Jakože… Sám nevím, jak to na místě vypadalo, a jak moc by to tedy bylo možné a co vše by se pro to muselo udělat… Ale… Sorry jako za to, že si myslím, že se tady prostě měla vzít 1 či 2 nějaké diesel lokomotivy (půjčit od koholiv z blízkého okolí – co si budeme – v České Třebové něco k dispozici být 100% muselo) a prostě to zkusit tahat odněkud někam? Teď mám na mysli samozřejmě vlaky, které na té trati v noci uvízly. Proboha… Vždyť se to stalo v noci – a těch vlaků tam moc být opravdu… Číst vice »
Proč měnit něco, co funguje? Určitě existuje minimálně 10 důvodu a předpisů a nařízení, proč to nejde.
Je to mnohem jednodušší než udělat něco, na co nejsou papíry.
Po snaze hodit veškerou vinu na strojvůdce za projetí stůj, protože proč by dráhy jako celek cestujícím zvyšovaly bezpečnost jejich přepravy vlakovými zabezpečovači, je tu další případ toho, jak je cestující ten poslední, pro nějž by se mělo něco udělat. Neuvěřitelné. A přitom to zrovna tady, zdá se, mělo řešení (přinejmenším pro spřáhla se šroubovkou, u automatických /např. Leo/ si nejsem jistý zda tam takové mašiny běžně jsou).
nebudte takovy primitivni sudic – proste se kolega vypsal tak. ze ma pocit, ze cestujici je pro dopravce az na poslednim miste…..a ja ma mten samy pocit…. hazet jeho nazor do kose radobyzodpovednym zpochybnenim relevantnosti jeho commentu skrze nepritomnost na miste samotnem je trapnym recnickym faulem z te otrepane databaze (kterou vam sem ovsem nelinkuji, abyste se nepokuisil jeste vice dovzdelat)
Mně nevadí, že si stěžuje. Mně vadí, že se (a nejen v této diskuzi) navrhují zcela geniální řešení, jak se to mělo udělat, aniž by onen navrhovatel měl představu o skutečné situaci na místě. V diskusi k Pardubicím jiný diskutující říkal, že on by postavil výhybky tak, aby ten RJ do cesty nexáku vjet nemohl. Když jsem se ho zeptal, které výhybky by teda postavil jinak, zcela otevřeně napsal, že až mu pošlu výkres stanice, tak mi je ukáže. Takže vůbec nemá ponětí, jak tam ty výhybky jsou umístěné, zato zcela přesně ví, že by je postavil jinak. No a… Číst vice »
Velmi přehledná aktuální mapa všech kolejí je volně k dispozici na OpenRailwayMap. Včetně stanice Pardubice. V podstatě mě jeho myšlenka při rozboru nehodového děje napadla též. Rozpojit spojku (čísla výhybek na té mapě nejsou, ale je jasné, které to jsou) při generálním stopu, vlaky by se nepotkaly – má to ale podmínku, že by GS musel přijít o dost dřív, kdy ještě oba vlaky jely po svých kolejích (má vůbec odjezdové návěstidlo na staniční koleji 1 nějaký traťový snímač, kterým by dispečink včas poznal, že vlak opustil svůj oddíl, za který nesmí?). Rezerva pro zábrzdnou vzdálenost by tam na obě… Číst vice »
O možnostech exkurzí bohužel nic nevím, i já bych se tam rád podíval. Zatím jsem (kromě mnoha šotonávštěv u hodných výpravčích) byl jen v dopravním sále DF ČVUT, kde jsem si sice vyzkoušel všechny posty kromě hradláře a výpravčího na elektrodynamice (měli tam tu sedlnickou, ale ještě nebyla zprovozněná), ale CDP je o několik levelů výše. Všechna moderní staniční zab. zařízení mají detekci obsazení kolejových úseků (buďto kol. obv. – KO nebo poč. náprav – PN), ale v konkrétním případě (a drtivé většině ostatních) by vámi zamýšlené řešení realizovatelné nebylo. Projetí toho Stůj totiž zjistíte až když nastane, a to… Číst vice »
Máte samozřejmě pravdu. Na druhou stranu, informace, ke které se doberete sám (byť po několika rýpnutích), je pro vás daleko cennější a lépe si ji zapamatujete než info, kterou vám někdo předloží hotovou na stříbrném podnose.
Nejlepší odezvou na takové příspěvky (i já z neznalosti takové často píšu) je osvěta. Bylo by určitě pro všechny, kdož jsou otevření poznání, hodnotnější to pár větami vysvětlit. Už jsem takto dostal mnoho zasvěcených odpovědí (i od vás) a byly mi velkým přínosem. Tímto všem děkuji, protože tak má podle mně vypadat správná diskuse laiků dohromady s odborníky. Oni ti laici jsou mnohdy stejní odborníci, akorát že ve svém oboru (např. v průmyslové automatizaci), takže se správným nasměrováním jistě lecčemu záhy porozumí. Jen je potřeba se v první chvíli oprostit od rychlých soudů.
Už se budu opakovat, tak jen krátce: když se někdo zeptá, rád odpovím. Ale nemám rád, když má někdo tzv. „jasno“, jak je to všechno udělané blbě a že on by to udělal líp, a přitom o problému nic neví.
To sice napsal, ale bez dalších informací (např. že RJ projel ještěpřed tím, než začali odstraňovat následky – čímž netvrdím, že to zrovna takhle bylo) je to sdělení velice kusé.
Na druhou stranu, cestující či jiný „laický pozorovatel“ nemá možnost ty podrobnosti zjistit, což by ale čtenáři měli vzít v potaz, a tedy na základě těchto strohých informací nevytvářet složité teorie, co šlo, co nešlo, kdo je neschopný, komu na zájkaznících nezáleží atd.
Nevím, zda to není přemrštěné, ale snad platná otázka, zda aspoň odvoz cestujících z těch nočních vlaků nemohl zajistit HZS SŽ ve spolupráci s HZS Kraje, pokud opravdu na více jak 6 hodin nemohlo vůbec nic a nikudy projet.
Hasiči SŽ – tuším – žádné evakuační autobusy nemají. Hasiči krajští určitě něco mají.
Ale pochopitelně jdou proti tomu argumenty, že tam nebyly ohroženy lidské životy, ani cestující nebyli bezprostředně postiženi tou MU – byli postiženi pouze jejími důsledky.
V situaci, kdy desítky až stovky vlaků pro přepravu cestujících jsou (minimálně v úseku Č.Třeb. – Choceň), ale reálně v úseku Praha – Morava závislé na jediné – byť dvoukolejné – trati, je na pováženou, zda dopravci ve spolupráci s provozovatelem nemají mít takříkajíc v pohotovosti nějaké krizové prostředky?
Co si budeme nalhávat: je pouze otázkou času, kdy na tom přetíženém rameni někdo skočí pod vlak (zastavený provoz na min. 2,5h) nebo bude nějaká srážka na přejezdu (zastavený provoz na 2 až 4 hodiny).
Na trati z Prahy-Běchovic do Českého Brodu jezdí každý den v současnosti obousměrně až 430 vlaků. (zdroj: wiki) Většina jich beztak pokračuje dál na Moravu. Takže jde opravdu o stovky vlaků.
Vazeni, pokud si myslite, ze lusknete prsty, objevi se vam tu x lokomotiv nezavisle trakce a zacnete jezdit jak se vam zlibi, tak na to velmi rychle zapomente. Nekdo vam musi povolit jizdu po nektere z tratovych koleji (1. – 4. TK v pripade CT ze smeru od Prahy). V tomto pripade az nekdy kolem 7h rano byla povolena jizdat pouze po 3.TK od Parniku do odjezdove skupiny a dale po 200.TK smer Odb. Les a ve smeru na Prahu pres odjezdovou skupinu po 33./35.SK a dale po 3.TK smer Odb. Parnik pouze nezavislou trakci a to jeste s bezpecnostni… Číst vice »
Vlaky v České Třebové 01:00 – 06:00 – 5 zastavujících rychlíků a vyšších – 1 rychlík začínající v ČT – 2 RJ projíždějící bez zastavení – 12 osobáků a spěšných vlaků. Pokud odečtu osobáky (regionální doprava, buď nevyjedou, nebo zůstanou stát tam, kde jsou), pak je dálkových vlaků v té době pouze 8. Objízdná trasa po vedlejších kolejích 33+200 měří asi 7 km. Předpokládám, že těch 30 km/hod platilo asi jen pro 33. kolej, protože kolej 200 vede mimo nádraží a má maximálku 60 km/hod. To máme nějakých 15 minut jízdní doby v jedno směru. Plus obrat a přivěšení/odvěšení. A… Číst vice »
Železnice názorně demonstruje proč prohrává… Nic „nejde“ a na všecko musí být milion papírů který evidentně vydává někdo kdo vstává v 8… takže buď do „toho“ vrazíme stovky miliard aby to fungovalo bez výpadků a (skoro) samo, anebo holt bude i nadále doprava po železnici „loterie“ se zpožděním náhodným z intervalu (0, 480min)…
Michal82
3 měsíců
Objízdné trasy okolo ČT se měly dávno postavit. Zkrátily by jízdní doby a eliminovaly by i tyto mimořádnosti.
Když pojedete nádražím v ČT vzadu po vedlejší koleji 33 a za nádražím pak po vedlejší koleji 200 (viz. OpenRailwayMap), objedete METRANS úplně z druhé strany, než ho vídáte z koridoru. Několikrát jsme v minulosti tamtudy s Leo jeli – byla to vysloveně vyhlídková jízda. Na koridor jsme se nazpět napojili před Třebovicemi. Bohužel se to projevilo zpožděním, protože na koleji 200 je maximum 60 km/hod.
Také jsem to s Leo jednou absolvoval. Myslel jsem ale spíše spojku Pardubice- Svitavy. O té se uvažovalo počátkem 90.let.
