cargo

Poslanec Kolovratník stáhl svůj návrh, který mohl omezit nákladní vlaky. Není správný, přiznal

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens MobilityLokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens Mobility

Ministerstvo dopravy má připravit vlastní řešení, jak řešit problém s přidělováním kapacity u přetížené dráhy.

Zpět na článek
114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trnka

Je jen otázkou času,kdy přijde s ještě lepším návrhem .

Tumor2017

Kolín – Č. Třebová je přetížená trať?? To i když 30 – 40 minut nejede ani v jednom směru žádný vlak??

mgr.pavel

Hlavně, že se zde Kolovratník nedávno tak plamenně obhajoval, jak úžasný návrh podal, a jak je zdejší server hnusný a nepřející jeho skvělým nápadům..

Konečně se našel někdo, kdo to tomu pánovi vysvětlil. Asi s použitím omalovánek a dvacetkrát opakováním, ale podařilo se. Díky.

Romanero

Na druhou stranu nákladní vlak je taky komerční vlak. Nákladní dopravě fandím, ale zase aby to řešení nebylo zřetelně diskriminační.. jinými slovy, z pohledu komerce jsou si Pendolino, LE, RJ a náklady rovny. Musí se vymyslet jiné hledisko..

Daniel Brvnišťan

Už bolo dávno vymyslené – tržné ceny za použitie infraštruktúry 🙂 Proste tam kde prevyšuje dopyt nad ponukou stúpa cena. A tá vyššia cena motivuje poskytovateľov zvyšovať kapacitu.
Ale tu sa vymýšľa „legislatívne“ koleso, ktoré má nejak zázračne spravodlivo vyriešiť komu sa vo fronte na banány nedostane.

Gwann

panu kolovratníkovi bych poděkoval za příklad pokory a stažení návrhu. narozdíl od jeho ubrečeného šéfa, který se dnes opět předvedl v plné kráse.

a doporučil bych mu se začít zabývat tím, jak postavit libeňský přesmyk. může začít zkoumat kdo co a za jakých podmínek tam staví na pozemcích bývalých fabrik a jak jim to stavební povolení důkladně zapodmínkovat.

Jiří Kocurek

Jestliže už staví, tak stavební povolení nejspíš míst bude. Jednou vydané stavební povolení již nelze důkladně „zapodmínkovat“. To by byla schizofrenie.

Gwann

do vydaných povolení nezasáhnete, to máte pravdu. ale ne všude se tam ještě staví a taky by mohl s poradci zkusit vzít poučení,, jak výstavbu někde zregulovat tak, aby nebránila dalšímu rozvoji lokality. protože v současném stavu tam můžete akorát vyhlásit stavební uzávěru a to je vše.

K.S.

Je to nešťastný návrh, skoro to vypadá jako zoufalá snaha o řešení chronického problému s kapacitou na síti. Hasí se něco na co se zadělávalo desítky let tím že se zanedbávala údržba a modernizace. Mezi Čechami a Moravou chybí ještě alespoň jedna celkem rychlá trať se samostatným výjezdem z Prahy. Možná se měla rekonstrukce tratě přes Vysočinu pojmout velkoryseji a naprojektovat přeložky tak aby se dalo dosáhnout na delších úsecích 140-160km/h pro normální soupravy. Pak by se dal jihovýchodní směr dostat mimo Třebovou. Myslím by mohl být dobrý úsek na takovou přestavbou mezi Stříbrnými Horami a Hamry nad Sázavou, bylo… Číst vice »

Jan Neruda

Výjezd z Prahy od hl.n. směrem na východ (a zpět) ale existuje. A s novou tratí na jih se i nabízí: hl.n. – Vršovice – Malešice – Běchovice. Dvoukolejná trať, která Libeň objede, v minulosti velmi silně vytížená nakladnimi vlaky, dnes poměrně málo využitá. Má to ale háček v podobě chystané rekonstrukce Vinohradských tunelů.

