?

asdf

Zvolená trasa je moc pěkná,

jirka

aby se měli šotoušci v sobotu večer na co ptát…

Miloš

podle mě potřebovali přijet na Dubí od Kladna, aby na seřadiště kovošrotu mohli sunout a neskončili tam s brejlema u šturcu

železničář v důchodu

To mě napadlo také …
Kvůli tomu by to šlo poměrně snadno trasovat i do Bubenče, odsunout do Buben a přes Dejvice nahoru – ale je otázka, jestli by to tam do kopce jeden „reko brejlák“ vůbec utáhl.

milos

jestli vytahnul, to je otazka – ale nezjistitelna z duvody nerealnosti teto cesty.
Pokud by totiž od bubenče chtěl odbočit na buštěhradku, tak by musel koncem soupravy couvnout až někam ke štvanici, protože pokud se nemýlím, musel by brejlema prakticky az k pražskému hradlu.
Bohužel další rekonstrukce (po rekonstrukci vršovického nádraží, kdy by to spojkou na vyšehrad bylo vůbec nejjednodušší), co to udělala zajímavější

železničář v důchodu

To je vlastně pravda – nějak mi nedošlo, že tu dodatečně dodělanou spojku vlastně z jediné „buštěhradské“ koleje do zhlaví ke Stromovce (kvůli už dávné výluce „Negrelláku“) už dávno zase vyjmuli, takže by se muselo sunout až na viadukt, což nelze. Tak díky za opravu: už mi toho zkrátka uniká a nedochází příliš mnoho – jediné, co mě utěšuje, je, že ostatní to dříve či později čeká také …

klackyhore

Datum je zatím neznámé?

Robert

Píšou ve středu. Tak předpokládám, že 5. 6.

klackyhore

Tak to děkuji a omlouvám se, podařilo se mi tu středu přehlédnout

Alfons

Kremikove nebe uz otevira sve brany, cest jejich dlouholete sluzbe… A jak to bude s generacne podobnymi radami 460 a 560? Ty uz take radne presluhuji. Jsem zvedav, kdy dojde k jejich nahrade. Ale pravi dedecci provozu jako lokomotivy rad 122, 123, 130, 242, 230, 240, 181 a 182 tu s nami budou jeste hodne dlouho…

JindraLne

No, křemíkové… Mám za to, že tyhle stejnosměrné jednotky s odporovou regulací v sobě moc křemíkových dílů neměly.

Chleba Nakup

Ale ano, čeká je křemíkové nebe. Mrkněte na Červeného trpaslíka, epizodu „Poslední den“. Robot Kryton se tam těšil na křemíkové nebe a pro ostatní, kteří o jeho existenci pohybovali, citoval z Elektronické bible: „Vlak bude přebývat s větrákem.“

Zákoutí SŽDC

Jenom vůbec nepochopím, proč dopravce jako hrom, disponující jak technikou tak erudovaným personálem na přepravu oslovuje externí subjekt. Do chování řádného hospodáře se státním majetkem to má tuze daleko.
Jinak čest jejich památce, v Záběhlicích bude mnoho volných kolejí… .

jirka

A co když to KDS nabídla nejlevněji?

Zákoutí SŽDC

Levněji než svépomocí, když oprávněným zájmem soukromého dopravce je především generovat zisk, což je samozřejmě prvořadým smyslem snad každého podnikatelského subjektu?
Takže asi o ceně vlastní přepravy to nebude, ale spíše o známostech … .

Panelák

To zas není tolik překvapivé, že soukromý „zisk tvořící“ subjekt je levnější, než neefektivní státní moloch s mizernou produktivitou „svépomocí“. Tisíce příkladů u ČD, SŽDC apod.

