Poškozené pendolino dnes zamíří do depa, dráhy budou zjišťovat škody a možnosti opravy
Nakolejování poškozené jednotky pendolino po nehodě v Bohumíně (červen 2022). Pramen: Správa železnic
S nakolejováním začali hasiči Správy železnic v pondělí, na místě zároveň probíhá vyšetřování.
Kolik těch mluvčích mají? To jim nestačí Šťáhlavský? Asi je už z toho vysvětlování průserů unavený…
Jenom 40 milionů 🤔.
Možná přidejte nulu, ten řídicí vůz je na trsátka to nedá dohromady ani sám velký černokněžník Zababa…
No mně by zajímala.vyprava vlaku ,já když dostanu výzvu od strojvedoucího tak i když to není moje povinost tak se kouknu na návěstidlo jestli je postaveno a pak dám souhlas k odjezdů, jenže někteří neudělají na víc nic pokud to nemají narozené….kdyby se podívaly na návěstidlo tak se to nestane
To budou mít pendolina opravdu „hezký“ dárek k dvacetinám co příští rok oslaví. Mám takový pocit že to bude chtít nový předek.
Ale kdepak, první jízda 22.12.2002 -> Praha – Ústí nad Labem – Praha…..
Nemáte pravdu, Pendolino bylo oficiálně představeno na pražském hlavním nádraží někdy na jaře 2003.
Ruku na srdce, myslíte někdo, že je reálná oprava? Já ne. Od pohledu zase soudím na nový řídící vůz, tak jako Studénka. Výrobce by si teda ještě asi od minula možná i vzpomněl, ale ceny šly zase nahoru-minule 200M. Dnes o pár let později 250M? To se opět vyplatí?! Minule aspoň trochu přispěla do limitu pojištovna, ne a to už bylo moc. Teď je to jen na ČD. Jde to třeba rozebrat na jednotlivé vozy, posílit o ně ty zbylé jednotky. O jeden vůz každou jednotku +tu jednu řídící jednotku pro sichr nechat v rezervě?
Posilit ostatní jednotky by asi nešlo protože každý vůz je jiný. Vozy v v každé jednotce na pozicich 1,3,5,7 jsou vozy motorové a 2,4,6 jsou vozy bez pohonu.
To jako že ty vozy nejsou ani mezi sebou vůbec kompatibilní?! To snad néé? Jako chápu ty hnací a tažené. vozy. Ale předpokládám, že taloši snad dodržují jednotnost el. zapojení, komunikační protokoly mezi soupravami? (Doufám?) To by byly ČD fakt blbci, kdyby ty vozy nešly vůbec mezi sebou prohazovat. Koupit 7 úplně rozdílných a vzájemně nekompatibilných jednotek by byl fakt výkon! Nevím, jak jsou mezi jednotlivými vozy řešeny interiéry a třidy, ale to není neřešitelný problém. Jo asi by se na těch nehnaných vozech krapet změnila dynamika, ale lepší řešení mě nenapadá. Že připojovat/odpojovatvozy na pátek to moc není reálné-to… Číst vice »
Nejlepší je tam tu 1/4 Jardu nasypat…
Ono i kdyby šlo třeba nějakou soupravu prodloužit a lichý hnací vůz mít jako zálohu…tak co třeba uděláte s bistrovozem 🙂 mít dva v jedné soupravě je sice fajn, ale trochu na hlavu
Záloha, zálohy. 😀
Proč? Z druhého bistrovozu by se udělala hospoda a byla by to ideální noční jednotka. Třeba do Košic 😄
Ono je to mezi sebou kompatibilní ale asi jen jako souprava – když se posílala 003 do Itálie (2 vozy) tak se k těm 5, které zůstaly tady připojovaly zbytky dalších jednotek při velkých opravách a normálně to fungovalo.
Byla o tom i reportáž v Pozor vlak (40. díl) – snad tady nebude vadit reklama na konkurenci 😀
Kompatibilní jsou, ale lze vyměnit pouze vozidla na stejných pozicích …
Navíc mezi vozy je X kabelů.
To není jako vagon, kde rozpojíte červené a žluté hadice, kabel / kabely UIC a pak sundáte kupli z háku sousedního vozidla … a šoupnete do soupravy jiný vagon ….
Ach jo. Co myslíte vzájemnou kompatibilitou? Vozy můžete mezi vlaky přehodit, ale musí přijít na stejné místo. Je to ucelená jednotka! Ty se tak navrhují, žádné přehazování vozů na jiná místa, naopak se optimálně rozhází komponenty po celé délce tak, aby lépe vycházely hmotnosti a spořil se prostor. Chceme vozit lidi a ne technologie. Něco má sběrač, něco trafo, něco pohony, některé jsou hnací, některé nehnané. Prostě je každý jiný, nevím jestli se tam vůbec nějaký opakuje, má to moc málo vozů.
