Poslední úsek D1 se letos stavět nezačne, ŘSD posunulo termín pro nabídky až na konec října
Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Ministerstvo zahájilo stavební řízení, o vítězi soutěže ale bude jasno nejdříve na počátku příštího roku.
Člověk ani nemusí zapínat televizi když chce sledovat napínavý příběh s nejistým koncem. Snad ta EIA nepropadne a co nejdříve se začne stavět. Na ten chybějící kousek D1 nejen Přerov čeká jak na smilování boží.
Za pár let zjistíte, proč se kolem Přerova nemohlo stavět a kdo je viník. Stejná písnička jako s otrávenou Bečvou.
Čistě pro zajímavost, jsem zvědavý, která trasa bude preferovanější. Ono totiž (Brno) – Vyškov – Hranice – (Ostrava) vyjde prakticky na metr stejně přes Prostějov i /snad jednou/ přes Přerov. Můj osobní tip je přes Přerov, ale na druhou stranu, zvyk je železná košile a momentální zvyk je z logiky věci přes Prostějov.
Ta ze které nemusíte odbočovat a na kterou vás bude navádět značení a navigace.
A kde můžu jet po celou dobu plnou dálniční rychlostí:)
Pokud použijete navigaci s nastavením na nejrychlejší cestu, co myslíte, že vám ukáže?
Z Brna do Vyškova přes Jedovnici. Kolega takle jezdil z práce, když ŘSD a SŽDC obléhaly Brno.
Přes Moravský kras to chce odolného ducha. Ty cesty jsou tam děs běs a hodně úzké. V zimě hrůza.
ale zase hezká krajina… 🙂
A co když to vyjde přes Prostějov o fous rychleji a navigace vás povede tamtudy i přes to, že značení bude přes Přerov? Nechápu ty, co jedou kam navigace velí, kdyby to byla sebevětší blbost 😀
A co já s tím? Každého věc zda jede dle značení nebo navigace a jak si ji nastaví.
Když pojedete z Olomouce přes Prostějov do Vyškova, na 90% zůstanete viset u Olšan, kde je každý den nějaká nehoda. Průjezd obchvatem Prostějova je děs, vozovka totálně rozsekaná. V okolí Drysic se to motá, jak okreska, protože to není dálnice a před Vyškovem zůstanete viset v kolonách.
A taky ta, která je fakticky i stavebně plnohodnotnou dálnicí s odstavnými pruhy, normovými připojovacími pruhy, většími poloměry oblouků a šířkou jízdního pruhu 3,75 m, což fakticky směrově rozdělená silnice R46 (politicky nesmyslně přemalovaná na D46) není. Po dokončení souvislého tahu D1 by mne naprosto nenapadlo sjíždět u Vyškova na Olomouc (vyjma mimořádností a uzavírek), jde jen o dlouhodobé provizorium.
D46 zatím není plnotučnou dálnicí, i po rekonstrukci zůstanou rychlostní omezení ve Sprostějově a Olmiku, takže tipuju větší oblibu D1.
Z logiky věci je pohodlnější jet přes Přerov, protože „hanácká dálnice“ s těma sjezdama a omezeníma je při aktuální intenzitě dopravy dost o nervy.
Já myslím, ze tady je polemika zbytečná. Až bude v PR hotovo, tak na D46 bude tretinovy provoz na což se u nás v Prostějově velmi těšíme.
Prerov muze pockat, hlavne ze prazackum to pekne jezdi . Cest placi soudluzi
Vskutku buranský názor.
Ano, třeba oba okruhy jsou již kompletni a centrum je prázdné.
Železnice v Praze jakbysmet, vskutku, Pražáci si opravdu jezdí. Vážně jim to závidím. 🤣
Jenže pražák D0 nepotřebuje, jemu stačí ty radiály.
A že jich je na Praze 6 spousta a vůbec není v Patočkově zúžení na jeden pruh.
Pro pana Sůry: Jen nechápu tu shodu nicku. S pozdravem, O.
ty vidle do EIA atp vám tam hážou místní z Dluhonic, přítel Patrik a pak jistý důchodce z Tetčic.
Tohle může říct jen krupan, který v životě nevyjel autem dál, než za hranice okresu.
Ho**o tudíž spadne na hlavu příští vládě. Gratulace
Pokud se opravdu nezacne stavet D1 u Prerova bude to tam pomerne brzy jeste horsi a to i s prutahem, protoze dalnice D55 od roku 2024 uz povede az do Veseli nad Moravou. To uz pak bude kapacitne stahovat i nakladni dopravu z okolnich statu. Nezbyva nez doufat a modlit se, ze se opravdu vse podari zvladnout, protoze autobusove a vlakove nadrazi bude jinak odriznuty ostrov.
Do Veselí nad Moravou žádná dálnice nepovede, koukněte na mapu je kus vedle.
Ok, spletl jsem se myslel jsem Bzenec.
EDIT: zapomněl jsem na druhý přivaděč do Přerova a to na dálnici Kokory – Olomouc. Pokud se s tím okamžitě nezačne něco dělat Přerov bude ostrov beznaděje a velkého neštěstí.
Dokud nebude dálnice kolem Přerova hotová, tak v Hulíne budou náklaďáky od jihu jezdit doleva přes Vyškov a PV, tak jako je v Lipníku cedula Brno a Zlin po D35 a 46 přes OL a PV.
Ta křižovatka je strašná….to akt nemohl kreslit nikdo příčetnej.
Ty určitě namaluješ nějakou hezkou…
na počkání, chlapečku
Aspoň to není křížení dvou dálnic kruhákem jako v MÚK Plotiště.
tam to (taky) není křížení dvou dálnic, ale pitomost je to podobná, hlavně co se týče kolizních bodů.
