dpp

Poslankyně ANO 2011 navrhuje zrušení bezpečného odstupu pro předjíždění cyklistů, prý sráží chodce jak kuželky

Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSKCyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK

Poslanci řeší novelu zákona, která mění pravidla pro bodový systém.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Mám čerstvou zkušenost z jízdy více než 100 km na kole většinou po okreskách. Odstup 1,5 m nedodržuje mnoho řidičů, ale většina z nich mě nijak neohrozila. Jediným dobytkem, který mě opravdu ohrozil, bylo auto Policie ČR (nejelo s majákem!), které mě na poměrně široké silnici, kde zrovna nejelo nic v protisměru, objelo s odstupem asi 20 cm. Fakt mě štve, že policisté, kteří by měli jít ostatním vzorem, se chovají jako dobytek a zákony jim nic neříkají.

Rychlé Eso

Mě fascinuje, jak každej řeší kola na chodníku. Kdyby tak začali řešit chodce v cyklostezce a cyklopruhu, kde nemají absolutně co dělat.

Kebab

Jestli povinný odstup něčemu pomohl, netuším a reálně to asi neví nikdo, protože to není jak vyčíslit, ale rušit ho je nesmysl. Zdůvodnění snahy odpovídá velmi nízkému IQ sekty ANO. Snad se kvůli tomu budou co nejdéle dohadovat, aby ten paskvil vzletně nazvaný Nový bodový systém případně začal platit co nejpozději, ideálně nikdy. Zařazení jedné z hlavních příčin úmrtí na silnici – nedání přednosti mezi středně závažné přestupky, to se nedá komentovat bez utonutí v absurditě. Hlavně že se má dál sbírat řidičák a platit desetitisícová pokuta za všude jinde (v civilizaci) legálních půl promile a to i na kole… Číst vice »

Jarda

Proč neudělat pravidlo že „cyklisti“ na chodník můžou, ale zpřísnit to tak, že užít může, ale chodec ma přednost a musi tedy dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči chodcům. A bylo by po problému.
Když cyklistu přejede auto nebo truck tak to obvykle končí je smrtí v lepším případě zmrzačením.

Mysel

Ten nesmysl by ze zakona zmizet mel. Nicmene argumentace pani poslankyne je dost usmevna i na bezne mentalni pomery zamestnancu fy ANO.

Luboš Beneš

Hlavně tohle bylo zavedeno za jejich vlády a nyní se k tomu nehlásí?

Mysel

Ano, to je taky pozoruhodne, ale v tomto pripade nejde o nic neobvykleho.

Alexandr

Tak ještě jednou a pomálu: paní říká, že cyklisté srážejí chodce, a proto auta nemají dodržovat odstup od cyklistů? Co to je za logiku?

David

Pomsta

Honza V.

Že by odstup měl být řešen obecně a systémově a ne podle nahodilých návrhů jednostranných aktivistů?

fin

Poté, co byl zaveden povinný 1,5 metrový odstup automobilů od jizdních kol, jsem si při jízdě na kole všiml, že někteří řidiči mě předjíždějí širokým obloukem.

Leinad

Jo dřív jich bylo míň.

Bob

Stejná zkušenost, výjimkou jsou většinou jen policajti a řidiči Rohlíku či podobných rozvozových služeb, to je bohužel ten největší „dobytek“ na silnici.

Vaclav

Poslankyne Zuzana Ožanová ocividne na kole nejezdi

Osamělý Vlk

Paní z ANO bych nazval jiným slovem na p.

Vaclav

Car brain damage is a disease that must be extinguished.

Tomáš Záruba

Cyklisty (přinejmenším v případě dětí a doprovodu) bych naopak na chodník oficiálně povolil. Tenhle (naštěstí prakticky ignorovaný) zákaz je naprostá hloupost.
Samozřejmě za podmínky pomalé jízdy a ohledu na chodce, ale furt lepší než nutit děti jezdit po silnici.

Ares

Na chodník kolo nepatří, stejně tak na přechod pro chodce.

Luboš Beneš

Než jet po silnici první třídy, raději jedu po chodníku. Ano, je to špatně, ale můj život za to stojí. Jedu samo rychlostí chůze a chodcům se vyhnu.

Y.K.