JiVe
3 měsíců
Sedím v EC275, dojelo se do Břeclavi s +70, čekání, pak zpět na Hodonín, opět přepřah a nyní se stojí v Holíči. Nyní +130. Není bistro vůz. Nikdo ani slovo. Průvodci se neukáže. Mazec
Průvodčí má na starost víc než jednoho člověka, svět se kolem vás netočí. Jednoho vlakvedoucího v případě mimořádností dokáže zaměstat jeden vůz na hodinu. Během mimořádností zabere taky dost času komunikace s dispečerským aparátem a centrálním zákaznickým servisem. Pokud jste mu potřeboval něco neodkladně, nic vám nebránilo ho vyhledat.
No, to je právě kámen úrazu taky. 😄 On mnohde nefunguje a víme tak nějak obecně všichni, jaký je přístup k odstraňování podobných, zdraví a život neohrožujících závad. Většinou se odstraňují jen při velkých revizích.
Ale já to na ně nemyslím zle. To vůbec. To jsou ti poslední co za to mohou. Ale i go od dispečera a 1 hlášení by se asi udělat dalo. Teď se vracím z Nových Zámků a EC276 pěkných +190. Do vlakvedoucí chodí a dává info a i v rozhlase. Navíc jede se přes Hodonin a kdo potřebuje na Břeclav, tak přestupuje na jiný a tento válí na Prahu. Já jen že také to jde.
pokud jste byl informovám o mimořádnosti ústně nebo rozhlasem tak v tom případe jste byl informován
v další řade se zjednávají připoje pokud to jde a jiné provozní záležitosti
a za další v tehle mimořádnostech v provozu musí být pochopení jak ze strany cestujícího tak i ze strany průvodčího, pač víme že různe nadávky jak na personál i na dráhu není zrovna tomu dotyčnému průvodčímu po chuti
Zeptám se určitě špatně, ale jsem laik, tak mi to prosím vysvětlete a jen nemínusujte. Proč si lokomotivy nepronajme SŽ a netahá přes nádraží vlaky různých dopravců ona, když příčina – spadlé dráty – jdou za ní? Snad by se nějaké k tomu vhodné mašiny na tak velkém nádraží našly – i kdyby je správě železnic mělo půjčit ČDC…
Tak hlavně, že na té výluce s těmi dráteníky trávíte těch 5 (8, 10) hodin a tedy vidíte, co se přesně dělá a nedělá. Z okna jedoucího vlaku se to kritizuje dobře.
Jiří Kocurek
3 měsíců
Když je zbytečné dělat rekonstrukci a měnit všechny… tak napište, který bude další, aby ho vyměnili při jednom.
Michal Bartoníček
3 měsíců
Drbe se Správa železnic aspoň na hlavě nebo jen krčí rameny? Fakt jim to není blbý? Chápu, je to technika, může se to pokazit. To se stává. Ale aby polovina republiky stála kvůli takovým diletantům, to prostě není možné. Jejich rozhodování se v klíčových oblastech jeví jako mizerné.
JendaVenda
3 měsíců
A to se mi divte, že jezdím s rodinou na výlety autem, i když bych mohl jezdit s ČD zadara.
V aute, pokud jezdite podle navigace, mate informaci o te udalosti real-time. Doporucene objizdne trasy, odhady … jste v mnohem lepsi situaci, nez jakoze nekde budete 6h s detmi a ani se nenajite.
To se stalo kolikrát za poslední rok (2, 5…)? Pokud nemám smůlu, že se nehoda stane přímo přede mnou, tak jako řidič OA můžu z dálnice sjet a pokračovat po jakýchkoli dosažitelných komunikacích.
Docela často, Brno už je stálice, kolony u napojení u Benešova taky a „mimořádná událost“ např. v květnu, kdy hořel kamion s auty a jak se rozmazávalo na netu, že si ministr dovolil projet kolonu s majáčkem.
S objezdem Brna se počítá při plánování cesty. Benešov mám za rohem, a protože ovládám místní zkratky, tak na Tužince taky nestojím.
Jediný, kdo má skutečný problém, jsou řidiči NA, ti si to skutečně vystojí.
Můžete, ale ne vždy se vám to podaří, tak si nedělejte iluze, že vás auto spasí. 😀 Dálnice je zasekaná minimálně dvakrát týdně, tak nevím, na co si tady hrajete. 😀
Tak hlavně tím autem je to o dost levnější, než celá rodina vlakem a to ještě poslední dobou se stále více nejistým výsledkem. To je pak majlant, do kterého jde jenom dobrodruh…
já byl dokonce takovej vůl, že jsem se rozhodl jezdit vlakem do práce ( Rybniště – Praha, 12/22 až 04/23) cesta ráno tam ok, cca o 30 až 70 minut delší cesta než autem ( podle zácpy na liberecký) ale cesta zpátky byla opravdu komedie, průměrná doba cesty kolem 4 hodin, několikrát jsem se domu dostal až v půl jedné ráno druhý den. To jsou tady v diskuzi všichni šotouši, nebo jezdí vlakem jen jednou ročně ??? Jezdit vlakem se prostě nedá, odzkoušeno a potvrzeno. 9/19-02/20 – 1 semestr na Univerzitě v Pardubicích ( studuju dálkově ) z 31 jízd… Číst vice »
Tak… Asi má nějaké zaměstnanecké výhody, nebo tak něco? Logicky…. Když napsal, že by s nimi mohl jezdit zadara… Pointa byla, že si raději zaplatí za auto, a bude mít dle mého větší jistotu, než jet vlakem – mít to dokonce zdarma, ale jistotu nemít…
Jirka63
3 měsíců
Trať mezi dvěma bratrskými hlavními městy,Praha-Bratislava.U Třebové stržený dráty ,most přes Moravu neprůjezdný,odklon přes Holíč + 50 minut.VRT na Československý způsob.
Jenže tady pravidelně slýcháme hlasy že VRT je zbytečná, že by radějí (po Xté) upgradovali koridor případně přidali dvě koleje… a zase by to jako tady stálo všechno, ať už by bylo kolejí kolik chtělo.
NightmareFreddy
3 měsíců
Kam si tento vlak asi fičí…
Ex 1031 RegioJet
RegioJet a.s.
výchozí stanice: Praha hl.n.
cílová stanice: Budapest-Déli
potvrzená stanice: Zábřeh na Moravě
Ale moc nerozumím, kdo co kam a proč vlastně odklání. Celkově se dívám, že většina spojů RJ tak nějak jede dál, zatímco ostatní stojí. Tak si nejsem jistý, jestli to projeli, nebo se prostě otočili a jedou zpět.
I když nejsem fanda žlutého dopravce, tak tento čin se mu povedl. Pronajal si motorovou lokomotivu a tahal vlaky přes Třebovou. Co jsem viděl tak měl dvě soupravy spojené takže je dotáhl asi do Třebovic v Čechách a jedna jela normálně a druhá pokračovala odklonem na Brno. (Jestli to byl tento případ)
Vidím, že jsem šotoušům a ajzboňáky pěkně naštval. Vysvětleme mi proto jako laikovi, na co je nádraží o rozloze 100 ha, když tam není ani jedna náhradní kolej, po které by šlo postupně procpat rychlíky a místo toho všechny musí stát?
Ani ne. Spíš pobavil, poněvadž taková hloupost a nevědomost jakou jste tady předvedl se moc nevidí. Ale děkujeme za vykouzlení úsměvu, ba i bouřlivého smíchu při čtení vašich příspěvků…🤣🤣🤣
Holt existují taková kritická místa, kde určitý druh události úplně paralyzuje provoz.
Představte si třeba situaci s mosty Labi v Ústeckém kraji. Řekněme, že zavřeme kvůli rekonstrukce oba mosty v Děčíně. V Ústí je most E. Beneše nevyhovující pro nákladní dopravu. A ve chvíli, kdy se stane vážnější událost na druhém mostě v Ústí, tak je to na objížďku z Děčína do Litoměřic cca 30+30 km.
Bohužel na české železnici jsme se dostali do stavu, kdy odklonové trasy v tuto chvíli neexistují.
Když o sobě tvrdíte, že jste laik, tak se prosím raději nepouštějte do návrhů radikálních řešení, nebo je tady alespoň ve vlastním zájmu, veřejně nepresentujte.
Ještě by si o vás mohl někdo myslet, že jste poradce pro strategická řešení. 🙂
On nepíše o práci pod napětím, ale o vybudování takové sítě která má tolik kritických bodů (které způsobí rozsáhlý výpadek) jak cedník dírek…
S tím jističem – normální člověk by si dal nabít mobil k sousedům, než čekat na řemeslníky…
P.S. jistič je poměrně obtížné promostit hřebíkem…
Na železnici jsem začil ledacos: zpoždění 1,2,3, hodiny. Aby ale stál koridor 6 hodin jen za té památné námrazy v r. 2014, kdy se to ale dalo trochu tušit, takže cestu jsem zrušil …
Já myslím, že by stačilo, abyste si o uzlu Česká Třebová něco aktuálního nastudoval, než sem vyplodite takový nesmysl a pak můžeme diskutovat. Zatím je to evidentně zbytečné…
Když se to něco stane v kritickém bodě, případně na kritickém prvku, pak stojí celé nádraží. A nechci malovat čerta na zeď, ale pokud se něco přihodí na CDP, pak bude stát půl železniční sítě. A ne pár hodin…
Je tam terminál kontejnerové přepravy, takže pokud to všecho chcete na dálnici… bez toho nádraží se nedá projet ze severu Moravy do Čech.
A příčina toho výpadku je právě v tom, že tam modernizace ještě neproběhla. Soukruzi šetřili ocelí a tak jsou tam lanové převěsy přes všecky koleje. Přerve se jeden, spadne trolej na všechny koleje.
Svým způsobem máte pravdu. Osobní doprava je tam pořád založena na faktu, že tam vlaky začínají, končí a zastavují. Je tedy otázkou, jestli je tam potřeba tolik nástupištních hran, kolik tam je. Nákladní zase založena na faktu, že se tam dřív z pahrbku rozpouštělo a rozpouštělo. Většina kolejí ve Třebové dnes slouží k parkování zdarma a parkovací koleje trolej nepotřebují. Metrans je soukromá firma a může si provozovat své vlastní kolejiště k odstavování vozů.
Jirka
3 měsíců
Za dálkové vlaky žádná náhradní autobusová doprava 😀 Kdyby to tam stálo 2 dny, tak budou lidi v těch vlacích bydlet? Nebo co je tohle za pitomost?