Jaaa

Které přeložky myslíte? Nejhorší úsek je Golčův Jeníkov – Světlá. Ten brzdí vlaky daleko nejvíc, protože Vmax je tam 65-75 km/h na vzdálenosti cca 28 km. Tam to musíte nově trasovat celé.

Relativně rychlá je část Žďár nad Sázavou – Tišnov, tam by se mohlo při relativně malých přeložkách oblouků jezdit 140 – 160 km/h už teď (v určitých úsecích už 140 km/h je).

Ale ten zbytek, to by znamenalo vytvořit přeložky asi na polovině trati, což by znamenalo celou řadu konfliktů se zástavbou či chráněnými územími. To už je opravdu lepší postavit novou trať.

K.S.

Dvě, které mne napadají jako relativně proveditelné jsem uvedl. Dohromady myslím by to bylo nějakých 33 kilometrů.

První úsek tu: mapy. cz/s/lulodekemo
Druhý tu: mapy. cz/s/fedunafeto A nebo možná spíš takto: mapy. cz/s/burebunubu

Šejdr

Jsem zvědavý, jestli i k tomuhle článku pošle redakci dopis.

X 1

Ne! Nenapíše!
Za vymejšlení kravin dostal od nadřízených Ban.

Pája

😀 👍

Mračoun

Do voleb 8 měsíců, dost času na to, aby přišel s něčím dalším jak v Pardubicích, tak i na celostátní úrovni, aby se zase zviditelnil a zasloužil si u svých nadřízených volitelné místo na kandidátce do Parlamentu ČR… Kdo si počká, ten se dočká 🙂

X 1

Jestli bude vymejšlet podobné vtákoviny jako tohle, tak v pudu sebezáchovy od něj dají všichni ruce pryč.
U Lucifera si vyzvedne příslušnej ocas a bude se hlásit u kotle.

Hezky česky

ANO ustupuje na celé frontě do opozice.

Dominik

Super, ještě něco udělat s pokutami pro strojvedoucí, neříkám že se mají zrušit úplně, to ne, ale chce to komplexnější řešení bezpečnosti, pokuta má smysl u úmyslného porušení předpisů. Současný návrh vypadá, že byl udělán, jen proto, aby se neřeklo, že se nic nedělá.

Leinad

Tak jaké jiné návrhy čekat od populisty? Urychlení rozšíření zabezpečení a automatizace? Pokuty pro výpravčí stejně jako pro strojvedoucí?

Dominik

Sice je pravda, že se v návrhu zaměřili pouze na strojvedoucí, když těch pracovních pozic je daleko víc kolem provozu, ale cesta není jen v pokutách. Třeba prolomit bariéru ETCS nebo nic, a už je jedno jestli se podíváme k Němcům na PZB, nebo se vrátit k našemu RB, který by na méně vytížené tratě, které jsou dnes řízeny dle D3, stačil, samozřejmě s tím opravdu trvat na patřičném vybavení vozidel Radioblokem. Pak třeba vysílačky, paměť určitou mají (tak ji případně rozšířit) a uložit do ní čísla výpravčích a dispečerů, tak abych věděl, kdo mi volá, když pojedu proti stůj,… Číst vice »

Leinad

Zrovna autonomní provoz jsem nemyslel, ale právě rozšiřování toho co je. ETSC, Radioblok, AVV,… Teoreticky AVV umí projet stůj i na kódované trati, prakticky bych čekal že riziko je menší.

K volání za jízdy, neumí GSM-R číslovat priority? Moje představa by byla na displeji 0 = stopka (generální nebo adresná). 1=volá mistní výpravčí kvůli něčemu dulezitemu, brát…. 9=volá manželka, nebrat.