Je to ucelená jednotka.
Není důvod aby vozy na různých pozicích v soupravě byly vzájemně kompatibilní.
Prohodit by šel jen jeden konkrétní vůz u jedné jednotky na stejnou pozici ve druhé jednotce.
Ano cena novéhočelního vozu bude opravdu velká, nehledě na to jestli alstom vůbec sežene subdodavatele.
Cena asi bude odpovídat. K tomu však přičíst dalších 60 milionů za intstalaci ETCS. To jsme už na 310 milionech. K tomu ještě interiér, který není za hubičku. A to stále hovoříme jen o čelním voze.
Za to už jsou dva Škoda Interpantery nebo Stadler Flirty. Patrový Stadler Kiss na 200 km/h (Westbahn), má cenu taky dost podobnou.
Interiér se zrecykluje, kromě zničených částí či navržených na obnovení, tak se to dělává. Nevím jestli se dá počítat „zástavba“ ETCS, když to bude zástavba všeho. 🙂
Koupí někdy modrogumy normální počet vozů daného typu?
Pendolin či Railjetů 7. Šukafonů zase co nejvíc, protože prostě radši ropovody než Chrochtadla.
Přijde vám, že panterů, RS1, nebo jednotek pesa link je málo? Pendolino i railjet je relikt trochu jiné doby.
Elefantů je málo, nahrazují se syslografy, běžně jede solo na vlaku kde jsou psané dvě jednotky.
Panteři taky jezdí v prokladu s kdečím, Šumperk-Zábřeh-Olomouc koženka, do Uničova pro jistotu ropovody.
RS1 hrazená Sukafonem už taky byla, ostatně i v Perninku neměla jet Regionova.
Jen 80 či kolik. To vám přijde jako malá série? A bylo by lepší mít 160 stejnosmernych slonů v zemi, kde se pomalu přepíná na stridavjnu…
Tak dovedu si představit, že by ty poslední byly 671. Nicméně proč na S7 Řevnice -Praha jezdí syslografy?
Uvědomujete si tu absurditu, že klidně do reko jednoho, být velikého nádraží, chceme nasypat desítky miliard…ale stejná investice do vozu a masin…je nereálná v kratším období naz 10-15 let. Čili po superdrahe dopravní cestě budou jezdit sroty, protože na lepší taky kvůli drahote dopravní cesty nebude…
A ty regiokramy jsou přesně příznak tohoto. Krom toho, že většina vznikla už za panování škody v parsu, tedy asi že stejného důvodu jako zatopek a jiné pomnicky
No absurdita. 2 různé společnosti
Oboje platí přímo či neprimo veřejné rozpočty. Utracime za infra a šetříme každou korunu za provoz na drahé infea
Regiokramy jsou příznak toho, že podobné vozidlo nikdo na světě nevyrábí a podle současných norem ho vyrobit nelze.
Proto dodnes jezdí i nesmrtelné 810tky
Nejsem si jistý, jestli váš podnět odtud do poloviny devadesátých let opravdu dorazí, ale je určitě fajn, že jste to zkusil.
„Šukafonů co nejvíc“ je požadavek z poloviny 70. let. Výroba ukončena ještě před revolucí.
Tak chrochtadlo by vyřešilo co? Ráda 842/843, což je takové lepší chrochtadlo, je tu zatracovana málem víc než sukafon.
Railjetu mohlo být více, stezujte si u prezidenta, Bo jeho ministr dopravy to zazdil. A jistě není náhodou, že i pendolin mělo být více, jen to tentokrát nezvládnul dodavatel, který na to jindy neměl, a pak zkrachoval. Zde si stezujte u tunel dědka.
Vyřešilo by šukafony (včetně Regin) na korydoru, spěšńácích a rychlících.
Kdybych si měl vybrat 810 nebo 843 kde není tramvaj, beru většinou 843.
Místo 7x Railjet mohlo být 200 – 300 klasických vozů, sice ojetých, ale kvalitnějších, podobně 7x Pendolino ….
Místo debila Emana a trotla Žáka mohli být 15 RJ a na lince Ex3 jsme mohli jezdit jako lidi a ne jako dobytek.
Šíp tam byl chvílí. Myslíte, že současný ředitel je výkvět inteligence?
Když dáš drahám jednorázové pár ( desítek) miliard a zajistíš výrobní kapacity , tak si nechají vyrobit klidně 300 stejných souprav.
Takhle se to dělalo za těch nenáviděných komunistů.
Dráhy si objednali x desítek lokomotiv / motorových vozu stejného typu, to už se vyplatilo i extra vyvinout novou lokomotivu.