A kde ty autobusy seženete? Linkoví dopravci mají v pondělní ranní špičce venku všechno, co má kola, soukromníci mají v poslední školním týdnu dost kšeftů se školními výlety. Prostě není kde brát.
Tak vymyslet jiné řešení. A neptejte se mě jaké – až budu na klíčové pozici a brát za tu odpovědnost štědrou výplatu, tak je předložím – napadají mě rovnou asi 3 hned tak z patra. Ale uzavřít to s tím, že nejsou autobusy, to je panečku řešení hodné zlaté medaile…
Představujete si to jako Hurvínek válku. Ne že by dopravci nechtěli, ale mohl byste napovědět kde vzít nějaký aspoň trochu adekvátní ( vyšší desítky) počet autobusů, aby bylo možno ty tisíce lidí odvézt? To není o tom jestli někdo chce, ale spíš o tom, jestli je to možné…
Říct, že něco nejde, to je strašně jednoduché a primitivní. Neříkám, že řešení je jednoduché, ale doprava je strategický obor a když nejsou autobusy, tak musím vymyslet něco jiného. Štědré výplaty na velmi odpovědných pozicích se platí proto, aby věci fungovaly, řešily se, když nefungují a vymýšlela se opatření v případě mimořádností…
A co byste chtěl vymyslet? Po železnici to nejde – neprůjezdná trať. Po silnici to nejde – nejsou volné vozy a řidiči. Záložní soupravy nejsou. V podstatě jediné, co se mohlo udělat, bylo otočit některé vlaky, aby aspoň v obou kusých úsecích lidé mohli jet. Ale to zase znamená, že necháte cestující stát někde v malé stanici typu Chocně. Vysledek byl, ze se holt čekalo. Třeba v Pardubicích byla v hale neskutečná tlačenice a to ještě školní výlety čekaly venku.
Ony jsou totiž v ČR stovky volných autobusů i s řídiči, kteří jen čekají na startovní výstřel, aby mohli vyrazit na náhradní dopravu. To jsou zkušenosti. Jediný kdo teoretizuje jste vy…
Kritika modernizace ale mirila dost jinym smerem a to, ze tak jak je navrzena zadny posun pro cestujici neprinasi. Toliko se vymeni stare za nove, funkcne to ale bude zase ten stejny pomaly uzel.
Nafta, mazut, uhlí, dřevo a snad i dřevoplyn. Dále také CNG a LNG, případně vodík a běžnější baterie.
A málem bych zapomněl na Strelu, takže taky lihobenzín.
Koridor už zase nejede. Poslední dobou je to často, naposledy nehoda v Pardubicích.
Je mi líto lidí, kteří jsou na vlaku závislí. Otec dnes cestu vlakem kvůli tomu vzdal, snad to zítra pojede. Ale jemu to, jakožto důchodci, zas až takové problémy neudělá.
Neco1
3 měsíců
Totálně laickej dotaz: Česká Třebová je velký nádraží, spousta kolejí a počítám, že se tam najde i nějaká volná lokomotiva (určitě ne jen jedna).
Nedaly by se vlaky přetáhnout kolem poškozenýho místa, aby mohly pokračovat dál? Je mně jasný, že to zabere čas, kapacita není na všechny vlaky, ale minimálně pro dálkový by to mohlo pomoct?
To není jen mašina, ale i strojvedoucí, navíc to bohužel nejde tak jednoduše (pokud to nebude stejný dopravce), že by jeden dispečer zavolal druhému, hele pujč mi mašinu a chlapa, to musí přijít objednávka, tu někdo musí schválit, pak tedy sehnat ještě strojvedoucího na ten motor a v neposlední řadě, záleží co přesně a kde popadalo, v článku se sice píše, že lze jet nezávislou trakcí, ale aby to nebylo tak, že by se třeba muselo přes odjezdovou skupinu, nebo naopak třeba přes vjezdovou, tedy po jiných kolejích, a jelikož objízdné trasy byly zrušeny, tak by někdo musel objednat přetrasování,… Číst vice »
A ten zákazník to bude platit, těch x chlapů navíc? Protože dopravce je nebude platit jentak z plezíru, co kdyby, ale rozúčtoval by to mezi zákazníky.
A věřte, že pak ani pro toho strojvedoucího to není nic příjemného sedět na kabele (obzvláště na reportce v Třebové), 6 (8) hodin, neutíká to, není to nic moc.
Ten zákazník si snad už zaplatil jízdné, ne? Tak co by měl platit navíc???
Ještě ke všemu si dopravce bere od zákazníka peníze „napřed“, tak by ho snad měl dopravit do cíle, ne?
Vůbec vám nic neříká pojem cenotvorba, že? Pokud by si dopravce (ať v osobní dopravě, či nákladní dopravě), držel v práci zaměstnance navíc, co kdyby náhodou, a ideálně by měl pro každého extra mašinu navíc, samozřejmě živou, tak to jsou náklady, které se někde musí promítnout (taxi má taky kolikrát v ceníku i čekání na zákazníka, pokud není na místě ve smluvený čas), nebude tyto vícenáklady platit ze svého, a jak je zaplatí? Rozpustí je do ceny pro zákazníka, a zapomeňte v tu chvíli na jízdné 1,50Kč/km. Jenom strojvedoucí má mzdu kolem 240 Kč/hodina (u národního), a to beru čistě… Číst vice »
Loni jsem se na vlastní oči přesvědčil jak vypadá údržba SŽ – trať Rakovník-Kralovice u Rakovníka, v trati normálně rostly keře, vlak se jimi musel prodírat, nemohl to ani projet…po 40 minutách snažení strojvedoucí seskočil a posypal koleje pískem…záhadně jsme projeli…hlavně si milí státě projektuj VRT, ale že naše železniční síť je přestárlá, s vyčerpanou kapacitou…to je jedno přece, viď státe. Nikdy nepochopím jak v Polsku jsou schopni obnovovat tratě v pohraničí takovou rychlostí, např. Mirsk, Jedlina Zdrój-Swidnica…a my tu jen slepě koukáme a…raději nic
Na to narážím, nemá smysl tratě obnovovat v jejich tělese z 19. století, stálo by za to je přebudovat a vést lehce jinudy, zrušit a nic nedělat je řešení lvl Bořek stavitel
Bylo by tu tolik zajímavých projektů: trať Šumperk – Kouty – Jeseník, Náchod – Klodzko…atd atd, místo toho si tu projektujeme něco, co občanům Čr vážně úplně každodenní život nezlepší
Jel jsem jednou odklonem z Ústí nad Orlicí přes Lichkov do Zábřehu rychlíkem Plzeň – Bohumín, protože u Zábřehu vjel vlak s Wapkami do rybníka. To už bude tak 40 let… Zpoždění na příjezdu do Ostravy asi +300 min, protože v každé stanici bylo křižování s dalšími odkloněnými a taky pravidelnými vlaky. Nicméně nakonec vsechny vlaky dojely až do cíle, na rozdíl od několika dnešních vlaků, které by nestihly obraty.
Jéje, Wapky v rybníce…
Ten den jsem jel jako pomocník strojv. na nočním rychlíku z Košic do Prahy, v Přerově úvrať, přišel výpravčí, že máme dát mašinu do depa, že se pojede odklonem přes Brno.
Vlak nám ale ujel a jeli jsme nějakým dalším rychlíkem, kde nás vlakvedoucí vzal do hytláku, ale že musíme spát na chodbičce (dal nám tam nějaké pytle, abychom neleželi na podlaze), protože v zavaz. oddíle měl nějakou ženskou, vždycky, když jsme někde zastavili, tak z oddílu vylezl a držel si kalhoty a jen co dal požehnání, zase tam zalezl…
🙂
Petr
3 měsíců
Je dobré si po ránu přečíst, že se nic zvláštního nestalo a vše je tak jako vždy.
Ve 2. Ráno se na stránkách ČD psalo o obnovení provozu v 5 hodin ráno, u SŽ nic.
Teď se nebudu divit kdyby to dali až na poledne, protože tohle je neuvěřitelné, 7 hodin od mimořádnosti a stále žádný pokrok…
Možná bys jim mohl jít pomoct, když máš pocit, že by to mohlo jít rychleji 😉 V pohotovosti se drží určitý počet lidí a víc se jich ve 4 ráno nevyčaruje. I tak je jich nedostatek i normálně. A tohle není běžná porucha TV na jedné koleji. Ten vlak, co do toho najel, mohl potrhat půl stanice…
Teď to asi nehrozí, díky tomu, že se tam trakční vedení předělávalo, ale ještě před rokem to díky těm obřím branám a převěsům nad půlkou nádraží možné bylo, že by při přetržení směrového lana lehlo osobní i odjezd.
Elektrizace v Hof Hbf (Bayern) je provizorium. Bezpečnostní certifikát byl vydán pouze podmínečně. Čeká se na celkovou rekonstrukci stanice (už asi dvě desítky let). 😄
Minimálně v osobním převěsy už zmizely, s jakousi nouzovou výstavbou nového trakčního vedení. Evidentně by nevydržely ani do že rekonstrukce. O ostatních obvodech stanice nemám přehled.
Martin H.
3 měsíců
Děkujeme Správě železnic za již několikáté zbytečné úplné přerušení provozu mezi Prahou a Brnem. Kdyby nebyl nickolejný provoz mezi Vlkovem a Křižanovem který s SŽ vynutila, tak mohly alespoň vlaky mezi Prahou a Brnem normálně jezdit. Gratulujeme k výborné práci, které vede ke ztrátě i toho zbytku důvěry v železnici, který snad ještě mezi veřejností je….
To až zase tak ne. Pořád to bude fungovat jako návoz a odvoz studující mládeže. V pátek dopoledne nicméně D35 a I/35 osobně vyzkouším, abych se vyhnul Brnu a rozšiřování D1, protože na prosby o trpělivost od kupky sena neslyším.
To tam bude ještě někdo jezdit a nevyužije raději spolehlivější D35?
Dneska doba pokročilá, většinou chci být v jiném kraji tak cca s půl hodinovou rezervou ne tak během 1 dne, s tím, že program mám raději na den následující.
