Poslední dva roky lepení dálničních známek. Vláda schválila přechod na elektronické
Podoba dálničních známek na rok 2019. Foto: Ministerstvo dopravy
Roky debat o zavedení elektronických dálničních známek se blíží ke konci. Vláda dnes schválila novelu zákona o pozemních komunikacích, která
No to jsem zvědav, jestli opravdu stát něco ušetří.
Bránilo by v případě el.myta něco tomu kupovat dálniční známku ne na rok, ale na 365 dní?
Eventuálně zavést více variant platnosti?
Byl to jeden z argumentů, proč zavést elektronické známky. Takže by mělo jít na 365 dní.
By mne zajímala možnost využití stávajícího mýtného systému pro auta nad 3,5t pro výkonové zpoplatnění aut pod 3,5t. Co si budem povídat, jsou tací, pro něž je cena ročního kupónu v poměru k nájezdu km po dálnicích směšná a takoví by si přece zasloužili, aby těch dálnic bylo co nejvíce (, protože jim obvykle extrémně šetří (jejich velmi cenný) čas). Na druhé straně jsou tací, co s prominutím „brečí“, že po dálnicích jezdí jen pár km (denně) a jsou kvůli nim nezpoplatněné úseky. Při vhodně zvolené ceně za km … (Jaké?) … Výhodu také vidím v tom, že by to… Číst vice »
Zajímavé téma, tak další fakta do pranice. Jeden kamion „ojede“ dálnici jako několik desítek tisíc osobních automobilů. Platily by tak kamióny 10000násobné mýto ve srovnání s osobními auty? Pokud ne – soudil by se někdo, že je znevýhodněn? Nebo by se jen nadávalo v hospodě? 😉
Jeden kamion .. . ojede dálnici jako několik desítek tisíc osobních automobilů…
Jste si jist, že jste se … nespletl? 🙂
Výše mýta resp. jeho poměr mezi jednotlivými druhy vozidel je další / jiné téma. Jedním faktorem je rozhodně míra opotřebení komunikace (např. vyjeté „koleje“jsou asi vždy od „velkých“ vozidel), ale dalším faktorem je „zabrané místo“ na komunikaci u jedoucího vozidla a tady ten poměr bude zjevně diametrálně jiný. :o)
Pokud někdo denně dojíždí třeba 20 – 30 km po dálnici do většího města, tomu je asi úplně šumák že za jeho mýto dostaví kus dálnice na druhém konci republiky. Akorát se tím totálně zabije mobilita pracovní síly.
Ano, souhlasím. Tak doplním, že také je možné investovat i do („zkvalitnění“ =) údržby, případně patřičnému dimenzování (rozšíření) stávajících úseků. :o)
Mýto od kilometru byste fakt platit nechtěl. Pro lidi jezdící jen nějaký krátký úsek denně by byla vhodnější dálniční známka jen na určitou dálnici ( Já potřebuji například jen D1 v useku Jihlava – Praha + D11 do Hradce ,príležitostně jednou za rok D2/ D5).
V systému elektronického mýta by to neměl být problém.
:o) … Asi nej by bylo bez zpoplatnění, ale jinak já osobně systémově preferuji výnokoné zpoplatnění před časovým.*) Ale reálně se nelze vyjádřit, když nejsou známé přesné (finanční) parametry. Když by výkonový systém byl akceptovatelný pro drtivou většinu, tak bych s tím skoro jistě neměl problém ani já. ;o)
*) Ze zahraničí vidím jako problém především zdržení (hlavně v kolonách) při placení na mýtnicích. A pokud bych tam byl často či jezdil denně, tak samozřejmě cenu mýtného. Ale zas postavit „legrace“ jako Brenner autobahn, v IT A1 zvláště ve „variante Vallico“ prostě něco stojí., atd.
Zavést ten drahej hnus co v Chorvatsku nebo be Francii? Fuj…
Horní limit byl navrhován na 2000 Kč. Ťok se sice dušuje že to neznamená hned zdražení. No, možná hned první rok ne….
