Porucha trakčního vedení přerušila téměř na 8 hodin jízdu většiny vlaků mezi Čechami a Moravou

Česká Třebová. Pramen: Správa železnicČeská Třebová. Pramen: Správa železnic

Do poškozených drátů najel nákladní vlak.

249 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DavidK

Jakože… Sám nevím, jak to na místě vypadalo, a jak moc by to tedy bylo možné a co vše by se pro to muselo udělat… Ale… Sorry jako za to, že si myslím, že se tady prostě měla vzít 1 či 2 nějaké diesel lokomotivy (půjčit od koholiv z blízkého okolí – co si budeme – v České Třebové něco k dispozici být 100% muselo) a prostě to zkusit tahat odněkud někam? Teď mám na mysli samozřejmě vlaky, které na té trati v noci uvízly. Proboha… Vždyť se to stalo v noci – a těch vlaků tam moc být opravdu… Číst vice »

none

Proč měnit něco, co funguje? Určitě existuje minimálně 10 důvodu a předpisů a nařízení, proč to nejde.
Je to mnohem jednodušší než udělat něco, na co nejsou papíry.

Dan

Po snaze hodit veškerou vinu na strojvůdce za projetí stůj, protože proč by dráhy jako celek cestujícím zvyšovaly bezpečnost jejich přepravy vlakovými zabezpečovači, je tu další případ toho, jak je cestující ten poslední, pro nějž by se mělo něco udělat. Neuvěřitelné. A přitom to zrovna tady, zdá se, mělo řešení (přinejmenším pro spřáhla se šroubovkou, u automatických /např. Leo/ si nejsem jistý zda tam takové mašiny běžně jsou).

Franta Pepa Jednička

Mám dojem, že nouzová automatická spřáhla jsou ve výbavě vozidel, které mají automatické spřáhlo, ale ona manipulace s ním není zrovna nejjednodušší.

Dan

Chtěl jste asi napsat „…nouzová šroubovková spřáhla jsou ve výbavě…“ že? 😉

Franta Pepa Jednička

Ne, nouzová automatická spřáhla, ta se nasadí na klasickou šroubovku a spojí se.

Dan

Aha, děkuji za vysvětlení. 🙂

vbb

>Sám nevím, jak to na místě vypadalo,
…ale přesně víte, jak se tam mělo postupovat.

O čem se ČD měly domlouvat s Regiojetem či Arrivou?

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Nic o tom nevím, ale zato vím, jak se mělo postupovat.
V diskuzích o Pardubicích je to totéž 🙁

marek hudec

nebudte takovy primitivni sudic – proste se kolega vypsal tak. ze ma pocit, ze cestujici je pro dopravce az na poslednim miste…..a ja ma mten samy pocit…. hazet jeho nazor do kose radobyzodpovednym zpochybnenim relevantnosti jeho commentu skrze nepritomnost na miste samotnem je trapnym recnickym faulem z te otrepane databaze (kterou vam sem ovsem nelinkuji, abyste se nepokuisil jeste vice dovzdelat)

vbb

Mně nevadí, že si stěžuje. Mně vadí, že se (a nejen v této diskuzi) navrhují zcela geniální řešení, jak se to mělo udělat, aniž by onen navrhovatel měl představu o skutečné situaci na místě. V diskusi k Pardubicím jiný diskutující říkal, že on by postavil výhybky tak, aby ten RJ do cesty nexáku vjet nemohl. Když jsem se ho zeptal, které výhybky by teda postavil jinak, zcela otevřeně napsal, že až mu pošlu výkres stanice, tak mi je ukáže. Takže vůbec nemá ponětí, jak tam ty výhybky jsou umístěné, zato zcela přesně ví, že by je postavil jinak. No a… Číst vice »

vbb

Tak se diskutujícímu PetrK v diskusi o Pardubicích omlouvám, někdy v noci tam od něj příspěvek přišel.
Nicméně odpovědi jsem se opět nedočkal.

Dan

Velmi přehledná aktuální mapa všech kolejí je volně k dispozici na OpenRailwayMap. Včetně stanice Pardubice. V podstatě mě jeho myšlenka při rozboru nehodového děje napadla též. Rozpojit spojku (čísla výhybek na té mapě nejsou, ale je jasné, které to jsou) při generálním stopu, vlaky by se nepotkaly – má to ale podmínku, že by GS musel přijít o dost dřív, kdy ještě oba vlaky jely po svých kolejích (má vůbec odjezdové návěstidlo na staniční koleji 1 nějaký traťový snímač, kterým by dispečink včas poznal, že vlak opustil svůj oddíl, za který nesmí?). Rezerva pro zábrzdnou vzdálenost by tam na obě… Číst vice »

vbb

O možnostech exkurzí bohužel nic nevím, i já bych se tam rád podíval. Zatím jsem (kromě mnoha šotonávštěv u hodných výpravčích) byl jen v dopravním sále DF ČVUT, kde jsem si sice vyzkoušel všechny posty kromě hradláře a výpravčího na elektrodynamice (měli tam tu sedlnickou, ale ještě nebyla zprovozněná), ale CDP je o několik levelů výše. Všechna moderní staniční zab. zařízení mají detekci obsazení kolejových úseků (buďto kol. obv. – KO nebo poč. náprav – PN), ale v konkrétním případě (a drtivé většině ostatních) by vámi zamýšlené řešení realizovatelné nebylo. Projetí toho Stůj totiž zjistíte až když nastane, a to… Číst vice »

SYN

Tak je rozdíl se zeptat „a jak asi byste to udělal“ a říct „domnívám se že to nejde“ případně i proč…
To první je skoro o ničem…

vbb

Máte samozřejmě pravdu. Na druhou stranu, informace, ke které se doberete sám (byť po několika rýpnutích), je pro vás daleko cennější a lépe si ji zapamatujete než info, kterou vám někdo předloží hotovou na stříbrném podnose.

Dan

Nejlepší odezvou na takové příspěvky (i já z neznalosti takové často píšu) je osvěta. Bylo by určitě pro všechny, kdož jsou otevření poznání, hodnotnější to pár větami vysvětlit. Už jsem takto dostal mnoho zasvěcených odpovědí (i od vás) a byly mi velkým přínosem. Tímto všem děkuji, protože tak má podle mně vypadat správná diskuse laiků dohromady s odborníky. Oni ti laici jsou mnohdy stejní odborníci, akorát že ve svém oboru (např. v průmyslové automatizaci), takže se správným nasměrováním jistě lecčemu záhy porozumí. Jen je potřeba se v první chvíli oprostit od rychlých soudů.

vbb

Už se budu opakovat, tak jen krátce: když se někdo zeptá, rád odpovím. Ale nemám rád, když má někdo tzv. „jasno“, jak je to všechno udělané blbě a že on by to udělal líp, a přitom o problému nic neví.

