Posedlost zábradlím. Správa železnic oddělila bývalou nádražní budovu a nástupiště
Úpravy v Náměšti na Hané. Foto: Martin Kašpar
Výpravní budovu se podařilo zachránit tlakem místních nadšenců od demolice.
Výpravní budovu se podařilo zachránit tlakem místních nadšenců od demolice.
Nechápu, co se tady řeší za ptákoviny. To zábradlí je naprosto v pořádku a z hlediska bezpečnosti cestujících zcela nepostradatelné.
Zase jedno téma, kdy lidi do toho kafrají, protože kafrat můžou…
Z hlediska bezpečnosti cestujících naprosto nepostradatelné? A nemělo by tedy být i na druhé straně peronu? Nebo tam postradatelné je?
Tam postradatelné je, protože se máte pohybovat jen po žlutou čáru.
Aha, a na té straně, kde je zábradlí, nemůže být žlutá čára?
Může, ale pak to nástupiště musí být širší (zjednodušeně: 4 m bez přístřešků pro cestující, 6 m s přístřeškem).
Vejde se tam širší nástupiště? Teď bych tipnul, že bude široký 2,5 m.
To, že to tak je v normě, neznamená, že to dává nějaký smysl. Na nástupišti s šířkou 2,5 metru by lidi na jedné straně bez zábradlí přepadávali a na druhé ne, zatímco při šířce 4 metry nebudou bez zábradlí přepadávat ani na jedné straně? Vy v tom vidíte nějakou logiku?
Na širším nástupišti se prostě lépe pohybuje a vyhýbá více lidem. Logiku v tom vidím.
Nechte změnit normy, projektanti se přizpůsobí, schvalovatelé též. Případné soudy o náhradu škody taky železnice neprohraje.
Blábol.
V čem konkrétně?
Poraďte projektantům jak to mají projektovat, aby to mohlo být zkolaudovatelné!
Tady to zábradlí navíc odděluje peron, který v majetku SŽ zůstal, od majetku, který prodala, takže smysl má.
Takže všude se bude oddělovat majetek SŽ od jiných zábradlím?
Přesně a to osvětlení je už na pozemku soukromém?
A zase d. zastávka. A jedna kolej.. To je modernizace panečku. Že jsou všichni v tom Švýcarsku tak blbí. A nejdou se k nám učit. Traťová rychlost v olomoucké rovině. Panečku 60 kmh. Zabezpečovač..
Ale hlavně vrt.. Hornímu 1 mln..
11 milionů a lidem zavřou a prodají nádraží. A budou na mrazu. Jak dlouho by asi za 11 milionů se mohlo topit v čekárně a občas uklidit a vymalovat. A třeba prodávat něco.
KDO by topil?
KDO by to platil?
KDO by prodával?
CO by prodával?
KOMU by prodával?
Počítač. SŽ. Prodavačka. Zboží, pokrmy. Cestujícím.
Nečetl jsem úplně celou diskuzi, tak nevím, jestli to nezaznělo.
Ano SŽ buduje spoustu zbytečných zábradlí, ale zrovna tady bych to bral jako správné. Dá se to v podstatě brát jako oddělení dvou pozemků, když budovu koupil soukromý majitel a nebude se nadále používat k účelům spojeným s železnicí. Prostě dva pozemky oddělené od sebe.
A tak kdyby se to přejmenovalo na Správa železnic a zábradlí, zase by se mohla používat zkratka (nově SŽZ), ne? Navíc by zdravá rivalita mezi divizemi mohla zachránit spoustu kolejí ve stanicích – až by divize železnice viděla, že ji divize zábradlí začíná dohánět v počtu provozovaných kilometrů, přestala by třeba rušit a zkracovat staniční koleje.
Klid, alespoň budou mít po ránu vogle na čem sedět, když budou kouřit svou první ranní cigaretu.
Alekorát je to pro ty fógle moc drahé a moc nízko.
Zábradlí a jiné ochranné prvky jsou potřeba, protože lidstvo degeneruje a proto je potřeba dosáhnout téměř dokonalé bezpečnosti. Jinak si cestující vlastní neschopností způsobí újmu na zdraví a po americkém způsobu ještě vysoudí nemalou kompenzaci.
Doložím jak lidstvo ,, blbne“: Kdysi návod k obsluze automobilu obsahoval návod, jak seřídit ventily a předstih zážehu. Dnes příručka obsahuje upozornění, aby uživatel nevypil obsah autobaterie.
Dnes tu příručku nikdo nečte, není k tomu důvod.
Škoda. Třeba by se tam dočetli, že když jedou v mlze na denní světla, nejsou zezadu vidět.
To není potřeba číst v příručce, to je v zákoně (o provozu na pzemních komunikacích).
