Poslední úsek D35 má projektanty na stavební povolení. Poprvé kopnout se má v roce 2025
Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025.
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025.
Tak nejhorší je to podle mě u Pardubic. Takže jakmile se dálnice dostane za Labe a dál bude to výrazně lepší. Možná tu dálnici ani nepotřebujem. Stačilo by, kdyby na takovéto silnici jako v Rakousku bylo 100 km/h. Necpali na takovou cestu kruhové objezdy. (toho projektanta, který má takové nápady by měli ukřižovat.) Ale mimoúrovňové jako v Rakousku. V mnoha vesnicích na rovných úsecích nebylo 50. Ale aspoň 60. Nebo 70 jako v Itálii na takových cestách. A necpali tu 50 ku ještě 500 metrů za vesnici. Pitomci. Otázkou kdo o tom rozhoduje, zda obec.. Ovšem ta chce mít rychlost… Číst vice »
To by opravdu nestačilo. Bez D-35 nebude mít nikdy naše dálniční síť charakter sítě. Je páteřní dopravní tah a hustota provozu tomu naprosto odpovídá. Jel jste po té cestě vůbec někdy?
Pohádky. Volby jsou za měsíc . Dvojminiatra jsem dnes viděl a sám tomu moc neveri
Poprvé kopnout se má v roce 2025? Není to příliš brzy?….A dal už souhlasné stanovisko pan Patrik?… 🙂
Menší problém se zeměpisem. To není česko-moravské pomezí, ale celé Morava.
Máte pravdu
Tak to ale úplně mění vyznění celého článku. Ještě že jsou lidi jako jsi ty, nepřestávej.
Poslední, jo…to už se jako od Hradce na sever stavět nebude, co ?
To je D11, ne?
Jo takhle, směr Liberec, no nemyslím že někdy bude, minimálně my se toho nedožijem 🙂
Paradoxně se právě tam možná bude nakonec stavět i dřív.
D35 Úlibice – Hořice 2023-26, 98% výměry vypořádáno
D35 Hořice – Sadová 2022-25, 81% výměry vypořádáno
D35 Sadová – Plotiště 2023-26, 92% výměry vypořádáno
Oproti tomu úsek Janov-Opatovec má zatím jen 37% pozemků a to se má stavět jako první z těch jižních úseků.
Odkud jsou prosím tahle data?
D35 je hned po pražském okruhu nejdůležitější stavba, mělo by to mít absolutní prioritu, stejně tak VRT. Když ale slyším 2025, tak mám pocit, že se nikam nespěchá.
koukám že to bude podobný jak v Litomyšli. nejdřív po I/35 od východu budeme muset do města a pak najet na dálnici…. ale tak jestli to tak chtějí i tady je to jejich věc.
tady dali zastaralou mapu. Podívejte se přímo na stránky ŘSD, je to tam úplně jinak.
Když už jsem to hledal…
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/D35-Stare-Mesto-Mohelnice-full-page.gif
Dost možná dobře, současný obchvat vede docela blízko města, tak kvůli hluku bude lepší, když se nevyužije a I/44 půjde jinudy.
Až tohle bude hotovo, problém přetížení D1 bude vyřešen 🙂 Skvěle!
a nastane problém na D11, pokud nebude mít do Poděbrad tři pruhy.
Už dnes má naštěstí čtyři pruhy.
Z jakých dat prosím vycházíte? Jak velká část provozu se má z D1 přesunout?
Podívejte se, kam D1 vede…nekončí v Brně.
A podle vás tamtudy jako bude jezdit maďar protože to chcete? Možná to trochu pomůže, ale rozšíření d1 je nevyhnutelné.
Maďar ne, ale Polák a Ukrajinec ano. I část Slováků.
Zhruba tak od Přerova na sever až po Rybnik a Bielsko-Biała. Žilina a Košice bez debaty taky.
Řekl bych, že od Vyškova dál se vyplatí jet vrchem. A pro kamiony je tu ještě jeden bonus – minimum kopců.
Z Vyškova přes Mohelnici je to o 60km delší, takže určitě ne. I Prostějova budu těžce váhat…než dojedu do Mohelnice, tak soudem už su za Brnem…
* spodem
tak jeste dodelat D49
A rozšíření respektive postavení odstavného pruhu na D35 mezi Oloumoucí a Mohelnicí předpokládám začnou řešit, až tam ten provoz po zprovoznění úseku mezi Hradcem a Mohelnicí opravdu podstatně zhoustne?