H1pavca

Sám autor psal, že místem mohli projet vlak nezávislé trakce.

vbb

To sice napsal, ale bez dalších informací (např. že RJ projel ještěpřed tím, než začali odstraňovat následky – čímž netvrdím, že to zrovna takhle bylo) je to sdělení velice kusé.
Na druhou stranu, cestující či jiný „laický pozorovatel“ nemá možnost ty podrobnosti zjistit, což by ale čtenáři měli vzít v potaz, a tedy na základě těchto strohých informací nevytvářet složité teorie, co šlo, co nešlo, kdo je neschopný, komu na zájkaznících nezáleží atd.

Vojtěch C

Nevím, zda to není přemrštěné, ale snad platná otázka, zda aspoň odvoz cestujících z těch nočních vlaků nemohl zajistit HZS SŽ ve spolupráci s HZS Kraje, pokud opravdu na více jak 6 hodin nemohlo vůbec nic a nikudy projet.
Hasiči SŽ – tuším – žádné evakuační autobusy nemají. Hasiči krajští určitě něco mají.
Ale pochopitelně jdou proti tomu argumenty, že tam nebyly ohroženy lidské životy, ani cestující nebyli bezprostředně postiženi tou MU – byli postiženi pouze jejími důsledky.

Vojtěch C

V situaci, kdy desítky až stovky vlaků pro přepravu cestujících jsou (minimálně v úseku Č.Třeb. – Choceň), ale reálně v úseku Praha – Morava závislé na jediné – byť dvoukolejné – trati, je na pováženou, zda dopravci ve spolupráci s provozovatelem nemají mít takříkajíc v pohotovosti nějaké krizové prostředky?
Co si budeme nalhávat: je pouze otázkou času, kdy na tom přetíženém rameni někdo skočí pod vlak (zastavený provoz na min. 2,5h) nebo bude nějaká srážka na přejezdu (zastavený provoz na 2 až 4 hodiny).

Dan

Na trati z Prahy-Běchovic do Českého Brodu jezdí každý den v současnosti obousměrně až 430 vlaků. (zdroj: wiki) Většina jich beztak pokračuje dál na Moravu. Takže jde opravdu o stovky vlaků.

Kohout

Vazeni, pokud si myslite, ze lusknete prsty, objevi se vam tu x lokomotiv nezavisle trakce a zacnete jezdit jak se vam zlibi, tak na to velmi rychle zapomente. Nekdo vam musi povolit jizdu po nektere z tratovych koleji (1. – 4. TK v pripade CT ze smeru od Prahy). V tomto pripade az nekdy kolem 7h rano byla povolena jizdat pouze po 3.TK od Parniku do odjezdove skupiny a dale po 200.TK smer Odb. Les a ve smeru na Prahu pres odjezdovou skupinu po 33./35.SK a dale po 3.TK smer Odb. Parnik pouze nezavislou trakci a to jeste s bezpecnostni… Číst vice »

Dan

Vlaky v České Třebové 01:00 – 06:00 – 5 zastavujících rychlíků a vyšších – 1 rychlík začínající v ČT – 2 RJ projíždějící bez zastavení – 12 osobáků a spěšných vlaků. Pokud odečtu osobáky (regionální doprava, buď nevyjedou, nebo zůstanou stát tam, kde jsou), pak je dálkových vlaků v té době pouze 8. Objízdná trasa po vedlejších kolejích 33+200 měří asi 7 km. Předpokládám, že těch 30 km/hod platilo asi jen pro 33. kolej, protože kolej 200 vede mimo nádraží a má maximálku 60 km/hod. To máme nějakých 15 minut jízdní doby v jedno směru. Plus obrat a přivěšení/odvěšení. A… Číst vice »

SYN

Železnice názorně demonstruje proč prohrává… Nic „nejde“ a na všecko musí být milion papírů který evidentně vydává někdo kdo vstává v 8… takže buď do „toho“ vrazíme stovky miliard aby to fungovalo bez výpadků a (skoro) samo, anebo holt bude i nadále doprava po železnici „loterie“ se zpožděním náhodným z intervalu (0, 480min)…

Ingip

Jel jsem jednou odklonem z Ústí nad Orlicí přes Lichkov do Zábřehu rychlíkem Plzeň – Bohumín, protože u Zábřehu vjel vlak s Wapkami do rybníka. To už bude tak 40 let… Zpoždění na příjezdu do Ostravy asi +300 min, protože v každé stanici bylo křižování s dalšími odkloněnými a taky pravidelnými vlaky. Nicméně nakonec vsechny vlaky dojely až do cíle, na rozdíl od několika dnešních vlaků, které by nestihly obraty.

vbb

Jéje, Wapky v rybníce…
Ten den jsem jel jako pomocník strojv. na nočním rychlíku z Košic do Prahy, v Přerově úvrať, přišel výpravčí, že máme dát mašinu do depa, že se pojede odklonem přes Brno.
Vlak nám ale ujel a jeli jsme nějakým dalším rychlíkem, kde nás vlakvedoucí vzal do hytláku, ale že musíme spát na chodbičce (dal nám tam nějaké pytle, abychom neleželi na podlaze), protože v zavaz. oddíle měl nějakou ženskou, vždycky, když jsme někde zastavili, tak z oddílu vylezl a držel si kalhoty a jen co dal požehnání, zase tam zalezl…
🙂

Michal82

Objízdné trasy okolo ČT se měly dávno postavit. Zkrátily by jízdní doby a eliminovaly by i tyto mimořádnosti.

Dan

Když pojedete nádražím v ČT vzadu po vedlejší koleji 33 a za nádražím pak po vedlejší koleji 200 (viz. OpenRailwayMap), objedete METRANS úplně z druhé strany, než ho vídáte z koridoru. Několikrát jsme v minulosti tamtudy s Leo jeli – byla to vysloveně vyhlídková jízda. Na koridor jsme se nazpět napojili před Třebovicemi. Bohužel se to projevilo zpožděním, protože na koleji 200 je maximum 60 km/hod.

Michal82

Také jsem to s Leo jednou absolvoval. Myslel jsem ale spíše spojku Pardubice- Svitavy. O té se uvažovalo počátkem 90.let.