Oni soudruzi totiž plánovali, zrovna na Dráze centrální plánování nebyl vůbec špatný nápad.
Zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/222411000100627/ od 28:40 lze shlédnout neprofesionální dílko ČT . Mimochodem Pendolína nějak nově vedou řidiči.
Nejzvláštnější je, že tam používaj označení strojvůdce i řidič.
Pro mínusaře jen napíšu, že mám ČT rád, ale tohle je věc, která by se neměla stávat ani laikovi. Za laika se sám povażuji, protože moje profese je úplně jinde, ale řidiče auta taky nenazýváme astronaut.
Pozor! V kokpitu Formule 1 je to pilot.
Vzhledem k rychlosti F 1, to i odpovídá.
Cela zeleznice je hlavne jeden velky chaos. Vypravci ( dispeceri) nerozumi slovum jako treba : ridit, koordinovat, predvidat, vzit se do role strojvedouciho ktery jede rano ve dve v desti. Maji to za nakou pocitacovou hru. No a na strane druhe jsou maximalne vytizeni strojvedouci ktery delaji tuto praci za hodinovou mzdu prodavacky v Lidlu a prespavaji nekde na smradlsvych ubytovnach na minimalni odpocinky. Tomu rikam fakt DREAM JOB !
tak proč nejdou do lidlu
Tuhle slátaninu může napsat jedině člověk, který nikdy nedělal na železnici.
Žádný výpravčí nemůže za to, že ten strojvedoucí vlezl na vlak, nedal o sobě vědět a ujel na stůj. Ale klidně v tom svatém boji pokračujte.
Je to mysleno obecne. Ne v tomto konkretnim pripade. SZ je zatuchlej spolek, ktery nereflektuje na aktualni enormni vytizeni drahy. Je to v podstate takova autisticka organizace ,ktera si zije svuj zivot devadesatych let.
Ono se to nejlépe vždy hodí na toho co se nemůže bránit…co? A co když tam měl opravdu nejprve ( v době kdy dobíhal) zelenou? Viz diskuse níže…potom co jsem se tu od modrých dnes dozvěděl bych se tomu ani už nedivil…
To by pak ale VZ kódovala stůj.
V Brně došlo ke shození cesty výpravčím a nasledné jízdě.
Taky zde proběhla informace, že to bylo 6,5 minuty po zhasnutí dovolující návěsti.
Prodat do Řecka i se zbytkem pendolin…
Uveďte prosím jediný rozumný důvod, děkuji.
Copak to jde, provozovat takový atyp?
Pokud vnímate alespoň trochu provoz, tak musíte vidět, že ano. Pendolino, jako stroj, není viníkem této srážky, ani té ve Studénce.
Ale je to dost hraniční mít v záloze jen jednu soupravu.
Nemci maji počet záložných souprav 0, a to jich jezdi celkem dost.
Rozhodně netoužím k návratu k poměrům před r.1989,ale ve srovnání s tímto obdobím je odklízení následků nehod nesrovnatelně pomalejší,přičemž se tam pohybuje více lidí a s mnohem lepší technikou. Navíc jde o blokování velmi vytížené trati.
Se kterou nehodou to srovnáváte?
S většinou.Byly i nehody s většími následky.A vše řešili zaměstnanci nehodového vlaku.
Nehoďáci to řeší stále, jen se o nich nějak nesmí mluvit. Vše je pod velením hasičů, kteří se to museli/musí naučit právě od nehoďáků.
Dnes to totiž není potřeba tak rychle ututlat, jako v uvedeném období.
Je možné vycházet z předpokladu, že „v minulé době“ byl stranický úkol mediální obraz jakékoliv nepříjemnosti neutralisovat, protože vše ovládala jedna neomylná organizace s vedoucí úlohou. Internet neexistoval, mobily s foťákama nebyly, na nádraží byl obecně zákaz fotografování, takže se to soudruhům mohlo docela úspěšně dařit. Dneska je jiná doba. Když se někdo v Austrálii podrbe za uchem, máte možnost to on- line vidět. Takže nějaká snaha nepříjemnost rychle zlikvidovat, zakrýt, by se dneska minula účinkem, spíš by to pozornost ještě zvýšilo. Dnes je proces na všechno, za staré doby se více improvisovalo, vše směřovalo pouze k cíli, nějak to… Číst vice »
Možná navenek v některých případech.Ututlávání jsem nezažil.Mě jde o technické řešení a organizaci práce.Např. se celé hodiny čeká na příjezd nehodového jeřábu.A byl jsem svědkem odstraňování následků nehody podobného rozsahu v Rakousku,tam se zcela jinak otáčeli.
Řekl bych, že pokud porovnáváte současnou českou a současnou rakouskou železnici, tak porovnáváte dvě různé dimense.
