Poslední velká integrace. V Berouně bude centrální přestupní uzel
Autobusové nádraží v Berouně. Pramen: Wikimedia Commons, ŠJů
Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID, díky čemuž by měli cestující ušetřit
Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID, díky čemuž by měli cestující ušetřit
Je to dopravní tragédie pro Beroun a hlavně pro Hořovice. Nové jízdní řády ničí vše, co se vybudovalo a vrací nás o dvacet let zpět. Šílený.
Můžete být konkrétní? Oblast neznám, ale zajímalo by mě to. Děkuji.
Průvodce integracemi: Berounsko a Hořovicko, 1. část
https://youtu.be/zWcz8BcMmZA
Jen doufám, že se integrace bude v budoucnu revidovat jako na Slánsku, protože např. na moje včasná upozornění a připomínky byly pouze žádné nebo negativní odpovědi jak od města tak od integrátora. Snad si to lidé vyřvou. Chyby tady vypisovat nebudu, je toho víc, a vždy vcelku zbytečně.
Aspoň Vám odpověděli. Já takové štěstí neměl. 😀
Škoda, že vybrané spoje 394 nejezdí až do Žebráku, ideálně i o víkendech.
Jestli chápu dobře, tak Beroun-Plzeňka -> Nové Butovice původní cena 31 Kč, nová cena 46 Kč. To mi jako zlevnění moc nepřidá…
Páteřní trasa mezi Prahou a Mladou Boleslaví už je tedy zaintegrovaná? Že jsem si nevšiml. Který ignorant ty nadpisy vymýšlí?
Po prostudování nového jízdního řádu jsem zjistil, že doba dojíždění Žebrák – Praha, se prodloužila o 40minut a to pouze na Zličín. Do Butovic je to dalších 20 minut. Takže celkem je dojíždění delší o 60 minut. Ubylo 6spojů. Za to do Zdic jezdí autobusy co 15minut a dále vlaky co 30minut. Díííky!!!
Nepochopil někdo špatně tuhle akci?
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/straznici-problem-zebraku-sami-nevyresime_19269.html
Je potřeba aby si strávil delší dobu v mhd kvůli promořenosti přeci!
https://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/photos/pcb.4931857176887201/4931850516887867/
„Berounsko je poslední velkou oblastí s páteřním spojením na Prahu.“ … trochu odkládané Kolínsko-Kutnohorsko a okres Mladá Boleslav jsou malými oblastmi, nebo bez páteřního spojení do Prahy??
Celkem fail na této integraci je vynechání města Zbiroh, resp. ukončení pásma PID ve 2km vzdálené obci Týček.
Zbiroh je ale Plzeňský kraj.
To je obec Týček nebo Kařez také a přesto jsou zahrnuté do PID pásma č. 7.
Tak on Kařez je integrován hlavně kvůli rychlíkům. Taky mohla být integrace jen ve Středočeském kraji a poslední na dané trati by tedy byla zastávka Cerhovice (tam rychlík nestaví). I když je tedy asi trochu nešťastné, že Zbiroh už integrovaný není, když právě jeho obyvatelé generují značný podíl cestujících, kteří využívají zastavování rychlíků v Kařezu.
Spíš se o to někdo zasadil, líná huba holé neštěstí. Protože R26, je v PIDu, také jen po hranici krajů, a ne až do Mirovic, kde původně končilo Esko.
Tak to je otázka zda Mirovice jako obec měly zájem. Pokud si nedojdete k hlavní silnici, tak přímo do Prahy odtamtud jezdí jen R26 a to taky není žádný terno, když to nejezdí pravidelně ani každé 2 hodiny a doba jízdy do Prahy necelé 2 hodiny.
Proto jsem to psal o tom Zbirohu, že záleží, zda měl zájem. Určitě automatický přesah do jiného kraje není. Viz ty Mirovice.
Zdá se, že mezi kraji je nejsnadněji domluvitelný a také technicky nejsnadnější minimální překryv nebo dotyk integrovaných systémů. (Také mi to vadí, byť úplně na opačné straně.)
Integrace není špatná, ale… Plusy: levnější cestování, možnost na jeden lístek projet opravdu velký kus Středočeského kraje a Prahu v různých dopravních prostředcích. Mínysy: Například z mého bývalého domovského města se jede do Prahy i o 40 min. déle. Opravdu méně přímých spojů.
Nezatraktivnění expresních autobusů přidávám dalších zastávek a povinnost provozovat nízkopodlažní vozidla s méně místy k sezení a sedadly v protisměru.
Dovolím si polemizovat s tvrzením, že bude zřízen centrální přestupní uzel Beroun, autobusové nádraží, protože autobusy vedené po hlavní dopravní ose ve směru Praha – Beroun – Králův Dvůr, kde se odehrává zdaleka největší přepravní výkon, se tomuto „centrálnímu“ uzlu budou zdaleka vyhýbat (na rozdíl od stavu dnes, kdy tam je ukončena páteřní linka 380 od Prahy). Přestupní uzel tam samozřejmě nevzniká teď, přestupovalo se tam i předtím, jen se jednalo o PID, SID a MHD, po 13.12. už jen PID.