JiVe

Sedím v EC275, dojelo se do Břeclavi s +70, čekání, pak zpět na Hodonín, opět přepřah a nyní se stojí v Holíči. Nyní +130. Není bistro vůz. Nikdo ani slovo. Průvodci se neukáže. Mazec

Pan průvodčí

Průvodčí má na starost víc než jednoho člověka, svět se kolem vás netočí. Jednoho vlakvedoucího v případě mimořádností dokáže zaměstat jeden vůz na hodinu. Během mimořádností zabere taky dost času komunikace s dispečerským aparátem a centrálním zákaznickým servisem. Pokud jste mu potřeboval něco neodkladně, nic vám nebránilo ho vyhledat.

PeDazOl

No ono někdy stačí i zabékat něco vlakovým rozhlasem. 🤣

Pan průvodčí

No, to je právě kámen úrazu taky. 😄 On mnohde nefunguje a víme tak nějak obecně všichni, jaký je přístup k odstraňování podobných, zdraví a život neohrožujících závad. Většinou se odstraňují jen při velkých revizích.

PeDazOl

Takže to nefunguje, nic s tím nedělám, protože to ve výsledku nemusím používat. Blahopřeji!

none

A v tuto chvíli se má začít ozývat: téééplé párky, stuuuudené pivo…. 😁

DavidK

No, tak ale máte být ti, kdo inicují opravu těchto věcí – pokud něco nefunguje…

JiVe

Ano přesně tak. Teď jsem to výše napsal

JiVe

Ale já to na ně nemyslím zle. To vůbec. To jsou ti poslední co za to mohou. Ale i go od dispečera a 1 hlášení by se asi udělat dalo. Teď se vracím z Nových Zámků a EC276 pěkných +190. Do vlakvedoucí chodí a dává info a i v rozhlase. Navíc jede se přes Hodonin a kdo potřebuje na Břeclav, tak přestupuje na jiný a tento válí na Prahu. Já jen že také to jde.

JiVe

Navíc já rád jezdím vlakem a budu ten poslední, který by si na něco stěžoval. Sám dělá v LKW dopravě dispečera, tak vím jaké to je když se to – pokadí

none

Nic člověka sedícího ve vlaku nena*ere víc, než nedostatek informací.

Matt

pokud jste byl informovám o mimořádnosti ústně nebo rozhlasem tak v tom případe jste byl informován
v další řade se zjednávají připoje pokud to jde a jiné provozní záležitosti
a za další v tehle mimořádnostech v provozu musí být pochopení jak ze strany cestujícího tak i ze strany průvodčího, pač víme že různe nadávky jak na personál i na dráhu není zrovna tomu dotyčnému průvodčímu po chuti

JiVe

Viz já výše

Dan

Zeptám se určitě špatně, ale jsem laik, tak mi to prosím vysvětlete a jen nemínusujte. Proč si lokomotivy nepronajme SŽ a netahá přes nádraží vlaky různých dopravců ona, když příčina – spadlé dráty – jdou za ní? Snad by se nějaké k tomu vhodné mašiny na tak velkém nádraží našly – i kdyby je správě železnic mělo půjčit ČDC…

Frantisek

Bych jako laik zkusil, ze by ty jezdici vlaky asi trochu prekazely pracem na troleji nad tou koleji.

Dan

RJ to ale zvladl, ne?

Martin H.

Protože nemusí. Nic jí k tomu nenutí, bohužel. Ani k náhradě škody dopravcům…

Pohádkár

Protože to by bylo moc logické a správné a ještě by si lidi na to mohli zvyknout.

Huu

SZ je podnik v podniku bordel. To že v Česke Třebové prasklo napínací lano na tv je buď materiálem nebo údržbou..

hsnm

Když vidím,jak dělají údržbu TV při výlukách,tak já sázím na (ne)údržbu.

Franta Pepa Jednička

Tak hlavně, že na té výluce s těmi dráteníky trávíte těch 5 (8, 10) hodin a tedy vidíte, co se přesně dělá a nedělá. Z okna jedoucího vlaku se to kritizuje dobře.

Jiří Kocurek

Když je zbytečné dělat rekonstrukci a měnit všechny… tak napište, který bude další, aby ho vyměnili při jednom.

Jiří Kocurek

A naftové lokomotivy napadají z nebe? Nheldě na to, že kdyby jednokoljeka pobrara koridor, tak na něm nejsou 2 koleje.

Michal Bartoníček

Drbe se Správa železnic aspoň na hlavě nebo jen krčí rameny? Fakt jim to není blbý? Chápu, je to technika, může se to pokazit. To se stává. Ale aby polovina republiky stála kvůli takovým diletantům, to prostě není možné. Jejich rozhodování se v klíčových oblastech jeví jako mizerné.

JendaVenda

A to se mi divte, že jezdím s rodinou na výlety autem, i když bych mohl jezdit s ČD zadara.

Zdrasa

Já se nedivím. Jen mi přijde naivní představa, že se cestou autem nemůže nic pokazit. I když uznávám, na 6 hodin ani největší zácpy nejsou…

Frantisek

V aute, pokud jezdite podle navigace, mate informaci o te udalosti real-time. Doporucene objizdne trasy, odhady … jste v mnohem lepsi situaci, nez jakoze nekde budete 6h s detmi a ani se nenajite.

SYN

Copak nenajíte, to je ještě sranda, ale ani nenapijete, a možná ani nevy…močíte!

Juraj
Dusanh

To se stalo kolikrát za poslední rok (2, 5…)? Pokud nemám smůlu, že se nehoda stane přímo přede mnou, tak jako řidič OA můžu z dálnice sjet a pokračovat po jakýchkoli dosažitelných komunikacích.

Libor

Docela často, Brno už je stálice, kolony u napojení u Benešova taky a „mimořádná událost“ např. v květnu, kdy hořel kamion s auty a jak se rozmazávalo na netu, že si ministr dovolil projet kolonu s majáčkem.

Dusanh

S objezdem Brna se počítá při plánování cesty. Benešov mám za rohem, a protože ovládám místní zkratky, tak na Tužince taky nestojím.
Jediný, kdo má skutečný problém, jsou řidiči NA, ti si to skutečně vystojí.

Michal Bartoníček

Můžete, ale ne vždy se vám to podaří, tak si nedělejte iluze, že vás auto spasí. 😀 Dálnice je zasekaná minimálně dvakrát týdně, tak nevím, na co si tady hrajete. 😀

Frantisek

jakoze na dalnici 2x tydne stojite aspon 6 hodin?

zesp

Tak hlavně tím autem je to o dost levnější, než celá rodina vlakem a to ještě poslední dobou se stále více nejistým výsledkem. To je pak majlant, do kterého jde jenom dobrodruh…

Frantisek

Jak si v tu dobu vedla draha? stali v zime se trzenou troleji v polich?

