Poslední jihočeská závorářka: Když jdou závory dolů, tak se nedají zastavit
Jednou ze stanic, kde prodává jízdenky ještě personál SŽDC, je Sepekov. Foto: Jan Šindelář
Stanice Sepekov na trati Tábor – Písek by na první pohled snesla něco stavebních úprav. Zmizet by mohl socialistický brizolit
JOHNNY
26. 12. 2017 (20:37)
Vy toho o problematice jízdních výhod moc nevíte. Železniční průkazka není zadarmo, ale její cena je 1000 (a bude 1250) Kč/rok . Jen děti a důchodci platí polovinu. Jestli si myslíte, že by po jejich ztrátě dotčení onu sumu projezdili v jízdném u ČD, tak se tedy pletete.
Jo technikou nahraďte všechny a až zas někde vyhoří zabezpečovačka jako v Bohumíně tak se zeserou všichni protože už u dráhy nebude nikdo, kdo by uměl udržet stanici v provozu. A pokud se nepletu tak tramvajaci a autobusaci taky mívají režijky. Bodejť by se všichni závistivci zalkli a sami beztak mají v práci lístky do sauny a do fitka.
Co mají závoráři společného se zabezpečovačkou? A jestli chcete závoráře zachovat, tak hledejte nějakej naftovej vrt a věnujte ho SŽDC – v Sepekově živíte tři lidi, kteří stojí 2x tolik než se tam utrží na jízdném…
Tady se píše o stanici Sepekov, ale není to spíš jen zastávka-nákladiště? Ovšem čekárnu mají luxusní, ubrusy, záclony, knihovnu, je vidět, že se o ni starají. Jen mi přijde, že tři lidi na obsluhu jedněch závor pro 26 vlaků za směnu musí být docela drahý špás. Kolik můžou firmu stát? 100 tis. Kč měsíčně? No, to aby platil vlak přes 100 Kč za každý průjezd přes přejezd, aby se to vyplatilo :-).
Na kolik přijde nový automatický přejezd na lokálce? Milion korun, nebo snad ještě víc?
Do deseti mega by se melo vejit, alespon podle tohoto clanku:
http://zdopravy.cz/zavory-pro-ctyri-vlaky-tydne-jsou-hotove-uz-mezi-nimi-uvizlo-auto-3638/
Je to nehoráznost jak se tady plejtvá veřejnejma prostředkama….
Závory zavře dálková obsluha a jízdenky prodá automat… Ty lidi jsou tam absolutně k ničemu – JE TO JEN A POUZE UMĚLÁ ZAMĚSTNANOST!!!!! JSOU TO PRACH KTERÝ JSOU ABSOLUTNĚ VYHOZENÝ DO LUFTU!!!
je pořád 19. století…. A režijky (jízdenky zdarma) je nehorázná nehospodárnost – stát prostřednictvím ČD tím ročně přichází o nehorázný miliony… A PAK SE TO DOTUJE Z KAPES NÁS VŠECH.!!!! TVL JAKO PROČ?????
KDY UŽ TO KONEČNĚ NĚKDO NAPRAVÍ?????
Ti lidé jsou tam tři, protože se střídají ve směnách. Nebo si představujete, že tam bude sloužit jeden člověk nonstop?
To Johnny :
Jistě jste si všiml již z názvu článku, že se jedná o poslední zavorářské stanoviště v jižních Čechách.
Z toho vyplývá, že ostatní zařízení již byla nahrazena moderní technikou.
Nebojte, i na Sepekov jednou dojde a vám se jistě uleví.
Raději částečně umělá zaměstnanost, než zástupy nefakčenek, kteří natahují ruce po dávkách a vůbec nic nedělají. A podívejme na platy poslanců, senátorů či jejich tzv. asistentů apod. Ti snad k něčemu jsou? To jsou pořádné prachy vyhozené do luftu!
Rozhovor pěkný. Nicméně nevím, jestli články prochází nějakou odbornou korekturou, některé věty mi přijdou trochu kostrbaté do psaného textu a našla jsem i pár pravopisných nedostatků. Ale jinak vážně moc pěkné! 🙂
Ještě jsem zapomněla dodat, že se mi moc líbí fotky 🙂
Ona prodává jízdenky čd na dohodu nebo má i pracovní smlouvu?
Prodej jízdenek se uskutečňuje na základě mandátní smlouvy ČD – SŽDC, kdy SŽDC má 6 % z tržeb a zaměstnanec dostane podle platné kolektivní smlouvy 250,- Kč profesní odměny za komerční odbavení cestujících
Když už jsme u těch částek, závorář má podle katalogu prací SŽDC tuším 3. třídu (+/-, nejsem si teď zcela jist), pokladní ČD 6.
Jak píše Jiří: závorář je zařazen do TS 3, to znamená hrubá mzda 14020 – 14310 Kč, k tomu profesní odměna 170 Kč. Takže za odpovědnost a neustálé zkoušky, přezkoušky, prověřování znalostí, dlouhé dělené směny a za to plat hodný uklízečky.
Kdo závidíte režijku, ještě jednou si přečtěte první řádek mého příspěvku a potom si pořádně přečtěte CELÝ článek.
Anebo ještě lépe: dělali byste to za takových pracovních a platových podmínek?
mirekk: na doplnění… 170,- profesní odměna závoráře, 250,- profesní odměna za komerční odbavení. A abychom byli úplní tak ještě příplatky za noční, víkendy, svátky a nástupy v noci, které pomáhají udělat z té tabulkové částky lehce přes 14 tisíc reálnou hodnotu čisté mzdy
Ten titulek mi přijde torchu zavádějící. Vím ještě minimálně o závorářském stanovišti v Nové Vsi nad Lužnicí.
V Nové Vsi však není závorář samostatná funkce. Závory zavírá signalista na stavědle.
Zavorar byl ještě ve Dvorech nad Luznici (vedle Nové Vsi n.L., ale pracoviště bylo tuším loni zrušeno).
Režijní jízdenky SŽDC na dráze jsou politikum, zajímavé je, že správa silnic je do autobusů nemá, stejně jako správa letišť a řízení letového provozu nemá režijní letenky. Takže zaměstnanci ostatních správ komunikací jsou v podstatě diskriminováni.
Samozřejmě, že režijní jízdenky na dráze pro SŽDC byli dány historicky, neb byla jedna společnost, která dělala vše. Z druhé strany jsem zažil situace, kde výpravčí byli ze dvou měst, vzdálených od sebe cca 10 km a oba sloužili stejnou směnu v druhém městě, což byl docela paradox.
Srovnáváte úplně jiné obory. Zatímco ŘLP je v podstatě dispečink, silničáři tráví pracovní dobu ve služebním autě. Na dráze jsou třeba zkušení, ale na dnešní dobu velmi podkvalifikovaní lidé (učiliště, tisíce míst), rozmístění po několikakilometrových úsecích na celé síti. Když si znovu přečtěte ten článek, možná pochopíte, proč o ty režijky zaměstnanci stojí. Závoráře už umíme nahradit (já jsem se o této profesi zde dozvěděl poprvé), ale tisíce dalších lidí v blízké budoucnosti ne.