Poslanci přehlasovali senátory. Nový zákon o dráhách přinese jednotný tarif, snazší kácení stromů i změnu názvu SŽDC
Koridorová trať v Praze. Foto: Jan Sůra
Jen podpis prezidenta chybí k platnosti nového zákona o dráhách. Klíčová novela pro českou železnici má přinést například zavedení státního
S těmi stromy jedině dobře…především by mělo jít o lidskou bezpečnost a zdraví, které je na prvním místě, myslím , že kdyby se ve vlaku napíchl při najetí na strom nějaký člen greenpísu, či senátor co byly proti tomu, hned by mluvili jinak.Nikdo lesy neničí, stačí aby podél tratě poblíž rostly stromy nízké nebo keře a vyšší stromy až opodál.Nehledě na to, že když se staví bůhvíkolikaproudá dálnice a ničí se kvuli ní příroda, řeky i stromy nikdo ani nehlesne, to jen proti dráze jsou všichni vysazeni, a dokud jim spadlý strom nedej bože nezraní příbuzného, nebudou mluvit jinak.Ono lepší… Číst vice »
Změna názvu SŽDC je kravina na entou. Co je na současném názvu špatného? Je už vžitý, dobře zapamatovatelný, a vystihuje skutečnost. Všechny ty, kteří se zasadili o změnu názvu, by bylo záhodno nechat z vlastní kapsy uhradit veškeré náklady spojené se změnou názvu. Proč musí něčí hloupost, nesmyslný rozmar a pochybnou touhu se zviditelnit odnášet daňový poplatník? Jinak doufám, že snazší kácení stromů kolem tratí nepovede ke vzniku „spálené země“ – aby naše vlaky nejezdily buď pouští, nebo pralesem, ale rozumným kompromisem mezi těmito dvěma krajnostmi. Nižší stromy nebo keře mohou podél tratí klidně růst, jde jen o to, aby… Číst vice »
„Děkujte“ Kolovratníkovi. Jen jeho ego je nyní naplněno. A kdo to zaplatí?….
Dobře, že neprošel ten senátní návrh o stromech a tedy, že bude snazší kácení, navíc i v tom pozměňovacím návrhu bylo jasně napsáno, že se nezakazují všechny stromy a že lze výšku stromů odstupňovat.
A též je důležité, že zákon o ochraně přírody zde už nebude mít vliv (vyjma památných stromů).
A zkrácení názvu považuji za zbytečnost, SŽDC je dost jasné a zbytečně se vyhodí další prachy.
Hurá, vykácí se Stromovka.
Zákon o ochraně přírody samozřejmě vliv mít bude stále. ČIŽP už jasně varovala, že ani tahle formulace neruší ustanovení ZOPK, včetně průměru kmenů, ohlašovací povinnosti, schvalování apod. Jediné, na co to dopadne, je omezení vlastnického práva.
Prostě je to paskvil.
Právě kvůli ČIŽP tam tato formulace je, aby jasně bylo stanoveno, který zákon má přednost. A je správně, že to je právě zákon o drahách. Paskvil to není, je důležité, že bude opora v zákoně pro kácení.
Hurá za to, že si koupím jednu jízdenku z A do B a nemusím běhat u každého přestupu do pokladny.
Ona ale jízdenka z A do B vyjde cca na 1,5 násobek a nebude v její ceně ani místenka. Takže pokud pojedu kousek a umožní mi flexibilitu, kdy na mé trati jezdí více dopravců, OK, ale že bych si jí koupil třeba na cestu Františkovy Lázně – Hodonín, to fakt ne. Mimochodem, není to tak dávno co se standardně i u modrých kupovali jízdenky dvě a to i při využití jednoho vlaku bez přestupu, na výše zmíněné cestě by byly dokonce 4.
Kolik % najetí do stromu bylo, když vlak na udržované trati kde byly okolo pokácený nemocné stromy, najel do silného zdravého stromu?
Doufám že to SŽDC nebude zneužívat vykácením celého Klánovického lesa (ideálně náhradou hlukovymi stěnami a modrým zábradlím), ale nemusela dostat biankošek.