Jirka

Evidentně nejezdíte na výlety moc daleko a nepoužíváte české dálnice, zejména D1.

Ondřej Almássy

já byl dokonce takovej vůl, že jsem se rozhodl jezdit vlakem do práce ( Rybniště – Praha, 12/22 až 04/23) cesta ráno tam ok, cca o 30 až 70 minut delší cesta než autem ( podle zácpy na liberecký) ale cesta zpátky byla opravdu komedie, průměrná doba cesty kolem 4 hodin, několikrát jsem se domu dostal až v půl jedné ráno druhý den. To jsou tady v diskuzi všichni šotouši, nebo jezdí vlakem jen jednou ročně ??? Jezdit vlakem se prostě nedá, odzkoušeno a potvrzeno. 9/19-02/20 – 1 semestr na Univerzitě v Pardubicích ( studuju dálkově ) z 31 jízd… Číst vice »

Princ Krason

Po zazitku na Smichovskem nadrazi nekdy v lednu ’24 (20:00 vecer, vsechny vlaky na Plzen zruseny bez nahrady) taky uz do Prahy jen autem.

Usetrim 2 hodiny casu a za pul roku jsem ani jednou nestal na D5 v kolone, maximalne kdyz uz, tak to popojizdelo, zdrzeni max 15 minut.

DavidK

Tak… Asi má nějaké zaměstnanecké výhody, nebo tak něco? Logicky…. Když napsal, že by s nimi mohl jezdit zadara… Pointa byla, že si raději zaplatí za auto, a bude mít dle mého větší jistotu, než jet vlakem – mít to dokonce zdarma, ale jistotu nemít…

Jirka63

Trať mezi dvěma bratrskými hlavními městy,Praha-Bratislava.U Třebové stržený dráty ,most přes Moravu neprůjezdný,odklon přes Holíč + 50 minut.VRT na Československý způsob.

Tomáš Záruba

To je právě ta absence VRT.

Vrták

Souhlas, chybí rychlá jižní trasa.

SYN

Jenže tady pravidelně slýcháme hlasy že VRT je zbytečná, že by radějí (po Xté) upgradovali koridor případně přidali dvě koleje… a zase by to jako tady stálo všechno, ať už by bylo kolejí kolik chtělo.

NightmareFreddy

Kam si tento vlak asi fičí…

Ex 1031 RegioJet
RegioJet a.s.
výchozí stanice: Praha hl.n.
cílová stanice: Budapest-Déli
potvrzená stanice: Zábřeh na Moravě

Petr Frýdlant

odklon na Břeclav…

Baldrick

Odklon přes Přerov.

NightmareFreddy

Ale moc nerozumím, kdo co kam a proč vlastně odklání. Celkově se dívám, že většina spojů RJ tak nějak jede dál, zatímco ostatní stojí. Tak si nejsem jistý, jestli to projeli, nebo se prostě otočili a jedou zpět.

Ondra

Neprojeli ani neotočili, jedou odklonem…

Jakub

I když nejsem fanda žlutého dopravce, tak tento čin se mu povedl. Pronajal si motorovou lokomotivu a tahal vlaky přes Třebovou. Co jsem viděl tak měl dvě soupravy spojené takže je dotáhl asi do Třebovic v Čechách a jedna jela normálně a druhá pokračovala odklonem na Brno. (Jestli to byl tento případ)

Baldrick

Cestující do Brna jsou nejspíš jiného názoru. Byli vysazení v Přerově s tím, že si maji počkat na rychlík do Brna.

Juraj

To je sice dost naprd, ale alternativou je čekat např. 4 hodiny na místě. Takže je otázka, co z toho je přijatelnější.

zesp

Dobže to vymyslel. Ty výluky mívá zvládnuté…

218

Jestli někdo vystupuje v Brně,tak už ho cestou nic horšího potkat nemůže..

Pepa

Místo modernizace bych stanici zrušil. Stejně už k ničemu neslouží, jen jako železničářský skanzen. Prostě dvě jen průjezné koleje, možná výhybnu.

Szony

Wtf? Vy jste jako omylem zabloudil na železnici?

Hans1979

Je to tak , nádraží komunistické rozlohy a nedá se to projet ..

Elb

Co je kua komunistická rozloha? To nádraží mělo solidní rozlohu už před únorem, překvapivě, když je to křižovatka uprostřed Česka.

Kaba

Ctyrleta ratolest, kdyz je neceho hodne, tak sdeli, ze „je toho sto“.

Pepa

Na železnici jsem začil ledacos: zpoždění 1,2,3, hodiny. Aby ale stál koridor 6 hodin jen za té památné námrazy v r. 2014, kdy se to ale dalo trochu tušit, takže cestu jsem zrušil …

Jirka

Bude hůř… dokud to bude všechno ve státních rukou, tak to půjde postupně k šípku všechno.

Pepa

Vidím, že jsem šotoušům a ajzboňáky pěkně naštval. Vysvětleme mi proto jako laikovi, na co je nádraží o rozloze 100 ha, když tam není ani jedna náhradní kolej, po které by šlo postupně procpat rychlíky a místo toho všechny musí stát?

Martin H.

Ani ne. Spíš pobavil, poněvadž taková hloupost a nevědomost jakou jste tady předvedl se moc nevidí. Ale děkujeme za vykouzlení úsměvu, ba i bouřlivého smíchu při čtení vašich příspěvků…🤣🤣🤣

Vojtěch C

Holt existují taková kritická místa, kde určitý druh události úplně paralyzuje provoz.
Představte si třeba situaci s mosty Labi v Ústeckém kraji. Řekněme, že zavřeme kvůli rekonstrukce oba mosty v Děčíně. V Ústí je most E. Beneše nevyhovující pro nákladní dopravu. A ve chvíli, kdy se stane vážnější událost na druhém mostě v Ústí, tak je to na objížďku z Děčína do Litoměřic cca 30+30 km.
Bohužel na české železnici jsme se dostali do stavu, kdy odklonové trasy v tuto chvíli neexistují.

SYN

Akorát že objížďka Třebové je ještě dvakrát tolik, tedy když zrovna není zavřená Vysočina jako teď, to je pak objížďka = nada…

Karl vB.

