Poslední úsek D1 má postavit Strabag s Doprastavem a IDS, ŘSD u Přerova čeká na rozklad
Nová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSD
Výběr vítěze přichází v době, kdy se řeší kvůli ruskému spolumajiteli účast Strabagu ve veřejných zakázkách.
Jsem laik a určitě mě někdo utře, ale při pohledu na tu mapku si říkám, proč vlastně není ta D1 už hotová od jihu po silnici 434. Zbývalo by jen cca 5km, když tedy jde jen o Dluhonice. A možná by ani v Přerově nemuseli rubat ten „průlom“.
Taky nechápu proč to trasovali na západ, když přes východ by to bylo mnohem jednodušší. Možná kvůli budoucímu napojení na dálnici do Olomouce.
právě jste si odpověděl.. hlavní motivací byla dálnice D55 řekl bych.. v jiném případě by pak mohl být Přerov obklíčen dálnicemi z východu i ze západu a ve finále by se prostavělo více kilometrů dálnic.. jinak cesta východem vs. západem by byla cca o 3-4km kratší dle trasování, takže nijak zvlášť velké zkrácení
Viz PetrN, jen přidám: Takhle je mezi dálnicí a městem průmyslový areál, dálnice nevede okrajem bytové zástavby.
Napojení (Tovačovská) průmyslového areálu na přilehlou dálnici, aniž by se muselo jezdit přes město, to mi přijde také jako rozumné řešení.
Pravda
a ještě přidám že na východě od přerova je přírodní rezervace Žebračka, na jihu zdroj minerální vody hánácká kyselka a kopec převyšující o cca 100 m okolní krajinu
Za mě ať to klidně postaví čert s ďáblem. Hlavně ať je to už hotové. Když se podívám na polskou A1 tak se mi chce brečet.
🚗 První úsek dálnice D1 byl uveden do provozu v roce 1971. Snad ten poslední dopadne v roce 2026. Bude tedy D1 po pětapadesáti letech konečně kompletní? 🚗
Tak ona hlavně D1 měla být úplně jinam. Až nedávno došlo na přetrasování do Ostravy
Nedávno? Úsek Hulín-Říkovice byl otevřen v roce 2011 a úseky na Ostravsku v letech 2008-2012.
Useky na ostravu se staveli jako D47, az pak doslo ke zmene cislovani. D1 mela puvodne pokracovat na Slovensko.
Podle federálních plánů měla D1 vést někam k Uherskému Hradišti a dál na Slovensko, zde se napojit na dálnici Bratislava – Košice a vznikl by tak souvislý dálniční tah Praha – Košice…a myslím, že se počítalo až s protažením na tehdejší sovětskou hranici. Po rozpadu federace přepravní proudy tímto směrem značně poklesly a proto bylo rozhodnuto D1 nasměrovat na Ostravu (a propojit s plánovanou D47) . Kdy přesně k tomu přetahování došlo bude vědět určitě někdo povolanější…
Nabízí se otázka proč to za minulého režimu trvalo takovou dobu? V té době stačilo jenom říct „tady bude dálnice a hotovo, máte smůlu“. Tak proč pane bože „všechny“ nepostavili? Stačilo by komplet celá D1, D11 „za“ Hradec Králové, D35 komplet celá, D3 k Českým Budějovicím, D5 „za“ Plzeň, D8 „za“ Ústí n.L. a D47 „za“ Ostravu. A hned by byla po revoluci lepší „výchozí pozice“ a už bychom třeba většinu měli 🙂
problém byl jednoduchý .. peníze a plánované hospodářství 🙂
Pže ani za socíka nebylo vše zadarmo
To není pravda.
Různý věci se daly lehce zastavit a nemusel být nikdo ani ve straně. Nevěřte všem pohádkám.
Osobní zkušenosti
Různé věci ano. Popravu Dr. Horákové nezastavil ani Albert Einstein.
Za ktereho minuleho režimu? S D1 se začalo za druhé republiky, když se transformovalo Ředitelstvi opevňovacích praci, neboť poptávka po řopících v té době značně poklesla….
V 1941 se řešilo zda mají záčít na první usek v létě pokládat beton, což neudělali a pak 1942 přišlo zastavení stavby, o hledem na vývoj války a stavbu Atlantického valu atd. a dál stavbu konzervovali až do 1967…
Mám obavy, jestli se nebude spíš čekat na rozklad dědy z Tetčic.
Mluvíme tady doufám o právním úkonu?
Mnozí máme nějakého koníčka.
Moc doufam, ze tento posledni usek D1 bude do konce roku 2029 opravdu stat.
Nicmene je na tomto miste treba dat za pravdu Pracharovi, ktery jasne jiz pred roky rekl, ze se obava, ze dalnice u Prerova muze klidne 8 az 10 let koncit do pole…
Když se podívám na mapu dálnic, tak mi to připomíná stahování torrentů. Vždycky se stáhne náhodný kus souboru, a ještě nějakou dobu bude trvat než se soubor stáhne celý
Kdyby to u torrentů trvalo takovou dobu, tak by neexistoval tento způsob sdílení souborů 😀
Retardi z Děti země to zase napadnou🤬
Spolu s neexistujícím Pražským okruhem, největší ostuda české infrastruktury …
Tak ono těch ostud je víc, třeba ještě Brno-Vídeň nebo dálnice D3.
Nebo D35, či kapacitně nedostatečná D1 Praha-Brno, ale to se D35 dost vyřeší.
ano, priorit je tolik, ze priorita vlastne neni dopravdy nic. Stavi se chaoticky, co zrovna jde a na co jsou zrovna penize. Strategie neexistuje.
Bohužel se opravdu staví, co jde. Ale priority by se dali určit, i když už by to byla možná polovina nedokončených úseků. Vše se bohužel připravuje se stejným nasazení ať jde o D6, D46 nebo D0 či D35. To je strašná škoda.
Staví se podle toho jak se podaří vyřídit papíry. Někde to jde lépe někde hůře a v Případě takového Prahy hodně hodně ztuha.
Ještě bych doplnil D35, a D11. Ostatní dálnice jsou podružné.
Souhlas, hlavně že zase někdo tlačí D49 kolem prázdné průmyslové zóny Holešov 🤣
I když D7 není tak podstatná, tak stavět 82 km přes půl století je taky ostuda, mimochodem, tento rok, úsek Letiště-Makotřasy slaví 60. let
Otázka za 10 bodů. Kdo bude mít dříve okruh? Praha nebo Varšava? Zkuste hádat. Jinak máte naprostou pravdu obojí je naše obrovská ostuda.
No ostuda to asi je, ale na druhou stranu mrkněte kolik měst „na západě“ taky nemá celý okruh, třeba Mnichov. Někde to prostě nejde… Ale je pravda že úsek D1-D11 by se měl „aspoň začít“ nebo to opravdu nebude nikdy…
Mnichov? Ten má to, co Praze chybí. Takže jsou na tom 3x líp.
Jestli se nepletu, tak zakladní trasovani okruhu Prahy se taky rozhodlo v 1942… tak se uz stavi 5 režimů..
BuM , ČSR, ČSSR, ČSFR, ČR
staví :)) spíše odsouvá na ty „další“ co přijdou po nás
Mnichov má okruh ze 3/4 zbývá jedna spojka a v podstatě lze krásně obkroužit. Všechny hlavní směry jsou po okruhu, kromě dálnice do Ga-Pa, což je výletní trasa.