Řidiči si myslí, že nepatří ani na silnici, kam oficiálně patří, takže jsme v začarovaném kruhu.

Couler

Rozhodně lepší mít malé děcko na kole na chodníku než na silnici. Ty jsi toho rozumu taky moc nepobral, ne ? Samozřejmě to kolo na chodníku musí jet pomalu a ohleduplně k chodcům. Pokud je chodník plný, tak klidně rychlostí “chůze”.

Pavel Skládaný

Do deseti let dnes již na chodníku povoleni jsou.

Y.K.

A takovéto mentální případy tvoří zákony, pak to podle toho nemá vypadat.

Jinak je to přesně podle vzoru, jak zakládat návrh zákona na naprosto iluzorních pocitech a ne na faktech. Takže jakkoliv koloběžky na chodníku jsou otravné, bezpečřnostně je to minoritní problém a ten hlavní zůstává, auta zabíjí ostatní účastníky, ne opačně.

Hoermalmeister

Paní poslankyně je trochu mimo. Čím větší bude bezpečnost provozu na komunikacích, tím méně cyklistů bude jezdit po chodnících, kde (často) nemají co dělat 🤦

Bob

Jenže to poslanci ANO s jejich podprůměrnou inteligencí nechápou. ANO bohužel na kandidátky dosazuje jen kývače, kteří hlasují tak, jak Agrofert nařídí.

Jiřik

Třicet pozměňovacích návrhů, ale je nám k hádce předhozen jeden z nich…

Y.K.

Možná je to tím, že zrovna ten pozměňovací návrh je stupidně a neodborně vyarumentován a tak si zaslouží pozornost.

Jiřik

Čili všechno ostatní, co nám poslanci chystají, je nezajímavé a pozornost nezasluhuje?

Y.K.

Typická iluze. Média nepíší o všem. Píší o zajímavém. Takže k vaší otázce, by la by to dost nuda a čtenost by byla tristní oproti práci, kterou by na to někdo musel vynaložit. Nic vám nebrání si to projet sám, když vás to zajímá po jednotlivostech a do detailu. 🙂

Stejně jako se nepíše o každý bouračce a smrťáku na silnici, zprávy jsou jen výcuc pár věcí z toho milionu co se denně stane.

Michal

„v současné době se nad míru dává přednost jednomu druhu účastníků silničního provozu, a to jsou cyklisté“

Nevím, kde to paní nabrala. Je to přesně naopak. Vše je uzpůsobeno automobilové dopravě. Pokud jde o situaci mimo města, neexistuje žádná koncepce budování cyklostezek, prostě se napíše, že „cyklostezku nelze vyprojektovat“. Srovnávám třeba s Bavorskem, kde kolem silnic je asfaltová cyklostezka, kde můžete pustit i děti samotné.
https://goo.gl/maps/iJuLWTabLLec3yLQA

Ares

Ale ano, řidič se musí podřídit cyklistům. Tudíž je cyklista upřednostněn. Nepleťte do toho výstavbu, to je jiná věc.

PetrH

A cyklista si může jezdit po silnici jak chce, nemusí se podřizovat autům? Asi ne, co? Hlavně proto, že kolem sebe nemá tunu plechu, která by ho chránila před chybou svojí i ostatních…

Luboš Beneš

Hlavně každý cyklista zabírá na silnici 1/4 prostoru co auto

marek hudec

nevěřil bych, že budu někdy v něčem souhlasit s poslancem za ANO, ale tady má paní tedy naprostou pravdu – nejslabším a tedy (i dle stávající platné právní úpravy) maximálně zasluhujícím si ochranu před neukázněností ostatních je CHODEC– jak už píšete mnozí níže, většina kolistů i koloběžkářů je stejně pokrytecky přezíravá k chodcům jako jsou řidiči aut k cyklistům, na nož ovšem ublíženě žaloujou při každé příležitosti

Pavel Skládaný

Však právě proto ve většině západních zemí platí povinný odstup 1,5 metru od cyklisty, ale také od CHODCE! Obojí jsou snadno zranitelné skupiny, které dle náhledu tamních zákonodárců vyžadují ochranu.

Hoermalmeister

Však ano, když bude konečně provoz na vozovce bezpečný, budou cyklisté jezdit více po ní a nikoliv po chodnících. To není vůbec důvod rušit bezpečnou vzdálenost předjíždění.