Když o sobě tvrdíte, že jste laik, tak se prosím raději nepouštějte do návrhů radikálních řešení, nebo je tady alespoň ve vlastním zájmu, veřejně nepresentujte.
Ještě by si o vás mohl někdo myslet, že jste poradce pro strategická řešení. 🙂

SYN

On nepíše o práci pod napětím, ale o vybudování takové sítě která má tolik kritických bodů (které způsobí rozsáhlý výpadek) jak cedník dírek…
S tím jističem – normální člověk by si dal nabít mobil k sousedům, než čekat na řemeslníky…

P.S. jistič je poměrně obtížné promostit hřebíkem…

DCHDC

A taky bych zrušil demenci 🙃

Martin H.

Já myslím, že by stačilo, abyste si o uzlu Česká Třebová něco aktuálního nastudoval, než sem vyplodite takový nesmysl a pak můžeme diskutovat. Zatím je to evidentně zbytečné…

Pepa

Diskutovat můžeme. Třeba: chápu, že se stane problém. Když někde na trati, trať stojí. Když na nádraží, tak stojí celé nádraží? Prosím o vysvětlení.

Martin H.

Když se to něco stane v kritickém bodě, případně na kritickém prvku, pak stojí celé nádraží. A nechci malovat čerta na zeď, ale pokud se něco přihodí na CDP, pak bude stát půl železniční sítě. A ne pár hodin…

Pepa

Tak v tom případě je jasná principiální nevýhoda železnice proti silnici.

Martin H.

Principiální nevýhoda? Nevím. Principiální výhoda je bezpečnost, ale na to zjevně moc lidí neslyší…

SYN

Ale s dostupností je to horší, těch X-hodinových přerušení už na hlavním tahu bylo jen letos několik…

Petr K.

To je dobrá zpráva. „Až se něco přihodí na CDP…“
Bude stát půl železniční sítě a BUDE TO BEZPEČNÝÝÝ. A nebudeme potřebovat ETCS…

ETCS vlastně nepotřebujeme už teď protože:

NA ČERVENOU SE PROSTĚ NEJEZDÍ a to stačí k bezpečnému provozu na železnici…
(tak nějak to psal ten „nejvyšší a nejchytřejší nádražák“)

Petr K.

Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“

hsnm

Diesellokomotivu,

Lukáš Chytil

A ten kontejnerový terminál Metransu je tam na ozdobu?

Matt

Na uz tak přetíženem koridoru by to fakt byla topka 🤌

Jiří Kocurek

Takže místo vysvětlení rovnou posmtu alá nacisté v Lidicích.

Jiří Kocurek

Je tam terminál kontejnerové přepravy, takže pokud to všecho chcete na dálnici… bez toho nádraží se nedá projet ze severu Moravy do Čech.

A příčina toho výpadku je právě v tom, že tam modernizace ještě neproběhla. Soukruzi šetřili ocelí a tak jsou tam lanové převěsy přes všecky koleje. Přerve se jeden, spadne trolej na všechny koleje.

Petr K.

Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“

SYN

Uberte to „severní“ (Moravy) vzhledem k nikolejnému provozu na Vysočině…

Johnny Cash

Svým způsobem máte pravdu. Osobní doprava je tam pořád založena na faktu, že tam vlaky začínají, končí a zastavují. Je tedy otázkou, jestli je tam potřeba tolik nástupištních hran, kolik tam je. Nákladní zase založena na faktu, že se tam dřív z pahrbku rozpouštělo a rozpouštělo. Většina kolejí ve Třebové dnes slouží k parkování zdarma a parkovací koleje trolej nepotřebují. Metrans je soukromá firma a může si provozovat své vlastní kolejiště k odstavování vozů.

Jirka

Za dálkové vlaky žádná náhradní autobusová doprava 😀 Kdyby to tam stálo 2 dny, tak budou lidi v těch vlacích bydlet? Nebo co je tohle za pitomost?

Baldrick

A kde ty autobusy seženete? Linkoví dopravci mají v pondělní ranní špičce venku všechno, co má kola, soukromníci mají v poslední školním týdnu dost kšeftů se školními výlety. Prostě není kde brát.

Jirka

Tak vymyslet jiné řešení. A neptejte se mě jaké – až budu na klíčové pozici a brát za tu odpovědnost štědrou výplatu, tak je předložím – napadají mě rovnou asi 3 hned tak z patra. Ale uzavřít to s tím, že nejsou autobusy, to je panečku řešení hodné zlaté medaile…

vbb

Napadají vás 3 řešení. Skvělé!
Nicméně já takhle z patra odhadnu, že každé bude mít nějaký ten háček, kvůli kterému bude nepoužitelné.

janvagala

Tak šup sem s nima. Nebo jenom kecy.

Jiří Kocurek

Nebudete a tu výplatu taky ne. Namyšlené kecálky leda tak v politice.

Johnny Cash

Přistavit před nádraží náklaďák s bicykly a rozdat je cestujícím?

Petr K.

Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“

coolio

Strejda pro ně přijede autem.

Frantisek

stejne tim jezdi tak leda Slovaci …

Jirka63

Ty jseš chytrej jak Hurvínek.

Martin H.

Představujete si to jako Hurvínek válku. Ne že by dopravci nechtěli, ale mohl byste napovědět kde vzít nějaký aspoň trochu adekvátní ( vyšší desítky) počet autobusů, aby bylo možno ty tisíce lidí odvézt? To není o tom jestli někdo chce, ale spíš o tom, jestli je to možné…

Jirka

Říct, že něco nejde, to je strašně jednoduché a primitivní. Neříkám, že řešení je jednoduché, ale doprava je strategický obor a když nejsou autobusy, tak musím vymyslet něco jiného. Štědré výplaty na velmi odpovědných pozicích se platí proto, aby věci fungovaly, řešily se, když nefungují a vymýšlela se opatření v případě mimořádností…

MichaelP

Jirko, uz toho nechte, jenom se ztrapnujete…

Poručík Mazurek

A co byste chtěl vymyslet? Po železnici to nejde – neprůjezdná trať. Po silnici to nejde – nejsou volné vozy a řidiči. Záložní soupravy nejsou. V podstatě jediné, co se mohlo udělat, bylo otočit některé vlaky, aby aspoň v obou kusých úsecích lidé mohli jet. Ale to zase znamená, že necháte cestující stát někde v malé stanici typu Chocně. Vysledek byl, ze se holt čekalo. Třeba v Pardubicích byla v hale neskutečná tlačenice a to ještě školní výlety čekaly venku.

DuDr.

Jirka má minimálně 3 řešení, jen nám je jaksi nechce sdělit….

Petr K.

Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“

Martin H.

