Poslední týdny do otevření. DPMB zpřístupní veřejnosti na pár hodin nový tramvajový tunel

První jízda tramvaje na nové trati ke Kampusu Bohunice. Foto: Adam ZemekPrvní jízda tramvaje na nové trati ke Kampusu Bohunice. Foto: Adam Zemek

Tunel bude vybaven bránou a bezpečnostním systémem a po dokončení stavby do něj nikdo nepovolaný nebude moci vstoupit.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

V Praze plánovali a začali budovat podzemní tramvaje a nyní je zde Metro.
V Brně chtějí Metro a mají podzemní tramvaje 🙂

Jan

Šalinmetro?

Igor Mauricio

„Jde o třetí novostavbu tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století. Mezi novodobé stavby patří prodloužení tratě v Líšni o jednu zastávku na Mifkovu a o jednu zastávku v Králově Poli do Technologického parku.“

Skoro bych i řekl, že Tramvaj Plotní je také novostavbou – sice jde jen o přeloženou trať do jiné ulice, nicméně co do rozsahu a významu neméně důležitou, než kampus nebo technopark. Myslím, že by do výčtu mohla být zařazena také (byť chápu, že v něm jde především o zcela nové úseky).

Pavel Skládaný

Zato neobnova (administrativně stále existující) tramvajové trati mezi Stránskou Skálou a starou Líšní je veliká ostuda a trapas. Překážky v podobě vykuků, kteří si na tělese zřídili černé stavby a teď stavbu blokují, jsou skutečně tristní. Přitom tato trať by kromě obsluhy hustě osídleného území sloužila i připojení evropsky unikátního depozitáře Technického muzea, kde je více než 100 vozidel, která prakticky nemají šanci se kudy dostat ven.

Granja

Jednoznačně, k tomu není co dodat.

Lech Malý

No snad jen, že pod pojmem ‚hustě osídlené území‘ si představuji třeba Lesnou a né camfrňous jako je Holzova. Trať má v dnešní době zhruba stejný význam, jako vlečka na BVV.

Martin Verner

Jaké hustě osídlené území? Ta trať vede od Stránské skály, což je cestujícími nejmíň vytížená konečná v Brně, zadem kolem fabriky a přes pole, pak zadem přes zahrady těch rodinných domků a do muzea.
Tohle „obslouží“ mimo právě muzea jenom těch pár baráků kolem Holzovy. Tam žije možná pár stovek lidí… Protáhnout to není jak a kam, možná se dokážete prokopat někam ke Karolíny Světlé, to je taky stará domková zástavba, a co dál? Po Belcrediho po vozovce? Nebo čekáte, že vám budou nahoru k muzeu běhat lidi z celé Líšně?

M19

Ty pole jsou budoucí čtvrť. Developeři, už se těší. A od hřbitova je doveze autobus, co už tam jezdí, jen pak odbočí zpět do Líšně a jede do Židenic.

Vladki

To nejsou jen rodinne domky na Holzove. Naproti muzea je male „sidliste“ – leskauerova – otiskova – letecka. Na bacovskeho jsou taky nejaky bytovky a i obyvatele karoliny svetle by to mohli vyuzivat. To by dohromady nejaky ten tisic mohlo dat. A pak je tu „potencial“ – ve starem i novem uzemnim planu jsou urcena k zastavbe jak pole mezi trati, zetorem a drckovou, tak pole od holzove smerem k podoli. Prodluzovat to dal k namesti asi moc smysl nema, protoze tam uz je konecna 8 na mifkove.

Vladki

a zapomel sem na navoz a odvoz fanousku na fotbal 😉 Lisen hraje stejnou ligu jako Zbrojovka

Tomáš Gottschalk

Hrála loni, možná bude hrát příští rok, kéž by, ale letos fuckt ne.