Dominik

Tak na té první části se asi shodneme, prostě D3 zachovat opravdu jen na těch tratích, kde pendluje 1 motorák celý den. Tak pokud mě dá Generální nebo Adresní stop, tak to je jasné, že to poznám. Jo i to by mohlo být řešení, ale stále to je o tom, že pokud jedu například proti stůj, tak smím hovor odmítnout, a stále je pro mě lepší abych viděl konkrétně dispečer Kolín – Pardubice, než jen nějakou prioritu, nebo alespoň funkci zmeškaného hovoru (stačil by poslední), abych to jen vytočil, a netipoval u Opočínku (nebo třeba na odjezdu z Pardubic), zda… Číst vice »

Dominik

Ale to se stále točíme jen kolem přímého řízení hnacího vozidla. Ale jak víme, nehody se nestávají jen z tohoto důvodu, jak už jsem jednou psal, uzavřený kohout HP, to by se dalo řešit třeba nějakou signalizací na stanovišti. Kapotové mašiny s jedním stanovištěm strojvedoucího by zas mohly mít na čelech kamery, abych ze stanoviště viděl, co se děje na druhé straně, kam přes čumák nevidím (nebo na takové mašiny zavést povinně dvoumužnou obsluhu). Je ostuda, že ještě dnes existují mašiny v běžném provozu, které nejsou vybaveny vysílačkou GSMR, samozřejmě zrychlit rozšíření GSMR, na TRSce se kolikrát člověk spojí, až… Číst vice »

Plzeňský kraj

Doprava po železnici je skvělá, doprava automobilová je skvělá, lodní také, letecká NE! Přestali díky víru létat letadla a nejdou sněží a mrazivou a vody dost, letadla by měla být pouze a jenom pro turisty, nikoliv pro náklad nebo tak, vše předat do železnice a nákladních kamionů nebo lodí, letadla jen výjimečné situace, ano jsou tam lidi zaměstnané, ale je jich až nadbytek, myslím že jich je moc tam, ale za ekologii můžou samozřejmě auta a uhelné elektrárny, za mě jedině letadla a firmy v Číně a Americe

K.S.

Mohl byste ještě jednou a česky? Nevím jestli jste popil, píšete přes strojový překladač, nebo jste bot.

Nicméně, ano, železniční doprava je super, ale potřebuje nutně posílení kapacity, ať už elektrizací, nebo rekonstrukcemi, lepším spojením tratí, přeložkami, nebo tratěmi novými.

Pája

Taky to čtu už potřetí. 😀😀😀

Martin

Kde jsou přetížené zratě?je zajimavě,ze za 10 ti hodinovou směnu,nepotkám ani nákladni vlak,jo jeden možna jo….

Ferda Vomáčka

To, že někde ve vidlákově projedou 3 vlaky za den a vy jste tam zbytečný ještě neznamená, že jinde nejsou tratě přetížené…

Honza

Příspěvek hodný diskuze v blesku…

Jiří Kocurek

Z Holubic do Vyškova. Proto osobáky končí už v Křenovicích.

medical_examiner

Co taky dělat s jednokolejkou…

Jiří Kocurek

Zdvojkolejnit!

Jimbo Jones

Není vyhráno, kreativita komiků v parlamentu je nevyčerpatelný zdroj.

Oldřich Sládek

Proč je všechny urážíte? Věřte mi, že zas taková sranda být poslancem to není. Musíte se během pár minut přeorientovat ze stavebního zákona na drahu nebo zemědělství… Zkuste si kandidovat sám !

Martin

Protože to jsou darmožrouti,vymýšlejí akorát hovadiny. Taky bych se chtěl mit jako oni,mít kolem sebe poradce,co mi napoví,ikdyž vědí úplný hovno! Chodit si tam jako do vyšíváni,jíst v kantýně téměř zadara,chlastat si tam…..A dávejte si sem mínusy jak chcete,mě je to jedno. Za svým si stojím

Kubrt

Závist? Tak jako všude, i mezi poslanci jsou lidé slušní a ti druzí.

Jiří Kocurek

A co navrhujete? Osvícenou diktaturu, kde kariéristé nebudou mít šanci?

medical_examiner

Nejspíš nějakou formu meritokracie, spočívající v neomezeně přímé volbě.
Takže by bylo možné zvolit starostou/poslancem/ministrem/prezidentem kohokoliv. I když by měl takový jedinec šanci 1:3 000 000. Ale zasloužilí vzdêlanci by měli obecně šanci lepší, tím jak o nich ví mnoho lidí…atd. atd.