Jo no… To už pak můžou rovnou uvažovat od Mohelnice o 3+3 😀
Ano, je to problém. Je to nějakých 25 km. Srovnatelně pitomých je 30 km na D1 od Kývalky po Holubice.
U Brna by si 3+3 zasloužil celý úsek od Rohlenky po Holubice, ne jenom ta sranda mezi D2 a I/52, kde stejně krajské ZÚR (nemýlím-li se) počítají s propojkou kdesi pod Modřicemi
Tato stavební úprava pravděpodobně nikdy nebude kvůli chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví.
No to je nemilé, ještěže se to stihlo včas postavit aspoň jako bývalé R35, než začalo tohle přehnané chránění různých přírodních lokalit…
Začátek stavby 2025. A není to moc brzo? Aby to neuspěchali…
Mno za rok se ta dokumentace akorát tak stihne odevzdat.
A pak to bude tak na dva roky správních žalob, protože úřad něco opomněl, žadatel něco nedodal a někdo to napanul u soudu. Za tohle prováděci firmy opravdu nemůžou.
A pak nastane divení, že I/43 i s obchvaten Svitav nestíhá.
Jak kdyby posledních 10-15 roků stíhala. Kruháč v Lipůvce.
No ten už tam zas přece není, byl, ale nějak to nepomohlo, tak jsou tam betonové mantinely.
No však, tam je to čiré zoufalství, co s tím, kam s ním? A to do Adamova jezdí vlaky skoro jako tramvaje.
Do Adamova a Blasnka… samozřejmě.
Neni to preklep? Neverim, ze to bude cele hotove ani v roce 2038 🙁
Tady ty statni organizace uz jsou vysmech, kdyz i treba Rumunsko, Bosna a Srbsko umi stavet rychleji. Jenze zdejsi papalasi se jeste tvari, jak to delaji hodne dobre bez kousku sebereflexe a vymlouvaji se na vsechny okolo.
a kdy začne prudit Patrik?
Nesmíte to číst, jako že bude hotovo v roce 2028, ale že to bude hotové NEJDŘÍV v roce 2028.
Asi by bylo dobré aktualizovat tu starou letákovou mapu ještě s podvariantou, odlišným rozsahem stavby a úplně jiným řešením MÚK a návazných křižovatek u Mohelnice.
Snad to nedopadne jako u Budějovic 🙂
Bylo by to úžasné, již v roce 2028 projet nerušeně celou D35. Bohužel je to v českém legislativnim a byrokratickem marasmu dost odvážné tvrzení, né li scifi.
No aby do té doby bylo ŘSD schopné vyřešit nezajíždění k olomouckému Globusu…
Myslíte akci Křelov, která to tam původně zapříčinila? No tam se to ještě dlouho nepohne…
Tohle? https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/55/infoletak_d35-krelov-slavonin-2et.pdf
26.4. 2021 podali žádost o stavební povolení. Konečně.
Kéž by se to do toho avizovaného roku 2026 opravdu stihlo postavit.
Tento problém české silniční sítě je opravdu mimořádně brutální. Cestu z Brna do Jeseníků mi protáhne v průměru o 20-40 minut. Absence úseku Křelov-Slavonín je vážnou systémovou chybou, leč částečně za to může i dispozice té okružní křižovatky u Globusu. Pokud by se předělala na tzv. spirálové vedení jízdních pruhů, byla by šance kapacitu vstupu od Brna výrazně zvýšit a kolonu zkrátit. Snad to ŘSD časem napadne zkusit namalovat, šikovní projektanti jsou.
Lide v Brne se tesi, az jim pretizenym prutahem pres jih Brna zvanym dalnice D1 prestanou jezdit mnoha dalsi auta Ostrava – Praha a zpet. Takze 2028 by bylo fajn. Ale tez jsem skepticky.
Už Ted můžou panu Dvořákovi do Tetčic posílat hezkého písničky. ..
Komplet do r. 2028 je sci-fi, ale pokud se to podaří, tak smekám..
Tady jsme na sci-fi experti. VRT harmonogram je taky sci-fi
Pokud bych si měl vsadit, tak rozhodně na D35 a ne na VRT. Včas samozřejmě nebude, ale svým hlemýždím tempem ji stát dostaví.
Koukám že lidi tu jsou už tak zmáknuti že za pouhý slib propojení dálnice PHA-PU a Mohelnice-OL cca do 10 let smekaji klobouk! Vždyť to mělo být hotové už dávno kdy začaly problémy s D 1!