Ares

Určitě, nebo spíš jak se jim to hodí. Jedu takhle za cyklistou ve městě, nešlo ho objet, OK, jedu pomalu za ním, dojedeme na světla, je červená a najednou hoplá na chodník a cyklista si jede kolem chodců vesele dál. A tohle je jen jeden příklad. Arogance, drzost, neohleduplnost. Nejhorší účastníci provozu jsou cyklisté. Všeobecně to platí všude, ve vlacích také většinou obtěžují, no čest těm slušným.

Y.K.

To je jistě pravda, ale pojaté je to ze špatného konce. Oni na chodníku jezdí proto, aby je někdo nezabil na silnici (což plně chápu, ač to rád nemám).

Druhá věc, je že kolize s koloběžkou většinou nehrozí smrtelným sraněním nebo trvalým postižením, takže společenská priorita toto řešit není až tak vysoká. Na silnici je to několik lidí týdně co se odebere nebo je odebráno na věčnost.

Nemanic

Zrovna včera jsem potkal koloběžkáře, který si to hasil po silnici padesátkou 😮 naprosto jsem nechápal, asi tam měl nějak deaktivované to povinné omezení výkonu.

Y.K.

Nebylo to na klesání? Ono to tuším jen omezuje „výkon“, ale gravitaci to neomezuje.

Kuba Turek

Nic tam povinného není. Pokud měl SPZ, tak prostě jel podle předpisů.

Tomáš

Většina kolistů? Co vidím, tak naprostá většina cyklistů po chodníku nejezdí. Nicméně znám osobně dva starší, kteří po svých nedávných zkušenostech raději jedou po chodníku, než aby se nechali srazit bezohledným autistou.

Luboš Beneš

Nicméně po srážce s kolem či s koloběžkou je max. nějaká zlomenina, po srážce autem 500 mrtvých ročně.

medvěd

A já myslel, že jízda na kole po chodníku je zakázaná…….. kromě dětí. Vůbec se paní nedivím, po chodníku jede dnes ……. cyklista s sluchátkama na uších, další na elektroloběžce, mamina s kolečovýma bruslema kočárkem psem na 3 metrovým vodítku – kam se mají původní uživatelé chodníku – chodci uhnout ???

Luboš Beneš

Podobný problém na cyklostezce, kde jdou 2 dámy se 2 kočárky vedle sebe. Takže více ohleduplnosti a ono to půjde.

Rosolozub

Téměř neřídím, bydlím ve městě a k pohybu používám nohy a veřejnou dopravu.
Poslední dobou je v našem městě o strach chodit po chodnících.

Klasičtí cyklisté většinou jedou po silnicí, ale co předvádějí němečtí důchodci na elektrokolech, koloběžkáři, mládež s prkny a uživatelé dalších všemožných elektroudělátek je občas pokus o važdu.

Rosolozub

„vraždu“…

VTT

Ono je fakt, že těch elektroudělátek je poslední dobou hodně. A jezdí se na tom občas dost agresivně.
Podle mě, co má motor, byť elektromotor, tak je motorové vozidlo, a má splňovat všechny požadavky na provoz takového vozidla.
U těch německých i jiných důchodců přichází i to, že oni sedí na něčem připomínajícím kolo po dlouhých letech. Klasické kolo by nezládli, ale myslí si, že jízda na třicetikilové obludě s motorem bude OK. Už jse taky asistoval u jedné nehody, kde takový strejc nezvládnul jízdu terénem. Naštěstí to skončilo jen zlomeným prstem a odřenou hlavou.

Rosolozub

Když ti dojčlandi jedou, tak v houfu –
a horší je, že když je něco zaujme, tak houf zastaví, všichni se začnou rozhlížet jak surikaty a chodník ucpou.

Další oblíbenou specialitou, ale to dělají i našinci a i s normálními koly, je obložení stožáru osvětlení nebo nějakého zábradlí chumlem zamčených byciklů, průchozí profil chodníku je rázem třetinový a koláři nikde (většinou v hospodě).

ABC

nu, EU má holt jiný názor

Jiřik

Nás zákon o provozu na pozemních komunikacích hovoří poměrně jasně.

