Dopravci Železnice

Poslední velké okresní město se dočkalo. Po 45 letech se vrátily osobní vlaky do Nordhornu

Železniční trať v Nordhornu. Autor: Von Knightriderfan - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62201447
Železniční trať v Nordhornu. Autor: Von Knightriderfan - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62201447

Velká sláva se odehrála 7. července v okresním městě Nordhorn na severozápadě Německa poblíž nizozemských hranic. Po 45 letech sem znovu začaly jezdit osobní vlaky z města Bad Bentheim.

Doprava byla na objednávku spolkového státu Dolní Sasko obnovena na třicetikilometrovém úseku Bad Bentheim – Nordhorn – Neuenhaus. Zajišťuje ji společnost Bentheimer Eisenbahn motorovými jednotkami Coradia LINT 41 od Alstomu.

Trať nebylo třeba vysekávat z roští, neboť jí využívá přeshraniční nákladní doprava. Investice si nicméně vyžádaly stanice, rekonstrukce se dočkala nádraží v Bad Bentheim a Neuenhausu, Nordhorn na ni ještě čeká. Vznikly i nové zastávky.

„Chceme propojit všechny regiony místní veřejnou dopravou, především jde o venkovské oblasti. Skvělou možností je posílení železniční dopravy v Dolním Sasku,“ uvedl dolnosaský ministr hospodářství Bernd Althusmann.

Nordhorn přitom dosud držel jeden nechtěný primát. Byl jediným okresním městem (kreisstadt) nad 50 tisíc obyvatel v Německu, které nemělo spojení osobní železniční dopravou, celkově pak druhým největším německým městem bez osobních vlaků. Primát si drží Herten v Severním Porýní – Vestfálsku.

Dolnosaský organizátor a objednatel dopravy Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen oznámil plán na obnovení osobní dopravy na trati přes Nordhorn před čtyřmi lety, závazek učinil na dalších dvacet let.

V Německu je podobně jako v České republice rušení a obnovování dopravy i tratí velkým tématem u dopravců a spolků podporujících železnici. Obě strany spojily síly a nedávno v Berlíně prezentovaly návrh na obnovení až 3000 kilometrů zrušených tratí po celém Německu.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Tak jsem čekal, jak tento článek okomentuje VRT (který jinak s chutí komentuje všechny články o lokálkách u nás a o VRT na západ od nás), a VRT nic…

Martin V.

A co zbytek trati do Emlichheimu a do nizozemského Coevordenu, o tom neuvažují? Jsem zvědav, jestli po těch 45 letech naučí lidi jezdit zase vlakem.

kolkol

U nás vede Orlová 28 852 obyvatel.

Karl

Ale to je spíš už problém PKP, ne? 😀

Xaver

Ta se stejně nikdy železnice nedočká. Beztak je to jen předměstí Ostravy a měla by do ní spíš vést tramvaj 😉

Xaver

Mimochodem ví někdo, jak to vypadá s projektem modrá tramvaj? Nespadl úplně pod stůl?

PetrD

Asi takhle měsíc staré: https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaji-z-karvine-do-ostravy-kraj-chce-spojit-velka-mesta-kolejemi-20190618.html

BTW v Orlove jsou koleje, ale jsou to jen (bývalé) vlecky.

A.R.

To nevadi, ne? Nejaky zaklad tam je.

Alibaba

Tak hlavní kolej z Bohumína skrz Orlovou do Českého Těšína je bývalá hlavní trať Košicko-Bohumínské dráhy.
https://mapy.cz/s/3vwtl

Martin V.

Když přepnete na 2. vojenské mapování, tak tam je železnice přes Orlau jasně vidět: https://mapy.cz/19stoleti?x=18.4263642&y=49.8489396&z=15&l=0

Tady na Moravě

Jsou to současné vlečky. Je to vlečková síť AWT, dříve OKD. Součásti bývalé košicko-bohumínské dráhy a tzv. báňské dráhy – avšak nyní provozovány jako vlečky, i když se jedná o 317 km dlouhou síť se složitým řízením provozu.

Tady na Moravě

Mimochodem, představa, že by AWT jen tak svolilo k využívání těchto vleček pro osobní dopravu je víc než naivní. Možná to tak za 20 let, až přestanou úplně na ostravsko-karvinsku těžit a zpracovávat uhlí, tak to těleso za velký prachy odprodaj, jinak těžko.