Jarek

Jak můžete být tak hloupý a vynášet tak kategorické soudy o okolnostech přepravy, o kterých nic nevíte?

jirka

páč je to typickej českej blbeček…

Jiří 2

KDS je skutečně jednou z nejlevnějších firem (možná nejlevnější), viz třeba pronájem Brejlovců pro Šumavu, kdy I ČD Cargo nabídlo své mateřské společnosti lokomotivu za vyšší částku než KDS. Ale ČD mají dost svých strojů a personálu na to, aby jeden vlak vypravili sami…

Zákoutí SŽDC

Vše je moc hezké, ala jak říkáte, zde si dopravce najímá a platí externího dopravce. Sám disponuje vším potřebným, personál to udělá za režii, tedy pouhou mzdu, problematiku „žabáků“ znají lépe než KDS, když by se něco zvrtlo.
No tváři se to jako švarc systém u národního dopravce 🙂

Petr Šimral

Neviděl bych to tak černě.
U státního již asi nebude moc lidí se znalostí kladenských vleček a je to současně domácí prostor KDS.

železničář v důchodu

Tak snad stačí někoho najmout jen na ty vlečky, ne?

Petr Šimral

Nemyslím si. Takto je to určitě pro ČD jednodušší. Zaplatit a odpovědnost za přepravu šrotů jde na někoho jiného…

jirka

Petr Šimral: myslím, že vysvětlit šotolidem, že „svépomoc“ nemusí být vždy nejlacinější řešení, je nadlidský výkon. Inu, počítám, že tihle lidé si nikdy neobjednali instalatéra, neb mají doma sikovky a nikdy v životě nEbyli v hospodě, protože uklohnit si něco doma vyjde lacinějc.

železničář v důchodu

Petr Šimral: Nějak nerozumím současnému „duchu doby“, kdy je pro firmu, která v nějaké oblasti podniká de facto svoji hlavní činnost, „jednodušší zaplatit a odpovědnost přesunout na někoho jiného“ …
Má někdo přehled o tom, kolik asi strojových jízd mezi Prahou a Kladnem se uskutečňuje třeba týdně? Mnoho jich sice asi nebude, ale ani šrot obvykle nikam nespěchá, když mohl přes půl roku stát na ONJ …

Jiří Kocurek

TIpnul bych si, že šrot spechá, aby uvolnil kolej, kterou obsadil. Obzvlášť mezi Libní a Smíchovem je obsazená kolej sakramentsky drahá.
Druhá otázka je v tom, jestli má lidi znamená, zda náhodou nemá jen 3 z 5 potřebných lidí.

milos

přesně, podle mě kovošrot kupuje material vcetne dopravy ve své režii

železničář v důchodu

A proč je tedy v textu napsáno, že „Přepravu si České dráhy objednaly u Kladenské dopravní a strojní (KDS).“? To by pak snad přece dopravu měl objednávat sám Kovošrot (jak se i mě o tom snaží přesvědčovat i všehoznalí „Vbb“ a další) a ne ČD, ne?

Jouda

Protože je v informací jen malý, leč zásadní rozdíl. Přepravu si vždy v takovýchto případech zajišťuje kupující. V tomto případě Kovosrot. Dráhy to vzdy prodávají tak jak to stojí a leží. A protože mají drahou režii, tak kdyby se do ceny šrotu započítává přeprava od ČD, rázem to bude pro šrotaře průvar. To je všechno

Jouda

Omluva za ty překlepy rychle psané z mobilu

železničář v důchodu

A to je pro ČD takovým problémem dovézt si to (třeba i postupně) do Kladna, kde je volných kolejí „hafo“, a prodat to „tak jak to stojí a leží“ odtud?

Vbb

A proč by to dělaly???? Proč by do toho vrážely další peníze???
Když budete mít na zahradě hromadu suti z rozbouraného chlívku a někdo to bude ochotný za pětistovku koupit a vybrat si z toho cihly, tak mu to taky budete vlastním autem s vozíkem vozit do vedlejšího okresu a projezdíte tisícovku, nebo ho necháte, ať si odvoz zajistí sám?
Trochu přemýšlejte.

železničář v důchodu

Děkuji za radu a trošku přemýšlím: Vy jste tak skálopevně přesvědčen, že cena toho šrotu „tak jak to stojí a leží“ na ONJ i na Kladně by byla úplně stejná?

jirka

Co je to probůh za otázku?

železničář v důchodu

Třena na to, jestli si odběratel neodečte od ceny šrotu cenu dopravy …

jirka

Co je to probůh za otázku?