Mosquit

Otáčení bude teď patřit do největších přestupků? Tj. otáčení v křižovatce, které je ve většině států Evropy zcela normální a legální, teď nepůjde, a bude bodováno někde na úrovni jízdy s 2 promile alkoholu? VRAZI !!!!!

(např. v Praze na Budějárně denně praktikováno stovkami řidičů)

cbv

Jen maly postreh … nekteri ridici jsou zrejme z objizdeni cyklistu tak vystresovani , ze za ucelem dodrzeni odstupu 1,5m jsou schopni nesmysne prejet do protismeru proti protijedoucimu vozidlu …. a stava se to velmi casto

Dachs

Nevím, jestli je na místě použít slovo vystresovaní, označil bych je za nebezpečná individua, když kormidlují vůz tímto způsobem. Vštěpovat pravidlo, jet tak, jak a kam vidím, by se mohlo v autoškolách lépe… Ten jev, kdy se v zatáčce či jiném nepřehledném úseku v protisměru zjeví nebezpečné individuum, co „vzorově“ předjíždí cyklistu, bohužel nabyl nevídané četnosti. Postihy? Nulové.

Ondřej 2

Aneb: jedu radši 40, co kdyby měřili.

Přemejšlet a chovat se zodpovědně a zároveň racionálně, to bolí…

superhero

to bude spíš jejich neschopnost přibrzdit a počkat až bude vhodný okamžik k předjetí. stres s nedodrzeni 1,5m bych za tím určitě nehledal.

Roman osobně

Otázka zní kdy bude ten vhodný okamžik v předjetí. Pokud je v protisměru štrůdl, tak to může trvat i minuty a spolupráce ze strany cyklistů je často nulová.

Luboš Beneš

Pokud takto řídí, tak nemají mít řidičák. Ale dnes musí mít řidičák každý kdo má díru do….. A pak to tak vypadá. Dnes na semaforu odbočení z levého pruhu vpravo přes pravý pruh. To nevymyslíš.

Vlastimil Kocurek

My máme nějaké odborníky, kteří by to uměli nestranně posoudit ?? Poslanci to určitě nejsou. Asi jsou země, kde to řešili odborně, a mají s tím dobré zkušenosti. Pak není nic efektivnějšího než to zkopírovat, a neztrácet čas ve sněmovně, aby se to tam každý rok vrátilo, a převrátilo.
To naše české chytrolínství nás vychází hodně draho.

Zbyněk

Také nechápu, jednotný trh, jednotná měna (až na pár vyjímek), jednotná pravidla, prakticky zrušené hranice, ale pravidla silničního provozu v každém státě jinak…

TnM

Takovy anonista se najde v kazdem zastupitelstvu a je jich plna snemovna. Nikdo o nich nikdy neslysel, na kandidatce byli nekde 20. pod ksichtem Burese, v lavicich vetsinou mlci, kvalifikace a inteligence nulova, ale jakmile se jednou nejak „odborne“ projevi, tak to stoji za to…

cyklofašista

LOL, tak zrovna paní Ožanové by jízda na kole nebo jakákoliv jiná fyzická aktivita prospěla jak prasnici drbání.

Halamus

Vždyť by ji to mohlo zabít.

jal

Cyklista nadávající řidičům nadává cyklistům po usednutí do auta.

Tomáš

To těžko. Ví, co to je.

Asd

Ano jim podobné opravdu nemusím, ale ten návrh je rozumný. Pokud to jde, tak nejen cyklisty předjíždím v protisměru. Leckdy dochází na cestách k nemalým komplikacím, kdy se kolona aut vleče za jízdním kolem neb nikde 1.5 m není k dispozici.

Vojtěch

Moje zkušenost je tedy naprosto odlišná, žádné kolony nevznikají, protože na to pravidlo téměř všichni kašlou 😀

mgr.pavel

Takže paní Ožanová prý vídá, jak cyklisté sráží chodce jako kuželky, a proto navrhuje cyklisty omezit na silnicích, aby.. asi jezdili po chodnících o to více..?

Chápete někdo její argumentaci? Já ne.