To není jen najetí do stromu.Železnice je těmi stromy často značně ochromena a její spolehlivost je nízká.Spadlý strom přeruší dopravu na několik hodin a toto místo se nedá jednoduše objet,jako na silnici.To nastává při každém silném větru,sněžení,bouřkách.Na podzim padá ze stromů na koleje listí,které na desítky dní sníží adhezi na zlomek normálního stavu a pak nastává uváznutí,nebo velká zpoždění vlaků. To všechno tuto „ekologickou“ dopravu značně znevýhodňuje oproti dopravě silniční,která problémová místa mnohem lépe objíždí. Proč by někdo kácel celý Klánovický les?Proč někteří pořád vytahují takovou blbost?Žádné 60 metrové holiny kolem trati nebudou.Jen strom,který roste 30 metrů od kolejí a… Číst vice »
Daleko více ochromení je způsobeno nefunkční zabezpečovačkou, nebo běžnou poruchou vozidla.
Asi bychom měli zabezpečovačku odstranit a možná i veškerá vozidla z trati a bude klid. Tratě budou volné a železnice nebude ochromena.
Vím, že logické je nechat nějaký porost, ale logika často nefunguje. Navíc si pořád nedokážu představit tu stromoměrku u SŽDC, tedy u Správy železnic. Unikají jim důležitější problémy s kolejovým svrškem, tak se nikdo nebude zdržovat s měřením a označováním stromů.
Přesně tak… :-/
Budou z toho jen zbytečné soudní spory, křížové pokuty (uřežeš, dostaneš od ČIŽP, neuřežeš, dostaneš od DÚ), a zvýšená právní nejistota.
Kocourkov a nechápu ty, co tomu tleskají.
Právěže těchto sporů ubude, jelikož jasně bude stanoveno, který zákon má přednost. Takže od ČIŽP by již pokuta přijít neměla.
Při rekonstrukci do Klánovic se tam sždc musela hádat doslova o každý strom a keř zda se může pokácet a to ještě budou chytrolíni řikat proč to rovnou neudělali čtyřkolejný. A teď jim klánovickej les stejně sežere kůrovec.
No a?
a nic
Budu rád když mě někdo znalejší opraví, ale podpisem prezidenta není zákon okamžitě v platnosti. Okamžik platnosti je dán až prováděcí vyhláškou zákona. Pletu se?
Je to jinak: http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=4&t=529
a) Podpis prezidenta vůbec není potřeba: Prezident zákon 26. 4. 2005 nepodepsal a nevrátil zpět sněmovně.
b) Účinnost zákona je dána samotným zákonem a datem vyhlášení ve Sbírce zákonů, například takto:
ČÁST ČTVRTÁ
ÚČINNOST
§ 15 Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem třetího kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení.
A mějte na paměti, že vyhláška nemůže platnost zákona změnit, může ho pouze upřesnit. Například 294∕2015 upravuje vzhled dopravních značek, ale už ne maximální rychlost na dálnici.
Děkuji za vysvětlení, přeji pěkné vánoce.
Zákon je platný dnem rozeslání Sbírky zákonů. Účinnost je něco jiného.
Stromy a jednotná jízdenka, rozdílná témata, na dva články. . Kult stromů a něco, co tady mělo být před 15.12.19, chyběla vůle nebo „rána do stolu“ na správném místě
Kult stromů? Ten zákon, tak jak je napsán, je naprostý nesmysl a dokazuje naprostou nekompetenci všech zúčastněných. Nelze na věc pohlížet pouze maximalisticky z jednoho směru (jak je tady ovšem velmi populární – existuje jenom dráha a žádné jiné hodnoty). Naprosto to zvýší obecnou náladu obecné nespravedlnosti a poškozování jedněch kvůli neschopnosti druhých.
