Poslankyně ANO 2011 navrhuje zrušení bezpečného odstupu pro předjíždění cyklistů, prý sráží chodce jak kuželky
Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK
Poslanci řeší novelu zákona, která mění pravidla pro bodový systém.
Mám čerstvou zkušenost z jízdy více než 100 km na kole většinou po okreskách. Odstup 1,5 m nedodržuje mnoho řidičů, ale většina z nich mě nijak neohrozila. Jediným dobytkem, který mě opravdu ohrozil, bylo auto Policie ČR (nejelo s majákem!), které mě na poměrně široké silnici, kde zrovna nejelo nic v protisměru, objelo s odstupem asi 20 cm. Fakt mě štve, že policisté, kteří by měli jít ostatním vzorem, se chovají jako dobytek a zákony jim nic neříkají.
Mě fascinuje, jak každej řeší kola na chodníku. Kdyby tak začali řešit chodce v cyklostezce a cyklopruhu, kde nemají absolutně co dělat.
Jestli povinný odstup něčemu pomohl, netuším a reálně to asi neví nikdo, protože to není jak vyčíslit, ale rušit ho je nesmysl. Zdůvodnění snahy odpovídá velmi nízkému IQ sekty ANO. Snad se kvůli tomu budou co nejdéle dohadovat, aby ten paskvil vzletně nazvaný Nový bodový systém případně začal platit co nejpozději, ideálně nikdy. Zařazení jedné z hlavních příčin úmrtí na silnici – nedání přednosti mezi středně závažné přestupky, to se nedá komentovat bez utonutí v absurditě. Hlavně že se má dál sbírat řidičák a platit desetitisícová pokuta za všude jinde (v civilizaci) legálních půl promile a to i na kole… Číst vice »
Proč neudělat pravidlo že „cyklisti“ na chodník můžou, ale zpřísnit to tak, že užít může, ale chodec ma přednost a musi tedy dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči chodcům. A bylo by po problému.
Když cyklistu přejede auto nebo truck tak to obvykle končí je smrtí v lepším případě zmrzačením.
Ten nesmysl by ze zakona zmizet mel. Nicmene argumentace pani poslankyne je dost usmevna i na bezne mentalni pomery zamestnancu fy ANO.
Hlavně tohle bylo zavedeno za jejich vlády a nyní se k tomu nehlásí?
Ano, to je taky pozoruhodne, ale v tomto pripade nejde o nic neobvykleho.
Tak ještě jednou a pomálu: paní říká, že cyklisté srážejí chodce, a proto auta nemají dodržovat odstup od cyklistů? Co to je za logiku?
Pomsta
Že by odstup měl být řešen obecně a systémově a ne podle nahodilých návrhů jednostranných aktivistů?
Poté, co byl zaveden povinný 1,5 metrový odstup automobilů od jizdních kol, jsem si při jízdě na kole všiml, že někteří řidiči mě předjíždějí širokým obloukem.
Jo dřív jich bylo míň.
Stejná zkušenost, výjimkou jsou většinou jen policajti a řidiči Rohlíku či podobných rozvozových služeb, to je bohužel ten největší „dobytek“ na silnici.
Poslankyne Zuzana Ožanová ocividne na kole nejezdi
Paní z ANO bych nazval jiným slovem na p.
Car brain damage is a disease that must be extinguished.
Cyklisty (přinejmenším v případě dětí a doprovodu) bych naopak na chodník oficiálně povolil. Tenhle (naštěstí prakticky ignorovaný) zákaz je naprostá hloupost.
Samozřejmě za podmínky pomalé jízdy a ohledu na chodce, ale furt lepší než nutit děti jezdit po silnici.
Na chodník kolo nepatří, stejně tak na přechod pro chodce.
Než jet po silnici první třídy, raději jedu po chodníku. Ano, je to špatně, ale můj život za to stojí. Jedu samo rychlostí chůze a chodcům se vyhnu.
Řidiči si myslí, že nepatří ani na silnici, kam oficiálně patří, takže jsme v začarovaném kruhu.