Jaaa

Myslíte pophvězdičky? 🙂

medical_examiner

Říkám VZDĚLANCI, tj. lékaři, právníci,..a obecně vědci.

Gwann

vy chytráku…zkuste se někde prosadit do jakékoliv volené funkce. teda jinde než na růžky, když poroučíte půlce hospody rumy….a necháte se zvolit náčelníkem stolu.

Jimbo Jones

Být poslancem je hrozně těžké, zvlášť vědět, do které řiti je potřeba aktuálně lézt, abych byl na kandidátce i příště. No a s poslaneckým mandátem se získává i univerzální patent na rozum, takže můžu kecat do všeho od stavebního zákona po zemědělství…
Vaše příchylnost k panu Kolovratníkovi poškozuje železnici jako celek.

Gwann

jsou tam i blbci ale i slušní lidé. a dělat práci poslance opravdu zodpovědně a ještě zůstat v povědomí voličů a prosadit se i ve vlastní straně a přitom si nezrušit osobní život, to je opravdu umění.

zajímavé je, že řeči o žvanírnách obvykle pronáší hlavně zakomplexovaní žvanilové, co rozumí všemu….

Oldřich Sládek

Ano, je to tak a je to tam napříč stranami. Jako v normálním životě.

Oldřich Sládek

Tak to jste fakt pobavil. Že jsme se postavili proti jeho PN to jste asi, anonymní internetový hrdino, nezaznamenal. A jinak pro info – musím se logicky bavit se všemi poslanci a také senátory.

Zrzek

Ono by stačilo psát zákony mnohem jednodušeji a přehledněji. Dostali jsme jazyk, kterým dokážeme specifikovat mnoho věcí do nejmenšího detailu. Bohužel zákony máme ve stylu 7 lidí 7 různých výkladů.
Jak říkala moje češtinářka na SPŠ, všechny mezinárodní smlouvy psát v češtině, dokáže specifikovat do detailu narozdíl třeba od angličtiny.

Jiří Kocurek

Jak dobře uměla anglicky? Angličtinu zná totiž každý přesně a pak se ukáže, že umí leda tak šit a fak, ale větu neposkládá. Natož aby v angličtině napsal dokumentaci.

K.S.

A nebo je to „Van tajm next tajm, Lajf?! Ou nou.“ Nicméně angličtina je v mnoha věcech ne úplně super, něco nevyjádříte, na druhé straně je poměrně pevně daná pozice členů ve větách takže by se nemělo stát že někoho prostě popravit nelze propustit. Na druhou stranu se tam děje že People likes cooking theit families and dogs. To je spíš o tom jak dobře jsou autoři s to používat jazyk a jak dobře jsou s to tomu porozumět lidé. On je obrovský rozdíl v tom jestli auto lze zabezpečit ruční brzdou nebo klínem a ruční brzdou, nebo klínem. Na… Číst vice »

Gwann

české právo je zapleveleno. jak přemírou pravidel na vše, tak přemírou detailismu v nepodstatných věcech. ale pak zase chybí provázání určitých zákonů na sebe. např. velice dlouho bylo a místy dodnes je značný problém propojit zákon o DPH s insolvenčním zákonem, výklad musel být judikován po iks letech až nejvyšším soudem (šlo o to zda se odvádí DPH z prodaného zastaveného majetku před vyplacením zajištěnému věřiteli, u exukucí to bylo vždy jasné, jen v insolvenci ne, prostě se na to nikdo neptal. ale že se běžně odmítají přihlášky kvůli špatnému formuláři, to je v pořádku… a takhle by se dalo… Číst vice »

Iveta

No a to je právě ono ,jeden den je zemědělec,druhý stavař a třetí nádražák a přitom si bez poradce neumí utřít zadek ,premier hledá Cheb v Královehradeckém kraji ,ale souhlasím nejsou jen všichni špatní ,ale mě připadá ,že se zde zastáváte pana Kolovratníka ,co chtěl nákladní dopravu zaříznout ,jo asi mít strejčka příhodu je dobré .Ne já nerozumím politice,ale od mládí vím ,že ten kdo uměl dobře mlejt pantem o tom jak to se mnou myslí dobře ,byl většinou pěknej parchnant

Vít Jůza

Nechtěl zaříznout, leč navrhoval v dobré víře řešení, které by ji zařízlo ….