Ony jsou totiž v ČR stovky volných autobusů i s řídiči, kteří jen čekají na startovní výstřel, aby mohli vyrazit na náhradní dopravu. To jsou zkušenosti. Jediný kdo teoretizuje jste vy…

Jiří Kocurek

„Štědré výplaty“

Jančura si tu firmu vybudoval sám, vy?

Ondra

„…a když nejsou autobusy, tak musím vymyslet něco jiného“ – je to jasný, cestující se vydají pěšky podél trati ve směru jízdy vlaku… (y) 😀

Petr K.

Bylo řečeno že RJ projel. „Jak to? a jak to, že ostatní ne. Co měl Jančura jinak, že projet mohl a ostatní ne???“

Fahrdienstleiter

Doufám, že stav stanice nekritizují ti stejní, co kritizovali onu dvacetimiliardovou modernizaci.

JiP

Kritika modernizace ale mirila dost jinym smerem a to, ze tak jak je navrzena zadny posun pro cestujici neprinasi. Toliko se vymeni stare za nove, funkcne to ale bude zase ten stejny pomaly uzel.

Jiří Kocurek

Právě že nebude, mimo jiné mají zmizet lanové převěsy, takže pád jedné trolej zastaví jenom tu jednu kolej, nikoliv všechny.

A 160 km/h… už jste byl navštívit majitele domů?

Martin H.

To, že v případě bran dojde pouze k poškození TV nad dotčenou kolejí, je dost naivní myšlenka…

Fahrdienstleiter

Ano, přesně tu. 🙂

Tom

Nějak jsem neviděl nic v nezávislé trakci projet.
Asi došla i nafta … a nebo stále není kudy?

Kohout

Ne cekame az nam to nekdo poradi … 🤔

Petr K.

Prosím, co je to „nezávislá trakce“? Třeba že je nezávislá na dodávce nafty?

Libor

Vašnosto, zkusejí google a hned budou vědět, čo si predstavit pod takým pojmom „nazávislá trakce“. 😉

Jiří Kocurek

Nafta, mazut, uhlí, dřevo a snad i dřevoplyn. Dále také CNG a LNG, případně vodík a běžnější baterie.
A málem bych zapomněl na Strelu, takže taky lihobenzín.

Renata Placková

Ruční neb šlapací drezína by se do seznamu taky vešla 🙂

Petr K.

… i za doplnění…

Petr K.

Děkuji za odpověď

coolio

Koridor už zase nejede. Poslední dobou je to často, naposledy nehoda v Pardubicích.
Je mi líto lidí, kteří jsou na vlaku závislí. Otec dnes cestu vlakem kvůli tomu vzdal, snad to zítra pojede. Ale jemu to, jakožto důchodci, zas až takové problémy neudělá.

Libor

Tu trať zrušit. Zbytečné.

Tom

naprosto zbytečná trat ,zastávky daleko od středu obcí ,autobus je mnohem výhodnější a levnější

Neco1

Totálně laickej dotaz: Česká Třebová je velký nádraží, spousta kolejí a počítám, že se tam najde i nějaká volná lokomotiva (určitě ne jen jedna).
Nedaly by se vlaky přetáhnout kolem poškozenýho místa, aby mohly pokračovat dál? Je mně jasný, že to zabere čas, kapacita není na všechny vlaky, ale minimálně pro dálkový by to mohlo pomoct?

Kohout

Vsechny volne dostupne traktory uz tu jezdi az se jim z kominku kouri – 3x pujcene od CD Cargo, dalsi od Vychodoceske drahy …

Franta Pepa Jednička

To není jen mašina, ale i strojvedoucí, navíc to bohužel nejde tak jednoduše (pokud to nebude stejný dopravce), že by jeden dispečer zavolal druhému, hele pujč mi mašinu a chlapa, to musí přijít objednávka, tu někdo musí schválit, pak tedy sehnat ještě strojvedoucího na ten motor a v neposlední řadě, záleží co přesně a kde popadalo, v článku se sice píše, že lze jet nezávislou trakcí, ale aby to nebylo tak, že by se třeba muselo přes odjezdovou skupinu, nebo naopak třeba přes vjezdovou, tedy po jiných kolejích, a jelikož objízdné trasy byly zrušeny, tak by někdo musel objednat přetrasování,… Číst vice »

Atom

Ježiši, to je pěkný skanzen.

JendaVenda

To bývaly časy, kdy zazvonil v depu telefon a co mělo kola vyjelo. Ale to bylo v dobách, kdy na záchodě nebyly orchideje.

vbb

To bylo v dobách, kdy jste do Ostravy jel 5 hodin a vlaky jezdily náhodně tak, jak se to Dráze hodilo do oběhů.

Franta Pepa Jednička

Jenže to byl i dostatek lidí, teď se šetří, tak se obsazují hlavně produktové nástupy, nebudou přeci platit chlapa aby seděl na kabele na cimře.

Chleba Nakup

Škoda, že je takový přístup k času (který po spotřebování nelze nahradit) a k prostředkům zákazníků.

Franta Pepa Jednička

A ten zákazník to bude platit, těch x chlapů navíc? Protože dopravce je nebude platit jentak z plezíru, co kdyby, ale rozúčtoval by to mezi zákazníky.
A věřte, že pak ani pro toho strojvedoucího to není nic příjemného sedět na kabele (obzvláště na reportce v Třebové), 6 (8) hodin, neutíká to, není to nic moc.

Petr K.

Ten zákazník si snad už zaplatil jízdné, ne? Tak co by měl platit navíc???
Ještě ke všemu si dopravce bere od zákazníka peníze „napřed“, tak by ho snad měl dopravit do cíle, ne?

Franta Pepa Jednička

Vůbec vám nic neříká pojem cenotvorba, že? Pokud by si dopravce (ať v osobní dopravě, či nákladní dopravě), držel v práci zaměstnance navíc, co kdyby náhodou, a ideálně by měl pro každého extra mašinu navíc, samozřejmě živou, tak to jsou náklady, které se někde musí promítnout (taxi má taky kolikrát v ceníku i čekání na zákazníka, pokud není na místě ve smluvený čas), nebude tyto vícenáklady platit ze svého, a jak je zaplatí? Rozpustí je do ceny pro zákazníka, a zapomeňte v tu chvíli na jízdné 1,50Kč/km. Jenom strojvedoucí má mzdu kolem 240 Kč/hodina (u národního), a to beru čistě… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jo, na dráze byla obrovská přezaměstnanost. Jenže ani tehdy nebylo 20 volných fírů na cimře, do pěti minut na mašině. Taky spávali doma.