Rozhodně lepší mít malé děcko na kole na chodníku než na silnici. Ty jsi toho rozumu taky moc nepobral, ne ? Samozřejmě to kolo na chodníku musí jet pomalu a ohleduplně k chodcům. Pokud je chodník plný, tak klidně rychlostí “chůze”.
Do deseti let dnes již na chodníku povoleni jsou.
A takovéto mentální případy tvoří zákony, pak to podle toho nemá vypadat.
Jinak je to přesně podle vzoru, jak zakládat návrh zákona na naprosto iluzorních pocitech a ne na faktech. Takže jakkoliv koloběžky na chodníku jsou otravné, bezpečřnostně je to minoritní problém a ten hlavní zůstává, auta zabíjí ostatní účastníky, ne opačně.
Paní poslankyně je trochu mimo. Čím větší bude bezpečnost provozu na komunikacích, tím méně cyklistů bude jezdit po chodnících, kde (často) nemají co dělat 🤦
Jenže to poslanci ANO s jejich podprůměrnou inteligencí nechápou. ANO bohužel na kandidátky dosazuje jen kývače, kteří hlasují tak, jak Agrofert nařídí.
Třicet pozměňovacích návrhů, ale je nám k hádce předhozen jeden z nich…
Možná je to tím, že zrovna ten pozměňovací návrh je stupidně a neodborně vyarumentován a tak si zaslouží pozornost.
Čili všechno ostatní, co nám poslanci chystají, je nezajímavé a pozornost nezasluhuje?
Typická iluze. Média nepíší o všem. Píší o zajímavém. Takže k vaší otázce, by la by to dost nuda a čtenost by byla tristní oproti práci, kterou by na to někdo musel vynaložit. Nic vám nebrání si to projet sám, když vás to zajímá po jednotlivostech a do detailu. 🙂
Stejně jako se nepíše o každý bouračce a smrťáku na silnici, zprávy jsou jen výcuc pár věcí z toho milionu co se denně stane.
„v současné době se nad míru dává přednost jednomu druhu účastníků silničního provozu, a to jsou cyklisté“
Nevím, kde to paní nabrala. Je to přesně naopak. Vše je uzpůsobeno automobilové dopravě. Pokud jde o situaci mimo města, neexistuje žádná koncepce budování cyklostezek, prostě se napíše, že „cyklostezku nelze vyprojektovat“. Srovnávám třeba s Bavorskem, kde kolem silnic je asfaltová cyklostezka, kde můžete pustit i děti samotné.
https://goo.gl/maps/iJuLWTabLLec3yLQA
Ale ano, řidič se musí podřídit cyklistům. Tudíž je cyklista upřednostněn. Nepleťte do toho výstavbu, to je jiná věc.
A cyklista si může jezdit po silnici jak chce, nemusí se podřizovat autům? Asi ne, co? Hlavně proto, že kolem sebe nemá tunu plechu, která by ho chránila před chybou svojí i ostatních…
Hlavně každý cyklista zabírá na silnici 1/4 prostoru co auto
nevěřil bych, že budu někdy v něčem souhlasit s poslancem za ANO, ale tady má paní tedy naprostou pravdu – nejslabším a tedy (i dle stávající platné právní úpravy) maximálně zasluhujícím si ochranu před neukázněností ostatních je CHODEC– jak už píšete mnozí níže, většina kolistů i koloběžkářů je stejně pokrytecky přezíravá k chodcům jako jsou řidiči aut k cyklistům, na nož ovšem ublíženě žaloujou při každé příležitosti
Však právě proto ve většině západních zemí platí povinný odstup 1,5 metru od cyklisty, ale také od CHODCE! Obojí jsou snadno zranitelné skupiny, které dle náhledu tamních zákonodárců vyžadují ochranu.
Však ano, když bude konečně provoz na vozovce bezpečný, budou cyklisté jezdit více po ní a nikoliv po chodnících. To není vůbec důvod rušit bezpečnou vzdálenost předjíždění.