K.S.

Pokud byl AB přetížen a před tím řešil Královehradecký kraj tak se to stane, každému, jednou jsem taky asi čtvrt hodiny mluvil o pevném lihu a myslel suchý led. Tak to dopadá když řešíte tři věci na akci zaráz.

Frantisek

A proto by měl mít pořadí priorit a raději řešit méně věcí, ale pořádně. A totéž poslanci. Pak by možná mělo více rozhodnutí hlavu a patu.

Gwann

tak jako umístit cheb do královohradeckého kraje může jen člověk bez elementární znalosti zeměpisu a historie. z hlavy vám neřeknu zdaje městec králové ve středních čechách nebo královohradeckém kraji, zmotat Cheb…to už je jako bojleři a brojleři.

na pozici premiéra má být člověk, který i zná historii státu kde vládne i jeho základní zeměpis…a pak ví, že Cheb byla původně říšská zástava, falc Fridrich Barbarossy, německy se jmenuje Eger, stejně jako se Eger jmenuje německy Ohře. a pak ho určitě neumístí do východních Čech

K.S.

Aniž bych byl nějaký příznivec AB, tak splést se možné je i takto pitomě. Pokud kolabuje Chebská nemocnice a je problém s okresy v Krkonoších, tak se zamotat dá. Neupírám mu ale ani zlý úmysl.

Gwann

proto tam mají taky výbory, aby byla alespoň základní odborná specializace možná. sice hrozí naopak fachidiotsví, ale furt lepší než opak. a na specializované věci mají poradce. problém ale je že se za poradce mnohdy vydávají lobbysté nebo důkladně zlobbovaní jedinci

Bertik

Tak pozor, každý si může hledat Cheb, kde chce. To, kde leží doopravdy je věc jiná.

medical_examiner

Neříkejte dvakrát…
Letos to nebude, ale za 8 let by to mohlo klapnout…

Oldřich Sládek

Budete kandidovat? 🙂 Vy jste z Litně, že? Tak to bych Vás mohl volit, když jste od vedle 😉

Původní Pražák

A co takhle napřít legislativní pozornost k tomu, aby se dal v Libni schválit a postavit presmyk, který by té kapacitě pomohl ze všeho nejvíc? To už by asi bylo moc práce, vyjednávání…

Oldřich Sládek

To je o projednání stavby. V případě přesmyku v Libni jsme , tuším, někde v roce 2027.

Původní Pražák

No myslel jsem to k našemu slavnému schvalovacímu procesu obecně, viz třeba aktuálně ta prázdná podání. No a jestli se proti Libni budou moct odvolávat čerství majitelé bytů v okolí nebo třeba Roztoky…

medical_examiner

…tak to nás potěš koště…

Trautenberk666

K tomu prosím jen dotaz, tlačíte také i na pokračování přesmyku směr Malešice, aby to neskončilo spojením 3 kolejí v jednu skrz tunel pod Táborem, a případně mimoúrovňový rozplet v Malešicích ve směru Libeň-Běchovice?

richmond

A proto se vedle trati staví nové budovy, sám tomu nemůžete věřit, že přesmyk bude.

J.K.

