Poslední úsek D35 má projektanty na stavební povolení. Poprvé kopnout se má v roce 2025
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravou posledního úseku budoucí dálnice D35 z Opatovic nad Labem do moravské Mohelnice. Vybralo sdružení firem na zpracování dokumentace pro stavební povolení pro část Staré Město – Mohelnice.
Zakázku za 97,9 milionů korun bez DPH získalo podle registru smluv sdružení firem Sudop Praha, Sudop EU, Pudis a slovenský Dopravoprojekt. Sudop již zpracoval dokumentaci pro územní rozhodnutí, na konci května ŘSD podalo žádost o jeho vydání. Podle aktuálního plánu chce ŘSD získat stavební povolení v roce 2023, o rok později vypsat soutěž na zhotovitele a v roce 2025 zahájit stavbu.
Od roku 2018, kdy ŘSD získalo souhlasné stanovisko pro tento úsek, je začátek stavby posunut o rok. Hotovo má být v roce 2028. Od roku 2018 také výrazně stouply odhadované náklady: z necelých 9 miliard korun na 13,1 miliardy korun.
Přes osmnáct kilometrů dlouhý úsek na česko-moravském pomezí vede v této trase nejméně obydlenou částí, nahradit by měl stávající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit.
Trasa má navázat na předchozí úsek D35 Opatovec – Staré Město, který se má začít stavět o rok dříve. Její součástí má být 1100 metrů dlouhý tunel Maletín, na který navazuje 160 metrů dlouhý most přes údolí Mírovky. Na trase budou čtyři mimoúrovňové křižovatky: Staré Město, Maletín, Mohelnice sever a Mohelnice jih. Stavba je detailně popsána v informačním letáku ŘSD.
Dálnice D35 má v budoucnu výrazně odlehčit zejména D1. Aktuálně se staví úseky z Opatovic do Časů a z Časů do Ostrova. Plán ŘSD počítá s tím, že do roku 2028 bude možné jet z Prahy do Olomouce kompletně po dálnici severní trasou.