Není to nachystané na ještě jeden most v další etapě, vrchem?
http://dopravniuzel.cz/galery/clanky/clanek36.png
Tohle jsou Opatovice před dostavbou třetího patra (D35). Otevírat se tam má letos.
Chlapče a co by jsi tam chtěl? Křižovatku se semaforem nebo kruhový objezd?
Běžnou evropskou dálniční „křižovatku“ bez krátkých vykřížení a kolizních míst. Jenže to by asi bylo moc levný.
Nekonecna talkshow nazvana vystavba dalnic v Ceske republice pokracuje. Tento diletantismus opravdu nema obdoby. Zacinam si myslet, ze ta dira do pole kolem Prerova zustane jeste minimalne 8 az 10 let.
Byt obyvatel mesta Prerov, zvazuju stehovani nekam jinam.
Být obyvatel města Přerov, tak jsem už dávno odstěhovanej. To město je totálně zprasené.
Proto bydlíš v Polné nad Pšenkavou 😀
Zlatá Pšenkava!
Zdravím sousede! Co vy tady, na odborném serveru?
Člověk by táhl, ale když kočování nemá v krvi a navíc vidí jinde ty ceny…
My jsme fakt banánová republika. Chudáci obyvatelé Přerova.
Člověk si zvykne na všechno I na valku. Jezdíme na kole a vlakem. Chudáci jsou Ti co projíždějí a neznají místní poměry.
V klidu, stejně letos propadne EIA a pojede se vše nanovo. Takže nejdřív za 10-15 let.
Teda pan Mátl říkal, že to je podklad pro stavební řízení atd. Takže když už stavební řízení běží, tak sa to dotáhne EIA ne-EIA. Teda z jeho rozhovorů jsem si to vyvodil. Možná je ale realita jinde
Nikdo poradne nevi jak to je. Ikdyby „propadla nepropadla“, akorat se tohoto ‚vykladu‘ ci chcete-li bezpravi chytnou eko-spolky a zalobami budou zasobit vsechny soudy jeste dalsich 10 let. Tudy cesta nevede.
tak možná si pořídíme za 10let judikát NSS. to bude BOŽÍÍÍÍ
Termín otevření rok 3022 ? 😂
i 2032 je dost zlé
Omlouvám se, ale jak mám rozumět předposlednímu odstavci:
„ŘSD dlouho počítalo s tím, že stavba musí začít na podzim, kdy končí výjimka z posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Letos na jaře ale přišlo s verzí, že se musí začít stavět.“
Díky za vysvětlení.
Právě snad nemusí. Ředitel ŘSD přišel s tím, že do té doby musí být vydané povolení dalšího stupně. Teď ale nevím, jestli je to ÚR nebo SP.
Stačí nepravomocné SP
Děkuji. Je to od ŘSD zajímavý výklad, ale na druhou stranu si uvědomují, že času mají málo, jinak přijde zdržení min. 2 roky, ale spiše 4, protože, jak vidíme, protestující se bíjí dost.
Min. 4, spíše 10. Rád bych se mýlil.
10 mi přijde moc, ačkoliv…
Výhoda asi bude, že budou mít pozemky a všechny dokumentace, nebudou tedy muset ji vypracovat, což taky zabere čas.
No, pokud jim na podzim soud zruší územní rozhodnutí, tak pak budou tvrdit, že oni za nic nemohou a dozvíme se kdo za to může (ne nikdo z ŘSD to nebude). A stavět se nebude moci stejně.
Bude zajímavé sledovat, zda bude dříve D1 okolo Dluhonic nebo VRT Brno-Ostrava (nebo aspoň modernizace Brno-Přerov).
Jak víte, že nepravomocné?
Nepravomocné je neplatné, takže nestačí.
Vždyť přece územní rozhodnutí taky navazuje na EIA, stejně jako stavební povolení. Tak proč nestačí říct, že stačí územní rozhodnutí?
EIA je podkladem pro stavební povolení. No a pokud je do konce platnosti EIA vydáno stavební povolení, tak pozbývá smysl dál řešit dobu platnosti EIA, protože na jejím základě bylo vydáno nadřazené povolení.
Vsak on nam to vsem nejvyssi soud po 5 letech zkoumani take vysvetli.
No, je dobře, že se upravuje průtah Přerovem. Ještě hodně dlouho bude potřeba.
To ano, už ten most tomu hodně pomohl a odstranil úzké hrdlo, pak se ta doprava může rozptýlit Přerovem, ale Předmostí bylo peklo. Hlavně ve směru od Olomouce, kde první semafor svítila zelená, ale člověk nemohl jet, protože by stál v křižovatce (semafory upřednostňovaly řidiče ze sídliště a ti tak vždy zapráskali prostor za křižovatkou, takže ze směru z Ol projely 3 auta).
Včera jsem most testnul a je to opravdu znát. Kdyby tedy zrovna chvilku přede mnou přímo na tom mostě nechcípnul autobus a hned za ním nebyla kamion (cisterna), která čekala docela dlouho na nějakou „díru“ v protisměru…
Záleží, kdy se most testuje, já na něm přes den viděl dlouhé kolony, které jen stojí jinde.
Včera asi 16:30. V exponované časy je to sebevražda furt, to je jasné….
Ono se to úzké hrdlo posune o kus dál. Nedělá to zázraky, ale už je to lepší, než průjezd podjezdem se 3 semafory a odbočkou ze sídliště. Na ty intenzity je prostě potřeba dálnice.
Most je dobrý, ale není hotové napojení z Předmostí směr Olomouc, což je ve špičce peklo. Kvůli stavbě tam všude omezili rychlost, takže se to nevytahuje dost rychle, pak je ještě jeden semafor u dálnice na Lipník, který ten hlavní tok taky dost omezuje.