No kdyžtak se dá jezdit přes Negrelák…

Jiří 3

Jenže pokud chcete z Negrelio viaduktu do Malešic, tak stejně musíte přes Libeň

Kubrt

Ale už se nejede v Libni křížem přes koleje směr Kolín.

richmond

Ale musíte se vklínit od buben mezi osobáky a rychlíky z kladna, samozřejmě ten osobák z kralup, a křižujete posléze s vlaky do Lysé, Neratovic (mělník nebo mladá boleslav) a městkou linku do čakovic a následně osobáky směřující na ten váš kolín/český brod. Přes viadukt nevyřešíte vůbec nic!

Vít Jůza

Při dobrém řízení provozu a obnově kolejí na té spojce by se mohly vlaky na Masaryčce vyměnit cca během 4 minut, a zbytek doby do intervalu by mohly projíždět ty nákladní po spojce … hůře řešitelným úzkým hrdlem při větším množství vlaků by zůstala jednokolejka Libeň – Hostivař. Chybně ovšem předpokládám v rámci zdokonalení řízení dopravy zkrácení možného intervalu pro osobní vlaky ze 2 minut na 1, a ne na 4 … .

richmond

při dobrém řízení provozu…
Tak teď jsem se opravdu musel pousmát potom co jsem mohl sledovat včera, aneb jak dva náklady zastavit 3x opakuji 3x oba dva na 10kilometrech a abych ještě k tomu nadělil expresu 4min a rychlíku 5minut a po tomhle tam 20 minut nic nejelo. Toliko spotřebované trakční elektřiny, opotřebení a bordel z špalků a ještě vlastně úplně špatně, viz zpoždění – koridor praha-ustí. Vemte si z toho co chcete.

Petr Šimral

To není moc dobré řešení. Je tam dvacet km/h a v ostrém oblouku vlaky nepředstavitelně pískají. Dále se celý vlak neschová na spojovací větev, tedy musí to mít skrz. Viz… https://youtu.be/RiNgv1s7b_8?t=686

Martin V.

V principu není dobré řešení tahat nákladní tranzitní dopravu do centra města (ať už jde o kamiony či vlaky), pokud to jde okolo, ale na druhou stranu jsem nepochopil, proč Hrabovka stále zůstává nedotčena modernizací. To je pouhých 500 metrů tratě s desítkou výhybek pietně ponechané ve stavu z minulého století mezi již rekonstruovanými úseky. Že by SŽ zapomněla, že tam taky má koleje?

Frantisek

Tímto směrem už jen jednokolejně…

Jiří Kocurek

To je podle Stavebního zákona, což? Za Vlády ANO byl již 17x (!) novelizován.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-183/historie

A 2 (slovy: dvě) novely jsou v přípravě. Bez komentáře.

ros

Taky by pomohlo dát CDP pravomoc podržet vlak osobní přepravy u peronu nebo u vjezdu v řádu desítek sekund ,a máte vyježděno,a ještě ušetříte za přesmyk.

pkajetan

Kolo – vratník… není v tom vše? dodal bych de-bil (ale to je neslušné pro marionetu, která za nic ne-může a přesto si myslí, že může.. 😀 )

Oldřich Sládek

Já na tom HV osobně byl. Doplním proto text článku. Sice Martin Kolovratník stáhl svůj PN, ale prošlo doprovodné usnesení HV, že do 2.3. má ministerstvo předložit vlastní návrh. Takže to pokračuje dál. A o sankčním systému pro strojvedoucí jakbysmet. Jen je teď výhoda, že bychom u těch jednání měli jako ŽESNAD.CZ být.

Pe.tr

Že to pokračuje dál , že jste přítomni a že Vás možná vyslyší a že to bude mít nějaký (snad kladný ) výsledek je snad výhodou pro všechny strany .
A sankce jsou dnes na všech dělnických profesích aby manažeři mohli v klidu a v pohodě vzniklou situaci na koho hodit , standartní .

Jiří Kocurek

Na silnicích jsou pokuty dány zákonem a vyhláškou, nikoliv managementem firmy. A prostý lid volá po tom, aby byly likvidační, především pro profesionální řidiše kamionů.
BESIP to komunikuje tak, že jedině likvidační pokuty zabrání řidičským chybám. Silniční legislativu dělál totéž ministerstvo.