Také záleží na počtu stanovišť, množství a kvalitě vybavení nehodových vlaků. Je to drahá technika, která se používá jen někdy, takže v tom je dost „mrtvých peněz“, takže nevím, jestli všechny nehodové vlaky mají naprosto identické vybavení.
Záleží také na dostupnosti místa případného karambolu pro nehodový vlak, Bohumín by ale neměl být problém.
A že výpravčí zakazoval cokoli na nádraží fotit, to jste zažil?
Já ano. V r. 1981 ve Štrbě jsem si fotil tehdy novou odstavenou „dvojičku“ (131), bratranec mi dělal „zeď“.
Ale výpravčí nás stejně odhalil (byli jsme sami dva na peróně) a řval po nás, že zavolá bezpečnosť (policii). Naštěstí jsme byli mladí a uměli rychle běhat 😄
Uprimne me to sere, je to nejlepsi vlak na trase Praha – Ostrava. Je prijemne jak to jede, naklapi se.. do toho interier 1 tridy je pohodlny. Lepsi vlak tam neni..
Diky Pendolinu sem presedl z auta do vlaku a kdyby nejezdilo, budu jezdit opet autem.
Blbé je, že ta naklápěcí technologie snižuje kapacitu kvůli užší skříni. Jinak by to bylo ideální řešení na dálkové vlaky v celé ČR, protože narovnávání tratí do parametrů umožňujících vysoké rychlosti i běžným soupravám, je prakticky výjimečné.
Ve Švýcarsku jezdí pendolina normálně se dvěma čtyřkama naproti sobě (a tak s mnohem vyšší kapacitou). Co snižuje kapacitu našich pendolin je rozhodnutí, že bude i druhá třída v uspořádání první třídy.
Kapacitu snižuje hlavně to, že naše Pendo je 7-vozovka, kdežto ty, co mělo CISALPINO jsou 9-ti vozovky.
A v Portugalsku jsou to zase šestivozovky.
A ve Slovinsku naopak třívozovky.
Vzhledem k tomu že skříň je užší tak čtyři místa vedle sebe to bude jak s Low cost aerolinkou, tomu odpovídá heslo let ve výši 0.
V Anglii jezdí Pendolina taky s uspořádání 2 + 2 a to je omezení průjezdným průřezem u nich ještě horší. Sedačky jsou „boulovatější“, jel jsem s tím – ano, je to užší, ale nemyslím, že by to nebylo pohodlné.
Hledej „Class 390“.
I v tom případě, že by to autem bylo tak 3x dražší?
ano, peníze neřeším. Já jezdím vlakem protože chci klid, pohodu, rád si čtu. Je to moje volba. Nedělám to skrz ekonomickou stránku věci ..
Čili když nepojede to pendolino (ale místo něj pohodlnější vůz klasické stavby) – vydáte se hledat „klid a pohodu“ za volant? Raději přes Vysoké Mýto anebo po D1?
😀 Vozy klasické stavby, které jsou pohodlnější než pendolino se dají spočítat na prstech jedné ruky.
Bmz, celkem asi 150 kusů.
Ještě garantované řazení. B249 jako posila EC není nereálné
Jezdím proto vlakem, že mě to baví. Pro klid si beru sluchátka, protože rodiče některých paňárů neví co je výchova a že i ve vlaku jsou extra místa pro ně.
Tedy chápu-li správně, tak posun měl v daný okamžik přednost před vlakem vyšší kategorie…
Škoda, že to nešlo v to ráno při řízení dopravy v Bohumíně realizovat obráceně…
před vlakem vyšší kategorie…, který zrovna neměl strojvedoucího a nevědělo se, kdy se ten fíra objeví. Jestli za minutu, za pět či za půl hodiny.
Podle vás teda měli možná až na půl hodiny zmrazit půlku Bohumína???
Za to tím posunem se to tedy narovnalo….jeden mrtvý, několik raněných, znicené Pendolino, zničena druhá lokomotiva, zasekané nádraží a super obrázek železnice v očích veřejnosti…..
Mimochodem jak je možné, že se nějaký zaměstnanec prostě ztratí, nemá ani telefon a nikdo neví, kdy se objeví?? To je u ČD normální? No poteš pánbůh..
To je nějaká soutěž o největšího blbce?
Tak jestli je u ČD normální, že se ztrácejí strojvedoucí a nikdo neví kde jsou, tak asi ano…
Gratuluju k vítězství.
třeba byl na záchodě…a trošku se to protáhlo? fakt jste v každou vteřinu pracovní doby přesně lokalizován zaměstnavatelem?