Určitě, nebo spíš jak se jim to hodí. Jedu takhle za cyklistou ve městě, nešlo ho objet, OK, jedu pomalu za ním, dojedeme na světla, je červená a najednou hoplá na chodník a cyklista si jede kolem chodců vesele dál. A tohle je jen jeden příklad. Arogance, drzost, neohleduplnost. Nejhorší účastníci provozu jsou cyklisté. Všeobecně to platí všude, ve vlacích také většinou obtěžují, no čest těm slušným.
To je jistě pravda, ale pojaté je to ze špatného konce. Oni na chodníku jezdí proto, aby je někdo nezabil na silnici (což plně chápu, ač to rád nemám).
Druhá věc, je že kolize s koloběžkou většinou nehrozí smrtelným sraněním nebo trvalým postižením, takže společenská priorita toto řešit není až tak vysoká. Na silnici je to několik lidí týdně co se odebere nebo je odebráno na věčnost.
Zrovna včera jsem potkal koloběžkáře, který si to hasil po silnici padesátkou 😮 naprosto jsem nechápal, asi tam měl nějak deaktivované to povinné omezení výkonu.
Nebylo to na klesání? Ono to tuším jen omezuje „výkon“, ale gravitaci to neomezuje.
Nic tam povinného není. Pokud měl SPZ, tak prostě jel podle předpisů.
Většina kolistů? Co vidím, tak naprostá většina cyklistů po chodníku nejezdí. Nicméně znám osobně dva starší, kteří po svých nedávných zkušenostech raději jedou po chodníku, než aby se nechali srazit bezohledným autistou.
Nicméně po srážce s kolem či s koloběžkou je max. nějaká zlomenina, po srážce autem 500 mrtvých ročně.
A já myslel, že jízda na kole po chodníku je zakázaná…….. kromě dětí. Vůbec se paní nedivím, po chodníku jede dnes ……. cyklista s sluchátkama na uších, další na elektroloběžce, mamina s kolečovýma bruslema kočárkem psem na 3 metrovým vodítku – kam se mají původní uživatelé chodníku – chodci uhnout ???
Podobný problém na cyklostezce, kde jdou 2 dámy se 2 kočárky vedle sebe. Takže více ohleduplnosti a ono to půjde.
Téměř neřídím, bydlím ve městě a k pohybu používám nohy a veřejnou dopravu.
Poslední dobou je v našem městě o strach chodit po chodnících.
Klasičtí cyklisté většinou jedou po silnicí, ale co předvádějí němečtí důchodci na elektrokolech, koloběžkáři, mládež s prkny a uživatelé dalších všemožných elektroudělátek je občas pokus o važdu.
„vraždu“…
Ono je fakt, že těch elektroudělátek je poslední dobou hodně. A jezdí se na tom občas dost agresivně.
Podle mě, co má motor, byť elektromotor, tak je motorové vozidlo, a má splňovat všechny požadavky na provoz takového vozidla.
U těch německých i jiných důchodců přichází i to, že oni sedí na něčem připomínajícím kolo po dlouhých letech. Klasické kolo by nezládli, ale myslí si, že jízda na třicetikilové obludě s motorem bude OK. Už jse taky asistoval u jedné nehody, kde takový strejc nezvládnul jízdu terénem. Naštěstí to skončilo jen zlomeným prstem a odřenou hlavou.
Když ti dojčlandi jedou, tak v houfu –
a horší je, že když je něco zaujme, tak houf zastaví, všichni se začnou rozhlížet jak surikaty a chodník ucpou.
Další oblíbenou specialitou, ale to dělají i našinci a i s normálními koly, je obložení stožáru osvětlení nebo nějakého zábradlí chumlem zamčených byciklů, průchozí profil chodníku je rázem třetinový a koláři nikde (většinou v hospodě).
nu, EU má holt jiný názor
Nás zákon o provozu na pozemních komunikacích hovoří poměrně jasně.