(neřeším teď pravdivost jejího výroku, jen tu její „logiku“)

Kernteriér

Paní poslankyně poměrně neobratně diskutuje známého pohledu nesmyslně nastavenou ochranu účastníků silničního provozu, kteří jindy ohrožují jiné, v potravním řetězci níže umístěné, účastníky, kterým je tato ochrana odepřena, resp. jejichž ohrožování není dostatečně sledováno a postihováno.

mgr.pavel

Nu tak se má zlepšit ochrana účastníků níže v potravním řetězci. Třeba zvýšením pokut za jízdu na kole po chodníku a tak.

Jako jestli se chce ta paní pravou rukou drbat za levým uchem, tak to není příliš smysluplné.

Kernteriér

Ano, s tím souhlasím. Nicméně chápu její pohnutky, že všemožně chráníme ty možná nejvíce prasící účastníky silničního provozu, byť uznávám, že následky toho prasení bývají menší než v případě výše postavených.

Roman Soudný

K čemu je vyšší pokuta, když ji nikdo neudělí? Policie nad přestupky cyklistů zavírá oči.

mgr.pavel

„třeba“ vyšší pokuty. Nebo metodický pokyn policii ať na toto víc dohlíží a pokutuje (byť to není v pravomoci poslankyně, ale ministerstva vnitra).

Frantisek

Řeší malé pivo na kolostezkách…

Ondřej 2

magistře, kam vy chodíte na ty příměry? 😀

Pavel Skládaný

Také jsem to nepochopil. Není spíš Ožralová než Ožanová?

PetrH

Mne teď pobavila starší paní, co jela po chodníku a na chumel osob + psů zabírajících prostor volala místo brždění „Zdovolením!“. Vidíte, že mnozí jsou slušní!

Halamus

Plně to chápu, kdyby hlouček lidí slušně a pomalu objela, třeba i po silnici, nikdo by o té slušné paní ani nevěděl.

PetrH

U nás jsou uvnitř sídliště jen chodníky, cyklotrasa vede po silnici kolem (tam jezdí jedno auto za 5 minut, silnice tam končí, takže jen místní doprava).

Jenže po chodníku je to možná o 50-100m kratší, tak mnozí jezdí tam a ještě ve stylu, že mají přednost.

Pavel Skládaný

To je ještě dobré, mnozí volají, „uhni ty pi°o“.

Luboš Beneš

Ona tam šla paní poslankyně?

blabla

Ožanová je zprominutím xxx. Když Martin Exner v záři pořádal akci ohledně bezpečnosti dopravy, tak se tam jednou také ujala slova. Ani nebylo třeba dohledávat do jaké strany patří. Je to prostě tlustá xxx z ANO. Kolovratník je vedle ní slušný člověk.

Jan Sůra

Na podvýboru pro dopravu je to vždy zážitek. Teta, co všemu rozumí.

Martin1

Takových je v Ano mnoho. Vlastně až na pár čestných výjimek snad všichni.

Karel

Zato v ODS nemí ani jeden.

Kleist

Tomu se říká logická úvaha 🙂 , můžeme například srovnat s: někteří řidiči jezdí moc rychle tak jim zrušíme silnice nebo někteří cestující v mhd neplatí jízdenky tak všem přestaneme topit ať je jim zima.

Martin

S poslankyní Ožanovou naprosto souhlasím. Už několikrát se mi stalo v Praze, že jsem musel na chodníku před pánem velkomožným cyklistou uskakovat. Jeden příklad za všechny: Vloni v listopadu jsem v Praze vystupoval z busu linky 135 na Churchilově Nám. směr do centra, ulice v tomto směru je ze svahu. Po výstupu jsem udělal 2 kroky vpřed, abych obešel nastupující cestující. Ještě že nebylo potřeba udělat kroky 3, protože by mě sejmulo nějaké hovado valící to na velocipedu po chodníku dolu. Brzdil sice usilovně, ale na vlhkých kostkách, kterými je tam chodník vydlážděn, nebyla šance. Minul mě o fous, krypl.… Číst vice »

Jan

Já jel dnes po celé D1 a teda zlatí cyklisti na chodnících v Praze. Normálně bych tu dálnici zrušil, kolik jsem zažil nebezpečných momentů. Abych použil váš slovník: taková koncetrace „kryplů“ se jen tak nevidí. To je stejná logika, ne?

Kernteriér

A ani jeden cyklista, že?

Racek

Nerozumím. Ohrožují vás na chodníku cyklisti, proto souhlasíte se záměrem paní poslankyně vytlačit na chodníky i ty cyklisty, co jezdí ve vozovce? Marně v tom hledám nějakou logiku.