To jsou ty leta v tom marasmu kdy nebylo na poli stavebním vlády za co chválit. Odhlížím od toho kdo nynější vládu vede, ale teď když staví o stošest, tak člověk by i pochválil..Apropo, takových důležitých staveb, které měly být „dávno“ hotové je povíc, o tom žádná, že jsme těžce zachrápali..
Necháme jim nějakou rezervu. Nejpozději od 1.1.2030 bude D35 sloužit jako alternativa k přetížené D1. Tento a příští rok se otevírají další úseky, je to snad na dobré cestě.
Vsadím se, že to nebude ani 1.1.2030. Od té doby co pozoruji silniční a dálniční výstavbu, tak se termín pořád posouvá. Budeme rádi, když se tam svezeme od dnešního dne za 15 let.
To otevírají, ale zbytek se nezačal ještě stavět. Sice některé úseky mají začátek stavby 22 a 23, ale dotáhne se max k Litomyšli (a to tuším ne ještě jako jeden celek).
Alternativa to určitě bude a to pro dopravní proud Praha – MS a OL kraj … což ovšem na D1 mezi Prahou a Brnem tvoří jednotky procent provozu. Do té doby však na D1 provoz organicky naroste o další desítky procent. Řešením pro D1 by byla spíše D18/D19 a D11/D10+D38 a od Jihlavy D1 v 3+3.
Byl by nějaký zdroj dat, pro vaše tvrzení? („což ovšem na D1 mezi Prahou a Brnem tvoří jednotky procent provozu“)
Zajímavé. Všichni zas papouškují o tom, jak se D1 po dostavbě D35 uvolní, ale dotyčných se nikdo nikdy neptal, z jakých dat vychází!:-) A ptáme se až toho, kdo pochybuje, jestli to má nějakými daty podložené. Čili nemám to podložené stejně jako to nemají podložené ti, co to tvrdí. Já jen odhaduji, že se může jednat o nějakých 5000 vozidel denně a přesná data by mě také velmi zajímala. Např. z mýtných bran by to mělo jít poměrně snadno vyčíst, ale bohužel se tím pravděpodobně ještě nikdo nikdy bohužel nezabýval takže je tu jedno nepodložené tvrzení proti druhému nepodloženému tvrzení.
To je věštění z křišťálové koule, já si naopak myslím, že dostavěná D35 zamíchá východo-západním tranzitem naprosto zásadně. Jinak souhlas s kapacitní 18/19 a 38 – problém hvězdicové topologie dálnic v Čechách bude potřeba dříve či později určitě řešit. V tomto ohledu má Morava větší štěstí, zde dálnice tvoří mříž.
Kromě směru Praha – Severní Morava, D35 taky částečně pojme směr Brno – Severní Čechy, tedy úsek Hradec – Svitavy. Samozřejmě až se pořeší D43, což bude ještě trvat.
I bez D43 bude zajímavější jet z Brna do Pardubic přes D35 (nyní D1 do Medříče a pak I/37). Dílčí příklad, ale takových budou mraky.
Brno-Liberec je další takový. Jižní spojka není nic moc, ani jako atrakce, co by tam člověk dělal, kdyby to šlo jinudy za stejný čas?
Tam by pomohlo, kdyby byla I/38 alespoň v profilu rakouských bundesstrassen…
A to jsou nějaké tisíce vozidel denně? Ze severu pouze samotný Liberec se dnes z Brna vyplatí NĚKOMU objíždět po D1+D10. Ústí bude vždy po I/43+D35 zajížďka. A Jičín, Hradubicko plus Krkonoše, pokud se jezdí dnes z Brna po D1 tak maximálně do Bíteše a navíc z intenzit na I/37 je jasné, že to nejsou žádné zásadní počty vozidel, co by se tím mohly přesunout na D35.
Všecko, co je na západ od Prahy a jede na sever od Vyškova, se na D35 přesune. Plus hlavní přínos D35 je, že odstraníte ‚single point of failure‘ české dálniční sítě, a tím je D1 přes Vysočinu. Když je u Jihlavy kalamita, tak vám nepomůže ani osmipruh, a v Polabí kalamita být nemusí, a tak nakonec i to Praha – Brno můžete dát severní trasou, za předpokladu dostavěné D43 samozřejmě.