No já nevím, ale dopravní uzavírky či nehody se dálnicím také úplně nevyhýbají. A upřímně já raději trčím ve vlaku, kde můžu alespoň něco dělat, než v autě…
Jen tak pro zajímavost. Jak často se stane něco podobného na železnici a jak často se stane, že trčíte desítky minut či i hodiny na dálnici u Brna (špičky jsou tam naprostou lahůdkou :))
A proč sem pořád cpete tu Třebovou, jakoby nic jiného v republice neexistovalo? Pokud chcete porovnávat něco, tak to musíte porovnávat komplexně, ne že se něco vys… v jednom místě a na základě toho hodnotím situaci v celé republice, že vlaky stojí za prd a auta jsou super…
Nepřesvědčíte mě, drahý kolego. Viz přepnutí Považská Bystrica-Bytča na 25kV. Týden jednokolejně (až do středy) a s nezávislou trakcí a se zpožděním. A to je tam jinší provoz nežli v Třebové.
Já vím, na toto téma jsme už debatovali jednou, a shodli jsme se, že se neshodneme, ale ani od Prahy ani od Olomouce není střídavina v dohledu, za mě blbost, zbytečné riziko projetí navíc, atd…
Nemlčí, jen není schopný informace uvádět na vhodném místě, kde je uvidí většina cestujících. Například na instagramovém profilu RegioJetu je informace o MÚ dostupná již skoro hodinu.
Jakože… Sám nevím, jak to na místě vypadalo, a jak moc by to tedy bylo možné a co vše by se pro to muselo udělat… Ale… Sorry jako za to, že si myslím, že se tady prostě měla vzít 1 či 2 nějaké diesel lokomotivy (půjčit od koholiv z blízkého okolí – co si budeme – v České Třebové něco k dispozici být 100% muselo) a prostě to zkusit tahat odněkud někam? Teď mám na mysli samozřejmě vlaky, které na té trati v noci uvízly. Proboha… Vždyť se to stalo v noci – a těch vlaků tam moc být opravdu… Číst vice »
Proč měnit něco, co funguje? Určitě existuje minimálně 10 důvodu a předpisů a nařízení, proč to nejde.
Je to mnohem jednodušší než udělat něco, na co nejsou papíry.
Po snaze hodit veškerou vinu na strojvůdce za projetí stůj, protože proč by dráhy jako celek cestujícím zvyšovaly bezpečnost jejich přepravy vlakovými zabezpečovači, je tu další případ toho, jak je cestující ten poslední, pro nějž by se mělo něco udělat. Neuvěřitelné. A přitom to zrovna tady, zdá se, mělo řešení (přinejmenším pro spřáhla se šroubovkou, u automatických /např. Leo/ si nejsem jistý zda tam takové mašiny běžně jsou).
Mám dojem, že nouzová automatická spřáhla jsou ve výbavě vozidel, které mají automatické spřáhlo, ale ona manipulace s ním není zrovna nejjednodušší.
Chtěl jste asi napsat „…nouzová šroubovková spřáhla jsou ve výbavě…“ že? 😉
Ne, nouzová automatická spřáhla, ta se nasadí na klasickou šroubovku a spojí se.
Aha, děkuji za vysvětlení. 🙂
>Sám nevím, jak to na místě vypadalo,
…ale přesně víte, jak se tam mělo postupovat.
O čem se ČD měly domlouvat s Regiojetem či Arrivou?
Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Nic o tom nevím, ale zato vím, jak se mělo postupovat.
V diskuzích o Pardubicích je to totéž 🙁
nebudte takovy primitivni sudic – proste se kolega vypsal tak. ze ma pocit, ze cestujici je pro dopravce az na poslednim miste…..a ja ma mten samy pocit…. hazet jeho nazor do kose radobyzodpovednym zpochybnenim relevantnosti jeho commentu skrze nepritomnost na miste samotnem je trapnym recnickym faulem z te otrepane databaze (kterou vam sem ovsem nelinkuji, abyste se nepokuisil jeste vice dovzdelat)
Mně nevadí, že si stěžuje. Mně vadí, že se (a nejen v této diskuzi) navrhují zcela geniální řešení, jak se to mělo udělat, aniž by onen navrhovatel měl představu o skutečné situaci na místě. V diskusi k Pardubicím jiný diskutující říkal, že on by postavil výhybky tak, aby ten RJ do cesty nexáku vjet nemohl. Když jsem se ho zeptal, které výhybky by teda postavil jinak, zcela otevřeně napsal, že až mu pošlu výkres stanice, tak mi je ukáže. Takže vůbec nemá ponětí, jak tam ty výhybky jsou umístěné, zato zcela přesně ví, že by je postavil jinak. No a… Číst vice »
Tak se diskutujícímu PetrK v diskusi o Pardubicích omlouvám, někdy v noci tam od něj příspěvek přišel.
Nicméně odpovědi jsem se opět nedočkal.
Velmi přehledná aktuální mapa všech kolejí je volně k dispozici na OpenRailwayMap. Včetně stanice Pardubice. V podstatě mě jeho myšlenka při rozboru nehodového děje napadla též. Rozpojit spojku (čísla výhybek na té mapě nejsou, ale je jasné, které to jsou) při generálním stopu, vlaky by se nepotkaly – má to ale podmínku, že by GS musel přijít o dost dřív, kdy ještě oba vlaky jely po svých kolejích (má vůbec odjezdové návěstidlo na staniční koleji 1 nějaký traťový snímač, kterým by dispečink včas poznal, že vlak opustil svůj oddíl, za který nesmí?). Rezerva pro zábrzdnou vzdálenost by tam na obě… Číst vice »
O možnostech exkurzí bohužel nic nevím, i já bych se tam rád podíval. Zatím jsem (kromě mnoha šotonávštěv u hodných výpravčích) byl jen v dopravním sále DF ČVUT, kde jsem si sice vyzkoušel všechny posty kromě hradláře a výpravčího na elektrodynamice (měli tam tu sedlnickou, ale ještě nebyla zprovozněná), ale CDP je o několik levelů výše. Všechna moderní staniční zab. zařízení mají detekci obsazení kolejových úseků (buďto kol. obv. – KO nebo poč. náprav – PN), ale v konkrétním případě (a drtivé většině ostatních) by vámi zamýšlené řešení realizovatelné nebylo. Projetí toho Stůj totiž zjistíte až když nastane, a to… Číst vice »
Tak je rozdíl se zeptat „a jak asi byste to udělal“ a říct „domnívám se že to nejde“ případně i proč…
To první je skoro o ničem…
Máte samozřejmě pravdu. Na druhou stranu, informace, ke které se doberete sám (byť po několika rýpnutích), je pro vás daleko cennější a lépe si ji zapamatujete než info, kterou vám někdo předloží hotovou na stříbrném podnose.
Nejlepší odezvou na takové příspěvky (i já z neznalosti takové často píšu) je osvěta. Bylo by určitě pro všechny, kdož jsou otevření poznání, hodnotnější to pár větami vysvětlit. Už jsem takto dostal mnoho zasvěcených odpovědí (i od vás) a byly mi velkým přínosem. Tímto všem děkuji, protože tak má podle mně vypadat správná diskuse laiků dohromady s odborníky. Oni ti laici jsou mnohdy stejní odborníci, akorát že ve svém oboru (např. v průmyslové automatizaci), takže se správným nasměrováním jistě lecčemu záhy porozumí. Jen je potřeba se v první chvíli oprostit od rychlých soudů.
Už se budu opakovat, tak jen krátce: když se někdo zeptá, rád odpovím. Ale nemám rád, když má někdo tzv. „jasno“, jak je to všechno udělané blbě a že on by to udělal líp, a přitom o problému nic neví.
Sám autor psal, že místem mohli projet vlak nezávislé trakce.
To sice napsal, ale bez dalších informací (např. že RJ projel ještěpřed tím, než začali odstraňovat následky – čímž netvrdím, že to zrovna takhle bylo) je to sdělení velice kusé.
Na druhou stranu, cestující či jiný „laický pozorovatel“ nemá možnost ty podrobnosti zjistit, což by ale čtenáři měli vzít v potaz, a tedy na základě těchto strohých informací nevytvářet složité teorie, co šlo, co nešlo, kdo je neschopný, komu na zájkaznících nezáleží atd.
Nevím, zda to není přemrštěné, ale snad platná otázka, zda aspoň odvoz cestujících z těch nočních vlaků nemohl zajistit HZS SŽ ve spolupráci s HZS Kraje, pokud opravdu na více jak 6 hodin nemohlo vůbec nic a nikudy projet.
Hasiči SŽ – tuším – žádné evakuační autobusy nemají. Hasiči krajští určitě něco mají.
Ale pochopitelně jdou proti tomu argumenty, že tam nebyly ohroženy lidské životy, ani cestující nebyli bezprostředně postiženi tou MU – byli postiženi pouze jejími důsledky.
V situaci, kdy desítky až stovky vlaků pro přepravu cestujících jsou (minimálně v úseku Č.Třeb. – Choceň), ale reálně v úseku Praha – Morava závislé na jediné – byť dvoukolejné – trati, je na pováženou, zda dopravci ve spolupráci s provozovatelem nemají mít takříkajíc v pohotovosti nějaké krizové prostředky?
Co si budeme nalhávat: je pouze otázkou času, kdy na tom přetíženém rameni někdo skočí pod vlak (zastavený provoz na min. 2,5h) nebo bude nějaká srážka na přejezdu (zastavený provoz na 2 až 4 hodiny).
Na trati z Prahy-Běchovic do Českého Brodu jezdí každý den v současnosti obousměrně až 430 vlaků. (zdroj: wiki) Většina jich beztak pokračuje dál na Moravu. Takže jde opravdu o stovky vlaků.