Já už si tady připadám, že situaci na dráze v podstatě jenom pořád hejtuju, ale bohužel jsou to pořád ti samí lidé. Ministr, ministerstvo a úředníci na odboru drážní dopravy přednostně. :-/
Ovšem, bouchání do stolu je řešení… Ach jo. 🙁 Kult stromů mi pořád přijde lepší než kult asfaltem a betonem zalité krajiny, ale budiž, třeba se v tom někomu žije lépe. 😀
„Kult stromů mi pořád přijde lepší než kult asfaltem a betonem zalité krajiny,“ Jasně. a nic mezi tím neexistuje, že?
Podle tohoto zakona to tak vypada.
s tím stolem je to v uvozovkách, nadsázka , a týká se to JEDNOTNÉ jízdenky, ale jinak s Vámi souhlasím, pokud mohu
diskuze samá gréta, takže nikdo fanda dopravy, všichni lesáci? o vlečkách v odborném periodiku nic? nikdo? takže nákladní doprava na tuzemských drahách je opravdu mrtvá (tedy téma?) overtonovo okno zapracovalo? zadařilo se?
Greta, lesak a fanda dopravy se nijak nevylucuji, nektere grety veri, ze doprava je s bojem proti klimatu kompatibilni, alespon zeleznicni doprava. Lesaci – nebo proste jen priznivci krajiny opet casto nemaji nic zasadniho proti doprave, jde jen o to, co je prioritou, zda bezpecnost dopravy nebo krajina, pripadne jaky je mezi tim spravny kompromis.
Jasně že jsem fanda dopravy, ale té se na dopravním serveru nemusím zastávat tolik jako krajiny, jíž jsem příznivec taky a u níž si myslím, že jí ta vegetace okolo tratí prospívá. To je pak těžký.
Dobře řečeno.
Díky ŽESNAD.CZ mrtvá rozhodně není, ale je tady na diskuzi vidět, jak ten zelenej gretenismus skutečně a bohužel funguje a podstatné věci naopak nikoho nezajímají, viz naše vlaky bez vokýnek😉
To víš, vlaky bez vokýnek nemají změnu jízdního řádu:-)
😂😂😂😂
Fakt ne? 😉
Mrtvá ne, okrajová bohužel ano. Mně přijdou horší alibistická paušální řešení následků namísto příčin, ale je fakt, že stejně tak hloupé jsou obecné výkřiky z druhé strany namísto věcné argumentace.
100 milionů převezených tun zboží ročně se Vám zdá okrajovou záležitostí?!? Kristovanoho…
V porovnání se silniční dopravou ano.
Bohužel, bych jen dodal…
už jsem tady v diskusích zmiňoval několikrát. Řeší se zde pouze osobní doprava. Lidé od nákladní dopravy asi makají a nemají čas diskutovat na tomto serveru =)
Jestli bude dělat SŽDC údržbu zeleně jako dosud, tak je jedno kolik stromů lze teoreticky skácet .
Jeste neskoncila kurovcova kalamita a uz prichazi dalsi pohroma, takovy bianco sek na kaceni mohl dat SZDC jen naprosty silenec. Az nekdo v ramci pachani bezpeci navrhne podobnou vec i pro dalsi spravce komunikaci a nebo majitele nemovitosti, tak nam tu mimo par odlehlych oblasti nezustane jediny strom. Budeme mozna zit bezpecneji, ale v krajine ktera nebude prilis k ziti.
Netušíte, o čem píšete.
Mně se zdá, že jste to spíš vy. :-/
V pořádku že se to vykaci. Změna názvu je nesmysl a vyhození peněz.. x milionů které by se daly použít na opravy nebo nákup techniky pro SŽDC.
Nebo odklonit kamarádům, jak je zvykem ve státních firmách a organizacích.
Nebo odklonit Straně s.r.o., jak je bohužel v poslední době zvykem. Kobližné a podobně.
Ty jseš stejně blb trondo.
jasně, všechno bezhlavě vykácet. Zvlášť v době klimatické krize. Tady někdo rozumu nepobral.
No jasně,klimatická nouze v Praze 7,o rozum tu přišli ….,chtěl bych věřit,že senátor Bek bude po zásluze potrestán nezvolením do dalšího 3 letého období,ale při čtení některých příspěvků zde si myslím opak.