Ano, pokud dáme do zákonů, že cestující je zodpovědný a nikde nepotřebuje zábradlí, tak se přestanou dělat. Zvolte a přesvědčte zákonodárce. Proč se třeba dělá zábradlí na nástupištích okolo vstupu do podchodu všude?Nestačilo by je dělat třeba od hloubky díry 1 m?
Na starých autech bez elektroniky se to dalo seřídit doma. Dneska se bez servisu neobejdete. Technika pokročila…
Pointa je jinde. Nikdo nechce, aby byl dnes každý automechanikem, ale aby se nechoval, jako dement. Nic proti skutečným dementům, kteří za to nemohou.
Kecáš.
Velmi ze široka a obecně myšleno je toto. Lidé si často myslí podle všeobecného vývoje ve společnosti, že se blíží konec. Neboli předěl k jasnému úpadku, nebo pod nově vylhanými pravdami nové světlé zítřky. Nejen tento konkrétní případ svědčí o tom, že už ten předěl dávno nastal. Ať si každý doplní, kde jsme.
?
Tohle si děláme sami. Ve Francii, zakládajícím členu EU, mají klidně horskou silniční v 1700 m se serpentynami a 100m srazem dolů bez svodidel. Z toho by zdejsi Alibaby odvezli rychlou…
Tak aspoň už v SŽ pochopili, že zábradlí nemusí být hnusně modré (protože žádná norma tak šílenou barvu nenařizuje a šedé je taky v pohodě).
To znamená, že ZMĚNA JE MOŽNÁ a že jim časem dojdou i jiné věci …
Článek hlavně připomíná posedlost p. Sůry Správou železnic a stupidním kritizováním. (Pravda, na inteligentní kritizování by moc diskutérů nesehnal. )
Lichotky anonymů vždy potěší. Doufám, že se vám ulevilo.
Vy jste si při psaní téhle kupky hnoje ulevil kolikrát, mistře pera? :)))
Dvanáctkrát. 109.80.43.53
Das ist wenig, tho jhe mhalo! 🙂
A zaveďte si na mě třeba složku, mindráku :)) No nic, nenechte se rušit a dál si usilovně dělejte hezky nad hejtem SŽ, popř. rektoturistikou do p. Jančury. Jde vám to skvěle, je to smysl vašeho bytí, jen se to čím dál víc také začíná zrcadlit ve vašem odpudivém zjevu. Brrr… Vlhké sny o zábradlí vinšuju!
Na anonymní nuly, kteří se bojí podepsat, se vede složka těžko. Ale doufám, že Vám tento způsob terapie pomáhá. Určitě lepší než prášky.
Já nevím, ale vám se to fakt líbí? Vždyť celé to nástupiště mimo úrovně původního terénu vypadá strašně…. Navíc, jestli to mělo být oddělení dvou pozemků, tak SŽ si na tom vedlejším pozemku ještě zapomněla lampy 😂…. Jediný důvod, který mě napadá (a za který jsem níže dostal naloženo mínusy), že zábradlí (a kdoví jestli ne celé to strašné provedení nového nástupiště) si vymohl nový majitel budovy, který nechtěl, aby mu tam cestující substrát ve snaze zakoupit si jízdní doklad bušil na dveře a nekoukal do oken. Případně, aby se mu v zimě nedobýval do čekarny.
Podle tebe je řešením snížit nástupiště na úroveň původního terénu?
To je tak anonymní, že na daného máte k dispozici email.
Mail si při registraci můžete zadat jakýkoliv:)
Nejvíc wtf na tom shledávám to, kolika lidem tohle přijde v pohodě a jakými mozkovými výmyky jsou to schopni zdůvodňovat.
Jako potrefená husa se ozývám, jak by to tam mělo vypadat jinak, aby to splnilo základní bezpečnost?
Víte třeba, zda lze za to nástupiště dosypat terén?
Jakou bezpečnost?
Pro pohyb na nástupišti. když budete mít na obou stranách nechráněnou hranu, tak potřebujete větší šířku a ochranné prvky pro slepce.
Augiášovu správu je nutno rozpustit a vybudovat úřad nový. Tato strašlivými nemocemi prožraná hydra už není léčitelná či opravitelná.
Se vám tam nacpou ti samí lidi a můžete furt dokola.
SŽ je spíš posedlá rekonstrukcí nádraží. Upřímně, nic proti tomu nemám, spousta z nich je ve špatném stavu nebo se jedná o nemalý železniční uzel. Problémem je, že to dělá i na tratích, kde to postrádá význam.
Připomenu, že k úpravám nástupišť NEJEN v Náměšti na Hané došlo na této trati v závislosti na nasazení Stadlerů GTW s nástupní výškou 760 mm nad TK, kdy z nízkých nástupišť se do takových vozů nastupovalo „o to výše“ než např. do nízkopodlažní části Regionovy.