Vazeni, pokud si myslite, ze lusknete prsty, objevi se vam tu x lokomotiv nezavisle trakce a zacnete jezdit jak se vam zlibi, tak na to velmi rychle zapomente. Nekdo vam musi povolit jizdu po nektere z tratovych koleji (1. – 4. TK v pripade CT ze smeru od Prahy). V tomto pripade az nekdy kolem 7h rano byla povolena jizdat pouze po 3.TK od Parniku do odjezdove skupiny a dale po 200.TK smer Odb. Les a ve smeru na Prahu pres odjezdovou skupinu po 33./35.SK a dale po 3.TK smer Odb. Parnik pouze nezavislou trakci a to jeste s bezpecnostni… Číst vice »
Vlaky v České Třebové 01:00 – 06:00 – 5 zastavujících rychlíků a vyšších – 1 rychlík začínající v ČT – 2 RJ projíždějící bez zastavení – 12 osobáků a spěšných vlaků. Pokud odečtu osobáky (regionální doprava, buď nevyjedou, nebo zůstanou stát tam, kde jsou), pak je dálkových vlaků v té době pouze 8. Objízdná trasa po vedlejších kolejích 33+200 měří asi 7 km. Předpokládám, že těch 30 km/hod platilo asi jen pro 33. kolej, protože kolej 200 vede mimo nádraží a má maximálku 60 km/hod. To máme nějakých 15 minut jízdní doby v jedno směru. Plus obrat a přivěšení/odvěšení. A… Číst vice »
Železnice názorně demonstruje proč prohrává… Nic „nejde“ a na všecko musí být milion papírů který evidentně vydává někdo kdo vstává v 8… takže buď do „toho“ vrazíme stovky miliard aby to fungovalo bez výpadků a (skoro) samo, anebo holt bude i nadále doprava po železnici „loterie“ se zpožděním náhodným z intervalu (0, 480min)…
Objízdné trasy okolo ČT se měly dávno postavit. Zkrátily by jízdní doby a eliminovaly by i tyto mimořádnosti.
Když pojedete nádražím v ČT vzadu po vedlejší koleji 33 a za nádražím pak po vedlejší koleji 200 (viz. OpenRailwayMap), objedete METRANS úplně z druhé strany, než ho vídáte z koridoru. Několikrát jsme v minulosti tamtudy s Leo jeli – byla to vysloveně vyhlídková jízda. Na koridor jsme se nazpět napojili před Třebovicemi. Bohužel se to projevilo zpožděním, protože na koleji 200 je maximum 60 km/hod.
Také jsem to s Leo jednou absolvoval. Myslel jsem ale spíše spojku Pardubice- Svitavy. O té se uvažovalo počátkem 90.let.
Sedím v EC275, dojelo se do Břeclavi s +70, čekání, pak zpět na Hodonín, opět přepřah a nyní se stojí v Holíči. Nyní +130. Není bistro vůz. Nikdo ani slovo. Průvodci se neukáže. Mazec
Průvodčí má na starost víc než jednoho člověka, svět se kolem vás netočí. Jednoho vlakvedoucího v případě mimořádností dokáže zaměstat jeden vůz na hodinu. Během mimořádností zabere taky dost času komunikace s dispečerským aparátem a centrálním zákaznickým servisem. Pokud jste mu potřeboval něco neodkladně, nic vám nebránilo ho vyhledat.
No ono někdy stačí i zabékat něco vlakovým rozhlasem. 🤣
No, to je právě kámen úrazu taky. 😄 On mnohde nefunguje a víme tak nějak obecně všichni, jaký je přístup k odstraňování podobných, zdraví a život neohrožujících závad. Většinou se odstraňují jen při velkých revizích.
Takže to nefunguje, nic s tím nedělám, protože to ve výsledku nemusím používat. Blahopřeji!
A v tuto chvíli se má začít ozývat: téééplé párky, stuuuudené pivo…. 😁
No, tak ale máte být ti, kdo inicují opravu těchto věcí – pokud něco nefunguje…
Ano přesně tak. Teď jsem to výše napsal
Ale já to na ně nemyslím zle. To vůbec. To jsou ti poslední co za to mohou. Ale i go od dispečera a 1 hlášení by se asi udělat dalo. Teď se vracím z Nových Zámků a EC276 pěkných +190. Do vlakvedoucí chodí a dává info a i v rozhlase. Navíc jede se přes Hodonin a kdo potřebuje na Břeclav, tak přestupuje na jiný a tento válí na Prahu. Já jen že také to jde.
Navíc já rád jezdím vlakem a budu ten poslední, který by si na něco stěžoval. Sám dělá v LKW dopravě dispečera, tak vím jaké to je když se to – pokadí
Nic člověka sedícího ve vlaku nena*ere víc, než nedostatek informací.
pokud jste byl informovám o mimořádnosti ústně nebo rozhlasem tak v tom případe jste byl informován
v další řade se zjednávají připoje pokud to jde a jiné provozní záležitosti
a za další v tehle mimořádnostech v provozu musí být pochopení jak ze strany cestujícího tak i ze strany průvodčího, pač víme že různe nadávky jak na personál i na dráhu není zrovna tomu dotyčnému průvodčímu po chuti
Viz já výše
Zeptám se určitě špatně, ale jsem laik, tak mi to prosím vysvětlete a jen nemínusujte. Proč si lokomotivy nepronajme SŽ a netahá přes nádraží vlaky různých dopravců ona, když příčina – spadlé dráty – jdou za ní? Snad by se nějaké k tomu vhodné mašiny na tak velkém nádraží našly – i kdyby je správě železnic mělo půjčit ČDC…
Bych jako laik zkusil, ze by ty jezdici vlaky asi trochu prekazely pracem na troleji nad tou koleji.
RJ to ale zvladl, ne?
Protože nemusí. Nic jí k tomu nenutí, bohužel. Ani k náhradě škody dopravcům…
Protože to by bylo moc logické a správné a ještě by si lidi na to mohli zvyknout.
SZ je podnik v podniku bordel. To že v Česke Třebové prasklo napínací lano na tv je buď materiálem nebo údržbou..
Když vidím,jak dělají údržbu TV při výlukách,tak já sázím na (ne)údržbu.
Tak hlavně, že na té výluce s těmi dráteníky trávíte těch 5 (8, 10) hodin a tedy vidíte, co se přesně dělá a nedělá. Z okna jedoucího vlaku se to kritizuje dobře.
Když je zbytečné dělat rekonstrukci a měnit všechny… tak napište, který bude další, aby ho vyměnili při jednom.
Drbe se Správa železnic aspoň na hlavě nebo jen krčí rameny? Fakt jim to není blbý? Chápu, je to technika, může se to pokazit. To se stává. Ale aby polovina republiky stála kvůli takovým diletantům, to prostě není možné. Jejich rozhodování se v klíčových oblastech jeví jako mizerné.
A to se mi divte, že jezdím s rodinou na výlety autem, i když bych mohl jezdit s ČD zadara.
Já se nedivím. Jen mi přijde naivní představa, že se cestou autem nemůže nic pokazit. I když uznávám, na 6 hodin ani největší zácpy nejsou…
V aute, pokud jezdite podle navigace, mate informaci o te udalosti real-time. Doporucene objizdne trasy, odhady … jste v mnohem lepsi situaci, nez jakoze nekde budete 6h s detmi a ani se nenajite.
Copak nenajíte, to je ještě sranda, ale ani nenapijete, a možná ani nevy…močíte!
Děkujeme za postřeh a posíláme klíčenku.
https://zdopravy.cz/kolaps-dalnice-d1-v-kolonach-stoji-tisice-vozidel-188876/
To se stalo kolikrát za poslední rok (2, 5…)? Pokud nemám smůlu, že se nehoda stane přímo přede mnou, tak jako řidič OA můžu z dálnice sjet a pokračovat po jakýchkoli dosažitelných komunikacích.
Docela často, Brno už je stálice, kolony u napojení u Benešova taky a „mimořádná událost“ např. v květnu, kdy hořel kamion s auty a jak se rozmazávalo na netu, že si ministr dovolil projet kolonu s majáčkem.
S objezdem Brna se počítá při plánování cesty. Benešov mám za rohem, a protože ovládám místní zkratky, tak na Tužince taky nestojím.
Jediný, kdo má skutečný problém, jsou řidiči NA, ti si to skutečně vystojí.
Můžete, ale ne vždy se vám to podaří, tak si nedělejte iluze, že vás auto spasí. 😀 Dálnice je zasekaná minimálně dvakrát týdně, tak nevím, na co si tady hrajete. 😀
jakoze na dalnici 2x tydne stojite aspon 6 hodin?
Tak hlavně tím autem je to o dost levnější, než celá rodina vlakem a to ještě poslední dobou se stále více nejistým výsledkem. To je pak majlant, do kterého jde jenom dobrodruh…
Jak si v tu dobu vedla draha? stali v zime se trzenou troleji v polich?
Evidentně nejezdíte na výlety moc daleko a nepoužíváte české dálnice, zejména D1.
já byl dokonce takovej vůl, že jsem se rozhodl jezdit vlakem do práce ( Rybniště – Praha, 12/22 až 04/23) cesta ráno tam ok, cca o 30 až 70 minut delší cesta než autem ( podle zácpy na liberecký) ale cesta zpátky byla opravdu komedie, průměrná doba cesty kolem 4 hodin, několikrát jsem se domu dostal až v půl jedné ráno druhý den. To jsou tady v diskuzi všichni šotouši, nebo jezdí vlakem jen jednou ročně ??? Jezdit vlakem se prostě nedá, odzkoušeno a potvrzeno. 9/19-02/20 – 1 semestr na Univerzitě v Pardubicích ( studuju dálkově ) z 31 jízd… Číst vice »
Po zazitku na Smichovskem nadrazi nekdy v lednu ’24 (20:00 vecer, vsechny vlaky na Plzen zruseny bez nahrady) taky uz do Prahy jen autem.
Usetrim 2 hodiny casu a za pul roku jsem ani jednou nestal na D5 v kolone, maximalne kdyz uz, tak to popojizdelo, zdrzeni max 15 minut.
A ČD s tim souvisí jak?
Tak… Asi má nějaké zaměstnanecké výhody, nebo tak něco? Logicky…. Když napsal, že by s nimi mohl jezdit zadara… Pointa byla, že si raději zaplatí za auto, a bude mít dle mého větší jistotu, než jet vlakem – mít to dokonce zdarma, ale jistotu nemít…
Trať mezi dvěma bratrskými hlavními městy,Praha-Bratislava.U Třebové stržený dráty ,most přes Moravu neprůjezdný,odklon přes Holíč + 50 minut.VRT na Československý způsob.