„Nechystáme se zdražovat dálniční známky. Limit se sice upravuje, ale není to proto, že bychom chtěli zdražovat,“ řekl ministr dopravy Ťok a dodal, že by dálniční známka stála stejně jako dosud.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/elektronicke-dalnicni-znamky-tok-doprava.A190204_154727_ekonomika_kop
Chlubí se někdo někde tím kolik miliónů bude stát zahájení a provoz elektronického systému oproti tisku a distribuci kupónů? A el. krabičky si budou muset řidiči koupit na zálohu? tzn. půjčit zdarma peníze provozovateli systému.
Žádné krabičky nebudou, přečtěte si to ještě jednou.
Omluva, já to nedočetl…
Tak proč tady blekotáte? Číst mi smrdí ale hlavně hurá vyplodit hate!
je ovšem pravda že před pár lety byly krabičky navrhovány
Pokud bude známka elektronická, není důvod, aby stála více než elektronická na Slovensku nebo vylepovaná v Rakousku. Cena České dálniční známky je v porovnání s okolními státy dlouhodobě přemrštěná. Souhlasím i s názorem, že prodávat v době elektronické měsíční a týdenní známky, když by se daly prodávat i denní je anachronismus. Je to stejné, jako by se s mobilem lezlo do telefonní budky.
když se podíváme na slovensko, tak ano, máme drahou, ale když někdo tahá vozík a součet je nad 3,5tuny, tak ji máme levnější.
A hodinové byste nechtěl? Nebo co takhle rovnou po minutách? Jsem dlouhodobě vskutku konsternován českými fňukači, co nemají 1500 na známku, ale každej den lahváče a krabku cigaret, na to je peněz dycky dost.
Nalepená známka na skle narozdíl od toho lahváče žádným způsobem nezvyšuje dotyčnému kvalitu života (snad jen, že si nemusí tolik dávat pozor na hlídkující celníky). Je to daň jako každá jiná, čili peníze spláchnuté do kanálu.
Každému zvyšuje kvalitu života něco jiného… Pro Vás lahváč, pro mne třeba ta dálniční známka za kterou mohu v klidu na výlet kamkoli po republice a nemusím sedět s rukou v rozkroku s lahváčem u fotbalu. Každému je vhodné něco jiného.. Pro mne to rozhodně nejsou splachnuté peníze. Rozhodně míň, jak lahváč…
myslel jsem, že to bude mět na starosti SkyToll cz jak bude mět mýto a bude to jak na slovensku, nevím proč do toho motají celníky a ty jejich ještě neobjasněný náhrady na kontrolní vozidla, která nekontrolují- jsou to ty vw s tou trubkovou anténou. V minulým článku bylo, že stím pomáhají rakušané, proč? Když nás xx let okrádali.
Proč se nevyužije té elektronizace k tomu aby šlo koupit třeba i jen jeden den? Dejme tomu třeba 10 Kč na den krát počet dní které potřebuji, určitě by za těchto podmínek dálnice využili i ti kteří se dnes dálnicím vyhýbají protože nehodlají platit za deset dní když jedou ráno tam a odpoledne zpět, měsíční a roční samozřejmě nechat ale s volitelným prvním dnem platnosti.
To jsou hodně naivní dotazy… stát si potřebuje nakrást, no. Takhle by půlka lidí zaplatila pár dní a příjmy by šly o třetinu níž…
Cim ten stat krade?
roční bude platit rok, aspoň si to myslím podle okolních zemí.
Tak ono ve výsledku těch 1500 korun není zase tak moc. Kdo potřebuje jet jeden dva dny v roce, tak to vezme po staré a má to, těch pár cest si roka asi takový člověk vydrží.
Jen že těch jednodeňáků bude asi dost, viz. např. stará poděbradská, a navíc lidé bydlící u těchto starých silnic by si určitě oddechly.