A takhle by to mělo být všude. Dokud tam nejezdí normální vlaky, neměly by se nádraží řešit.
Pak by mohl někdo namítnout, že „nemá cenu tam nasazovat tzv. normální vlaky, protože tam jsou nízká nástupiště“ – aneb příčina a důsledek. Či slepice a vejce.
Nemluvě o tom, že ty Stadlery GTW tam budou jezdit fůru dalších let.
Jenže Stadler GTW je aspoň normální vlak narozdíl od těch dieselových rachotin, jako jsou 854, 842/843 nebo nedej bože 810 a 814.
Když ČD neopravovaly nádraží (budovy), protože to nebyla jejich hlavní činnost, tak to bylo špatně. Nadávalo se na to, že by nádraží měla být pod SŽ. A teď jsou pod SŽ a je špatně, že se nádražní budovy opravují.
Vzhledem k množství objednaných vlaků olomouckým krajem to nevypadá, že by tato trať postrádala význam.
Promiňte, zapomněl jsem uvést, že to myslím celorepublikově. A ČD by měly řešit výhradně ty svoje rachotiny.
Zas tak jsem si nevšim, že by SŽ horentně opravovaly budovy na tratích pozbývajících význam. Na hodně místech se právě redukují až bourají, viz třeba zde probíraný Varnsdorf, třeba v Pardubickém kraji zbouraly Choltice (po požáru).
Jde o to, že SŽ by primárně mělo řešit trať jako takovou. Jenže, SŽ má úplně reverzní priority. K čemu je dobré, když na trati za toto století rekonstruuje několik nádraží (nebo spíš zastávek), ale s tratí neudělá nic?
Chápu rekonstrukce hlavně z důvodů havarijních stavů budov, kdy v době vlastnictví ČD se nic zásadního nedělalo. A tipnul bych si, že SŽ má peníze omašličkované právě za účelem oprav a jinam je dát stejně nemůže. Má to své plusy i mínusy.
Ale já nemluvím o nezbytných opravách, ale o rozsáhlých modernizací i menších zastávek, které ve výsledku na trať zamrzlou v minulém století, nepřinesou žádné zlepšení.
V tom případě mi napište konkrétně co je špatně. Přestavby nástupišť na výšku 550 mm nad TK je podle mě nutnost, která by se měla podle mě udělat všude a bez výjimek. Jo jsou některá místa problematická, ale to jsou jen detaily k řešení. A vyhláška a norma stanovují, že na té zastávce musí být určitá výbava pro cestující, přístřešky, lavičky a osvětlení.
Učebnicovým příkladem je Veselí nad Moravou na Jižní Moravě. Rok komplikací a výluk. A přínos? 0. Přestavba nádražní budovy totálně selhala, proto je už v plánu další. A nástupiště působí jak pěst na oko, vzhledem k tomu, co tam jezdí.
A to hlavní je, že nebudou tam jezdit normální vlaky, dokud SŽ 340 nemodernizuje, která je v nedohlednu.
PS. A samozřejmě to není jediné nádraží, které bylo na 340 zcela zbytečně zmodernizováno.
Vysoké nástupiště má nulový přínos?
A co tam myjí v plánu dalšího? Elektrizaci?
Vlaky tam budou jezdit takový jaký si tam kraj objedná. Ano elektrizaci a modernizaci tratě 340 by to chtělo, Veselí už bude připravené.
ad. P.S. Nemyslím si, že je zbytečně rekonstruované.
Rok komplikací kvůli navýšení nástupište? To je trochu dlouho nemyslíte? A něco, s čím se ještě nezačalo, mě nezajímá. Než k tomu dojde, tak se to ještě desetkrát odloží, následně to půjde nulovým tempem, takže to bude hotové nejdřív za 20 let. Nejabsurdnější je na tom fakt, že tato trať už z nemalé části elektrifikovaná je.
A co si objedná kraj, mě nezajímá. Nijak to neobhajuje výpočet ceny lístků a chování v případě komplikací.
Nemyslím si, že je to dlouho, dělaly se k tomu i koleje.
Elektrika je jen na kousku do z Brna do Blažovic, protože tudy je lepší kapacita pro jízdu směr Přerov.
Jestli vás nezajímá co vám kraj objedná, pak si nestěžujte. Kraj určitě uvítal rekonstrukci nádraží do této podoby.
Asi se počítá do budoucnosti,že nenechavci jej znehodnotí a na konec zbourají. V našem regionu už takové případy jsou.
