Poslední letní integrace. PID zahrne i oblast Dobrovicka u Mladé Boleslavi
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Oblast Pražské integrované dopravy se letos v létě počtvrté a naposledy rozšíří.
Oblast Pražské integrované dopravy se letos v létě počtvrté a naposledy rozšíří.
A zbytek mladoboleslavska bude asi až příští rok.
PID by už fakt potřeboval nějakou reformu pásem. Tohle byl dobrý systém, dokud vnější pásma byly 3, ale dnes je jich 9. Asi nejjednoduší by bylo rozdělit je na kvadranty, když už ne rovnou zavést zónový systém, jako je v Brněnském kraji.
Tak už někdy v minulém tisíciletí jich bylo 5. A co to zlepší? Zónový systém fakticky nahrazuje časová platnost i v rámci pásma, ne?
Co by to cestujícím přineslo? Praha je přirozeným centrem celé oblasti a dosavadní zónově-časový systém funguje dobře.
Je to systémově nevhodné. Pokud někdo pojede z MB do Plzně, tak si koupí 9 pásmovou jízdenku a může na ni jet až do Kařezu extrémně levně. Což je však v podstatě hack systému.
A není snad levné cestování zásadní výhodou integrace?
ona je otázka, kolik lidí s tím takto jezdí – budou to max. jednotky. A ono to zas o tolik levné nebude, cena jízdenky je 92 Kč (musí se jet přes Prahu), ale aktuálně se nedají využít všechny spoje z té Boleslavi a u vlaků se musí použít na Plzeň pouze rychlíky, které jsou pomalejší. V plno krajích jsou denní jízdenky za pár korun, takže se pak dá jet třeba z Poličky do Trutnova za 160 Kč a to ještě mohu jet ten den zpátky.
Jenže §7: cestující by to zneužili.
A co by to cestujícím přineslo? Mimo to, pro uvedenou trasu potřebuje 11 pásmovou jízdenku za 84Kč + 60Kč z Kařezu do Plzně.
Praha se počítá pro jednotlivé jízdné za čtyři pásma – takže jízdenku na 11 pásem.
Kolik takových lidí bude za celý rok? Dvacet?
A jestil někdo jezdí pravidelně MB-Plzeň, tak má In100 a jezdí ještě levněji. Neměl by se na In100 omezit počet jízd, počet přestupů a počet denních kilometrů, aby se náhodou někdo nesvezl příliš levně? Případně nějaký ten paragraf, že In100 neplatí při zakoupní návazné jízdenky PID?
Proč vymýšlet voloviny, když stávající systém funguje. Drtivá většina cestujících stejně spáduje do Prahy a to že na druhé straně kraje je pásmo stejné hodnoty, kam by teoreticky mohli dojet velmi levně, je vůbec nezajímá.
Hlavně proboha nekopírovat Brno a jiné zónové nesmysly, ve kterých aby se prase vyznalo. Kruhový systém pásem mj. vyniká přehledností a jednoduchostí.
To samé ODIS, tam se v té zónové platnosti snad nevyzná ani samotné vedení KODISu 😀 Pražský systém je přehledný, jednoduchý a snadno pro každého pochopitelný a pro pár lidí, co 2x ročně pojednou z pásma 6 do pásma 6 na opačnou stranu levně, fakt nemá smysl dělat z jednoduchého systému složitý. Ani finančně, ani jakkoli jinak se pro prostě a jednoduše nevyplatí.
To je právě ten rozdíl mezi centristickou Prahou a Brnem. Ten „nesmysl“ vychází z toho, že značný podíl cestujících jezdí také tangenciálně. Tudíž je radiální systém nepoužitelný.
Je nesmysl, aby to z Adamova do Brna stálo více než Moravského Písku do Břeclavi. Tady máte přepravní proudy: https://slideplayer.cz/slide/2957243/
Páteřní linky na Prahu bude mít i právě Mladoboleslavsko.
Otázka je kdy, letos už PID s Mladou Boleslaví podle všeho nepočítá. Tohle mě vážně fascinuje: druhé největší město Středočeského kraje, navíc s železnicí na úrovni konce 19. století, ale integrováno bude až jako poslední. Vyšší prioritu mají evidentně i spoje mezi vesnicemi na samých hranicích kraje…
Ta Boleslav je celkově zakletá, nepodezíral bych ROPID a SID, ale magistrát v Boleslavi. Boleslav měla jako jedno z první měst ve středních Čechách, postavený TERMINÁL VEŘEJNÉ DOPRAVY (spojenej s obchodním centrem a zapuštěným nástupištěm městského „nádraží“ a chcete-li se o tomto dopravním uzlu něco vědět, musíte se zeptat na „autobusové stanoviště“. Vůbec tu terminologii vymyslela nějaká trubka už za socíku. Takže třeba Hodkovice nad Mohelkou mají autobusové nádraží vypadající jak parkoviště se třemi tyčemi zastávek a Boleslav má krytý terminál s třicítkou nástupišť a informace o něm na stránce zdejšího dopravního podniku je tato: http://dpmlb.cz/autobusove%2Dstanoviste/ds-1008/p1=1092 … Fakt by si… Číst vice »
Až na to, že to nádraží je zastávka jak někde na periferii se zabetonovaným jednokolejným napojením. A nadto, co se změní, když pro převážně autobusové stanoviště budeme užívat nepřesně převzaté cizí slovo terminál (v původním významu konečná)?
