cargo

Porota vybrala pětici designérských týmů, které navrhnou nový informační systém pro Prahu

Označení stanic metra má být výraznější. Pramen: ROPIDOznačení stanic metra má být výraznější. Pramen: ROPID

Nový systém má být přehledným a spolehlivým průvodcem Prahou.

Praha pokročila s výběrem designérů, kteří navrhnou, jak sjednotit informační a navigační systém hlavního města. Odborná porota vybrala pětici finalistů. Soutěž pořádá odborná organizace Czechdesign.

Do soutěže se na úvod přihlásilo celkem 16 soutěžících. O účast v soutěži projevilo zájem celkem osm českých a osm zahraničních týmů. Ty se do soutěže hlásily z Německa, Švýcarska, Řecka, Francie, Nizozemska a dalších zemí.

Mezinárodní porota posunula do 1. kola celkem pět subjektů, jeden ale sám odstoupil. Jejich úkolem teď bude vytvořit celkový koncept informačně-navigačního systému. Ten bude také obsahovat praktické znázornění typografie, barevnosti a především funkčního principu na různorodých 3D výstupech. Termín pro podání návrhů je do 6. prosince.

Cílem celé soutěže je vybrat tým odborníků, který prokáže schopnost vytvořit chytrý systém městské navigace vyhovující potřebám všech občanů i návštěvníků města. Nový systém bude přehledným a spolehlivým průvodcem Prahou, od orientace v metru, přes zastávky autobusů či tramvají, pěší navigaci až po navigaci pro řidiče na příměstská parkoviště u MHD.

„Nebude se měnit jen vzhled, ale zejména rozsah a kvalita poskytovaných informací, které lidé dostanou v modernější a srozumitelnější formě,“ slibuje Pražská integrovaná doprava (PID) na svém webu.

V roce 1984 se konala první a také dosud poslední soutěž na vyřešení orientačního systému celé pražské hromadné dopravy. „Její výsledky ale byly uvedeny v praxi právě jen na trase B, a v Praze tak nikdy jednotný informační systém nevznikl. Potřeba celopražského informačního a navigačního systému nezmizela – ba, právě naopak,“ komentuje aktuální situaci Adam Scheinherr náměstek primátora pro dopravu, který je také členem hodnotící komise.

„Pro pohodlné cestování potřebujeme pevné orientační body v prostoru, abychom snadno našli cestu z podzemního nástupiště až k cíli na povrchu,“ vysvětluje a uzavírá Scheinherr.

Vybrané designerské týmy

Studio Gourdin, Sheraz Khan, Gerit Lippert, Capitale Berlin – Německo
Büro4 AG – Švýcarsko
Side2, A69, Superior Type – Česká republika
Mijksenaar, Dalton Maag, Billings Jackson Design – Nizozemsko, UK, USA
Herrmann & Coufal, Studio Najbrt s. r. o. – Česká republika – kvůli časové náročnosti nakonec odstoupili

Detailnější popis finalistů je na stránkách Pražské integrované dopravy.

Tagy Czechdesign informační systém Jednotný informační systém PID praha Pražská integrovaná doprava seznam
13 komentářů