Honza V.

Na chodníky cyklisty vytlačilo to ustanovení o povinném odstupu. Pokud cyklista nechce způsobit kalamitu, musí se vozovce teď vyhýbat.

Kernteriér

Nevytlačilo. Tohle je od doby zavedení problém na okreskách, kdy je polovodič schopen jet za cyklistou i několik kilometrů, aby jej následně po pominutí hrozby z protisměru předjel bez přejetí dělicí čáry. Hlavu bych bych si ukroutil.

Mendy

Chápu vaše emoce, ale zkuste si kombinaci 1,4t, 59kW a vysoké široké hranaté auto. Předjíždění a rozjetí v připojovacím pruhu je skoro nadlidský výkon. A nejhorší je, když vám při vypálení z vedlejší zabere ASR, to skoro zůstanete stát uprostřed křižovatky, zatímco se na vás řítí auta z obou stran. Volkswagen Caddy III LIFE 1.4. Osobní zkušenost.

mgr.pavel

Takže velmi ohleduplný cyklista nechce způsobit kalamitu aut na silnici, a proto tento ohleduplný člověk vjede na chodník a sráží chodce jako kuželky?

Hele to i to původní hloupé „zdůvodnění“ bylo míň přitažené za vlasy..

Halamus

Podle mne je to zdůvodnění hodné génia, jako je třebas Jára Cimrman.

Kuba Turek

Takže žádné hovado Vás nesejmulo, že?

Frantisek

Vidím jeden případ a zobecním na všechny? Já třeba jezdím pokud možno po okraji vozovky a bez neforemných nákladů. Jenže to asi není tak vidět. 🙂

Vaclav

Ale vy byste mel nadavat na auta, kvuli prostoru, ktery zabiraji neni misto pro cyklostezky a cyklisti tedy musi jezdit po chodniku pokud chteji zit

Luboš Beneš

Mě zase jedna holčina co vystoupila z busu na chodník plus cyklostezku náhle upažila a srazila z kola. A to jsem jel pomalu páč jsem viděl ten bus na zastávce. A jel jsem po cykločásti chodníku. Naštěstí jen lehký otřes mozku, helma je fajn…

Vojtěch

Paní Ožanová by se někdy měla na koloběžce projet. Provětralo by ji to nejenom hlavu.

Kernteriér

Podle pravidel silničního provozu, nebo jako prase, jak činí drtivá většina koloběžkařů?

PetrH

Spíš na kole. Prospělo by jí to víc než jezdit autem po Beskydech… (projev na psp.cz).

Pája

Paní poslankyně háže všechny cyklisty do jednoho pytle. Snažím se jezdit ohleduplně a tohle mně uráží. To je jako bych tvrdil, že KAŽDÝ řidič/řidička je bezohledný k okolí. Já to ovšem netvrdím…

Martin

Aby jste se nepokakal, pokud vím, páni cyklisté taky paušálně tvrdí, jak jsou řidiči mot. vozidel bezohlední.

malejjarda

V každé skupině je určitá část bezohledných. Jen řidiči aut jsou z hlediska fyziky nebezpečnější ke svému okolí (hmotnější a rychlejší vozidlo) než cyklisté.

Jan

Já jsem každodenní cyklista v Praze a netvrdím to. Zrovna včera mě jedna paní řidička pustila na hlavní, ačkoliv nemusela. Jo a jsem taky řidič, dokonce mám auto na spalovací motor. To je pro vás asi šok, co?

původní Jakub P

Značná část řidičů aut, nejspíš převážná většina, je v pohodě. Bohužel ale vzhledem k hmotnostem aut a rychlostem, kterými se pohybují nebo jsou schopná pohybovat, dokáže každý jednotlivý idiot, který sedne za volant, způsobit slušnou paseku. I mezi ostatními řidiči aut, natož mezi lidmi, kteří se v provozu pohybují bez několikatunových ochranných klecí…

Vaclav

Pokud byla ridicka na hlavni, tak Vas poustet nemela. Tohle jen vytvari nepredvidatelne situace. Jako ridic nemate byt „hodny“ ale predvidatelny.