Ale to je v AMAZONU normální – na lidi je potřeba dohlížet…
Haha vy jste tak strašně vtipnej, úplně se mi smíchy podlamují kolena…škoda že je to u tak smutného článku…. A příště, nemusíte bobeši psát, kde pracujete…
Nejsem, ale tak když na mě čeká deset lidí, tak mi obvykle někdo volá.
A vy hovor přijmete?
Tak jestli je to šéf, který cítí potřebu vám sáhodlouze vysvětlovat, že nestíháte, možná nic jiného nezbyde… 😀
Ale to že se u ČD normálně ztrácí strojvedoucí jste si vymyslel Vy sám a pak jste se nad tím svým bludem začal sám pohoršovat: – D
Umíte číst? Psal to diskutující nademnou…. Že nikdo nevěděl kde fíra je a kdy se objeví….
Ale z toho nevyplývá že se to děje normálně. Nebo jeden případ znamená normálně?
Stačí, když se zasekne závěr dveří na WC. Už se to stalo, bylo to na syslů.
Na syslů? Správně je 6. pád na syslech.
Před spuštěnými závorami stojí kolona aut. Najednou z domečku vyleze závorář a říká: tak si tu ještě postojíte, právě mi telefonovali, že ten rychlík má půl hodiny zpoždění.
Že vy jste dřív dělal závoráře? 🙂
Očividně zase takové zpoždění neměl….a to, že žadný dispečer, výpravčí nebo někdo nevěděl, jaké to zpoždění bude a že si fíra jentak doběhne k Pendolínu, nikomu se neohlásí a řekne si, jedeme….tak to je mazec…chlapi modří, mám fakt strach jezdit vlakem…
A to nechtějte vědět, jaká sebranka to opravuje (ironie)😉
Náhodou v depu byla občas i docela sranda
Vy jste včera přiletěl z Marsu?
Fíra zaspal, nebral telefon, tak z depa sháněli číslo na soukromý mobil.
Takže dispečer nevěděl, co s ním je a jestli vůbec dorazí. Kdybyste byl dispečerem vy, tak uděláte co? Postavíte pendolínu vlakovou cestu a pak neberete půl hodiny telefony, a jen čekáte, kdy pendolíno konečně vyrazí?
A vy jste neráčil nikdy zaspat? Ani do práce, ani do školy?
Takže to chcete říct, že ten mašinfíra zaspal, doběhl k Pendolínu, skočil do něj, nikomu se neohlásil a řekl si sám pro sebe jedeme? No tvl…. To je to u ČD ještě horší, než jsem si myslel….
A kdyby měl postaveno tak by se měl taky podle Vás někomu ohlašovat?
Čtením Vašich příspěvků v diskuzi pod tímto článkem jsem nucen sdělit Vám svůj názor na celou věc, a ten je, že musíte mít strašně složitý život.
Děkuji…. Na život si určitě nestěžuji…. Možná že, kdyby někteří agresivní diskutující ( nejspíše zaměstnanci ČD), co se tu na mě sesypali si přecetli znovu a důkladněji moje příspěvky by zjistili, že jim vlastně nepíši vůbec nic špatného…. Že jediné o co mi jde, je aby se někdo trochu zamyslel a řekl si, jestli tento systém, kdy se na železnici dělá vše poměrně chaoticky je spravný? Aby se někdo zamyslel nad tím, že opravdu existuje něco jako maximální eliminace všech možných rizik… A za mě prostě to, že po nějaké koleji, kde se každý den prohání ve stejný čas Pendolíno… Číst vice »
Nevím pane Martin čím se zivite, ale pokud je navestidle navest zakazující jizdu ,tak se stojí a může to být TGV Sikanzen,Maglev nebo třeba posun v Bohumíně. Bohumín koduje na masine vidíte co je na navestidle, a jen na vypravcim Komu postaví vlakovou cestu.
Kdyby se to řešilo podle vas, tak z Bohumina neodjede ani kolo
Je taky otázkou zda pendolino nemělo tu cestu už postavenou a nedošlo ke změně návěsti na stůj až po té co se výpravčí dozvěděl, že pendolino nemá strojvedoucího. Z toho všeho co čtu tam mohl být kolem toho celkem zmatek…
Postaveno nejspíš nemělo, když řízlo dvě wexle.
No nevím, co se tam dělo ale to jak naháněly stojvedoucího, mezitím alespoň „záložní fíra“ posunul pendo z hahy/odstavný koleje k nástupišti… Navíc by mě zajímalo co dělala vlaková četa, měla by přesně v takovýchto případech fungovat jako pojistka, klidně mě opravte ale pokud je to možné neměla by dokonce dávat souhlas k odjezdu až když to návěstidlo nezakazuje (pokud je to tedy alespoň v jejich možnostech v dané stanici)
Četa to kdysi v povinnostech měla, ale dnes už ne. Za vše zodpovídá pouze strojvedoucí.