Otáčení bude teď patřit do největších přestupků? Tj. otáčení v křižovatce, které je ve většině států Evropy zcela normální a legální, teď nepůjde, a bude bodováno někde na úrovni jízdy s 2 promile alkoholu? VRAZI !!!!!
(např. v Praze na Budějárně denně praktikováno stovkami řidičů)
Jen maly postreh … nekteri ridici jsou zrejme z objizdeni cyklistu tak vystresovani , ze za ucelem dodrzeni odstupu 1,5m jsou schopni nesmysne prejet do protismeru proti protijedoucimu vozidlu …. a stava se to velmi casto
Nevím, jestli je na místě použít slovo vystresovaní, označil bych je za nebezpečná individua, když kormidlují vůz tímto způsobem. Vštěpovat pravidlo, jet tak, jak a kam vidím, by se mohlo v autoškolách lépe… Ten jev, kdy se v zatáčce či jiném nepřehledném úseku v protisměru zjeví nebezpečné individuum, co „vzorově“ předjíždí cyklistu, bohužel nabyl nevídané četnosti. Postihy? Nulové.
Aneb: jedu radši 40, co kdyby měřili.
Přemejšlet a chovat se zodpovědně a zároveň racionálně, to bolí…
to bude spíš jejich neschopnost přibrzdit a počkat až bude vhodný okamžik k předjetí. stres s nedodrzeni 1,5m bych za tím určitě nehledal.
Otázka zní kdy bude ten vhodný okamžik v předjetí. Pokud je v protisměru štrůdl, tak to může trvat i minuty a spolupráce ze strany cyklistů je často nulová.
Pokud takto řídí, tak nemají mít řidičák. Ale dnes musí mít řidičák každý kdo má díru do….. A pak to tak vypadá. Dnes na semaforu odbočení z levého pruhu vpravo přes pravý pruh. To nevymyslíš.
My máme nějaké odborníky, kteří by to uměli nestranně posoudit ?? Poslanci to určitě nejsou. Asi jsou země, kde to řešili odborně, a mají s tím dobré zkušenosti. Pak není nic efektivnějšího než to zkopírovat, a neztrácet čas ve sněmovně, aby se to tam každý rok vrátilo, a převrátilo.
To naše české chytrolínství nás vychází hodně draho.
Také nechápu, jednotný trh, jednotná měna (až na pár vyjímek), jednotná pravidla, prakticky zrušené hranice, ale pravidla silničního provozu v každém státě jinak…
Takovy anonista se najde v kazdem zastupitelstvu a je jich plna snemovna. Nikdo o nich nikdy neslysel, na kandidatce byli nekde 20. pod ksichtem Burese, v lavicich vetsinou mlci, kvalifikace a inteligence nulova, ale jakmile se jednou nejak „odborne“ projevi, tak to stoji za to…
LOL, tak zrovna paní Ožanové by jízda na kole nebo jakákoliv jiná fyzická aktivita prospěla jak prasnici drbání.
Vždyť by ji to mohlo zabít.
Cyklista nadávající řidičům nadává cyklistům po usednutí do auta.
To těžko. Ví, co to je.
Ano jim podobné opravdu nemusím, ale ten návrh je rozumný. Pokud to jde, tak nejen cyklisty předjíždím v protisměru. Leckdy dochází na cestách k nemalým komplikacím, kdy se kolona aut vleče za jízdním kolem neb nikde 1.5 m není k dispozici.
Moje zkušenost je tedy naprosto odlišná, žádné kolony nevznikají, protože na to pravidlo téměř všichni kašlou 😀
Takže paní Ožanová prý vídá, jak cyklisté sráží chodce jako kuželky, a proto navrhuje cyklisty omezit na silnicích, aby.. asi jezdili po chodnících o to více..?
Chápete někdo její argumentaci? Já ne.
(neřeším teď pravdivost jejího výroku, jen tu její „logiku“)
Paní poslankyně poměrně neobratně diskutuje známého pohledu nesmyslně nastavenou ochranu účastníků silničního provozu, kteří jindy ohrožují jiné, v potravním řetězci níže umístěné, účastníky, kterým je tato ochrana odepřena, resp. jejichž ohrožování není dostatečně sledováno a postihováno.