Poslední velkou integrací s páteřním spojením do Prahy? Co Vlašim a Mladá Boleslav?
A ta bude letos ještě?
Patrně nesplňuje definici „velká oblast s páteřním spojením na Prahu.“
Aha, tak proto tam lidi štěkají, že některé linky nebudou zajíždět na autobusák, když to bude centrální přestupní uzel. On je totiž trochu rozsáhlejší, přestup na některé spoje je vlakové nádraží zastávka U černého koně. Takže bratru 1,3km pěšky. 😀
To máte pravdu, centrální přestupový uzel a bude zajíždět jen 5 linek. Například linka 380 přestnae k nádraží jezdit. Nevím, jsem jen železniční inženýr , ale tohle muselo dát ale fakt velkou práci vymyslet….. 🙁
Jako dopravní inženýr, si myslím totéž. Takovou věc není normální vymyslet. 🙁
No jestli vy jste dopravní inženýr, tak potěš pánbůh. Vaše vyjadřování tomu moc neodpovídá. Svět není tak jednoduchý, jak si evidentně myslíte, a věci nejsou tak jednoznačné, abyste mohl říct, že tohle je nejlepší a tohle je blbost. Vždy je to něco za něco.
Můžete nás tedy uvést do problému, co znemožňuje závlek 380 k nádraží? Zvlášť, když byl na webových stránkách půl roku prezentován?
Nic to neznemožňuje. Samozřejmě je to možné, ale jak už uvedli další, znamená to pro ty linky závlek. A v případě této konkrétní linky 380 evidentně vyšlo lépe nezajíždět na nádraží a jet přímo. Jak už jsem psal v předchozím komentáři, je to obvykle výběr a ne pouze řešení, které všechno splňuje nejlépe a řešení, které je na nic.
Děkuji. Takže evidentně jen finance, neboť prodloužení jízdní doby, je u této linky nejméně podstatné. Nejvíce to naštvalo asi rodiče dětí, které chodí do škol nad bránou ( Jungmannova ZŠ) . Bude alespoň řešeno ukončení spojů dalších linek ve Zdicích u nádraží, kde stejně dochází k manipulačním jízdám?
Možná se vyšlo z toho, že je to linka především pro ty, kdo stejně do té Prahy chtějí autobusem, a tak na ten závlek nejsou zvědaví. Komu ten závlek bude naopak chybět, to je druhá strana mince.
Ona ta 380 je prakticky to samé co 317, tedy spíše tzv. „vymeták“ Kdo pojede z Berouna do Prahy, použije, pokud nemusí, rychlejší spoje. Proto každý bral za bernou minci, to co prezentovala oficiální strana PID, tedy pokračování z autobusového nádraží do Králova Dvora. Přičemž ani na emailové upozornění v srpnu tohoto roku, nedošlo ke změně.
Já jsem taky inženýr a v životě bych se tady tím nevytahoval hoši!
A co jste nám tedy jiného, chtěl tímto příspěvkem sdělit. 😀
Podle schématu v odkazu je k nádraží vedeno šest autobusových linek, což je až dost a není důvod, aby všechny spoje byly zdržovány zajížděním k nádraží, které leží mimo jejich hlavní trasu. https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/mesta-region/BerounKraluv-Dvur_linkove-vedeni_A3-opt.pdf
Nejsem z Berouna ale linek je šest a pro rychlík by bylo zajíždění zdržování . Tady má ROPID navrch a o důvod víc , proč to na dráze nemohlo fungovat . Myslim ke spokojenosti platících cestujících . I v MHD jsou páteře a sběratele drbku , školní spoje atd.
Jistá logika tam je. K nádraží přestanou jezdit linky do Prahy, protože tento směr je tam pokryt vlaky. A návoz na vlak by měly zajistit „místní“ linky. Ale jízdní řád jsem nezkoumal…jen schéma od Kaliny.
On je ten problém, že autobusové a železniční linky, nejsou zcela substituční. Další věcí, která tam není řešena je návaznost na integrované vlaky z vnějších pásem PIDu (5-9). Respektive ono jako PID to vyhovuje, ale jako náhrada SID a MHD, je to trochu divoké.
Problém je, že to nádraží leží mimo hlavní trasu a zbytečně to prodlužuje dobu jízdy mezi Berounem a Královým Dvorem. Navíc u některých linek by ani to zajíždění nedávalo smysl, pokud jde o paralelní autobusovou linku k vlakové, tak těžko někdo bude v půlce přestupovat.
To by mělo logiku, v případě, že by linky končily a začínaly ve Zdicích na slibovaném přestupním uzlu u východu z podchodu u nástupišť. Prozatím se tam pouze odstavují autobusy a nástupní zastávka je víc jak 500m daleko na náměstí u zdravotního střediska.