– Jak dlouhá je rozpadová doba postavené vlakové cesty?
– Co svítí na návěstidle při jejím započetí?
– je tam ochranná doba pro případ, že by strojvedoucí nestihl včas zareagovat na rychlou změnu návěsti a návěstidlo zakazující jízdu projel v takovém případě je ta cesta blokovaná a nelze postavit cestu jinému vlaku.
-na návěstidle by měla být návěst zakazující jízdu tedy, stůj.
Pokud se pletu, doplnte mě nebo opravte, nebudu se zlobit naopak 🙂
3 minuty.
Sviti tam stůj.
3 minuty od rozsvícení návěsti Stůj
Takové nesmysly mohou napsat jen lidi, kteří v provozu nikdy nebyli…
Možná byste si vy – modrá armáda z provozu mohli aspoň občas vyslechnout i názor „zvenku“ a zkusit se nad ním aspoň trochu zamyslet, nebo se občas podívat jak se to dělá v jiných oborech. Způsob – dělali to tak už naši dědové očividně jaksi nefunguje…
Třeba jak to dělají na letišti? Letadlo má „pravidelný vzlet“, piloti se ještě válejí na hotelu, ale ŘLP nechá zastavit celé letiště, protože je právě ten čas? 🙂
Psal jsem o zastavení celého nádraží? Navíc letiště je trochu něco jiného… strojvedoucí je stejně jako pilot také celou dobu v kontaktu s dispečerem přes vysílačku a říká mu „teď vyjeď“? A mimochodem v startovací dráze pro letadla pár minut před vzletem se nikdy nemotá žádné jiné letadlo, auto a ani nic jiného…..
Vy jste asi nebyl nikdy na letišti co? Na ranveji se motají letadla prakticky pořád. Kdyby se před každým vzletem či přistáním „pár minut“ nemotalo žádné letadlo, kolik by si to letiště asi za hodinu stihlo odbavit? Ono je to přesně naopak, ty vzlety následují hned po sobě, takže sotva se tam jedno letadlo „domotá“, okamžitě vzlétá či přistává další. Alespoň ve špičkách to tak je.
Samozřejmě…. A kolik jich tam tak normálně stojí a čeká? Uznávám, že ten příměr nebyl úplně nejlepší ale s tím letištěm začal nowas…kdo chtěl tak to pochopil, kdo nechtěl, tak rejpe a slovíčkaří…
Před covidem jsme v Prze bývali třeba i pátí v řadě. Ve Frankfurtu nebo Mnichově jsou fronty před RWY ještě delší
Ano, správně píšete PŘED ranveji.. nikoliv na ranveji….
Jo, jenže postavením cesty od peronu na Ostravu uděláte z Bohumína téměř zastávku na jednokolejné trati.
Ano, chápete to správně…navíc „posun“ jedna samostatná lokomotiva…..a když jsem se tomu včera také podivoval, tak mě diskutující na tomto webu lynčovali….
Mohla posunovat třeba pro nějaké vozy – to by se mohlo takhle říkat „jen lokomotiva“ i při obratu jakéhokoliv vlaku kdekoliv…
Včera a vlastně ještě v tomto vlákně jsi tvrdil, že za to může fakt, ze tam byla postavená cesta pro posun. Pak jsi najednou zjistil, že fíra zaspal a tak za to najednou můžou celé ČD, protože ho nevzbudily. Já jenom doufám, že nevykonáváš žádnou zodpovědnou práci.
Nic jsem nezjistil, jen nad poměry na české železnici nestačím žasnout..a to, jestli je u národního dopravce opravdu normální že někdo zaspí, doběhne k vlaku, nikomu nic neřekne, skočí do něj a vyrazí, jak mě poučujete v diskuzi, tak to je opravdu na pováženou..to ani já jsem si nemyslel, že je to až tolik tragické.. neuvěřitelné…. O moji práci strach nemějte… mimochodem je zajímavé, jak práci, mentální schopnosti atd. zrovna vy neustále v nesouvisející diskusi poukazujete… většinou to delají lidé s hodně nízkým sebevědomím, nespokojení sami se sebou, se svou prací, vzděláváním, životem….
Člověče chodíte do třetí,nebo už čtvrté třídy na základku? Divit se.že po nádraží jezdí posun, možná v budoucnu zjistíte,že po stejné koleji jezdí vlaky v obou směrech.
A vy už to máte vyšetřeno,jak to bylo, že „nestačíte žasnout nad poměry na české železnici“? Pozoruhodný šotopacient 🙂
To fakt nemá cenu na to reagovat….jo a šotouše nesnáším….
A železnici nerozumíte.
Podle mnoha vašich příspěvků zde lze usuzovat, že jste sám se sebou velmi spokojený a sebevědomí, zdá se, to vám taky nechybí.