Pája

Nebojte, nepokakám. Budu dál v provozu fungovat s rozumem, s ohledem na ostatní a většinou i podle pravidel.

Jiří

Abyste. Aby jste je hnus. Vzpomínáte, jak se vás to pokoušeli naučit na základní škole?

Krizak201

Nechci v žádném případě házet cyklisty do jednoho pytle,ale…Jako řidič MHD vidím denně,co právě cyklisté provádějí.Jízda po chodnících,jízda po přechodu pro chodce (bez zóny pro cyklisty) s často absolutní ignorací faktu,že jako jezdec nemá přednost před ostatním provozem.Vjíždění z chodníků rovnou mezi auta,i před jedoucí autobusy,nebo náklaďáky,nezřídka i před rozjetou tramvaj.Ignorace červené na semaforech a to jak silničních,tak na přechodech,kličkování mezi chodci na chodnících.Ignorace souběžné cyklostezky vedle silnice a blokování provozu na silnici a mohl bych pokračovat.Přitom cyklista je také účastník provozu a má znát pravidla,podle kterých má jezdit.Věková kategorie nejčastějších ignorantů je odhadem 25 – 40 let ani jedno… Číst vice »

původní Jakub P

Ona je situace taková, že na tu prachmizernou až neexistující infrastrukturu, která je např. v Praze pro lidi na kolech k dispozici, si na kole troufnou na mnoha místech vesměs jen ti nejostřílenější s největší náklonností k riziku. A ti se tam pochopitelně chovají dle své nátury. Ti opatrnější a klidnější jezdci v Praze sedají na kolo, nebo vyjíždí na koloběžce spíš jen na pečlivě vybraných trasách. Zkuste si představit, jak by vypadal provoz na silnicích, kdyby za volanty aut nebyl průřez populace, ale vnější podmínky by zajistily, že by autem jezdili jen a pouze kurýři, taxikáři a ti nejdivočejší… Číst vice »

Krizak201

Bydlím a pracuji v Plzni.Infrastruktura pro cyklisty je zde velice rozvinutá,v dobrém stavu.Přesto hromada cyklistů raději terorizuje chodce,nebo zdržuje dopravu i když vedle mají pohodlnou cyklostezku.A vyhnout se v městském provozu cyklistovi s 2,5m širokým autobusem se prostě téměř nedá.Ruku v ruce s tím jdou koloběžkáři.Ti se také často chovají jako by žádná pravidla provozu neexistovala.Navíc od většiny cyklistů má přilbu na hlavě jeden z 20ti..Je to v pořádku?Zastavit 12 tun na několika metrech,když vezu lidi,co nejsou připoutaní je taky poukázka na kriminál.Co na tom,že mi do cesty vjel bezohledný šlapal na kole…Jeden ohrozí 40 v autobuse…Taky ok?

původní Jakub P

Zkusil jste tu Plzeňskou cykloinfrastrukturu na kole použít? To, že vám připadá v pohodě z autobusu nebo pěšky, ještě nemusí moc znamenat. Co jsem se bavil s Plzeňskými, na kole jezdícími kamarády, reálně to žádný zázrak není. Tedy AFAIK platí pro Plzeň to, co jsem výše psal pro Prahu, lidi, kteří si na ni na kole troufnou nejsou reprezentativní vzorek populace. Což samozřejmě neomlouvá situace, kdy ten člověk svou jízdou někoho skutečně ohrozí. Ale vysvětlí to dost těch, kdy ten člověk nepoužije infrastrukturu, kterou by podle vás použít měl – věřte, že to často jen vypadá, jako by ji použít… Číst vice »

Šalina na Špilas

Nejde o tom polemizovat zda a kdy má přilba smysl, ale jedná se o prvek bezpečnosti. Člověk nikdy neví, tudíž je rozumné si ji vzít vždy.
Mimochodem podle podílu nošení přileb se údajně určuje i finanční cena lidského života v dané oblasti.

původní Jakub P

Jasně, třeba v takovém Nizozemí nebo v Kodani, kde přilbu na kole nosí výrazná menšina lidí, je cena lidského života obzvlášť nízká? Nebo je tam naopak vysoká a funguje to nepřímo úměrně, jako u zbraní – tam kde je jich nejvíc, nebývá cena lidského života nijak závratná… To by ovšem asi nebyl argument tím směrem, kterým zamýšlíte. Ono reálně je to tak, že v hierarchii toho, co ovlivňuje bezpečnost lidí na kolech, jsou přilby hodně vzadu. Ve specifických situacích pomůžou a je velmi rozumné je nosit (v terénu, při závodech, pro závodníky i při tréninku, obecně pokud člověk jezdí na… Číst vice »

Tomáš Adámek

To je zajímavé, že když někdo uvede fakta, tak se diskutující moc nehrnou. Děkuji za Váš příspěvek.