Zajímavé, kolik autorů zdej39ch příspěvků naskočilo na chytlavý nadpis článku, přitom instalace zábradlí je v tomto případě to nejmenší téma k diskusi, protože: 1. Zábradlí odděluje pozemek SŽ pro cestující od pozemku přináležejího k objektu, který byl předmětem prodeje/ koupě. 2. Zábradlí je provedeno v decentním nátěru. Za zdaleka větší téma k diskusi považuji promarněnou příležitost k přesunu zastávky blíže k lidem – k přejezdu na ulici Sokolská-Válník. Toto téma uchopil pouze pan „Projektant“. V obou případech by se dělala se vlastně zgruntu nová zastávka. – neměla obec o změnu zájem? – byl by problém s pozemky/ sítěmi? – báli… Číst vice »
Omluva. Zapoměl jsem zmínit příspěvek pana Rostislava K., který jako první na tu postatnou věc zareagoval a zargumentoval ji. Pan Projektant doplnil odkaz na možnou polohu..
Za tohle podle mě může SŽ, kde není nikdo, kdo by tímto směrem přemýšlel.
A to je velká škoda. Docházkové vzdálenosti významně ovlivňují počty cestujících.
Což ovšem SŽ nemá důvod zajímat.
„1. Zábradlí odděluje pozemek SŽ pro cestující od pozemku přináležejího k objektu, který byl předmětem prodeje/ koupě. “ To už sž za veřejné peníze staví ploty u soukromých pozemků?
V tomto případě bych to chápal jako sekundární funkci.
Za veřejné peníze se běžně staví ploty u státních pozemků…
Nevím, co Vás vede k přesvědčení, že je nástupiště postavené na soukromém pozemku, nicméně to není podstatné. Zábradlí tu není jako plot, ale jako nutný bezpečnostní prvek oddělující nástupiště od níže položeného okolního terénu.
Bez tohoto zábradlí:
1) by nebylo možné nástupiště zkolaudovat pro běžný provoz.
2) by se SŽ vystavovala riziku postihu minimálně finančnímu, možná i trestnímu v momentě, kdy by z toho nástupiště spadl první člověk a zranil se.
3) by se SŽ vystavovala riziku článku Mr. Sůry o tom, jak jim padají lidi z nástupiště a proč nejsou schopni postavit pár metrů zábradlí.
Jasně, ale takto to někdo požadoval a naprojektoval. Kdyby se okolní terén dosypal z části vyziskem materiálu z redukce kolejiště, stálo by to zlomek nákladů a nemusela vzniknout bariéra optická ani praktická. Ale tak by přemýšlel jen někdo, kdo si na takový řešení musí vydělat a nesahne si do pytle všech a nabere si, co potřebuje, ať hlavně nemusí myslet.
A vy víte, že se pozemek dá dosypat? Tomu baráku to vůbec neprospěje, když k němu budete směřovat vodu.
Janě na soukromém pozemku není problém pro SŽ provádět terénní úpravy…
Tak tady se nám sešly dvě tragédie. No nic barák snad spadne, zábradlí se snad časem taky odstraní.
Další příklad toho, že toto je poloodborné médium a určitě NE odborné. Chválím aktuálnost, rozsah zpráv, novinky v oboru. Ale co se týče technického nadhledu, tak to je tedy někdy odpad! Prodávat výpravní budovu je pěkné, koupí jí někdo rozumný, super. Taky ji může koupit idiot a za rok tam můžeme vidět PHS a podobné věci. A ten kdo dělá kolem dráhy, tak ví, čeho jsou cestující schopní! – sluchátka, mobil v ruce, zlámané kosti, stížnosti, soudní tahanice, mediální šaškárny kolem toho…
presne, kdyby tam zabradli nebylo, cestujici by toho zneuzivali.
Cestující bych zakázal předpisem.
To je hnus velebnosti.
To, že se podařilo budovu zachránit, považuji za úspěch pana ředitele Martina Kašpara.,
Aspoň je o co se opřít. A ten vlhkej barák? Divím se, že to někdo koupil.
Mozná nějaký šotouš…ale chodili mu tam lidi (substrát) a při snaze zakoupit si jízdní doklad drze koukali do oken a bušili na dveře.
Na Hané jsou starší baráky vlhký všechny, to si nevybereš. Je to rovinatá vlhká placka, odkud voda neodteče.
Tak co chcete od instituce, které šéfují diletanti…….
Já bych dal zábradlí i přes koleje. Byl by to dobrý vypínák vlaků alá Axel….
