Poslední velké okresní město se dočkalo. Po 45 letech se vrátily osobní vlaky do Nordhornu

Železniční trať v Nordhornu. Autor: Von Knightriderfan - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62201447Železniční trať v Nordhornu. Autor: Von Knightriderfan - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62201447

Velká sláva se odehrála 7. července v okresním městě Nordhorn na severozápadě Německa poblíž nizozemských hranic. Po 45 letech sem

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Tak jsem čekal, jak tento článek okomentuje VRT (který jinak s chutí komentuje všechny články o lokálkách u nás a o VRT na západ od nás), a VRT nic…

Martin V.

A co zbytek trati do Emlichheimu a do nizozemského Coevordenu, o tom neuvažují? Jsem zvědav, jestli po těch 45 letech naučí lidi jezdit zase vlakem.

kolkol

U nás vede Orlová 28 852 obyvatel.

Karl

Ale to je spíš už problém PKP, ne? 😀

Xaver

Ta se stejně nikdy železnice nedočká. Beztak je to jen předměstí Ostravy a měla by do ní spíš vést tramvaj 😉

Xaver

Mimochodem ví někdo, jak to vypadá s projektem modrá tramvaj? Nespadl úplně pod stůl?

PetrD

Asi takhle měsíc staré: https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaji-z-karvine-do-ostravy-kraj-chce-spojit-velka-mesta-kolejemi-20190618.html

BTW v Orlove jsou koleje, ale jsou to jen (bývalé) vlecky.

A.R.

To nevadi, ne? Nejaky zaklad tam je.

Alibaba

Tak hlavní kolej z Bohumína skrz Orlovou do Českého Těšína je bývalá hlavní trať Košicko-Bohumínské dráhy.
https://mapy.cz/s/3vwtl

Martin V.

Když přepnete na 2. vojenské mapování, tak tam je železnice přes Orlau jasně vidět: https://mapy.cz/19stoleti?x=18.4263642&y=49.8489396&z=15&l=0

Tady na Moravě

Jsou to současné vlečky. Je to vlečková síť AWT, dříve OKD. Součásti bývalé košicko-bohumínské dráhy a tzv. báňské dráhy – avšak nyní provozovány jako vlečky, i když se jedná o 317 km dlouhou síť se složitým řízením provozu.

Tady na Moravě

Mimochodem, představa, že by AWT jen tak svolilo k využívání těchto vleček pro osobní dopravu je víc než naivní. Možná to tak za 20 let, až přestanou úplně na ostravsko-karvinsku těžit a zpracovávat uhlí, tak to těleso za velký prachy odprodaj, jinak těžko.