PS: Když strojvedoucí mimopracovně řídí automobil, tak by výše uvedené na něj najednou mělo dopadnout plnou vahou.

Leinad

Je rozdíl, jestli jdu průšvihu naproti nebo se mu snažím zabránit.
Autem můžu jet slušně a trefit nečekanou díru, byl rozsudek kdy škodu na autě platil správce komunikace. Taky v autě můžu jet rychleji než umím, vědět že jsem na ledě a přesto chtít aby zastavilo stejně jako na suchu.
Vlakem lze projet padáčka nebo nekoukat na návěsti.

Jiří Kocurek

Těch možností je mnohem víc. Jeden vystoupil, odbrzdil a už nedoběhl. Jiný si neotevřel brzdový kohout mezi mašinou a nákladním vlakem. Další se proti stůj rozjel. Jiný odešel z kabiny před zastavením (A slon si dojel pro Ugovy čerstvé šťávy). Všechno zanedbání povinností, které vyplývají z jeho profese.

Leinad

Nezabrzdit je menší chyba. Neřídit cestou pro Ugovu šťávu je jít průserů naproti, ten nabourat chtěl.
Rozjet se během padáčka (panťák v Brně), to je chyba fíry i výpravčího, fíra měl dost možností kouknout na klacek znovu.

K.S.

Český národ je nemocný a má masochistickou poruchu.

medical_examiner

Ano, takové autodestruktivní tendence…

Martin V.

To jsem zvědav, jaký návrh MD předloží. Podle mě ani současné znění není vyhovující. Třeba komerční vlaky Praha – Ostrava jsou základem dálkové osobní dopravy na hlavním tahu (a podle mě je to tak dobře). Proč mají být až na chvostu? Někdy může být lepší zredukovat vlaky z veřejné objednávky, nebo zkusit přetrasovat lehké nákladní mezinárodní vlaky (třeba nová auta). Těžko se celá škála možností vejde do jednoho obecného paragrafu.

Vít Jůza

Nemělo by to být tak o přednosti jako o rozvržení pro všechny druhy přepravy.

ros

Zde se diskutuje o železnici,používejte prosím schválené zkratky,HV je hnací vozidlo,PN přivolávací návěst,AB autoblok,pak ve všem nemá být chaos.

Tonda Sehnal

Ehm, ministerstvo?
Nemáme právě přesně k tomuto ÚPDI? 🤔🤔
Zbytečné peníze za zbytečný úřad, plný zbytečných úředníků?

Zrzek

Kolik je v tomhle státě zbytečných institucí? No potřebují trafiky pro své kamarádíčky. Proto tolik úřadů, komisí a podobných úřadů pro úřad. A podle staré pravdy, dej blbci funkci vymyslí lejstro popsané blbosti, blbost prohlásí vyhláškou (zákonem) a to se musí dodržovat, se potom můžeme divit, že to tady funguje jak funguje. Jeden zákon odporuje jinému, nebo odkazuje na prováděcí předpis, který je dávno zrušen.

Kubrt

Ministerstvo vytváří rámec, úřad ho vykonává.

Gwann

nemá ÚPDI tak asi 30 zaměstnanců? myslím, že tady úsporu pracovní síly nenajdete…
zkuste ty tetiny na finančních úřadech co spravují daně jako darovací a dědická. kolik stojí a kolik vyberou. taky daň z nemovitostí má fajn poměr ceny výkon…

Kubrt

Probíhá ve věci libeňského přesmyku nějaká stavební příprava, nebo to úplně spí?

Anonymní alkoholik

Na mapě staveb SŽ je uvedena a je u ní status ,Příprava“. Modernizace traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Malešice, I. stavba, předpoklad zahájení stavby: 2024. Takže se na tom snad pracuje.

a8n

Úspěch bude mít v roce 2024 pravomocné územko.