I když to vypadá opravdu nevkusně, tak mi to nepřijde v tomto případě až tak mimo realitu. Prostě oddělení zvýšeného prostoru od míst, kam se nemá (a ani není důvod) vstupovat za účelem zvýšení bezpečnosti. Jasně, dříve to lidé zvládali i bez toho (ale kvůli bezbariérovosti tam dříve nebylo takové zvýšení nástupišť), ale dříve to lidé zvládli i bez mobilů, internetů… 😀
spíš bych řekl, že se jelo podle projektu, který původně počítal s tím, že stará výpravní budova nebude existovat (viz článek…) pokud ji teď koupil soukromý investor ( a to nejspíš včetně pozemku pod ní a nějakého toho metru kolem dokole), může si ji upravit dle libosti, ovšem k původnímu účelu už nikdy využívána nebude…
Soukromý investor by jistě souhlasil se zvýšením nivelity tak aby nemusel mít před budovou dva schody dolu a na nástupiště dva schody nahoru. A i kdyby ne, mohlo se to za tou hranou jen vyspádovat, ten výškový rozdíl je mininální a stejně se tam dělala kabeláž a uzemnění pro osvětlení.
VY byste chtěl, aby někdo vyspádoval terén směrem v vašemu domu? Já tedy ne, veškerá srážková voda by končila u domu. Podobně je to se zvýšením nivelety terénu. Kdo by chtěl, aby mu zakopali stěnu domu.
Když už je řeč o tom „dřív“ – stačí se podívat na nějaké +-150 let staré fotky, a zjistíte, že tehdy bylo nástupiště (i staniční budovy) od trati obvykle oddělené MNOHEM víc než dnes.
Zábradlím a dokonce i zamykatelnýma brankama v něm.
(ano, bylo to převážně z jiných důvodů – že se dráhy snažily vytřískat prachy i za takový nesmysl jako vstup na nástupiště, ale přesto)
Ty ploty tam tehdy rozhodně nebyly kvůli vybírání poplatků. To se finančně nikdy nevyplatí. Vstupenka na nástupiště je dobrá výmluva, pokud chcete vyhodit někoho, kdo tam dělá problémy. V minulosti spíš proto, aby se v kolejišti nepletli lidé co nikam nejedou. A to je taky hlavní důvod k oplocení. Aby se v kolejišti nemotali lidi, co tam nemají co dělat. Dnes to došlo tak daleko, že například v Hradci Králové lidé přechází přímo na zhlaví u stavědla, mnohdy s kolem v náručí. Jsou líní zajít si 200 metrů přes nadjezd. Fascinující je, že kousek od toho místa dává městská policie… Číst vice »
Tak vidím, že můj příspěvek nebyl schválen 😁
Beru zpět. Nějak jsem ho asi přehlédl.
Tak zrovna tady k tom případě ( oddělení nástupiště od soukromé nemovitosti ) přítomnost zábradlí chápu. O to více mne mrzí „hejterský“ nadpis tohoto článku. :-/
Navrhuji oddělit od soukromých budov i městské chodníky nebo autobusové zastávky. To by tak hrálo aby lidi ze soukromých budov používali veřejný prostor!
Vzhledem k tomu, že došlo ke zvýšení nástupiště a za jeho hrnou je již soukromý pozemek, jak vyplývá z článku, nebylo možné takto vzniklý schod nějakým stavebním zásahem znírnit, je pochopitelné takové zajištění proti případným pádům cestujících, za které by SŽ nesla odpovědnost.
Hele vysvětlete mi polopaticky tu opakovanou mantru, že SŽ by nesla odpovědnost za pád cestujícího. Protože cestující pořád může padat do kolejí, tak to je SŽ odpovědná za pád cestujícího jen pokud padá jedním směrem?
Ano, pokud padá do kolejiště, tak si za to cestující může sám. Nemá se pohybovat v nebezpečném pásmu vyznačeném žlutou čarou a pro slepce vodícími linkami.
Vy chodíte intuitivně po hraně nástupiště nebo se spíš pohybujete ve středu a u zábradlí?
To jsou konstrukce na obhajobu nesmyslného zábradlí 😆
Co má cestující dělat když tam žlutý pruhy nejsou, to spadnou může 🤣
Doporučuji se podívat, třeba na Slovensko. Rozbombardovaností tratí si příklad brát nemusíme, ale mají tam reko stanic, ze kterých byste měl EU normovanou kopřivku 🙂 bo se tam dá spadnout a není tam zábradlí.
Jak by to teda mělo vypadat?
Jak to dělají na Slovensku není podstatné. A nezdálo se mi, že by Slováci dělali něco výrazně jinak.
Nejenom na Slovensku jsou zastávky bez žlutých pruhů 😀
Viz. jihočeský kraj 😀
Zkuste takhle argumentovat u soudu.
Jakou stanici na Slovensku doporučujete? Třeba Prešov, kde se udělala prakticky novostavba bez bezbariérovosti? Nebo Kysak s metr širokými nástupišti? Ze Slovenska bych si fakt příklad nebral.