Šalina na Špilas

Anebo je to také tím, že diskutující nejsou nonstop na serveru Zdopravy.
Pardon za rýpnutí ;-).

Šalina na Špilas

Dobře, ten můj poslední odstavec byl uveden slovem „údajně“, tudíž uznávám, že nemusí být relevantní.
Polemizovat by se dalo i nad tím příkazem – často vedou represe k opaku (prohibice vede k pálení samohonky atd.), nicméně s tím jde ruku v ruce zodpovědnost, kterou mnoho lidí již zamlčuje (např. budu zpochybňovat přilbu, ale už nepřemýšlím nad tím, že si tím zvyšuji riziko – nepíši, že je všespásná – a o to také jde).

PetrH

Je to taky tím, že v Amsterodamu se jezdí úplně jinak, jak říkáte, tam je to na městském kole, v normálním obleku, v chumlu lidí jedoucích podobně a pomalu, ale hlavně mnohem kratší trasa… to jsem kdysi i četl, že se tam jezdí většinou tak do 3-4 km. V Praze jsem to převážně měl do práce poměrně daleko, takže i když šlo použít kolo na dobré cyklostezce, spíš to bylo na rychlejší jízdu, sportovní oděv, sprchu v práci a přilbu – 7 respektive 10 km jedna cesta. Až budu jezdit na kole odtud, auta skoro nepotkám, ale bude to ráno… Číst vice »

Luboš Beneš

No on pád v lese na strom taky nic moc. Kdysi jsem si nedokázal představit sjezdovky s přilbou. A dnes jako robocop v helmě na sníh a na kolo v cyklistické – už mi 3x zachránila život. Nájezd cca 1200km ročně na kole, 500 na lyžích.

Luboš Beneš

Jako cykloplzeňák nesouhlasím. Páteřní cesty vedou podle řek kde se snadno dostanete do centra, bohužel jsou to kombinace cyklostezek s chodci. Na Borských polích mě taky iritují cyklisti, co místo po cyklostezce jedou ve vozovce.

Jan

To jsou mi ale věci. Já každý den jezdím linkou 17 několikrát denně a jestli na někoho ta tramvaj cinká a prudce brzdí, tak na řidiče a řidičky, co neváhají odbočit před tramvají nebo parkují na krajnici z Karlových lázní a blokují ostatní auta. Asi se na ty špatné cyklisty moc soustředíte. :))

Krizak201

Jasně..Kolik toho vidí z tramvaje cestující a kolik řidič,hm?Kolik toho vidí z autobusu cestující a kolik řidič?Ono stačí jezdit po Černicích,Slovanech,Borech,Liticích,na Valchu a dále..Jenže tramvajové linky jsou jen tři,trolejbusových je 11 včetně noční N7,ale autobusových linek je 27 denních a 8 nočních.Zeptejte se řidičů autobusů,jaké mají zkušenosti s cyklisty.Valná většina bude mluvit sprostě.

Krizak201

A jen tak pro pořádek,od kdy je linka 17 tramvajová? 😀

Chuta

V Praze, o které diskutující Jan mluví, odjakživa… to jen tak pro pořádek.

Původní Aleš

A jen tak pro pořádek? Vy máte v Plzni Karlovy lázně? 🙂

Luboš Beneš

Máme v Plzni třeba Bílou Horu, Slovany, Hradčany, Malou stranu a tak…

Luboš Beneš

Ještě Letná

Frantisek

Slušelo by se říci někteří. Pak je nebudete pytlovat a sdělení zůstane zachováno v ještě přesnější formě. Někteří „autisté“ také vjíždějí bezohledně na chodník, do zákazu a podobně – a také netvrdím o všech, že jsou ‚prasata‘.

Nemo

Používat cyklostezkou není povinné