Poslední velká integrace. V Berouně bude centrální přestupní uzel

Autobusové nádraží v Berouně. Pramen: Wikimedia Commons, ŠJůAutobusové nádraží v Berouně. Pramen: Wikimedia Commons, ŠJů

Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID, díky čemuž by měli cestující ušetřit

Oblast Pražské integrované dopravy (PID) se v neděli letos naposledy rozšíří, když zahrne oblasti Berounska, Hořovicka a Rožmitálska. Ačkoliv do PID zbývá zahrnout (v autobusové dopravě) ještě asi třetinu Středočeského kraje, Berounsko je poslední velkou oblastí s páteřním spojením na Prahu. PID už letos „spolkla“ Kokořínsko, Voticko, část Rakovnicka a Dobrovicko.

Integrace Berounska a Hořovicka přinese 23 nových linek, osm stávajících bude změněno. Zrušeno bude 43 linek mimo systém PID. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány. „Velkým přínosem pro cestující je garance přestupních vazeb díky dohledu dispečinku PID či zlepšení informovanosti cestujících při změnách či mimořádnostech v dopravě,“ uvedl ředitel středočeského organizátora IDSK Tomáš Duroň.

Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID, díky čemuž by měli cestující ušetřit. To se týká především pravidelně dojíždějících.

Jednou z hlavních změn má být zřízení centrálního přestupního uzlu Beroun, Autobusové nádraží, kde se bude přestupovat mezi nově integrovanými autobusovými linkami a vlaky linek R16 a S7. Kompletní informace včetně příkladů cen a tarifních pásem jsou na stránkách organizátora ROPID.

PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků a několika autobusových linek. Nová organizace znamená i oficiální konec MHD v Berouně a Hořovicích, dopravu po městě zajistí meziměstské linky.

Tagy integrace Berounska PID Středočeský kraj
44 komentářů