Poslední Jumbo Qatar Airways Cargo končí. „Zaměřujeme se na ekologičtější létání,“ vysvětluje dopravce
Akvizicí dvou Boeingů 747-8F před sedmi lety reagoval katarský dopravce na prudký nárůst poptávky.
Letecká společnost Qatar Airways Cargo vyřadila svůj poslední nákladní Boeing 747-8F. Krok vysvětluje zaměřením se na ekologičtější létání. Naposledy se letoun s registrací A7-BGB proletěl s nákladem do Dauhá v pátek 1. března, a to na letu QR8807 z Barcelony.
K nákladní flotile katarského dopravce se stroj přidal 26. září roku 2017. Doplňoval jej ještě letoun s registrací A7-BGA. Za posledních sedm let obsloužila tato dvě ikonická letadla více jak 9 000 letů, přičemž přepravila téměř 800 000 tun nákladu. Destinací číslo jedna bylo letiště Incheon v Soulu, často se létalo také do Frankfurtu, Amsterdamu a Kantonu. Registrace A7-BGA se ukázala i v Praze.
Nákladní Jumba Qataru přepravovala rozmanité druhy nákladu od závodních vozů až po závodní koně. Vypomáhala rovněž během pandemie.
„Když jsme před sedmi lety přivítali do flotily nákladní Boeingy 747, reagovali jsme na prudký nárůst poptávky zákazníků po kapacitě, kterou jsme byli schopni rychle naplnit,“ uvedl šéf Qatar Airways Cargo Mark Drusch.
Podle Drusche je strategie nákladních letounů nové generace u Qatar Airways Cargo založena jak na vyvíjejících se očekáváních zákazníků, tak na závazku k udržitelnosti a efektivitě. I proto bude dopravce prvním zákazníkem Boeingu 777-8F. Pevnou objednávku má na 34 těchto letounů, na dalších 16 má opci. Jejich spotřeba i emise CO2 mají být ve srovnání s Boeingy 747-8F o 30 % nižší.
Aktuálně disponuje flotila Qatar Airways Cargo 27 Boeingy 777F. Podle webu planespotters.net je jejich průměrné stáří 6,8 let.