Změna názvu aktuálně „zbytečný“ výdaj, ale dlouhodobě úspora nejen asi poloviny písmen, ale i zmatků spojených s pro některé dlouhým a těžce zapamatovatelným názvem
Nesmysl. Lidi si po těch letech začali pomalu zvykat.
Koukám tady je to jeden lesník vedle druhého!
Já bych pokácel všechny stromy. U domů, u železnic, u silnic, u stezek a i v lese bych je zrušil, protože co kdyby tam někdo šel 🙂
Zplanýrovat svahy kolem Labe v Hřensku − padající kamení. 😀
Ale hlavně ty zdravé. A když vlak najede do hnijícího stromu, je to v pořádku, tomu SŽDC nemohla zabránit.
Hurá. konečně to pokáci za ústím podél cyklo…… Stejně tam má byt v budoucnu rozplet tak co??
Ty stromy jsou průšvih. Jo, jsem trochu eko, ale chápejte: na všecko je vždycky potřeba nějaká pojistka, aby byl výsledný stav v kompromisní rovnováze. Teď se budou moct, podle někoho snad i muset, kácet stromy zcela volně a bez kontroly, i když jsou třeba důležité nebo v nich žije něco, co by se díky ohlášení stihlo alespoň někam přemístit. Říct, že každý strom může spadnout, což je jistě pravda, je jako říct, že každý most může spadnout. Dosud bylo možné ty, u nichž je to pravděpodobnější, pokácet, ale teď s vaničkou vylijeme i dítě, cena za jistotu, že nám na… Číst vice »
A kolik procent rozlohy ČR jsou železnice i s přilehlými „ochrannými pásmy“ (nevím, jak se to jmenuje)? Z hlediska kvantity mi to zas jako takový zásah do přírody nepřipadá. Zato z hlediska plynulosti provozu se tím ušetří mnoho zbytečných zpoždění.
Procento to asi není velké, jde spíš o to, že kdyby se opravdu vykácela ta „ochranná pásma“, ať už v jaké které šířce, bude to znamenat, že 1. v lese se tím udělá poměrně dost široká díra — bariéra (řekněme 60m, má-li strom 30 m), 2. ve volné = polní krajině, kde dnes moc nejsou žádné vegetační pásy, zarostlé meze a remízky, zkrátka málo neudržovaného roztroušeného křoví a stromoví, tyhle prostory ten „nepořádek okolo kolejí“ často nahrazuje a velké plochy tak dělí. Ano, té železnice není tolik, ale lokálně to podstatné je, a ano, mohou být vykáceny stromy a zůstat… Číst vice »
Jasně takže rozoraný meze a zlikvidovaný remízky za komančů má sanovat „bordel kolem trati“ jak systémové…
Minimálně do doby, než se ty meze znovu zřídí a osadí. A už vidím superstatkáře Andreje B. jak to odkývá.
A krom toho… šípkové křoví ještě vlaky nezastavilo, není−liž pravda?
Nezasavilo, ale chytit od jiskry může i přerostlá tráva. Předpokládám, že se bude okolí trati udržovat, nikoliv chytat za sklovíčko jako zde v diskuzi. Toto je jen nástroj,. Nástroj lze použít, nepoužít nebo zneužít. NIcméně riziko zneužití nesmí být důvodem ke zrušení nástroje. Nůž lze zenužít pro vraždu. Zrušíme nebo zakážeme nože?
Píšete že „bordel kolem trati“ mají sanovat remízky.
Já osobně si teda pod slovem remíz představuju křoví bez větších stromů, z největších trnky, plané třešně a možná ještě ořešák, častěji ale líska. To celé prorostlé ledasčím, šípek byl příklad.
A Vy do toho jiskry a přerostlou trávu.
Křoví běžné chytá od jiskry, když elektrická lokomotiva tahá oblouk. 🙂
Často navíc fungují jako migrační koridory pro drobné živočichy, hmyz apod. ČR bojuje s naprosto alarmujícím úbytkem hmyzu (cca 75% úbytek za posledních 30 let), přičemž hmyz je základem potravního řetězce mnoha druhů živočichů, především ptáků, ale i drobných hlodavců, obojživelníků atd.