Občas potřebujete jet strojně pro vozy. Prostě je vidět že tady řešíte něco o čem ani netušite jak funguje.
Přesně tak jedna samostatná lokomotiva co jezdí sem tam po stanici to není posun to je minimálně mezinárodní vlak 😀
„Jé, Pendolino ale bez strojvedoucího – však oni kluci na posunovačce a v dalších vlacích počkají, až mašinfíra dorazí a odjede…“
Tak teď kluci posunovači čekají v nemocnici…. Kvůli pár minutám…
Pokud Pendolino nebylo připraveno k odjezdu (a čekalo by se, než odjede) tak by se to zpoždění pak taky přenášelo dál…
Jako jasně, teď je to tuplem omezené ale pokud mašinfíra doběhl, skočil do vlaku a rozjel se na stůj (protože je přece jeho čas)…
Nevim jak je to provozně ale pendolino určitě není pres noc u peronu neodstavuje se náhodou nekam k té hale na Bohumín odstavné n..
Spíše jsem to myslel tak, že pokud nebylo připravené k odjezdu v plánovaném „slotu“ – mohla by být třeba i nějaká porucha – tak tam pustili přes výhybky tu lokomotivu s tím, že se Pendolino mezitím definitivně připraví k odjezdu…
Protože jinak by se to zpoždění přenášelo dál – SC zpozdí posun, ten pak nějaký Os atd…
… tak ho takhle chyba ve spěchu a stresu stála život. Bohužel je to přílš vysoká cena za něco takového.
Tady přece nejde o žádné minuty. Pendolino nemělo návěst volno, nemělo postavenou vlakovou cestu, takže se vůbec nemělo rozjíždět. A je podružné, jestli tam jela posunovací lokomotiva nebo zpožděný osobák nebo šlapací drezina. Celá železnice je nějaký systém, který se řídí podle aktuální situace, málokdy to funguje na sekundu přesně podle grafikonu a je bezpodmínečně nutné řídit se návěstidly, která signalizují, co strojvedoucí může a co ne.
Je mi jasné, že to nepochopite, ale problém nebyl v posunu, ale v tom, že pendolino projelo červenou. A je úplně jedno, proč tam byla.
Ale chápu to až moc dobře….jen nevím z čeho jsem jako cestující v rozpacích víc, jestli z toho, že můj život závisí jenom na tom, jestli někdo nepřehlédne červenou a už to potom není žádným jiným způsobem zabezpečeno – tedy ani tím, že když dispečer, výpravčí bezpečně ví přesný čas, že nějakým úsekem bude svištět Pendolíno, tak mu tam prostě nebude do cesty cpát nějakou posunovací lokomotivu…. minimálně do té doby, dokud nebude česka železnice zabezpečena líp než modelové kolejiště….. Anebo jestli z toho že v průběhu moji cesty se ztratí mašinfíra a nikdo nebude vědět kam a ani kdy… Číst vice »
No sláva, když nic jiného, pán konečně pochopil, že problém tedy opravdu není v posunu, ale v projeté návěsti. Srdečně gratuluju.
To nemá cenu, to je pořad dokola….v normálním a trochu odpovědném systému, který se snaží eliminovat rizika by na kolej kde má každou chvíli projet pendolíno necpal posunovací lokomotivu…. Ale to modrák nikdy nepochopí….je to jak v Černobylu…všechno jsme udělali správně Sašo….a elektrárna zbouraná, Evropa zamořená…..
A v čem se liší riziko, že se trojvedouci pendolina rozjede na stůj proti posunu, co má volno, proti riziku, že se na stůj rozjede posun proti pendolinu, které má volno, pane systémový inženýre?
To je dobrá teorie, praxe, aby se všechno přijatelně „vyjezdilo“ je drobet jiná. Kolikrát jste postavil za život vlakovou cestu?
Řídíte auto, tam Vas život take zalezi na tom jestli ten druhý zastaví na červenou. Pokud ne nemusíte už Vy, nebo on byt.
… a na přejezdu platí totéž.
Průser byl, když blikala bílá a 810 odjela na přivolávačku… Fíra to málem neubrzdil, zůstal stát na přejzdu, ale ani se neodřely plechy, velké štěstí.
Ne kvůli pár minutám, ale kvůli ohromné chybě jejich kolegy v pendolínu.
To byste mohl taky říct, že na vině je uklízečka, protože kdyby neuklidila kýbl a ten fíra z pendolína se o něj přerazil a zlomil si nohu a nedorazil k vlaku vůbec, tak by se nehoda nestala.
