Poslední tečka za jumby v barvách British Airways. 747 přelétl pár kilometrů, čeká ho muzeum
Přílet Boeingu 747-400 na letiště St. Athan. Foto: British Airways
Letadlo na rozdíl od jiných strojů nečeká sešrotování, zůstane zachováno pro další generace.
A také tam je vidět L 39 albatros.
Mám dotaz pro znalé, letadla která se podaří zachránit do budoucna jako exponáty, jedná se pak již trvale jen jako o neprovozní stroje, nebo se i v některých případech zachovávají jako provozní pro občasné lety například v rámci nějakých oslav a pod ? Zkrátka zda li je to jako například v případě historických lokomotiv, nebo to prostě třeba z legislativních důvodů není možné ?? Zkrátka je li reálné, že i třeba za 20 let budou někde po světě takto zachovaná dvě, tři Jumba..
Aby letadla byla letuschopná i v případě takových odstávek, je potřeba vynaložit dost peněz. Jen údržba v pdobě náplní, které přirozeně degenrují, včetně teoreticky nevypuštěného paliva. Hydraulické hadice… všechno, co má tendence v čase degenerovat se musí udržovat v kondinci a to je hodně drahé, když to letadlo jen sedí. Ale ne nemožné. Myslím ale, že investice se do takového letadla moc nevyplatí. Naštěstí v Cargu je 747 zatím nenahraditelné. Takže v této vrzi 747 uvidíme ještě dlouho. Doufám.
Tak nějak jsem si to myslel, že to bude problém hlavně peněz.
Hned na začátku videa, jde vidět trsátko ČSA na ocasu.
Je vidět i OK-NEP – wow prague
Byly tam tři letadla v barvách ČSA, myslím si že to bylo OK-NEO, OK-NEN a OK-NEP