Tak by místo zábradlí stačila i na druhé straně vodící linka a žlutá čára?:)
Ano, šlo by to, pokud by byla splněna minimální šířka takovéhoto nástupiště, která je myslím něco okolo 6 m.
Dodatek.
Ještě je možná šířka asi 4 m, když na tom nástupišti bude minimálně překážek typu lavičky, přístřešek apod.
Protože žádný předpis nebo norma neukládá opatřit zábradlím hranu nástupiště přilehlou ke koleji na rozdíl od opačné hrany při předepsaném rozdílu výšky. Navíc by takové nástupiště ani nemohlo být zkolaudováno a používáno v provozu, nemluvě o nemožnosti čerpat případné dotace, pokud nějaké byly přiznány.
Co konkrétně na tom chápete? Stále můžete spadnout do kolejiště, navíc při pádu k budově vás aspoň nepřejede vlak. Vztah k bezpečnosti to má nulový.
Vy se na nástupišti pohybujete a čekáte primárně u hrany s kolejí?
A co slepec? Taky má mít na druhé straně vodící pás, aby náhodou nespadl dolů, když tam nebude nástupiště?
S těmahle lidma je to marný. Oni by fakt museli pravidelně jezdit odněkud, kde by to zábradlí chybělo, aby jim to konečně došlo. A ještě by remcali, že se při čekání na vlak nemají kde opřít😀
Když už dělali defacto novou zastávku, mohli ji posunout blíže k centru: https://mapy.cz/s/napahazate
Pozemek tam je a terén je velmi příhodný – cca 0,5 m zářez, tedy v úrovni hypotetického nástupiště
No to nemyslíš vážně, přemýšlet? To ne, to není dobrá věc. Rozkaz zněl jasně… Nebyl čas přemýšlet proč blíž, proč dál.
A patří tam ty potřebné pozemky SŽ?
Co zábradlí, ale spíš mi nejde do hlavy, když tedy (před skoro dvěma desítkami let) zrušili stanici a udělali z toho zastávku a teď dělali reko i té zastávky, proč ji nemohli šoupnout někam do středu města, aby se dala místními alespoň řádně využívat?
Takto je až na samém jižním okraji města a ze severu je to na zastávku tak daleko, že to nikdo nepůjde. Toto byla skvělá příležitost, jak dráhu přiblížit potencionálním zákazníkům…
Obávám se, že je to ze stejného důvodu jako se nerozšířila D1 na 3 pruh. A to že by to byla papírově místo rekonstrukce novostavba se vší byrokratickou parádou co k tomu patří. Jinými slovy dalších 20 let by se tam nekoplo.
Tedy 20 let nerekonstruované nádraží, ale teď zastávka ve středu obce. Za mě lepší varianta. A i můj šedý brácha by si tam kus svého životního prostoru určitě kus urval.
Asi taky kvůli takovým nesmyslů pak kolejová doprava pasažérů na síti SŽDC vychází cca 3x dráž než na kolejových sítích např DP Ostrava
Sám jste nesmysl.
Jak by to mělo vypadat? Konkrétně v tomto místě? Bez zábradlí? Zakopat kolej aby se přicházelo z okolního povrchu?
Zase srovnáváte nesmyslně tramvaj s železnicí. Vidíte alespoň rozdíl ve vozidlech? On je taky rozdíl ve svršku a dalších konstrukcích.
Tenhle „nesmysl“ (zábradlí nad rámec velmi vhodné úpravy nástupiště) je z hlediska finančních nákladů drobnost.
Mimochodem ve srovnání s celkovou zanedbaností tratě samotné (nízká traťová rychlost, zastaralé zab. zař.) i provozního schématu (přímé vlaky z Náměště na Hané do Olomouce jen v některých částech dne; nejvýše 1h takt apod.) je trať vlastně podfinancovaná.
Já bych dal zábradlí i na stranu kolejí. Aby třeba někoho nenapadlo nastupovat do vlaku !!
…sakra, snad si to nepřečte nikdo ve Středočeském kraji.
No spíš stěnu jako má být v metru v Praze. Aby náhodou někdo nespadl pod těch pár vlaků.
„Přes sto let zvládli cestující ve stanici Náměšť na Hané využívat nádraží bez toho, že by museli mít cestu k vlakům jištěnou zábradlím. Tato doba skončila.“
Cestující také zvládali využívat nádraží bez vysokých nástupišť, cestující s vadou zraku na vlak někdo dovedl – sto let žádné pruhy na dlažbě nebyly – a taky to šlo..
Mimochodem: neodděluje ono zábradlí nástupiště od soukromého pozemku?
No asi ano odděluje. Ale proč raději neudělají plot. Ten je levnější.
Opravdu levnější? Poměrně subtilní zábradlí (jednoduše přivrtané do nástupiště) versus masivní plot (protože cestující a místní omladina…)?