K tomu klimatická změna a funkce stromů jako přirozeného stínění a zadržování vláhy…
Jo, budeme mít 99% bezpečný vlaky, ale nebude se tu dát žít. K čemu takový vlaky?
Ano, ochranné prásmo. 60 metrů od osy krajní koleje dává šířku 120 metrů u jednokolejky. Jinak řečeno 12 ha na kilometr délky dráhy. Krát 9500 km tratí v ČR − těch pár metrů navíc u dvojkolejky a jinde zase souběhy… to máme 114 tis. ha, tedy asi třetinu toho, co zabírají energetické plodiny (řepka a spol). Udělat z toho holinu, to není zrovna nejlepší nápad.
Díky za vyčíslení, koukám že je to víc, než jsem si myslel. V tom případě by asi bylo dobré rozlišit, jestli trať zrovna prochází lesem (kdybychom chtěli mít jistotu, muselo by jít pryč všechno), a nebo jde jen o nějaký úsek typu „sem tam strom“, kde pokácení deseti stromů zajistí bezpečí na mnoha kilometrech.
Samožřejmě, chápu rozdíl mezi pár přestálýma topolama u strouhy mezi poli (např. pod Jezernickým viaduktem) a vykácením 120 m širokého pruhu z Volar do Vimperka na rozhraní CHKO a NP Šumava. A co se týká hospodářského lesa na dřevo, tak nějakých rozumných 10−15 metrů jako je tomu mezi Kojetínem a Chropyní by mělo dle mého názoru dostačovat. Ale topoly rostoucí přímo na náspu pílit pravidelně co 10−15 roků, rostou tam doslova jako z vody. Prostě to probrat s lesníkama a domluvit se na společném postupu. Jenže úřady mezi sebou vedou zákopovou válku, jelikož produktem úřadu je regulace, nikoliv dohoda. To… Číst vice »
Jenže ne všude vede trať lesem, podívejte se někdy z okna, až pojedete vlakem. Pole, louky, skály, intravilán obcí… tam se nic kácet nemusí. Nebo chcete popíliť domy, když tam nebudou stromy?
Ne, ale podél tratí zvětšiny stromy rostou, protože drážní pozemky nekopírují zcela přesně průběh drážního tělesa.
Vaše úvaha je v zásadě správná, nicméně ne všechny tratě vedou v lese, takže ten dopad nebude na 114 tis. ha, ale méně. O kolik, to si od stolu netroufám odhadovat.
Kdyby šlo jen o zpoždění, stál bych za ekology. Ale tady jde o zdraví a životy…
Právě proto říkám, že není dobré kácení úplně zakázat (eko extrémistická varianta), ale stejně tak ani úplně povolit (drážní preventivní extrémistická varianta). Asi si nelze nalhávat, že dobrou údržbou, kontrolou a regulovaným kácením bychom zamezili všem pádům stromů na trať, to jistě nejde, ale je to jako se stromy ve městě — taky můžou spadnout, ale všechny preventivně pokácet se alespoň mně zdá jako velká cena, protože i jiných nebezpečí je tolik…
Víte, že tímhle argumentem můžete zakázat cokoli? Ještě když přidáte „jde o zdraví a životy našich dětí!“ To je první demagogické pravidlo.
Je skutečně nutné podívat se na věc z reálného pohledu. Statistiky máme, mrtví nejsou, zraněných je minimálně. Tak velký zásah ospravedlnitelný prostě není.
V případě většího plošného kácení jde rovněž o zdraví, akorát všech živých bytostí, nejen lidí ve vlaku. Nebo nepotřebujete vzduch, stín, vodu?
Vtipné je, že to platí i pro tramvajové dráhy. A vůbec, je to celé nesmysl, s orgány ochrany přírody to evidentně nikdo nekonzultoval. Zas je holt někdo nejchytřejší a všechno se prosazuje na sílu. To se nám všem vymstí.