Nu tak se má zlepšit ochrana účastníků níže v potravním řetězci. Třeba zvýšením pokut za jízdu na kole po chodníku a tak.
Jako jestli se chce ta paní pravou rukou drbat za levým uchem, tak to není příliš smysluplné.
Ano, s tím souhlasím. Nicméně chápu její pohnutky, že všemožně chráníme ty možná nejvíce prasící účastníky silničního provozu, byť uznávám, že následky toho prasení bývají menší než v případě výše postavených.
K čemu je vyšší pokuta, když ji nikdo neudělí? Policie nad přestupky cyklistů zavírá oči.
„třeba“ vyšší pokuty. Nebo metodický pokyn policii ať na toto víc dohlíží a pokutuje (byť to není v pravomoci poslankyně, ale ministerstva vnitra).
Řeší malé pivo na kolostezkách…
magistře, kam vy chodíte na ty příměry? 😀
Také jsem to nepochopil. Není spíš Ožralová než Ožanová?
Mne teď pobavila starší paní, co jela po chodníku a na chumel osob + psů zabírajících prostor volala místo brždění „Zdovolením!“. Vidíte, že mnozí jsou slušní!
Plně to chápu, kdyby hlouček lidí slušně a pomalu objela, třeba i po silnici, nikdo by o té slušné paní ani nevěděl.
U nás jsou uvnitř sídliště jen chodníky, cyklotrasa vede po silnici kolem (tam jezdí jedno auto za 5 minut, silnice tam končí, takže jen místní doprava).
Jenže po chodníku je to možná o 50-100m kratší, tak mnozí jezdí tam a ještě ve stylu, že mají přednost.
To je ještě dobré, mnozí volají, „uhni ty pi°o“.
Ona tam šla paní poslankyně?
Ožanová je zprominutím xxx. Když Martin Exner v záři pořádal akci ohledně bezpečnosti dopravy, tak se tam jednou také ujala slova. Ani nebylo třeba dohledávat do jaké strany patří. Je to prostě tlustá xxx z ANO. Kolovratník je vedle ní slušný člověk.
Na podvýboru pro dopravu je to vždy zážitek. Teta, co všemu rozumí.
Takových je v Ano mnoho. Vlastně až na pár čestných výjimek snad všichni.
Zato v ODS nemí ani jeden.
Tomu se říká logická úvaha 🙂 , můžeme například srovnat s: někteří řidiči jezdí moc rychle tak jim zrušíme silnice nebo někteří cestující v mhd neplatí jízdenky tak všem přestaneme topit ať je jim zima.
S poslankyní Ožanovou naprosto souhlasím. Už několikrát se mi stalo v Praze, že jsem musel na chodníku před pánem velkomožným cyklistou uskakovat. Jeden příklad za všechny: Vloni v listopadu jsem v Praze vystupoval z busu linky 135 na Churchilově Nám. směr do centra, ulice v tomto směru je ze svahu. Po výstupu jsem udělal 2 kroky vpřed, abych obešel nastupující cestující. Ještě že nebylo potřeba udělat kroky 3, protože by mě sejmulo nějaké hovado valící to na velocipedu po chodníku dolu. Brzdil sice usilovně, ale na vlhkých kostkách, kterými je tam chodník vydlážděn, nebyla šance. Minul mě o fous, krypl.… Číst vice »
Já jel dnes po celé D1 a teda zlatí cyklisti na chodnících v Praze. Normálně bych tu dálnici zrušil, kolik jsem zažil nebezpečných momentů. Abych použil váš slovník: taková koncetrace „kryplů“ se jen tak nevidí. To je stejná logika, ne?
A ani jeden cyklista, že?
Nerozumím. Ohrožují vás na chodníku cyklisti, proto souhlasíte se záměrem paní poslankyně vytlačit na chodníky i ty cyklisty, co jezdí ve vozovce? Marně v tom hledám nějakou logiku.