To je právě ta absence VRT.
Souhlas, chybí rychlá jižní trasa.
Jenže tady pravidelně slýcháme hlasy že VRT je zbytečná, že by radějí (po Xté) upgradovali koridor případně přidali dvě koleje… a zase by to jako tady stálo všechno, ať už by bylo kolejí kolik chtělo.
Kam si tento vlak asi fičí…
Ex 1031 RegioJet
RegioJet a.s.
výchozí stanice: Praha hl.n.
cílová stanice: Budapest-Déli
potvrzená stanice: Zábřeh na Moravě
odklon na Břeclav…
Odklon přes Přerov.
Ale moc nerozumím, kdo co kam a proč vlastně odklání. Celkově se dívám, že většina spojů RJ tak nějak jede dál, zatímco ostatní stojí. Tak si nejsem jistý, jestli to projeli, nebo se prostě otočili a jedou zpět.
Neprojeli ani neotočili, jedou odklonem…
I když nejsem fanda žlutého dopravce, tak tento čin se mu povedl. Pronajal si motorovou lokomotivu a tahal vlaky přes Třebovou. Co jsem viděl tak měl dvě soupravy spojené takže je dotáhl asi do Třebovic v Čechách a jedna jela normálně a druhá pokračovala odklonem na Brno. (Jestli to byl tento případ)
Cestující do Brna jsou nejspíš jiného názoru. Byli vysazení v Přerově s tím, že si maji počkat na rychlík do Brna.
To je sice dost naprd, ale alternativou je čekat např. 4 hodiny na místě. Takže je otázka, co z toho je přijatelnější.
Dobže to vymyslel. Ty výluky mívá zvládnuté…
Jestli někdo vystupuje v Brně,tak už ho cestou nic horšího potkat nemůže..
Místo modernizace bych stanici zrušil. Stejně už k ničemu neslouží, jen jako železničářský skanzen. Prostě dvě jen průjezné koleje, možná výhybnu.
Já bych zase zrušil všechny silnice ve Vaší obci a v okolí 10 km.
Vidím, že jsem šotoušům a ajzboňáky pěkně naštval. Vysvětleme mi proto jako laikovi, na co je nádraží o rozloze 100 ha, když tam není ani jedna náhradní kolej, po které by šlo postupně procpat rychlíky a místo toho všechny musí stát?
Ani ne. Spíš pobavil, poněvadž taková hloupost a nevědomost jakou jste tady předvedl se moc nevidí. Ale děkujeme za vykouzlení úsměvu, ba i bouřlivého smíchu při čtení vašich příspěvků…🤣🤣🤣
Holt existují taková kritická místa, kde určitý druh události úplně paralyzuje provoz.
Představte si třeba situaci s mosty Labi v Ústeckém kraji. Řekněme, že zavřeme kvůli rekonstrukce oba mosty v Děčíně. V Ústí je most E. Beneše nevyhovující pro nákladní dopravu. A ve chvíli, kdy se stane vážnější událost na druhém mostě v Ústí, tak je to na objížďku z Děčína do Litoměřic cca 30+30 km.
Bohužel na české železnici jsme se dostali do stavu, kdy odklonové trasy v tuto chvíli neexistují.
Akorát že objížďka Třebové je ještě dvakrát tolik, tedy když zrovna není zavřená Vysočina jako teď, to je pak objížďka = nada…
Když o sobě tvrdíte, že jste laik, tak se prosím raději nepouštějte do návrhů radikálních řešení, nebo je tady alespoň ve vlastním zájmu, veřejně nepresentujte.
Ještě by si o vás mohl někdo myslet, že jste poradce pro strategická řešení. 🙂
On nepíše o práci pod napětím, ale o vybudování takové sítě která má tolik kritických bodů (které způsobí rozsáhlý výpadek) jak cedník dírek…
S tím jističem – normální člověk by si dal nabít mobil k sousedům, než čekat na řemeslníky…
P.S. jistič je poměrně obtížné promostit hřebíkem…
A taky bych zrušil demenci 🙃
Takže místo vysvětlení rovnou posmtu alá nacisté v Lidicích.
Wtf? Vy jste jako omylem zabloudil na železnici?
Je to tak , nádraží komunistické rozlohy a nedá se to projet ..
Co je kua komunistická rozloha? To nádraží mělo solidní rozlohu už před únorem, překvapivě, když je to křižovatka uprostřed Česka.
Ctyrleta ratolest, kdyz je neceho hodne, tak sdeli, ze „je toho sto“.
Na železnici jsem začil ledacos: zpoždění 1,2,3, hodiny. Aby ale stál koridor 6 hodin jen za té památné námrazy v r. 2014, kdy se to ale dalo trochu tušit, takže cestu jsem zrušil …
Bude hůř… dokud to bude všechno ve státních rukou, tak to půjde postupně k šípku všechno.
Já myslím, že by stačilo, abyste si o uzlu Česká Třebová něco aktuálního nastudoval, než sem vyplodite takový nesmysl a pak můžeme diskutovat. Zatím je to evidentně zbytečné…
Diskutovat můžeme. Třeba: chápu, že se stane problém. Když někde na trati, trať stojí. Když na nádraží, tak stojí celé nádraží? Prosím o vysvětlení.
Když se to stane v kritickém místě tak ano.
Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“
Diesellokomotivu,
Když se to něco stane v kritickém bodě, případně na kritickém prvku, pak stojí celé nádraží. A nechci malovat čerta na zeď, ale pokud se něco přihodí na CDP, pak bude stát půl železniční sítě. A ne pár hodin…
Tak v tom případě je jasná principiální nevýhoda železnice proti silnici.
Principiální nevýhoda? Nevím. Principiální výhoda je bezpečnost, ale na to zjevně moc lidí neslyší…
Ale s dostupností je to horší, těch X-hodinových přerušení už na hlavním tahu bylo jen letos několik…
To je dobrá zpráva. „Až se něco přihodí na CDP…“
Bude stát půl železniční sítě a BUDE TO BEZPEČNÝÝÝ. A nebudeme potřebovat ETCS…
ETCS vlastně nepotřebujeme už teď protože:
NA ČERVENOU SE PROSTĚ NEJEZDÍ a to stačí k bezpečnému provozu na železnici…
(tak nějak to psal ten „nejvyšší a nejchytřejší nádražák“)
A ten kontejnerový terminál Metransu je tam na ozdobu?
Na uz tak přetíženem koridoru by to fakt byla topka 🤌
Je tam terminál kontejnerové přepravy, takže pokud to všecho chcete na dálnici… bez toho nádraží se nedá projet ze severu Moravy do Čech.
A příčina toho výpadku je právě v tom, že tam modernizace ještě neproběhla. Soukruzi šetřili ocelí a tak jsou tam lanové převěsy přes všecky koleje. Přerve se jeden, spadne trolej na všechny koleje.
Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“
Uberte to „severní“ (Moravy) vzhledem k nikolejnému provozu na Vysočině…
Svým způsobem máte pravdu. Osobní doprava je tam pořád založena na faktu, že tam vlaky začínají, končí a zastavují. Je tedy otázkou, jestli je tam potřeba tolik nástupištních hran, kolik tam je. Nákladní zase založena na faktu, že se tam dřív z pahrbku rozpouštělo a rozpouštělo. Většina kolejí ve Třebové dnes slouží k parkování zdarma a parkovací koleje trolej nepotřebují. Metrans je soukromá firma a může si provozovat své vlastní kolejiště k odstavování vozů.
Za dálkové vlaky žádná náhradní autobusová doprava 😀 Kdyby to tam stálo 2 dny, tak budou lidi v těch vlacích bydlet? Nebo co je tohle za pitomost?
A kde ty autobusy seženete? Linkoví dopravci mají v pondělní ranní špičce venku všechno, co má kola, soukromníci mají v poslední školním týdnu dost kšeftů se školními výlety. Prostě není kde brát.
Tak vymyslet jiné řešení. A neptejte se mě jaké – až budu na klíčové pozici a brát za tu odpovědnost štědrou výplatu, tak je předložím – napadají mě rovnou asi 3 hned tak z patra. Ale uzavřít to s tím, že nejsou autobusy, to je panečku řešení hodné zlaté medaile…
Napadají vás 3 řešení. Skvělé!
Nicméně já takhle z patra odhadnu, že každé bude mít nějaký ten háček, kvůli kterému bude nepoužitelné.
Tak šup sem s nima. Nebo jenom kecy.
Nebudete a tu výplatu taky ne. Namyšlené kecálky leda tak v politice.
Přistavit před nádraží náklaďák s bicykly a rozdat je cestujícím?
Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“
Doporučují jet přes Vysočinu, kde je ale (bohužel) NAD na obou hlavních tratích, lol
Strejda pro ně přijede autem.
stejne tim jezdi tak leda Slovaci …
Ty jseš chytrej jak Hurvínek.
Představujete si to jako Hurvínek válku. Ne že by dopravci nechtěli, ale mohl byste napovědět kde vzít nějaký aspoň trochu adekvátní ( vyšší desítky) počet autobusů, aby bylo možno ty tisíce lidí odvézt? To není o tom jestli někdo chce, ale spíš o tom, jestli je to možné…
Říct, že něco nejde, to je strašně jednoduché a primitivní. Neříkám, že řešení je jednoduché, ale doprava je strategický obor a když nejsou autobusy, tak musím vymyslet něco jiného. Štědré výplaty na velmi odpovědných pozicích se platí proto, aby věci fungovaly, řešily se, když nefungují a vymýšlela se opatření v případě mimořádností…
Jirko, uz toho nechte, jenom se ztrapnujete…
A co byste chtěl vymyslet? Po železnici to nejde – neprůjezdná trať. Po silnici to nejde – nejsou volné vozy a řidiči. Záložní soupravy nejsou. V podstatě jediné, co se mohlo udělat, bylo otočit některé vlaky, aby aspoň v obou kusých úsecích lidé mohli jet. Ale to zase znamená, že necháte cestující stát někde v malé stanici typu Chocně. Vysledek byl, ze se holt čekalo. Třeba v Pardubicích byla v hale neskutečná tlačenice a to ještě školní výlety čekaly venku.