Nějak tak. Bylo by hodně blbé, kdyby to odnesly něčí jabloně jen proto, že ten sad nebyl oplocený.
Inu, doteď měli držitelé těch pojistek možnost ukázat rozumný přístup. Zjevně neukázali, tak maj peška.
To je sebeklam. O těch s rozumným přístupem se nedozvíte, což ale nezmanená, že neexistují.
jeden za všechny, všichni za jednoho….
Jakože kolektivní vina všech vlastníků pozemků kolem dráhy, protože několik málo z nich dělalo problémy?
jo, tak už to chodí
Tak v tom případě jste přinejmenším cynik, v horším případě křivý člověk.
zase se řeší detail. Kolem tratí je pár stromů, věsšinou nálet. Jinde jsou desítky tisíc hektarů, který sjou všem totálně někde. Koolem trati prostě nemá být bordel, ktrý může ohrozit trať – šáší, náletový dřeviny, přerpstlý rostliny. Má se pravidelně kácet a vyžínat. 5ešit pak nějaké mimořádné události je zcela zbytečné, když jim lze účinně předcházet udržováním okolí tratí v cajku. Jak se něco stane tak všichni řvou kvůli zpožděním a kvůli náhradní dopravě.
Račte si přečíst, co se výše snažím říct – ve zkratce to, že bordel okolo trati (i okolo čehokoliv jiného) může být významnější než hektary „lesa“, který je často dnes pouze „polem stromů“ a který je v této podobě biotopem, kterého máme dost, na rozdíl od různě roztroušeného křoví a stromoví.
bylo by vhodné, kdyby liniové stavby díky mizerný údržbe se nestávaly biotopem. Jde primárně o dopravní infrastukturu. Biotop ,ůž být v podstatě rozlohou neomezený v dostatečný vzdálenosti od kolejí. Tomu se nikdo (ani SŽDC) nebrání. Proč nejsou biotopy místo řepky? Proč nejsou biotopy místo křemíkových polí? Proč nejsou biotopy na místě hnědouhelných lomů? Uděláme biotop z Václaváku!! zrušme vojenské újezdy vyrobme z nich Biotop, jak se daří v Ralsku! je mnoho míst, kde by se dal udělat biotop….
Musím souhlasit. A i s jinými v této diskusi. V našem státě opravdu chybi jakákoliv vegetace mimo lesy, parky a kolem silnic a železnic. Chybí polní cesty s liniovou vegetací, remízky a podobně. Kdyby tohle v krajně bylo, nikomu by „bordel“ kolem železnic nechyběl. Ale když se dnes podíváte do naší krajiny, vidíte lány polí, kde jediná vegetace je právě pouze u silnic a železnic.
Ono to má ale i příznivý efekt při větru či větru se sněhem, takže opět spíše udržovat než ničit.
A proto vykacime Stromovku a Mariánské Hradby. Co kdyby stromy spadly na tramvaj.
zaplať pánbůh za ty dary že aspoň pár poslanců má rozum. Někdo kdo nikdy nenatahoval strženou trolej od údajně zdravého stromu, to logicky nechápe, typický páni senátoři. Nemyslím, že změna názvu by byla vyhazování peněz. Nové uniformy ještě nejsou vyrobený a zbytek není takový dramatický nárůst nákladů.
Nestálo nedávno nové logo SŽDC několik míčů?
Súčasťou zadania grafického manuálu SŽDC bola, aspoň čo viem, práve aj prerobiteľnosť na nový názov.
Přesto jsou to vyhozené peníze, zrovna minulej měsíc jsme dostali nový cedule.
O hlavičkovejch papírech, vizitkách, grafických stylech apod. nemluvě. Víte jakej je ohledně „korporátní identity“ teď na SŽDC tóčo? A jak ještě větší tornádo to teď bude? A jak hrozně moc kompetentní lidi (co ani nerozpoznaj ztrátovej a bezztrátovej grafickej formát) to tam vedou?
Jestli chcete nějakej příklad naprosto, ale naprosto vyhozených peněz, tak tohle je ono.