Na chodníky cyklisty vytlačilo to ustanovení o povinném odstupu. Pokud cyklista nechce způsobit kalamitu, musí se vozovce teď vyhýbat.
Nevytlačilo. Tohle je od doby zavedení problém na okreskách, kdy je polovodič schopen jet za cyklistou i několik kilometrů, aby jej následně po pominutí hrozby z protisměru předjel bez přejetí dělicí čáry. Hlavu bych bych si ukroutil.
Chápu vaše emoce, ale zkuste si kombinaci 1,4t, 59kW a vysoké široké hranaté auto. Předjíždění a rozjetí v připojovacím pruhu je skoro nadlidský výkon. A nejhorší je, když vám při vypálení z vedlejší zabere ASR, to skoro zůstanete stát uprostřed křižovatky, zatímco se na vás řítí auta z obou stran. Volkswagen Caddy III LIFE 1.4. Osobní zkušenost.
Takže velmi ohleduplný cyklista nechce způsobit kalamitu aut na silnici, a proto tento ohleduplný člověk vjede na chodník a sráží chodce jako kuželky?
Hele to i to původní hloupé „zdůvodnění“ bylo míň přitažené za vlasy..
Podle mne je to zdůvodnění hodné génia, jako je třebas Jára Cimrman.
Takže žádné hovado Vás nesejmulo, že?
Vidím jeden případ a zobecním na všechny? Já třeba jezdím pokud možno po okraji vozovky a bez neforemných nákladů. Jenže to asi není tak vidět. 🙂
Ale vy byste mel nadavat na auta, kvuli prostoru, ktery zabiraji neni misto pro cyklostezky a cyklisti tedy musi jezdit po chodniku pokud chteji zit
Mě zase jedna holčina co vystoupila z busu na chodník plus cyklostezku náhle upažila a srazila z kola. A to jsem jel pomalu páč jsem viděl ten bus na zastávce. A jel jsem po cykločásti chodníku. Naštěstí jen lehký otřes mozku, helma je fajn…
Paní Ožanová by se někdy měla na koloběžce projet. Provětralo by ji to nejenom hlavu.
Podle pravidel silničního provozu, nebo jako prase, jak činí drtivá většina koloběžkařů?
Spíš na kole. Prospělo by jí to víc než jezdit autem po Beskydech… (projev na psp.cz).
Paní poslankyně háže všechny cyklisty do jednoho pytle. Snažím se jezdit ohleduplně a tohle mně uráží. To je jako bych tvrdil, že KAŽDÝ řidič/řidička je bezohledný k okolí. Já to ovšem netvrdím…
Aby jste se nepokakal, pokud vím, páni cyklisté taky paušálně tvrdí, jak jsou řidiči mot. vozidel bezohlední.
V každé skupině je určitá část bezohledných. Jen řidiči aut jsou z hlediska fyziky nebezpečnější ke svému okolí (hmotnější a rychlejší vozidlo) než cyklisté.
Já jsem každodenní cyklista v Praze a netvrdím to. Zrovna včera mě jedna paní řidička pustila na hlavní, ačkoliv nemusela. Jo a jsem taky řidič, dokonce mám auto na spalovací motor. To je pro vás asi šok, co?
Značná část řidičů aut, nejspíš převážná většina, je v pohodě. Bohužel ale vzhledem k hmotnostem aut a rychlostem, kterými se pohybují nebo jsou schopná pohybovat, dokáže každý jednotlivý idiot, který sedne za volant, způsobit slušnou paseku. I mezi ostatními řidiči aut, natož mezi lidmi, kteří se v provozu pohybují bez několikatunových ochranných klecí…
Pokud byla ridicka na hlavni, tak Vas poustet nemela. Tohle jen vytvari nepredvidatelne situace. Jako ridic nemate byt „hodny“ ale predvidatelny.
Nebojte, nepokakám. Budu dál v provozu fungovat s rozumem, s ohledem na ostatní a většinou i podle pravidel.