Jirka má minimálně 3 řešení, jen nám je jaksi nechce sdělit….
Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“
Ony jsou totiž v ČR stovky volných autobusů i s řídiči, kteří jen čekají na startovní výstřel, aby mohli vyrazit na náhradní dopravu. To jsou zkušenosti. Jediný kdo teoretizuje jste vy…
„Štědré výplaty“
Jančura si tu firmu vybudoval sám, vy?
„…a když nejsou autobusy, tak musím vymyslet něco jiného“ – je to jasný, cestující se vydají pěšky podél trati ve směru jízdy vlaku… (y) 😀
Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“
Doufám, že stav stanice nekritizují ti stejní, co kritizovali onu dvacetimiliardovou modernizaci.
Kritika modernizace ale mirila dost jinym smerem a to, ze tak jak je navrzena zadny posun pro cestujici neprinasi. Toliko se vymeni stare za nove, funkcne to ale bude zase ten stejny pomaly uzel.
Právě že nebude, mimo jiné mají zmizet lanové převěsy, takže pád jedné trolej zastaví jenom tu jednu kolej, nikoliv všechny.
A 160 km/h… už jste byl navštívit majitele domů?
To, že v případě bran dojde pouze k poškození TV nad dotčenou kolejí, je dost naivní myšlenka…
Myslíte investici, která byla před pěti lety za 10 miliard?
Ano, přesně tu. 🙂
Nějak jsem neviděl nic v nezávislé trakci projet.
Asi došla i nafta … a nebo stále není kudy?
Ne cekame az nam to nekdo poradi … 🤔
Prosím, co je to „nezávislá trakce“? Třeba že je nezávislá na dodávce nafty?
Vašnosto, zkusejí google a hned budou vědět, čo si predstavit pod takým pojmom „nazávislá trakce“. 😉
Nafta, mazut, uhlí, dřevo a snad i dřevoplyn. Dále také CNG a LNG, případně vodík a běžnější baterie.
A málem bych zapomněl na Strelu, takže taky lihobenzín.
Ruční neb šlapací drezína by se do seznamu taky vešla 🙂
… i za doplnění…
Děkuji za odpověď
Koridor už zase nejede. Poslední dobou je to často, naposledy nehoda v Pardubicích.
Je mi líto lidí, kteří jsou na vlaku závislí. Otec dnes cestu vlakem kvůli tomu vzdal, snad to zítra pojede. Ale jemu to, jakožto důchodci, zas až takové problémy neudělá.
Totálně laickej dotaz: Česká Třebová je velký nádraží, spousta kolejí a počítám, že se tam najde i nějaká volná lokomotiva (určitě ne jen jedna).
Nedaly by se vlaky přetáhnout kolem poškozenýho místa, aby mohly pokračovat dál? Je mně jasný, že to zabere čas, kapacita není na všechny vlaky, ale minimálně pro dálkový by to mohlo pomoct?
Vsechny volne dostupne traktory uz tu jezdi az se jim z kominku kouri – 3x pujcene od CD Cargo, dalsi od Vychodoceske drahy …
To není jen mašina, ale i strojvedoucí, navíc to bohužel nejde tak jednoduše (pokud to nebude stejný dopravce), že by jeden dispečer zavolal druhému, hele pujč mi mašinu a chlapa, to musí přijít objednávka, tu někdo musí schválit, pak tedy sehnat ještě strojvedoucího na ten motor a v neposlední řadě, záleží co přesně a kde popadalo, v článku se sice píše, že lze jet nezávislou trakcí, ale aby to nebylo tak, že by se třeba muselo přes odjezdovou skupinu, nebo naopak třeba přes vjezdovou, tedy po jiných kolejích, a jelikož objízdné trasy byly zrušeny, tak by někdo musel objednat přetrasování,… Číst vice »
Ježiši, to je pěkný skanzen.
To bývaly časy, kdy zazvonil v depu telefon a co mělo kola vyjelo. Ale to bylo v dobách, kdy na záchodě nebyly orchideje.
To bylo v dobách, kdy jste do Ostravy jel 5 hodin a vlaky jezdily náhodně tak, jak se to Dráze hodilo do oběhů.
Jenže to byl i dostatek lidí, teď se šetří, tak se obsazují hlavně produktové nástupy, nebudou přeci platit chlapa aby seděl na kabele na cimře.
Škoda, že je takový přístup k času (který po spotřebování nelze nahradit) a k prostředkům zákazníků.
A ten zákazník to bude platit, těch x chlapů navíc? Protože dopravce je nebude platit jentak z plezíru, co kdyby, ale rozúčtoval by to mezi zákazníky.
A věřte, že pak ani pro toho strojvedoucího to není nic příjemného sedět na kabele (obzvláště na reportce v Třebové), 6 (8) hodin, neutíká to, není to nic moc.
Ten zákazník si snad už zaplatil jízdné, ne? Tak co by měl platit navíc???
Ještě ke všemu si dopravce bere od zákazníka peníze „napřed“, tak by ho snad měl dopravit do cíle, ne?
Vůbec vám nic neříká pojem cenotvorba, že? Pokud by si dopravce (ať v osobní dopravě, či nákladní dopravě), držel v práci zaměstnance navíc, co kdyby náhodou, a ideálně by měl pro každého extra mašinu navíc, samozřejmě živou, tak to jsou náklady, které se někde musí promítnout (taxi má taky kolikrát v ceníku i čekání na zákazníka, pokud není na místě ve smluvený čas), nebude tyto vícenáklady platit ze svého, a jak je zaplatí? Rozpustí je do ceny pro zákazníka, a zapomeňte v tu chvíli na jízdné 1,50Kč/km. Jenom strojvedoucí má mzdu kolem 240 Kč/hodina (u národního), a to beru čistě… Číst vice »
Jo, na dráze byla obrovská přezaměstnanost. Jenže ani tehdy nebylo 20 volných fírů na cimře, do pěti minut na mašině. Taky spávali doma.
Evidentně bylo, když komentující tvrdí, že zazvonil telefon, a co mělo kola to vyjelo.
Spíš to jsou Pohádky starého zbrojnoše, kap. 7 „Pan Alzheimer vzpomíná“ 🙂
He-he, to je trochu protimluv, nemyslíte?
Možná nevěděl, že to nejde.
Nevíte někdo, dali do Třebové už taky ty nové hodiny? Aby čekající lid věděl kolik ještě má času… 😀
Možná že kdyby stát nenechával “skoro” ladem trať z Dolní Lipky na Hanušovice tak by se to dalo odklonit aspoň nějak.
Tak než to tahat tudy, to už je lepší ten vlak podpálit. 🤣
Ani oheň by neměl sílu přihlížet tomu snažení.
Loni jsem se na vlastní oči přesvědčil jak vypadá údržba SŽ – trať Rakovník-Kralovice u Rakovníka, v trati normálně rostly keře, vlak se jimi musel prodírat, nemohl to ani projet…po 40 minutách snažení strojvedoucí seskočil a posypal koleje pískem…záhadně jsme projeli…hlavně si milí státě projektuj VRT, ale že naše železniční síť je přestárlá, s vyčerpanou kapacitou…to je jedno přece, viď státe. Nikdy nepochopím jak v Polsku jsou schopni obnovovat tratě v pohraničí takovou rychlostí, např. Mirsk, Jedlina Zdrój-Swidnica…a my tu jen slepě koukáme a…raději nic
naprosto zbytečná trat ,zastávky daleko od středu obcí ,autobus je mnohem výhodnější a levnější
Tu trať zrušit. Zbytečné.
Na to narážím, nemá smysl tratě obnovovat v jejich tělese z 19. století, stálo by za to je přebudovat a vést lehce jinudy, zrušit a nic nedělat je řešení lvl Bořek stavitel
Bylo by tu tolik zajímavých projektů: trať Šumperk – Kouty – Jeseník, Náchod – Klodzko…atd atd, místo toho si tu projektujeme něco, co občanům Čr vážně úplně každodenní život nezlepší
a stejně jezdíme v šukafonech. asi tečka.
A naftové lokomotivy napadají z nebe? Nheldě na to, že kdyby jednokoljeka pobrara koridor, tak na něm nejsou 2 koleje.
Jel jsem jednou odklonem z Ústí nad Orlicí přes Lichkov do Zábřehu rychlíkem Plzeň – Bohumín, protože u Zábřehu vjel vlak s Wapkami do rybníka. To už bude tak 40 let… Zpoždění na příjezdu do Ostravy asi +300 min, protože v každé stanici bylo křižování s dalšími odkloněnými a taky pravidelnými vlaky. Nicméně nakonec vsechny vlaky dojely až do cíle, na rozdíl od několika dnešních vlaků, které by nestihly obraty.
Jéje, Wapky v rybníce…
Ten den jsem jel jako pomocník strojv. na nočním rychlíku z Košic do Prahy, v Přerově úvrať, přišel výpravčí, že máme dát mašinu do depa, že se pojede odklonem přes Brno.
Vlak nám ale ujel a jeli jsme nějakým dalším rychlíkem, kde nás vlakvedoucí vzal do hytláku, ale že musíme spát na chodbičce (dal nám tam nějaké pytle, abychom neleželi na podlaze), protože v zavaz. oddíle měl nějakou ženskou, vždycky, když jsme někde zastavili, tak z oddílu vylezl a držel si kalhoty a jen co dal požehnání, zase tam zalezl…
🙂
Je dobré si po ránu přečíst, že se nic zvláštního nestalo a vše je tak jako vždy.
😂😂👍
Tragedie ceske zeleznice pod vedenim SZ stale marne hleda sve dno.
Naprosto přesný a výstižný koment…
Obnovení plánováno prý nejdřív v 10:00. Lepší reklama na auto nemůže existovat. Level Správa železnic a GŘ Svoboda vesele dál ve funkci. Neskutečný.
Ve 2. Ráno se na stránkách ČD psalo o obnovení provozu v 5 hodin ráno, u SŽ nic.