Franta Pepa Jednička

Evidentně bylo, když komentující tvrdí, že zazvonil telefon, a co mělo kola to vyjelo.

vbb

Spíš to jsou Pohádky starého zbrojnoše, kap. 7 „Pan Alzheimer vzpomíná“ 🙂

Karl vB.

He-he, to je trochu protimluv, nemyslíte?

none

Možná nevěděl, že to nejde.

libor

Nevíte někdo, dali do Třebové už taky ty nové hodiny? Aby čekající lid věděl kolik ještě má času… 😀

PeDazOl

Tak než to tahat tudy, to už je lepší ten vlak podpálit. 🤣

Petr

Je dobré si po ránu přečíst, že se nic zvláštního nestalo a vše je tak jako vždy.

Jackub

😂😂👍

JiP

Tragedie ceske zeleznice pod vedenim SZ stale marne hleda sve dno.

Zdeněk

Naprosto přesný a výstižný koment…

Jiří Kárný

Obnovení plánováno prý nejdřív v 10:00. Lepší reklama na auto nemůže existovat. Level Správa železnic a GŘ Svoboda vesele dál ve funkci. Neskutečný.

Miroslav

Ve 2. Ráno se na stránkách ČD psalo o obnovení provozu v 5 hodin ráno, u SŽ nic.
Teď se nebudu divit kdyby to dali až na poledne, protože tohle je neuvěřitelné, 7 hodin od mimořádnosti a stále žádný pokrok…

JackBrno

Možná bys jim mohl jít pomoct, když máš pocit, že by to mohlo jít rychleji 😉 V pohotovosti se drží určitý počet lidí a víc se jich ve 4 ráno nevyčaruje. I tak je jich nedostatek i normálně. A tohle není běžná porucha TV na jedné koleji. Ten vlak, co do toho najel, mohl potrhat půl stanice…

Miroslav

Půl stanice… Takže strhl troleje v osobní stanici nebo i na nákladní?
A prosimtě to že se stalo brzo je fakticky jen výmluva.

Franta Pepa Jednička

Teď to asi nehrozí, díky tomu, že se tam trakční vedení předělávalo, ale ještě před rokem to díky těm obřím branám a převěsům nad půlkou nádraží možné bylo, že by při přetržení směrového lana lehlo osobní i odjezd.

Jiří Kocurek

Odpůrci modernizace: Vždyť přece stačí měnit prasklé lanové převěsy a uhnilé stožáry do kolejí padlé

Odpůrci modernizace by se měli probrat.
.

Leonos

Akorát že Česká Třebová není zrovna zapadlé nádražíčko někde na kraji republiky, kde bych to pochopila…

Adam

Pokud to bylo na zhlaví, tak to zastaví komplet všechno.

Kuneš

Asi má na někoho nějaký to kompro.

Pezos

To jsou ty úžasné převěsy TV, které budou šotouši oplakávat, až s rekonstrukcí konečně zmizí?

František

Ještě by z toho někdo mohl udělat technickou památku…

JirkaM

Převěsy jsou na tento provoz jedno zlo a až to bude střídavý v ČT tak to taky uleví TV, protože bude vše lehčí.

F. K.

Převěsy jsou i v Hofu, relativně nedávno elektrizované stanici.
Ony za to nemůžou, víme?

Johnny Cash

Německý paragraf číslo jedna.

X 1

Elektrizace v Hof Hbf (Bayern) je provizorium. Bezpečnostní certifikát byl vydán pouze podmínečně. Čeká se na celkovou rekonstrukci stanice (už asi dvě desítky let). 😄

Jiří Kocurek

Hof není Třebová. Když němec… tak my budem taky?

Krakonoš

Minimálně v osobním převěsy už zmizely, s jakousi nouzovou výstavbou nového trakčního vedení. Evidentně by nevydržely ani do že rekonstrukce. O ostatních obvodech stanice nemám přehled.

Martin H.

Děkujeme Správě železnic za již několikáté zbytečné úplné přerušení provozu mezi Prahou a Brnem. Kdyby nebyl nickolejný provoz mezi Vlkovem a Křižanovem který s SŽ vynutila, tak mohly alespoň vlaky mezi Prahou a Brnem normálně jezdit. Gratulujeme k výborné práci, které vede ke ztrátě i toho zbytku důvěry v železnici, který snad ještě mezi veřejností je….

jardaVi

Tak oni jsou tam od toho, aby býa. cena narodniho dopravce do privatizace co nejnizsi. Myslim, ze delaji svoji praci vyborne za velke podpory MD.

Lukáš Chytil

Ještě štěstí, že to jde objet jinudy. Jo, vlastně nejde. Děkujeme SŽ, vaši nákladní dopravci.

Miroslav

Nejen nákladní dopravci jsou vděčný za takovou katastrofu. Doufám že SŽ bude platit všechnu tu škodu a to včetně náklady za NAD.

jardaVi

Jako, ze to zaplatime my vsichni?

Tomasek

Az bude hotova D35 bude vlak minulost…
Uz dnes se to da zajet slusne….

Szony

Vzhledem k tomu jak již dnes je ucpaná D11 a navíc ve šrotoidním stavu tak si myslím že dodělání D35 nebude žádná výhra spíše naopak.

Johnny Cash

To až zase tak ne. Pořád to bude fungovat jako návoz a odvoz studující mládeže. V pátek dopoledne nicméně D35 a I/35 osobně vyzkouším, abych se vyhnul Brnu a rozšiřování D1, protože na prosby o trpělivost od kupky sena neslyším.

jenki

Dopručuji nastudovat objízdné trasy vesničkami kolem Vysokého Mýta, Litomyšle a Svitav. Je tam docela peklo.

Pro milovníky „kochací jízdy“ (viz Vesnička má středisková) pak nabízím různé varianty „rallye Vysočina“.

Pořád je to rychlejší než bordel v Brně, a navíc kdo má rád zatáčky, ten si užije.

Spolujezdkyni nechte doma 🙂

Vrtal

No dvě úzká místa na D11 minulý týden v pátek byla taky silná káva. Černý Most – Litomyšl 2h 15minut… Což je tak o 45-60 minut víc než normálně…

PeDazOl

Auta stojí, vlaky taky.

Jiří Kocurek

A pro DOL není voda. Takže … ?

Jaaa

Pěšky. 😛

Jiří Kárný

Páteřní trať v ČR, koridor, nejvíc vlaků za hodinu ve střední Evropě a kvalita trakčního vedení a údržby v podání Zkázy železnic… Že mě to neudivuje.