Abyste. Aby jste je hnus. Vzpomínáte, jak se vás to pokoušeli naučit na základní škole?
Nechci v žádném případě házet cyklisty do jednoho pytle,ale…Jako řidič MHD vidím denně,co právě cyklisté provádějí.Jízda po chodnících,jízda po přechodu pro chodce (bez zóny pro cyklisty) s často absolutní ignorací faktu,že jako jezdec nemá přednost před ostatním provozem.Vjíždění z chodníků rovnou mezi auta,i před jedoucí autobusy,nebo náklaďáky,nezřídka i před rozjetou tramvaj.Ignorace červené na semaforech a to jak silničních,tak na přechodech,kličkování mezi chodci na chodnících.Ignorace souběžné cyklostezky vedle silnice a blokování provozu na silnici a mohl bych pokračovat.Přitom cyklista je také účastník provozu a má znát pravidla,podle kterých má jezdit.Věková kategorie nejčastějších ignorantů je odhadem 25 – 40 let ani jedno… Číst vice »
Ona je situace taková, že na tu prachmizernou až neexistující infrastrukturu, která je např. v Praze pro lidi na kolech k dispozici, si na kole troufnou na mnoha místech vesměs jen ti nejostřílenější s největší náklonností k riziku. A ti se tam pochopitelně chovají dle své nátury. Ti opatrnější a klidnější jezdci v Praze sedají na kolo, nebo vyjíždí na koloběžce spíš jen na pečlivě vybraných trasách. Zkuste si představit, jak by vypadal provoz na silnicích, kdyby za volanty aut nebyl průřez populace, ale vnější podmínky by zajistily, že by autem jezdili jen a pouze kurýři, taxikáři a ti nejdivočejší… Číst vice »
Bydlím a pracuji v Plzni.Infrastruktura pro cyklisty je zde velice rozvinutá,v dobrém stavu.Přesto hromada cyklistů raději terorizuje chodce,nebo zdržuje dopravu i když vedle mají pohodlnou cyklostezku.A vyhnout se v městském provozu cyklistovi s 2,5m širokým autobusem se prostě téměř nedá.Ruku v ruce s tím jdou koloběžkáři.Ti se také často chovají jako by žádná pravidla provozu neexistovala.Navíc od většiny cyklistů má přilbu na hlavě jeden z 20ti..Je to v pořádku?Zastavit 12 tun na několika metrech,když vezu lidi,co nejsou připoutaní je taky poukázka na kriminál.Co na tom,že mi do cesty vjel bezohledný šlapal na kole…Jeden ohrozí 40 v autobuse…Taky ok?
Zkusil jste tu Plzeňskou cykloinfrastrukturu na kole použít? To, že vám připadá v pohodě z autobusu nebo pěšky, ještě nemusí moc znamenat. Co jsem se bavil s Plzeňskými, na kole jezdícími kamarády, reálně to žádný zázrak není. Tedy AFAIK platí pro Plzeň to, co jsem výše psal pro Prahu, lidi, kteří si na ni na kole troufnou nejsou reprezentativní vzorek populace. Což samozřejmě neomlouvá situace, kdy ten člověk svou jízdou někoho skutečně ohrozí. Ale vysvětlí to dost těch, kdy ten člověk nepoužije infrastrukturu, kterou by podle vás použít měl – věřte, že to často jen vypadá, jako by ji použít… Číst vice »
Nejde o tom polemizovat zda a kdy má přilba smysl, ale jedná se o prvek bezpečnosti. Člověk nikdy neví, tudíž je rozumné si ji vzít vždy.
Mimochodem podle podílu nošení přileb se údajně určuje i finanční cena lidského života v dané oblasti.