Chápete, že já nepřenáším vinu na toho, kdo tam tu posunovací lokomotivu poslal? Celý ten systém, podle kterého to udělal je prostě špatně…. Ale to je těžko vysvětlovat, železničáři to nepochopí, protože to mají zažité… člověk zvenku se ale mnohdy dost diví….jo, na železnici dějou se věci….
A čemu se divíte? Pendolino bylo podle informací, které měl výpravčí, neschopné odjezdu, tak se posunovalo. To je normální, ty koleje a vyhybky jsou na nádraží na to, aby se po nich jezdilo.
Pane Martine, promiňte, že se tak ptám, ale není jistý pan Axel z jížní Moravy (taky člověk zvenku) váš příbuzný?
Karle, používám snad slova jako lokotka, vagónek atd? Ne, to opravdu není muj příbuzný….. Já vím, že Vy jako „součást modrého stáda“, které se tady do mě pustilo, se mě budete také snažit zesměšňovat…ono je to je právě v tom stádu hrozně jednoduché, že? Já jsem jenom řekl svůj názor….a trvám si na tom, že cpát někam v takto nestandardní situaci posunovací lokomotivu bylo prostě zbytečné ohrožení…. Docela by mě zajímalo jak dopadne vyšetřování…pokud by se ukázalo, že Pendolíno nejprve mělo skutečně postavenou cestu a zelenou a potom to výpravčí nebo někdo změnil, tak by to mohlo být ještě zajímavé….… Číst vice »
Pane Martine, se zmiňovaným Axelem máte společného více, než jste ochoten si připustit. 1. Stejně, jako pan Axel deklarujete, že nemáte se železnicí nic společného a jste pouhý tzv. „vnější pozorovatel“ 2. Stejně, jako pan Axel lpíte na vlastních představách, a to i přesto, že se vám jiní diskutující, znalí provozu, v dobré víře snažili vysvětlit, v čem jsou vaše představy na rozdíl od reálného provozu odlišné. To, že nepoužíváte Axelovo infantilní názvosloví, vás ctí a doufám, že to tak i nadále zůstane. Diskutovat a své názory obhajovat je mezi dospělými lidmi běžné. Ve výsledku to může vést k přesvědčení… Číst vice »
Dáváte si v hlavě do souvislosti věci, které spolu ve skutečnosti vůbec nesouvisí.
Ne tak docela, vlak musí být připraven k odjezdu a musí o tom být informováno CDP, výpravčí, že je vlak pohotový k jízdě a až pak se můžete bavit o tom který vlak (ne)dostal, přednost. Posun měl připravenost, pendolino ne. nebylo tedy co řešit nějaký rozpor, že jsou dva vlaky připraveny k jízdě a musí se rozhodnout, který pojede dříve jak píšete (zajisté by to bylo to pendolino).
To je tak, kdyz jsou vsechno maloseriovky. Drahe na vyrobu, drahe na udrzbu, v podstate nemozne udelat nejaky systemovy provozni model.
Souhlasím no… a u těch pendolin bych to ještě pochopil, ale u railjetů už ne. To je takový pomník pana Dalibora Zeleného, že zrušil objednávku těch dalších 9 ks. Už několik let jsme mohli mít jednotnou a univerzální flotilu na lince Praha – Brno (Vídeň/Budapešť) a ty desítky uvolněných vozů mohly být na rychlících…
Ještě komičtější je, že se de facto ty samé vlaky od Siemensu pár let po tom zrušení znovu s velkou slávou nakonec objednaly…
…..a draz a bez ridicich vozu…., aby byla informace kompletni.
Těch 180 vozů pro ČD objednaných loni v dubnu (2 pro SprŽel nepočítám) bude ve 20 vratných soupravách po 9 vozech s řídícím vozem. A ano, po těch 10 letech budou asi o 1/3 dražší než byly RailJety, to už je tak.
Zase budou mít i ETCS a zesílené čelo(podobné Vectronu).
Do kamene tesat.
Vám přijde 469 vozů railjetů jako málosériovka?
Ne, ale těch 49 ČD ano.
Počet kusů u ČD ale z pohledu oprav a dostupnosti dílů není rozhodující, rozhodující je celkový počet vyrobených. Výrobce ND nemusí být oddělený pro každý stát.
To je tak když v roce 2022 víme , co se mělo v roce 1995 objednat a jak.:)
V roce 95 všichni věděli že jezdíme ve šrotech, stejné vozy na mnoha místech vesele jezdí dál, poslední dobou i na IC Bohumín Praha.
A za těch 700 milionů, co stálo jedno…a vyrobilo se jich 7…mohlo být takových 90 Bmz Ampz…
V r.1995 jsme to samozřejmě věděli.Dokonce i předtím.
Ještě bych dodal: i jak se nákupy měly financovat 🙂
Jojo…to není jako „Vectroni“, kterých už jezdí po světě tisíc…