Tak se zeptejte starých lidí, jak rádi nastupují do vlaku přes vysoké schody? S kočárkem jsem taky měl radši úrovňový přístup než jeho zvedání do pater.
Zkuste zadat do „gůglu“ slovo ironie; schválně, jestli poté přijdete na to, co je v předchozím příspěvku vlastně řečeno…
Taková posedlost – či spíše úchylka – by zasloužila medicínský termín. Snad je to caulofilie.
(wiktionary . org/wiki/caulae)
Úchylka je daná normou, pokud je výška rozdílná je z důvodu bezpečnosti zábradlí nutné. Změňte normu, nebudou se projektovat zábradlí. A myslím, že nový majitel nádražní budovy taky ocení, že ta díra nebude zasypaná, jednak kvůli přístupu a pak i kvůli vlhkosti.
Zábradlí mi přijde v pořádku. Je tam vidět, že je docela příkop, kam by snadno mohl někdo spadnout, například večer. Pokud je kritizováno zábradlí, ok, ale ať se tedy uvede, co vyžadují stavební předpisy a související technické normy. Pokud je povinnost zábradlí instalovat, resp. zabezpečit prostor proti pádu, pak těžko lze SŽ vyčítat, že to dělá. Něco jiného je totiž o tom psát v diskuzi a něco jiného za to mít odpovědnost. Rovněž nelze argumentovat, že to tam doteď nebylo. Teď bylo potřeba nové povolení podle platných předpisů.
No a jak jsou zabezpečené proti pádu koleje?
Právě proto, aby například nějaké dítě od SOUKROMÉHO OBJEKTU, který je blízko nástupiště, mamině nevyběhlo na perón a nespadlo z něho do kolejí. Normy platí i pro SŽ a tudíž nezbylo nic jiného, než důvodu velké blízkosti budovy, která se stala soukromou, toto pořešit zábradlím.
Jakože když není možné zabezpečit jednu stranu (tam kde jsou koleje), tak to je důvod, proč to nezabezpečit na té druhé? Mimochodem, podívejte se někdy na takové nástupiště, kde čekají lidi. Uvidíte, že čekají blíže té straně, kde koleje nejsou.
Řekl bych taky, že je možné, že je to kvůli předpisům. Ale taky v tom může být nějaký „tunel“ jako téměř ve všem v téhle republice.
A co to nové nástupiště udělat směrem k přejezdu, misto ke skladišti, a dorovnat do úrovně terén? Ale to už by ho mohli udělat rovnou blíž obci…
No pořád lidi můžou spadnout do kolejí, tam by to chtělo zábradlí taky.:)
To bylo úplně první, co mně napadlo – superbezpečný peron je takový, který je CELÝ dokola důkladně obehnán zábradlím. Ale chtělo by to ještě vyhnat do výšky jako mají protihlukové zdi.
Tam padají jen ti méně inteligentní co se neopřou o to zábradlí.
40m to je jen kousek. V Rožnově to vypadá, že toho zábradlí bude 2x300m. Od nádraží až k podchodu. Základy už mají skoro hotové a teď dělají izolaci podchodu.
11,7 milionu na tohle je, ale opravit ten barák (třeba ve spolupráci s obcí), to by byl hrozný problém…
Tak pokud ho SŽ nehodlá využívat, tak není důvod, aby to ze svého rozpočtu platila.
Opravit pro koho? Pro soukromého majitele?
Pokud se SŽ bude řídit nátlakovými skupinami lidí, vybudujeme si okolo železnic nepředstavitelně ošklivé okolí, je to pozemek a majetek SŽ, a pokud jsou to takové barabizny jako na obrázcích, patří to zbourat, už to prostě neobstojí v dnešní době, bylo to vybudováno pro úplně jinou dobu.
Konzervativní lidé, kteří nemají ani ponětí o architektuře, urbanismu, o krajině, a harmonickém soužití člověka s krajinou ani estetické cítění, budou vždy pro zachování jakýchkoliv nevyhovujících objektů – barabizen, to zde již bylo stokrát.
Takže když Vy něco víte o krajině, jistě víte o pokroku v architektuře v téhle době (viz. betonové monstra ve městech typu OC, haly v krajině za městy, supermarkety v krajině za městy a sídliště na ležato….) 😀
To je v pořádku, souhlasím s Vámi, ale nesouvisí to s mým komentářem.
Tyto investované peníze lidem přinesou mnohem větší užitek, než rekonstrukce objektum který nemá pro dráhu význam. Co se týče výše finančních prostředků, tak to docela sedí. Nástupiště, svršek, spodek, osvětlení…. Vynechat se v tomhle případě nedá nic z toho.
A ten Taxisův příkop na druhé straně kolejí je dobrý na co???