*h8*

Nehraje. Flinta v létě postoupila do nejvyšší soutěže!

nekdo

až se divím, že jsou tak klidní a těm vykukům z černými stavbami to už dávno nešli sami vysvětlit…

Vladki

Tak bejt to v rusku tak se jich nikdo nepta, jako s tim plotem… Ale tady mají práva i ti kteří zákony porušují. (Zato v rusku nemá prava nikdo, kromě Putina). Stavby nejsou přímo na trati, pokud nepočítám pískoviště, ohniště a skluzavku, ale některé garáže jsou těsně u ní a příjezd je po kolejích. Když jim město vyšlo vstříc tím ze trat o par metrů posunou, tak do toho hodili vidle o kus dál, snad kvůli hluku, ze nechcou za barakem zeď. No prostě klasický nimby. Koupim si dum u trati a pak se divim když tam ma neco jezdit.

Pavel Skládaný

Přitom představa hluku je na hranici nesmyslu, kolejiště i vozidla dnes lze maximálně odhlučnit.

Pavel Skládaný

Stránská skála je právě proto málo vytížená konečná, že končí v polích. Až se dostaneme s tramvají přes pole a zahrady, pak obsloužíme Holzovu, Leskauerovu a další ulice, nehledě k tomu, že pole směrem Zetoru je území s výhledovým bydlením.

VHbrno

A hlavně se tady tento nesmysl stylem Ctrl+C Ctrl+V opakuje snad u každého článku, přestože jsem jim tam už několikrát napsal, že do novostaveb od poloviny 90. let rozhodně patří i úsek Kotlanova-Jírova (1998) 😁

Jiří Zahrádka

Dobrý den vážení páni stavitelé a ostatní. Je to sice moc pěkné že jste udělaly něco kdo jiný možná nemá . Ale chtěl bych vás za to moc pochválit. Ne jenom za sebe ale taky za občany Brna. Ale taky bych chtěl poukázat na dva nedostatky které by bylo dobré kdyby se udělaly . Ten první na zastávce Osová hned pod mostem tam chybí alespoň nějaká ta lavička tak kdyby to bylo možné a mohly jste ji tam dát . To by byla jedna věc . A ta druhá věc je tam pod tým mostem jste mohly nechat ten přechod… Číst vice »

Lang

Dobrý den, jako spoluautor děkuji za pochvalu. Byla to opravdu dřina.
Jelikož jsem mimo jiné i cestující MHD Brno, tak mi ten přechod, přes který je nyní zábradlí, bude citelně chybět. Nevím, z jakého důvodu to takhle udělali. Ale není to jen věcí projektanta nebo zadavatele, ale taky orgánů, které se k tomu vyjadřují. Své připomínky do toho vnesla policie, hasiči atd. Jelikož nejsem hlavní projektant, můžu Vám doporučit obrátit se na zadavatele stavby, kterým je město Brno.

Luděk

Zásadní problém je že vámi zmiňované místo není a nikdy nebylo zamýšleno jako přechod ale jen jako plocha pro přestavování výhybek a její údržbu. A podle všeho tam to zábradlí bylo dáno na popud Drážního úřadu

Jiří Kocurek

„nedostatky které by bylo dobré kdyby se udělaly“

Nedostastky prosím nedělat.

Geralt

„nikdo nepovolaný nebude moci vstoupit“

Nepředpokládám, že tunel bude střežen automatickými střílnami s ostrými náboji. Takže pokud tam někdo vleze, maximálně tak přijedou policajti ho vyvést ven (pokud do té doby nevyleze sám).

jva

…a než ho vyvedou (či vyleze, což bude stejně někdo – v celospolečenském režimu „chráníme každého blba“ – muset ověřit), zastaví se provoz.

Jiří Kocurek

… že se to na Jírově děje furt.

Požadavek na trest smrti za přestupek nekomentuju, musel bych být sprosý.

Kamui

Máme u nás v právu vůbec nějaký ekvivalent amerického „trespassing“ (tj. neoprávněný vstup na cizí pozemek)?

Martin Grill

Nevím, kdy jsi byl naposledy na Jírově, ale je to v podstatě jen zakrytá zastávka, nikoli tunel. Čili úplně jiná situace.