Teď se nebudu divit kdyby to dali až na poledne, protože tohle je neuvěřitelné, 7 hodin od mimořádnosti a stále žádný pokrok…
Možná bys jim mohl jít pomoct, když máš pocit, že by to mohlo jít rychleji 😉 V pohotovosti se drží určitý počet lidí a víc se jich ve 4 ráno nevyčaruje. I tak je jich nedostatek i normálně. A tohle není běžná porucha TV na jedné koleji. Ten vlak, co do toho najel, mohl potrhat půl stanice…
Půl stanice… Takže strhl troleje v osobní stanici nebo i na nákladní?
A prosimtě to že se stalo brzo je fakticky jen výmluva.
Teď to asi nehrozí, díky tomu, že se tam trakční vedení předělávalo, ale ještě před rokem to díky těm obřím branám a převěsům nad půlkou nádraží možné bylo, že by při přetržení směrového lana lehlo osobní i odjezd.
Odpůrci modernizace: Vždyť přece stačí měnit prasklé lanové převěsy a uhnilé stožáry do kolejí padlé
Odpůrci modernizace by se měli probrat.
.
Akorát že Česká Třebová není zrovna zapadlé nádražíčko někde na kraji republiky, kde bych to pochopila…
Pokud to bylo na zhlaví, tak to zastaví komplet všechno.
Asi má na někoho nějaký to kompro.
To jsou ty úžasné převěsy TV, které budou šotouši oplakávat, až s rekonstrukcí konečně zmizí?
Ještě by z toho někdo mohl udělat technickou památku…
Převěsy jsou na tento provoz jedno zlo a až to bude střídavý v ČT tak to taky uleví TV, protože bude vše lehčí.
Převěsy jsou i v Hofu, relativně nedávno elektrizované stanici.
Ony za to nemůžou, víme?
Německý paragraf číslo jedna.
Elektrizace v Hof Hbf (Bayern) je provizorium. Bezpečnostní certifikát byl vydán pouze podmínečně. Čeká se na celkovou rekonstrukci stanice (už asi dvě desítky let). 😄
Hof není Třebová. Když němec… tak my budem taky?
Minimálně v osobním převěsy už zmizely, s jakousi nouzovou výstavbou nového trakčního vedení. Evidentně by nevydržely ani do že rekonstrukce. O ostatních obvodech stanice nemám přehled.
Děkujeme Správě železnic za již několikáté zbytečné úplné přerušení provozu mezi Prahou a Brnem. Kdyby nebyl nickolejný provoz mezi Vlkovem a Křižanovem který s SŽ vynutila, tak mohly alespoň vlaky mezi Prahou a Brnem normálně jezdit. Gratulujeme k výborné práci, které vede ke ztrátě i toho zbytku důvěry v železnici, který snad ještě mezi veřejností je….
Tak oni jsou tam od toho, aby býa. cena narodniho dopravce do privatizace co nejnizsi. Myslim, ze delaji svoji praci vyborne za velke podpory MD.
Ještě štěstí, že to jde objet jinudy. Jo, vlastně nejde. Děkujeme SŽ, vaši nákladní dopravci.
Nejen nákladní dopravci jsou vděčný za takovou katastrofu. Doufám že SŽ bude platit všechnu tu škodu a to včetně náklady za NAD.
Jako, ze to zaplatime my vsichni?
Az bude hotova D35 bude vlak minulost…
Uz dnes se to da zajet slusne….
Vzhledem k tomu jak již dnes je ucpaná D11 a navíc ve šrotoidním stavu tak si myslím že dodělání D35 nebude žádná výhra spíše naopak.
To až zase tak ne. Pořád to bude fungovat jako návoz a odvoz studující mládeže. V pátek dopoledne nicméně D35 a I/35 osobně vyzkouším, abych se vyhnul Brnu a rozšiřování D1, protože na prosby o trpělivost od kupky sena neslyším.
Dopručuji nastudovat objízdné trasy vesničkami kolem Vysokého Mýta, Litomyšle a Svitav. Je tam docela peklo.
Pro milovníky „kochací jízdy“ (viz Vesnička má středisková) pak nabízím různé varianty „rallye Vysočina“.
Pořád je to rychlejší než bordel v Brně, a navíc kdo má rád zatáčky, ten si užije.
Spolujezdkyni nechte doma 🙂
No dvě úzká místa na D11 minulý týden v pátek byla taky silná káva. Černý Most – Litomyšl 2h 15minut… Což je tak o 45-60 minut víc než normálně…
Auta stojí, vlaky taky.
A pro DOL není voda. Takže … ?
Pěšky. 😛
Páteřní trať v ČR, koridor, nejvíc vlaků za hodinu ve střední Evropě a kvalita trakčního vedení a údržby v podání Zkázy železnic… Že mě to neudivuje.
Jsem zvědavý, jestli budete nadávat, až tam začnou velké výluky a omezení provozu.
To tam bude ještě někdo jezdit a nevyužije raději spolehlivější D35?
Dneska doba pokročilá, většinou chci být v jiném kraji tak cca s půl hodinovou rezervou ne tak během 1 dne, s tím, že program mám raději na den následující.
No já nevím, ale dopravní uzavírky či nehody se dálnicím také úplně nevyhýbají. A upřímně já raději trčím ve vlaku, kde můžu alespoň něco dělat, než v autě…
Než trčet ve vlaku, lépe je frčet vozem. 😀
Chtěl jste říct povozem, ne? Koňský povoz by to možná zvládl (pokud toho koně neumoříte :))
Nikoliv vozem, 4 kola, výfuk, volant, fofrklacek, brm brm.
Tak pokud se umí vznášet, nebo to risknete po poli, tak proč ne 😀
Vlaky stojí auta jedou viz google mapy provoz 🤣
Tak teď ano. Ale to, co platí teď, nemusí platit dnes odpoledne (a často také neplatí :))
Jen tak pro zajímavost. Jak často se stane něco podobného na železnici a jak často se stane, že trčíte desítky minut či i hodiny na dálnici u Brna (špičky jsou tam naprostou lahůdkou :))
Tady se píše o Těžké Třebové ne o Brnu. 🤣🤣🤣
A kolem Brna jsou snad nějaké problémy s vlakovou dopravou? Dáváte jeden argumentační faul za druhým 🙂
A víte, že auto může zvolit jinou trasu podle provozu. Takže i s objížďkou kousku D1 jste v cíli spolehlivěji?
A víte, že když stojíte v koloně, tak těžko? Stejně ten vlak teoreticky může jet jinudy, ale to by nesměla být alternativní cesta rozkopaná 🙂
No, z Rohlenky k Olympii autem krásných 45 minut 😆
Tady se píše o Těžké Třebové ne o Brnu. 🤦🏻
A proč sem pořád cpete tu Třebovou, jakoby nic jiného v republice neexistovalo? Pokud chcete porovnávat něco, tak to musíte porovnávat komplexně, ne že se něco vys… v jednom místě a na základě toho hodnotím situaci v celé republice, že vlaky stojí za prd a auta jsou super…
A propos jestli není lepších těch 45 minut než 2-6 hodin ve vlaku. 🙂
No rozhodně není,. pokud denně trávíte 45 minut v koleně, nebo 2x za rok 2 hodiny ve vlaku (když máte velkou smůlu) 😛 😀
Pokud trávíte denně 45 minut v koleně zkuste ortopedii a pokud nevíte kudy se z Olomouce jezdí na Prahu tak zkuste zeměpis. 🙂
Aj polom sa da ist. Tak 20 rokov dozadu som ako spolujazdec zazil jazdu polom. Bolo to na jesen, takze sa to dalo.
Nejlépe do stojící kolony
No a právě proto by se to mělo hned udělat na 25kV, protože při další následné konverzi by nastala další série výluk, zpoždění a nezávislé trakce.
přesně mohli natáhnout 25kv už od Svitav a udělat ostrov Třebová, a pak hned pokračovat východním směrem
Blbost, dělat ostrov a zbytečně 2x stahovat a měnit systém. Víme jak moderním mašinám všechno dlouho trvá.
Nepřesvědčíte mě, drahý kolego. Viz přepnutí Považská Bystrica-Bytča na 25kV. Týden jednokolejně (až do středy) a s nezávislou trakcí a se zpožděním. A to je tam jinší provoz nežli v Třebové.
Ale ve středu mají hotovo. A další v pořadí je už přímo uzel Žilina.
Větší provoz jak Třebové? Blbost.
Já vím, na toto téma jsme už debatovali jednou, a shodli jsme se, že se neshodneme, ale ani od Prahy ani od Olomouce není střídavina v dohledu, za mě blbost, zbytečné riziko projetí navíc, atd…
A co běžná údržba,kdyby fungovala? Např. Výtoňský most, Kozi dráha and many odhers
A Regiojet jako vždy mlčí. I Leo Express zveřejnil nějaké informace.
Nemlčí, jen není schopný informace uvádět na vhodném místě, kde je uvidí většina cestujících. Například na instagramovém profilu RegioJetu je informace o MÚ dostupná již skoro hodinu.
K čemu je info na instagramu? To mám mít účty na všech sociálních sítích? To je problém to napsat na web Regiojetu?
15 min po vašom príspevku – na hlavnej stránke to majú. pod objednávkovým formulárom celkom nevýrazným červeným písmom
To brzo, když se to stalo v noci…
Reálně, kolik lidí bude každou minutu kontrolovat Instagram zda se něco neděje?
Vy hledáte svůj vlak na instagramu? 🤣
Asi šotouš, chce si fotit každý vlak 😀
Dělám si legraci, instagram jako základní komunikační kanál je z pohledu PR špatně.
Ale evidentně to jednoho adresáta má. 🤣
Ty informace došli cestujícím s jízdenkami už v 5h ráno smskou. Vcelku lepší způsob komunikace než tohle aktivně někde vyhledávat.
A jak přijde SMS cestujícím s jízdenkami IDS, One ticket, kupovanými na pokladně nebo třeba Interrail, pokud ho regiojet uznává a podobně?
V komerčních vlacích platí jízdenky IDS?
Jestli teda nějaký RJ přes Třebovou jezdí v objednávce, tak mě opravte.
A jen tak mimochodem: Používám grapp.
Správce by to měl vědět, žejo?
Ústně od člověka, či sedí vedle něj
RJ je dopravce, nikoliv veřejná informační kancelář, cestující to dostanou do apky nebo sms. Na informace tady máte ČTK. 😀