Vbb

„Neodečte“??? Tak to by pak bylo pro odběratele náramně výhodné si to nechat přivézt od ČD, ještě v režimu „just in time“ a s doprovodem salonního vozu s livrejovanými stewardy, že?
Protože např.: cena šrotu = 100 000
mínus
cena dopravy = 200 000
rovná se
mínus 100 000, ČD teda ještě budou odběrateli doplácet 🙂 🙂
Pak tedy chápu tok vašich myšlenek.

medved

Pokud by to vezly CD a kdyz se s tim po ceste neco stane, tak cena na Kladne bude nizsi nez na ONJ, a bude se cely obchod muset dohadovat znovu a muze to byt velice neprijemne. Veci nizke kvality (napr. vyrazene z uzivani, jako zde) je bezne prodavat tam kde jsou a v jakem stavu jsou (as is where is) – mozna ze uz Kladno je v teto chvili i legalni majitel.

Vbb

To ty ČD měly předem vyvěštit, kde budou ty šroty předávat? Co kdyby to vyhrál třeba Tlumačov?

železničář v důchodu

Kde je, prosím, v textu cokoli o nějaké soutěži? Navíc i ta soutěž může mít vždy alternativní podmínky co do místa předání.

Vbb

A jak asi ČD vybraly toho, komu to prodají? Papoušek vytáhl z cylindru papírek se jménem vítězné firmy? Že v textu není nic o soutěži? Proč by to tam mělo být? Článek se zabývá přepravou (mimochodem, NENÍ tam třeba uvedeno, kolik těch vozidel pojede), nikoliv okolnostmi uzavření zakázky. Alternativní podmínky? Jak si to představujete? „Nabídněte cenu u vás na bráně a my vám k ní přičteme naše náklady na dopravu, které ještě neznáme“ ??? Já jen nechápu, proč neustále vymýšlíte komplikované scénáře, když po všech stránkách nejjednodušší je „Nabídněte cenu pro odběr na ONJ a odvezte si to sami. V… Číst vice »

železničář v důchodu

To, že nějaké výběrové řízení proběhlo, jsem nikde nezpochybňoval – šlo jen o to, jaké podmínky v něm byly nastaveny a proč. Vaše tvrzení je pouhým vaším názorem, o jehož výhodnosti mě těžko přesvědčíte – já mám názor jiný, o kterém zase jistě nepřesvědčím vás, a proto nevidím důvod dál ztrácet čas pokračováním ve vlastně dvou paralelních monolozích.

Vbb

– „To, že nějaké výběrové řízení proběhlo, jsem nikde nezpochybňoval“ Tak proč píšete „Kde je, prosím, v textu cokoli o nějaké soutěži? “ – „jaké podmínky v něm byly nastaveny a proč. “ Ty podmínky by šly zjistit v nějakém úředním věstníku, kde ta soutěž byla vyhlášena. „Proč“ – zřejmě proto, že to tak prodávajícímu vyhovovalo. Určitě je jednodušší nabídnout cenu „u sebe“, než podmínky komplikovat variantami dovozů do Horoucích Pekel, Ukrutných Děr či Dolních Zapadákovů, které by mohly být lehce napadeny nevítězi („proč je do Zapadákova cena taková a do H. Pekel onaká? Nás takovéto ocenění cesty diskriminuje, protože…“)… Číst vice »

TomikV

železničář v důchodu
Tak jinak, když si do obchodu půjdete koupit třebas erteple, tak si je také necháte za draho dovézt a nebo je vezmete do teplejch a dopravíte domu vlastní dopravou.
Doufám, že je to již jasné i Vám.

TomikV

…….. fakt hodně dlouhý …….