Já, kdo jiný

Populismus ANO v praxi. Vymyslet kravinu a po zjištění, že by to mohlo uškodit ve volebních preferencích, otočka o 180°. Pan premiér je dobrým učitelem svých následovníků.

Pražec

Máte pravdu.
Akorát se v politice málokdy vidí otočka o π rad spojená s uznáním chyby. Dokonce vlastní chyby.

Jiří Kocurek

Ale kopal kolem sebe docela dost, než si dal říct.

Radek

Jako že přetížená dráha ovlivní volební preference? :-))))

Kubrt

Ne. Ale Jančura může vyhlásit, že kvůli ANO nemůže jezdit..

Pe.tr

A ten Jančura je Vaše modla nebo jen provozovatel vlaků ?

Kubrt

Čtěte v mém příspěvku neco, co tam vubec není. Pouze suše konstatuju, že i taková zdánlivá technikalie se může stát politickým tématem.

Gwann

že by na své vlaky dal číslo na havlíčka, babiše a kolomazníka? tak mohl by. a chápu, že tohle ty pány musí strašně vyděsit, protože co by si hlavně ti první dva vyslechli….a přečetli….

Pája

Setkal jsem se tu s různými rozumnými návrhy, jak situaci řešit. Např spojování vlaků různých dopravců dopravovaných jednou mašinou. Mašinu na střídačku, třeba pondělí modrou, úterý žlutou, aby se dopravci nehádali. Vozy s personálem každý svoje. Myslím, že tohle je jedna z možností. Chlapi z provozu mi to sem napsali zadarmo. Proč jim bývalý mechanik z depa (já) naslouchá a poslanec ne? On je něco víc? Opravdu – zadarmo drahej 👎

Peeetr

Pořát vymýšlet blbosti. Když se stát konečně rozhodl správně snížit předanění zaměstnanců, ale zároveň v krizi potřebuje podpořit ekonomiku stavěním, tak co takhle začít konečně používat peníze k regulaci. Zvedat na přetížených tratích dokud se nerozšíří pořádně mýto, aby se získalo víc peněz na ty stavby, a zároveň postupně odpadali ti, co tu trasu ucpávají ekonomicky nejplýtvavěji.

Pája

Tohle mi nezní jako podpora železniční dopravy.

Petr Šimral

To jako myslíte, že v pondělí bude stát lokomotiva žlutá, v úterý modrá a tak pořád dokola? Tak to by se jistě dopravcům vyplatilo 🙁

Pája

Nedostat se vůbec na ucpanou trať se vyplatí líp?

Gwann

když už, tak třeba se zamyslet, zda nejde spojit valašský a slovácký expres a dělit je v olomouci. (problém – posunování v olomouci, pro jeden z vlaků alespoň 10 minut zpoždění atp)

nastavit minimální kapacitu komerčního vlaku ve špičce na určité trati a následně pak průměrnou obsazenost back testovat, ano, dá se to očůrat lístky za 1 Kč do plné kapacity, ale je to přece jenom určitá komplikace.

promyslet zda nějak nezměnit osobní vrstvu mezi chocní a třebovou (čti zredukovat)

spojovat vlaky různých dopravců je blbost kvůli vzájemné odpovědnosti

Jaaa

Proč posun? Vlak povezou dvě mašiny, z toho jedna uprostřed soupravy. Dražší než teď to nebude.

Gwann

tak i kdyby vezli nečinnou mašinu uprostřed soupravy (umožňuje to předpis? dle mého by zramovala při nehodě vše před sebou kvůli své větší hybnosti a odolnosti) tak stejně někdo musí soupravu rozpojit a provést zkoušku brzdy postupně na dvou soupravách, nehledě na oživení nečinné loko. ano, nezaflákáte zhlaví posunem, ale taky to pár minut pro ten druhý vlak bude (5+)

zdeva

Zadarmo drahej…

Peeetr

Tak zase nepostupoval úplně blbě, jenom nejspíš zapoměl, že je členem vládní koalice, a použil medodu jako hlavně po zviditelnění toužící opoziční poslanec.