Nejde o Boleslav jako město a jeho MHD (ta je opravdu tak tragická, že to v ČR nemá obdoby). Jde o meziměstské spoje, především ty na ose Praha-Brandýs-Benátky-MB-Mnichovo Hradiště, které tvoří páteř dopravy v regionu.
Obzvláště nyní kdy je na této trase tolik staveb a objíždění, že by se člověk dostal mnohdy na kole do cíle dříve než autobusem.. bydlíme v Benátkách, na hlavní trase do mladé Boleslavi, a přesto jsou situace, kdy je snadnější se dostat z Prahy do mladé Boleslavi, než do Benátek.. a napojení na PID a Dobrovicko? Taky úžasná záležitost.. většina spojů na sebe navazuje jen přes Boleslav, nebo vlakem přes Milovice. Benátky jsou sice skoro uprostřed trasy, ale bez reálně použitelného propojení.. a o směru od Mělníka na Lysou nad Labem ani nemusím nic říkat..
Jednoduché PID je zvyklé hlavně na stahování dopravy do Prahy, ale Mladá Boleslav potřebuje stahovat autobusové a železniční linky k sobě.
Myslím, že proud MB–>Praha je podstatně silnější, než obráceně. Navíc pro plánování dopravy je výhodné, když je alespoň částečně obousměrná – protože vozy se nemohou hromadit na jednom místě a pokud je špičková poptávka pouze jednosměrná, musí protisměr jezdit prázdný. Kromě toho nejde jen o tato dvě města, ale i o spoustu menších mezi nimi.
Autobusové? Protože vlakové už má. 🙂 Třeba německé retro rychlíky jedoucí hodinu a československé retro osobáky a spěšňáky jedoucí pod hodinu a půl (což je opravdu výživné).
Na zaintegrování té autobusové dálkové linky do Mnichova Hradiště už tedy všichni čekáme ale ta přijde až v dalších vlnách.
Inu, také jste patrně chtěli dálnici spíše než železnici, tak si nestěžujte. Politika tohoto státu v dopravě je hořce směšná.
Dálnice vznikala v době, kdy se místních lidí nikdo neptal. Prostě měl Štrougal chalupu v Jizerkách, tak vedla dálnice z Prahy na sever.
Železnici by lidi chtěli, ale musela by mít parametry 21. století. Na každodenní dojíždění s dnešní jízdní dobou MB-Praha má málokdo čas a chuť…
Bohužel musím souhlasit.. nedávno jsme viděli dokumenty o tzv. Hitlerově dálnici a nacistických projektech propojení silniční a komunikační soustavy se sousedními státy. Po shlédnutí dokumentu musím přiznat, že projekty z tehdejší doby, ve spoustě parametrů překonávají ty dnešní.. od celkové koncepce, přes začlenění do krajiny až po plánování odpočívadel a mostů pro zvěř či zemědělce.. člověk by řekl, že bychom dnes měli být o hodně dál vzhledem k tehdejší době, jejím technologiím a technickým možnostem.. Bohužel opak je pravdou. Vůbec nejsem příznivcem Hitlera ani té doby, jen obdivuji koncept jednotné dopravní koncepce a lituji,že v podstatě z politických důvodů se… Číst vice »
Dlouho jsem se na integraci těšil, ale poslední dobou se začínám víc bát. Nevím, zda jde o standarty PID, ale Arriva SČ již nakupuje autobusy vhodné pro PID a je to zatím tak 50:50 mezi zlepšením a zhoršením, klimatizace je super, ale autobusy s tak nepohodlnými sedačkami jsem dlouho neviděl, nelze na nich ani usnout. A SOR NB18 na lince MB-BNJ-Praha je prostě šílenost, nízkopodlažní autobus Vmax 90 km/h podle mě nemá na takové lince co dělat, necítím se v něm vůbec bezpečně, když na dálnici v mé výšce vidím např. kola kamionu.
Je to TA Dobrovice, ne TY Dobrovice…
Máte pravdu, opsali jsme chybu z TZ Ropidu. S omluvou opravujeme.
Přiznání „opsali jsme chybu z tiskové zprávy“ považuji za ne zrovna vhodnou formulaci odborného dopravního periodika.. 🙁
Ano, odborné dopravní periodikum se pozná především podle toho, že naprosto přesně zná pomnožnost místních jmen všech děr typu Dobrovice…
Ono se to ale dá docela rychle a snadno ověřit na webu CUZK 😉 https://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/obce/535672
Ano, máte pravdu.