To budou používat podle mě dál. Akorát tam budou psát Správa železnic namísto současného názvu.
Já bych navrhl zkrácený název SDC (Správa drážních cest).
Event. SKC (Správa kolejových cest nebo SKD (Správa kolejových drah), tedy hlavně žádná diakritika.
To dává smysl vyhodit to nejdůležitější a určující slovo ( železnice) a nechat jen nicneříkající omáčku.
Tak SDC (Správa dopravní cesty) fungovaly v rámci ČD před oddělením SŽDC 🙂
A co prostě zanechat označení SŽDC, a zároveň změnit název, co tomu brání?
Změna názvu SŽDC je vyhazování peněz otevřeným oknem, se zbytkem souhlasím.
Ten název byl od začátku nesmyslně komplikovanej. Co může být jednoduché, má se dělat jednoduše. Jednoznačně krok kupředu.
Jenom se bude plést zkratka SŽ se Slovinskýma železnicema. Zanedlouho to bude jen necelé 3 hodiny vlakem, aby jeden Railjet přejel ze SŽ na úplně jinou SŽ. V obou případech patří SŽ koleje.
Poplést si Český Olympijský Výbor a Čistínu Odpadních Vod, to vcelku nehrozí, jsou to zcela odlišné obory. Zato takový August Prohazka z Vídeňského Nového města, strojvedoucí, ten v tom bude mít maglajz. Majn GOT! Čechišes švajnerajn.
Proč by v tom měl mít maglajz? V Tschechien je to manažer infrastruktury, ve Slowenien je to operátor. Zase z toho nedělejte kovbojku. 🙂
Souhlasím. Jen se nabízí otázka, zda po těch 17 letech (nepletu-li se) to už není tak trochu zametání loňského sněhu.
Jojo, Senát, pojistka demokracie!
A proč myslíte že není?
Protože nechce kácet stromy. Co vám na tom není jasný?
Za ten zákon v dané podobě by se musel každej slušnej člověk stydět.
Bez práva veta jsou jen paraziti na veřejném rozpočtu a zdržovači.
Senát je nepřehlasovatelný v případě ústavních zákonů. Svým průběžným obměňováním představuje určitou jistotu pro chvíle, kdy by PS ovládla nějaká strana toužící dramaticky měnit základní směřování ČR.
Až taková strana ovládne i senát, tak to stejně bude k ničemu 😉
Výdaje na Senát jdou ze státního rozpočtu, který schvaluje sněmovna.
No a?
Jak dlouho přežijí paraziti, bude-li jim rozpočet snížen na 1Kč/rok?
To se nestane.
Tak jistě, můžeme se dostat i zcela mimo ústavní rámec a pak už nějaký parlament, ústavu, ústavní soud nebude třeba vůbec řešit. Známe z historie.
Jo, jako že stát zřídí senát, ale přestane protizákonně vyplácet stanovené odměny?
Hlavně dodržovat předpis do puntíku. Do PUNTÍKU! Ale zákony, ústavní právo? Musí jít stranou, dkyž se dělají pořádky?
Opakuji, že návrh a schválení státního rozpočtu a tím i určení výše výživného pro senát je plně v kompetenci sněmovny.
V zemi, kde nejpopulárnější a nejdůvěryhodnější politik je Bureš, by se zrušení parlamentu jako zbytečné žvanírny velké části občanů – a ještě větší části osazenstva této žvanírny – jistě zamlouvalo.
Například změnit ústavu v tom smyslu, že rovnost před zákonem již nebude zajištěna a tak bude moci být v drážním zákoně paragraf zvyšující saknce pro (víme koho) o 3 řády, jelikož je (víme jakého) původu.
Pokud se tak stane tak se stejně to základní směřování nebude řešit v parlamentu…
Nepůjde to ale ústavní cestou, pak platí čl. 23 LZPS.
Holt někdy se zadaří v PS, jindy v Senátu. Viz aktuální prohlasování poslanecké sračkoverze daňového balíčku na úkor výrazně lepší senátní podoby.