A D11 je zcela bezproblémová dálnice, kde nejsou uzavírky, nehody, zácpy a nikdy nesněží? Snese D11 dalších 10 000 vozidel denně? Jak je na tom třeba Hanácká dálnice? Třeba ve srovnání s D1, která je rozšířená tak, že i uzavírky jednoho pásu budou v druhém průjezdné 2+2? Troufám si říct, že za standardních podmínek bude i z toho Prostějova první volbou D1 a D35+D11 alternativou.
To asi těžko, uvědomte si, že z Prostějova do Prahy je to přes Brno docela velká zajížďka (malá nápověda: Praha je severněji než Prostějov).
Já si nemusím nic uvědomovat. Udělám pár kliků na mapy.cz a ono mě to místo dojmů spočítá přesně. A to že z Prostějova je obojí kilometrově srovnatelné, pokud budete chtít jet 100% po (budoucí) dálnici.
Zkuste gůgl mapy, a dejte si zobrazit provoz, ať vidíte těch věčně zasekaných 25 kilometrů okolo Brna. Oproti tomu je 25 kilometrů dietní hanácké dálnice vlastně úplná legrace. Pokud jste náklaďák, tak byste taky mohl ocenit příznivější výškový profil D35 a D11 proti D1(teda zejména té protektorátní části z Prahy do Humpolce, ale nejenom tam).
Mmch si myslím, že na šestipruh se nakonec rozšíří D11 k Hradci, ale to už je úloha spíš pro delfskou věštírnu.
Mmch vy znáte někoho, kdo by cestou z jižní Moravy na Hradubicko opouštěl D1 už u Bíteše? Jezdí se až na Velké Meziříčí západ a dál po II/354 přes Netín. Cesta nabyde na atraktivitě po otevření obchvatu Slatiňan letos na podzim, použití dál na Hradec degraduje katastrofální průjezd Pardubicemi.
Nezpochybňuji, co říkáte, ale nezlobte se, dle intenzit 2016 máte na té dvojce 3 000 vozidel denně. Kdyby se z jedné třetiny jednalo o tento tranzit (a to je dost vysoký odhad) a ten se celý pak přesunul na D35, tak pro celkové intenzity na D1 je tahle věc poměrně nepodstatná. A o tom přesunu navíc dost pochybuji, jestli nastane už v tomto století. Bez D43 jaksi nenastane.
Tak sám jsem výše psal, že to je jen dílčí příklad. Ale proč by měl někdo jet z Prostějova do Prahy okolo ucpaného Brna, když bude D35? Jinak netvrdím, že v Polabí nikdy nesněží, ale na kalamity bude prostě více náchylná ta D1 – protože jde přes Vysočinu. V okolí Prahy je D11 ucpaná srovnatelně jako ostatní dálnice v okolí velkých měst. (Pravda, D1 bude ucpaná víc, protože tam se agreguje ještě provozní zatížení z neexistující D3, ale to je zas jiný příběh.)
Pockejme dvacet let, a pak si povíme :-).
Já znám jednoho, a to sebe, který zjistil, že z Brna do Hradce je to přes Žďár o hodinu rychlejší než přes Litomyšl – není tam takový provoz.
Za předpokladu neucpané D1, samozřejmě.
Odbočoval jsem z D1 až na Měříně na obec Černá, odbočit na Kyjov, potom lesní zkratkou (silnicí nevhodnou pro nákl. vozidla!) do Bohdalova a přes Žďár, Ždírec, Chrudim a Pardubice do Hradce.
Děkuji za tip s Kyjovem a Bohdalovem. Vyzkouším! 🙂
Taky jezdím do Hradce spíše přes Vysočinu, takže jsme dva:-)
Já tak jezdím, ale nemá to racionální základ, jen su tak prostě zvyklej…
Osobně jsem patnáct let jezdil přes Bíteš, až letos kvůli stavbě obchvatu Osové Bíteše jezdím přes Medříč a Netín a ten úsek od dálnice do Žďáru mi jako kdovíjaká výhra nepřijde. Možná jde o zvyk, ale těším se, až otevřou ten obchvat.
A bude do roku 2028 vyřešen i ten kruhový objezd v OL? Nebo ta dálnice bude u něj?
Ten už měl být vyřešen 5 let zpátky, spory s Křelovem už jsou urovnány, tak nevím na co čekají… To je jak s přejezdem na Holické v Olomouci, už měl taky stát, ale tam to řeší SŽ.
Je to konečně na lepší cestě. Trasa je na katastru a zpracovávají se návrhy kupních smluv pro výkupy.
Tam to také skončí, na nějakém alter-Kučerovi, co ukáže soudní vytrvalost.
Výborně