Jasně, třeba v takovém Nizozemí nebo v Kodani, kde přilbu na kole nosí výrazná menšina lidí, je cena lidského života obzvlášť nízká? Nebo je tam naopak vysoká a funguje to nepřímo úměrně, jako u zbraní – tam kde je jich nejvíc, nebývá cena lidského života nijak závratná… To by ovšem asi nebyl argument tím směrem, kterým zamýšlíte. Ono reálně je to tak, že v hierarchii toho, co ovlivňuje bezpečnost lidí na kolech, jsou přilby hodně vzadu. Ve specifických situacích pomůžou a je velmi rozumné je nosit (v terénu, při závodech, pro závodníky i při tréninku, obecně pokud člověk jezdí na… Číst vice »
To je zajímavé, že když někdo uvede fakta, tak se diskutující moc nehrnou. Děkuji za Váš příspěvek.
Anebo je to také tím, že diskutující nejsou nonstop na serveru Zdopravy.
Pardon za rýpnutí ;-).
Dobře, ten můj poslední odstavec byl uveden slovem „údajně“, tudíž uznávám, že nemusí být relevantní.
Polemizovat by se dalo i nad tím příkazem – často vedou represe k opaku (prohibice vede k pálení samohonky atd.), nicméně s tím jde ruku v ruce zodpovědnost, kterou mnoho lidí již zamlčuje (např. budu zpochybňovat přilbu, ale už nepřemýšlím nad tím, že si tím zvyšuji riziko – nepíši, že je všespásná – a o to také jde).
Je to taky tím, že v Amsterodamu se jezdí úplně jinak, jak říkáte, tam je to na městském kole, v normálním obleku, v chumlu lidí jedoucích podobně a pomalu, ale hlavně mnohem kratší trasa… to jsem kdysi i četl, že se tam jezdí většinou tak do 3-4 km. V Praze jsem to převážně měl do práce poměrně daleko, takže i když šlo použít kolo na dobré cyklostezce, spíš to bylo na rychlejší jízdu, sportovní oděv, sprchu v práci a přilbu – 7 respektive 10 km jedna cesta. Až budu jezdit na kole odtud, auta skoro nepotkám, ale bude to ráno… Číst vice »
No on pád v lese na strom taky nic moc. Kdysi jsem si nedokázal představit sjezdovky s přilbou. A dnes jako robocop v helmě na sníh a na kolo v cyklistické – už mi 3x zachránila život. Nájezd cca 1200km ročně na kole, 500 na lyžích.
Jako cykloplzeňák nesouhlasím. Páteřní cesty vedou podle řek kde se snadno dostanete do centra, bohužel jsou to kombinace cyklostezek s chodci. Na Borských polích mě taky iritují cyklisti, co místo po cyklostezce jedou ve vozovce.
To jsou mi ale věci. Já každý den jezdím linkou 17 několikrát denně a jestli na někoho ta tramvaj cinká a prudce brzdí, tak na řidiče a řidičky, co neváhají odbočit před tramvají nebo parkují na krajnici z Karlových lázní a blokují ostatní auta. Asi se na ty špatné cyklisty moc soustředíte. :))
Jasně..Kolik toho vidí z tramvaje cestující a kolik řidič,hm?Kolik toho vidí z autobusu cestující a kolik řidič?Ono stačí jezdit po Černicích,Slovanech,Borech,Liticích,na Valchu a dále..Jenže tramvajové linky jsou jen tři,trolejbusových je 11 včetně noční N7,ale autobusových linek je 27 denních a 8 nočních.Zeptejte se řidičů autobusů,jaké mají zkušenosti s cyklisty.Valná většina bude mluvit sprostě.
A jen tak pro pořádek,od kdy je linka 17 tramvajová? 😀
V Praze, o které diskutující Jan mluví, odjakživa… to jen tak pro pořádek.
A jen tak pro pořádek? Vy máte v Plzni Karlovy lázně? 🙂
Máme v Plzni třeba Bílou Horu, Slovany, Hradčany, Malou stranu a tak…
Ještě Letná
Slušelo by se říci někteří. Pak je nebudete pytlovat a sdělení zůstane zachováno v ještě přesnější formě. Někteří „autisté“ také vjíždějí bezohledně na chodník, do zákazu a podobně – a také netvrdím o všech, že jsou ‚prasata‘.
Používat cyklostezkou není povinné