Jouda

Pane železničáři, vy jste chytrý až za hrob…. Ve všech příspěvcích. Ale utnu vás jen třeba v jednom… Na Kladně se ještě nedávno dalo odjíždět z kolejí 1,2,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,27,29,31 a 33. Po redukci někdy kolem roku 2004 jen do koleje 13. A nynější trystni stav je, že z koleje 7 se odjíždět nedá, 9 a 11 jsou vyloučené a na 13 parkuje traťovka s MUV… A denně se na zbylem torzu krizujï vlaky že tří směrů a do toho občas náklad. No nic. To jen utnutí vaší zase chytrosti

železničář v důchodu

No, pokud musí „parkovat traťovka s MUV“ na (jediné nevyloučené) „nákladní“ dopravní koleji, pak skutečně už nemám co dodat.
A tu „chytrost“ mi závidět nemusíte – některé Vaše příspěvky jsou také skutečně obdivuhodné …

Pepa z depa

Můžu se zeptat co si představujete pod pojmem „nákladní dopravní kolej“?

železničář v důchodu

Dopravní kolej bez peronu – co je na tom tak složitého, že se na to musíte ptát?

Jan Macháček

A zakázku by pak vyhrál třeba kovošrot v Kolíně a „zboží“ by stálo v Kladně.

jirka

obávám se, že tohle je pro některé místní tragédy tak raketová věda, že ji nepochopí do nejdelší smrti

Dave

Milý jirko, místo napadání všech ostatních v diskusi, bys nám, méně zasvěceným, mohl vysvětlit, jak se věci mají. Jistě máš více informací a znalostí o tématu, tak se neostýchej.

Jiří Kocurek

Pensylvánské podvozky, původem z ameriky. Ve Francii představeny v roce 1907. http://pacificvapeurclub.free.fr/les_bogies_y.htm V roce 1964-1973 použity v Československu na moderní vozidlo. Chodové vlastnosti onoho vozidla odpovídaly zastaralosti podvozků, 100 km/h byl fakt limit.
Nuž ať je lim v peci teplo a přerodí se do nového vlaku.

khunas

Pravda při těch 100 km/h to nad podvozkem byla fakt sranda pamatuju si když jsem jel s kámošem na karlštejn a no se chtěl napít. byla to fakt sranda https://www.youtube.com/watch?v=YYCVm2CGADs

železničář v důchodu

No, připomínalo to zážitky, jakých si dnes můžete užít „hafo“ na těch „čtyřkých“ určených přednostně pro cestující s dětmi v „InterPanterech“: psát na NB tam rozhhodně nelze ani na „koridorech“ …

Alfons

Mate pravdu, na druhou stranu se ale jednalo prakticky jedinou nizkopodlazni primestskou elektrickou jednotku vyrabenou v te dobe v Evrope. Nesmyslne ovsem bylo vyrabet druhou serii (rada 452) v polovine 70. let, kdy jiz podvozek a jizdni vlastnosti notne zastaraly.

Martin V.

Jasně, ty podvozky byly fakt hustý, ale s nízkopodlažní koncepcí neměly žádnou souvislost. Klidně pod ty samonosné skříně mohli dát moderní podvozky. Spíš mě zaráží, že když už před 50 lety definovali bezbarierový nástup 550 mm nad TK, že nebyli schopni v dané výšce stavět nástupiště (ani ta tehdy nová), tím spíš, že to tehdy byla jedna firma ČSD. A navíc další generace pantografů byla opět vysokopodlažní (460, 560). Žabí tlama prostě předběhla dobu o tolik, že až Ešus se stal jejím důstojným nástupcem.

jirka

Co vás na tom zaráží? To, co popisujete, byl obecný rys fungování bolševismu – všechno zastaralé, všechno shnilé, všechno všem u prdele, s hůsvně jásat na prvního máje.

PetrD

a fabriky jen bojovaly o vstupní suroviny, aby jich měly co nejvíce a pak z nich pohodlně (dle plánu, který byl mimo reálnou poptávku) vyráběli neprodejné krámy.

Honza D.

Žabáci, budiž vám čest a sláva za léta služby. A plameny hutí nejsou branou do pekla, je to cesta k „lepším zítřkům“, možná v podobě jiného panťáku. 🙂

Jan Sova

Kraken a Uršula forever…. byli služebně mladší a přesto odešli předčasně …. a uvezli víc než žabáci….

KPL

Jó holt jedna éra definitivně skončila, přesto vzpomínám rád, sloužilo to dobře a úctyhodnou dobu.