Luboš

Jsem zvědavý, jestli budete nadávat, až tam začnou velké výluky a omezení provozu.

František

To tam bude ještě někdo jezdit a nevyužije raději spolehlivější D35?

Dneska doba pokročilá, většinou chci být v jiném kraji tak cca s půl hodinovou rezervou ne tak během 1 dne, s tím, že program mám raději na den následující.

NightmareFreddy

No já nevím, ale dopravní uzavírky či nehody se dálnicím také úplně nevyhýbají. A upřímně já raději trčím ve vlaku, kde můžu alespoň něco dělat, než v autě…

PeDazOl

Než trčet ve vlaku, lépe je frčet vozem. 😀

NightmareFreddy

Chtěl jste říct povozem, ne? Koňský povoz by to možná zvládl (pokud toho koně neumoříte :))

PeDazOl

Nikoliv vozem, 4 kola, výfuk, volant, fofrklacek, brm brm.

NightmareFreddy

Tak pokud se umí vznášet, nebo to risknete po poli, tak proč ne 😀

PeDazOl

Vlaky stojí auta jedou viz google mapy provoz 🤣

NightmareFreddy

Tak teď ano. Ale to, co platí teď, nemusí platit dnes odpoledne (a často také neplatí :))

NightmareFreddy

Jen tak pro zajímavost. Jak často se stane něco podobného na železnici a jak často se stane, že trčíte desítky minut či i hodiny na dálnici u Brna (špičky jsou tam naprostou lahůdkou :))

PeDazOl

Tady se píše o Těžké Třebové ne o Brnu. 🤣🤣🤣

NightmareFreddy

A kolem Brna jsou snad nějaké problémy s vlakovou dopravou? Dáváte jeden argumentační faul za druhým 🙂

PetrSc

A víte, že auto může zvolit jinou trasu podle provozu. Takže i s objížďkou kousku D1 jste v cíli spolehlivěji?

NightmareFreddy

A víte, že když stojíte v koloně, tak těžko? Stejně ten vlak teoreticky může jet jinudy, ale to by nesměla být alternativní cesta rozkopaná 🙂

Petr S.

No, z Rohlenky k Olympii autem krásných 45 minut 😆

PeDazOl

Tady se píše o Těžké Třebové ne o Brnu. 🤦🏻

NightmareFreddy

A proč sem pořád cpete tu Třebovou, jakoby nic jiného v republice neexistovalo? Pokud chcete porovnávat něco, tak to musíte porovnávat komplexně, ne že se něco vys… v jednom místě a na základě toho hodnotím situaci v celé republice, že vlaky stojí za prd a auta jsou super…

PeDazOl

A propos jestli není lepších těch 45 minut než 2-6 hodin ve vlaku. 🙂

NightmareFreddy

No rozhodně není,. pokud denně trávíte 45 minut v koleně, nebo 2x za rok 2 hodiny ve vlaku (když máte velkou smůlu) 😛 😀

PeDazOl

Pokud trávíte denně 45 minut v koleně zkuste ortopedii a pokud nevíte kudy se z Olomouce jezdí na Prahu tak zkuste zeměpis. 🙂

peter

Aj polom sa da ist. Tak 20 rokov dozadu som ako spolujazdec zazil jazdu polom. Bolo to na jesen, takze sa to dalo.

Karel

Nejlépe do stojící kolony

Johnny Cash

No a právě proto by se to mělo hned udělat na 25kV, protože při další následné konverzi by nastala další série výluk, zpoždění a nezávislé trakce.

libor

přesně mohli natáhnout 25kv už od Svitav a udělat ostrov Třebová, a pak hned pokračovat východním směrem

Franta Pepa Jednička

Blbost, dělat ostrov a zbytečně 2x stahovat a měnit systém. Víme jak moderním mašinám všechno dlouho trvá.

Johnny Cash

Nepřesvědčíte mě, drahý kolego. Viz přepnutí Považská Bystrica-Bytča na 25kV. Týden jednokolejně (až do středy) a s nezávislou trakcí a se zpožděním. A to je tam jinší provoz nežli v Třebové.

JirkaM

Ale ve středu mají hotovo. A další v pořadí je už přímo uzel Žilina.

Franta Pepa Jednička

Větší provoz jak Třebové? Blbost.

Já vím, na toto téma jsme už debatovali jednou, a shodli jsme se, že se neshodneme, ale ani od Prahy ani od Olomouce není střídavina v dohledu, za mě blbost, zbytečné riziko projetí navíc, atd…

hsnm

A co běžná údržba,kdyby fungovala? Např. Výtoňský most, Kozi dráha and many odhers

Jarda

A Regiojet jako vždy mlčí. I Leo Express zveřejnil nějaké informace.

Josef22

Nemlčí, jen není schopný informace uvádět na vhodném místě, kde je uvidí většina cestujících. Například na instagramovém profilu RegioJetu je informace o MÚ dostupná již skoro hodinu.

Rejpal

K čemu je info na instagramu? To mám mít účty na všech sociálních sítích? To je problém to napsat na web Regiojetu?

happy-barney

15 min po vašom príspevku – na hlavnej stránke to majú. pod objednávkovým formulárom celkom nevýrazným červeným písmom

Znalý

To brzo, když se to stalo v noci…

Miroslav

Reálně, kolik lidí bude každou minutu kontrolovat Instagram zda se něco neděje?

PeDazOl

Vy hledáte svůj vlak na instagramu? 🤣

mgr.pavel

Asi šotouš, chce si fotit každý vlak 😀

Dělám si legraci, instagram jako základní komunikační kanál je z pohledu PR špatně.

PeDazOl

Ale evidentně to jednoho adresáta má. 🤣

Filip

Ty informace došli cestujícím s jízdenkami už v 5h ráno smskou. Vcelku lepší způsob komunikace než tohle aktivně někde vyhledávat.

Jarda

A jak přijde SMS cestujícím s jízdenkami IDS, One ticket, kupovanými na pokladně nebo třeba Interrail, pokud ho regiojet uznává a podobně?

Jiří Kocurek

V komerčních vlacích platí jízdenky IDS?

Jestli teda nějaký RJ přes Třebovou jezdí v objednávce, tak mě opravte.

Jiří Kocurek

A jen tak mimochodem: Používám grapp.

Správce by to měl vědět, žejo?

none

Ústně od člověka, či sedí vedle něj

PeDazOl

RJ je dopravce, nikoliv veřejná informační kancelář, cestující to dostanou do apky nebo sms. Na informace tady máte ČTK. 😀