Poslední velké okresní město se dočkalo. Po 45 letech se vrátily osobní vlaky do Nordhornu
Železniční trať v Nordhornu. Autor: Von Knightriderfan - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62201447
Velká sláva se odehrála 7. července v okresním městě Nordhorn na severozápadě Německa poblíž nizozemských hranic. Po 45 letech sem
Tak jsem čekal, jak tento článek okomentuje VRT (který jinak s chutí komentuje všechny články o lokálkách u nás a o VRT na západ od nás), a VRT nic…
A co zbytek trati do Emlichheimu a do nizozemského Coevordenu, o tom neuvažují? Jsem zvědav, jestli po těch 45 letech naučí lidi jezdit zase vlakem.
Ano, uvažuje se : https://www.grafschaft-bentheim.de/magazin/artikel.php?menuid=893&topmenu=893&artikel=5269
U nás vede Orlová 28 852 obyvatel.
Ale to je spíš už problém PKP, ne? 😀
Ta se stejně nikdy železnice nedočká. Beztak je to jen předměstí Ostravy a měla by do ní spíš vést tramvaj 😉
Mimochodem ví někdo, jak to vypadá s projektem modrá tramvaj? Nespadl úplně pod stůl?
Asi takhle měsíc staré: https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaji-z-karvine-do-ostravy-kraj-chce-spojit-velka-mesta-kolejemi-20190618.html
BTW v Orlove jsou koleje, ale jsou to jen (bývalé) vlecky.
To nevadi, ne? Nejaky zaklad tam je.
Tak hlavní kolej z Bohumína skrz Orlovou do Českého Těšína je bývalá hlavní trať Košicko-Bohumínské dráhy.
https://mapy.cz/s/3vwtl
Když přepnete na 2. vojenské mapování, tak tam je železnice přes Orlau jasně vidět: https://mapy.cz/19stoleti?x=18.4263642&y=49.8489396&z=15&l=0
Jsou to současné vlečky. Je to vlečková síť AWT, dříve OKD. Součásti bývalé košicko-bohumínské dráhy a tzv. báňské dráhy – avšak nyní provozovány jako vlečky, i když se jedná o 317 km dlouhou síť se složitým řízením provozu.
Mimochodem, představa, že by AWT jen tak svolilo k využívání těchto vleček pro osobní dopravu je víc než naivní. Možná to tak za 20 let, až přestanou úplně na ostravsko-karvinsku těžit a zpracovávat uhlí, tak to těleso za velký prachy odprodaj, jinak těžko.