V projektu se to jmenuje vsakovací/odpařovací příkop, délka 115 m, část je vsakovací žebro délky 30 m.
Po modré a oranžové tady máme další barevný odstín….to je pokrok. Haha
Co máte proti mému mladšímu bráchovi?
Demence
Boj o prvenství v turnaji „máme zábradlí všude“ probíhá s Prahou dalším kolem, kdy SŽ uděluje úder z pravé strany.
Tohle zábradlí doufejme (aspoň částečně) že zmizí, pokud se budova nově „napojí“ na nástupiště. Teď je tam slušná díra.
Ano souhlasím, pokud je to dočasný stav, ale chápu, že Sz tam osadi zábradlí, co když z toho nástupiště dolů někdo spadne? Neříkám, ze normální člověka ale co treba dítě? Kdo za to bude moct? Správce, že to nezabezpecil nebo matka, která nedhlidala?
Do kolejí ale spadnou může, to by bylo v pořádku.
Nemůže, nemá na to odbornou způsobilost pro pohyb v kolejišti (nebo jak se tomu přesně říká), ergo tam nesmí být a tedy nemůže ani spadnout. Na druh straně kolej není, takže tem nepotřebuje odbornou způsobilost a tady tam spadnout může. Proto je tam to zábradlí.
To jste neměl kurz základní logiky pro byrokraty, nebo co?!
A jak to chcete zabezpečit?
Mate všechna vozidla typyzovana?
Jak vyřešíte přesnost zastavení všech vozidel,, když mají umístěny dveře v jiných vzd.
Když už chytrý komentář, tak zřejmě máte nějaké vysvětlení jak, prosím, jsem zvědavý
A kde ho má ta matka hlídat? Ta by do té díry bez zábradlí spadla i s tím dítětem. Takže zábradlí tu poskytuje liniová prostor bezpečí.
Velmi působivý je také ten průplav vedle kolejí. Asi má zajišťovat protiváhu zvýšenému perónu…
Vypada to, ze sprzel potreboval kolej polozit na nove sterkove loze a zaroven zachovat nivelitu puvodniho kolejiste ve stanici. Coz vyustilo ve vykopani takoveho pruplavu od okolniho terenu.
Shodou okolností jsme dneska byli na výletě vedle ve Slatinicích, a tam je stejná prasárna, kdy nevyuživána stará budova zastávky je rovněž oddělná zábradlím, i když tam není žádný ale opravdu žádný výškový rozdíl.Když jsem na jednom polském webu kritizoval, že se zabradlomaniaci vyřádili na nově zrekonstruovaném úseku Cieszyn -Goleszow-Wisla, bylo mi vysvětleno, že to jsou euronormy a že to jinak nejde.I místní to tam kritizovali,,,ale bo nomra…někde díky tomu i pár set metrů k vlaku navíc.Nejde tu vkládat fotky, ale mám to nafocené.
Slatinice se totiž měly taky bourat, tam to vzniklo opačně. Nejdřív se udělalo nástupiště, pak ale obec o nádraží projevila zájem. V jakém je to stádiu zatím nevím ale bourat už by se nemělo.
Včerejší stav klasika, všechny otvory zabedněné, zarostlé a mírně posprejované, omšelé a opuštěné. Názorná ukázka, že to i někde jde je zastávka Úvalno u Krnova, včetně infocentra z hitláku.K těm Slatinicím, šli jsme přes lázně a nové tur.infocentrum mají nad lázněmi, sice mimo sezonu zavřené, ale už stojí.Takže bude zajímavé jaké využití plánuje obec pro tu zastávku.
Původně byla informace že pro skauty, obec měla dokonce připravené peníze na odkup a i na dotažení chybějících sítí. Pak jsem zachytil informaci, že bylo snad zájemců víc. Slatinice mají celkem aktivního starostu, takže je to tam docela vidět. Bohužel Slatinice dopravně mají využití zastávky horší než Náměšť. Do Olomouce je to lepší autobusem, navíc to nádraží je docela daleko.
1 pozitivum zábradlí znám. Když už mě bolí nohy při čekání na vlak a není si kam sednout. Tak se můžu opřít na dva způsoby o zábradlí.
Troufám si tvrdit, že kdyby tam SŽ namísto 43m zábradlí postavili 3m opěrátka přizpůsobeného lidskému pozadí, udělal by lépe jak z finančního, estetického, tak uživatelského hlediska.
Jenom jestli jste teď neupozornil na nějaký dosud neodhalený nešvar. Aby teď nebylo nově nutné pokrýt povrch zábradlí nějakým ostnatým drátem, „když se nám ti lidi o to opírají“.
Taky jste naštvaný na ty pichláky, co jsou nainstalovaný na budovách, aby jste tam nechodili kakat? 😀