Posázavským pacifikem pod dráty. Správa železnic má projektanty na další elektrizaci

Stanice Vrané nad Vltavou. Foto: RopidStanice Vrané nad Vltavou. Foto: Ropid

Dokumentace již předem vylučuje elektrizaci až do Dobříše.

Sdružení firem Metroprojekt a Elektrizace železnic vyhrálo soutěž na první fázi projektové přípravy takzvané prosté elektrizace trati 210 v úseku z Prahy do Čerčan a do z Prahy do Měchenic.

Správa železnic za zpracování záměru projektu a následně projektové dokumentace pro povolení zaplatí 49,4 milionu korun, tedy téměř přesně tolik, jaká byla odhadovaná cena. Vyplývá to z informací v registru smluv. Kdo další se do soutěže přihlásil není dosud zveřejněno.

Během jednoho týdne jde o druhou zasmluvněnou zakázku na projekční přípravu takzvané prosté elektrizace, v těchto dnech došlo k podpisu smlouvy na elektrizaci trati z Moravského Berouna do Krnova. Od běžných elektrizací, které dosud Správa železnic prováděla, se liší hlavně zaměřením na trakční vedení, nikoliv celkovou zásadní modernizaci trati.

Jak rozsáhlá bude elektrizace určí samotný záměr projektu. Ten má prověřit, zda dojde ke kompletní elektrizaci a umožnění vozby klasickými elektrickými vozidly. Elektrizace bude na střídavou soustavu. Druhou variantou je částečná elektrizace a nasazení akutrolejových jednotek (BEMU), které by umožnily jízdu mimo elektrizované úseky. Praha a Středočeský kraj již vypsaly předběžné tržní konzultace na pořízení BEMU na této trati.

Nové BEMU pro PID. Kraj s Prahou plánuje jejich nasazení na tratě k Labi a Sázavě

Dokumentace již předem vylučuje elektrizaci až do Dobříše, na této trati půjde o úsek odbočka Skochovice – Měchenice.

Elektrizace bude prioritně sledována v celém úseku s prověřením možnosti projíždět setrvačností úseky, kde nelze zřídit trolej pod napětím. U tunelů a problémových nadjezdů bude zohledněn jejich stav, možnost montáže pevné troleje a snížené výšky trakčního vedení,“ uvádí se v dokumentaci.

Ve všech variantách se v úseku Měchenice – Dobříš bude uvažovat s provozem akutrolejových vozidel. Studie bude obsahovat analýzu nabíjení bateriových vozidel pro provoz na linkách Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany a Praha – Vrané nad Vltavou – Dobříš.

Tagy 210 Vrané nad Vltavou - Dobříš Elektrizace železnic (EŽ) Metroprojekt prostá elektrizace Správa železnic Trať 210 Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany
91 komentářů