LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Porota vybrala pět finalistů designérské soutěže na podobu vozů petřínské lanovky

Lanovka na Petřín. Pramen: DPPLanovka na Petřín. Pramen: DPP

První cestující by se novou lanovkou na Petřín mohli svézt na konci roku 2023.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
czhunter

Já myslím že jsou tam dobrá jména (i když teda paní Marešová úplně zkušenosti s designem nového vozidla nemá – ale někdo v jejím týmu možná jo)
a nikdo si nebude chtít udělat ostudu.
Z tohoto typu projektů na 2 vozidla žádný zisk nekouká (troufnu si tvrdit, že sám o sobě bude pro firmy prodělečný), pouze reklama, takže to musí být hezké.

ABC

žádný zisk nekouká – designéři nedostanou zaplaceno? Jo výroba asi velký vývar nebude, ale to už je PNJ.

czhunter

To určitě dostanou – ale výplata mezd zaměstatncům rozhodně není zisk firmy.
Spíš naopak.

ušatá

Stejně nejhezčí byla podoba lanovky ze 30. let. Ta se sem hodila nejlépe. Vůbec by nebylo špatné ji v této podobě obnovit. Na co moderní, když jde stejně o historickou záležitost a víc turistickou věc.

Přemek

Jasně, nejlepší podoba byla ta, kterou si už nikdo nepamatuje… Není důvod stavět maketu, která bude vypadat jako něco 90 let starého a přitom to bude moderní ve všech parametrech. Tehdy se nepokoušeli o něco „historického“, byl to moderní výrobek ve všech ohledech, konstrukcí, materiálem, designem, stejně jako architektura, auta, nebo oblečení té doby. Nevím proč by naše doba neměla mít stejné možnosti vytvářet soudobé výtvory. A ne není to historická záležitost, je to dopravní prostředek.

Facepalm

Máte samozřejmě pravdu, leč vykládejte to místním negramotným exotům, žejo. Minulej tejden příkladně pod článkem o tom, jak bude nově vypadat Buštěhradka v oblasti Holešovic a Letný, nějakej naprostej jantar plácal, že je to moc moderní, a že by to mělo vypadat „neosecesně“, aby to ladilo s Průmyslovým palácem. Pro designéry prej dneska není problém „něco takovýho“ nakreslit.
S takovýmhle materiálem se fakt nedá seriózně pracovat…

ABC

jo, a místo mostu na Výtoni budeme stavět repliku, protože prostě proto

Facepalm

Což je asi tak stejnej „nápad“, jako vrátit do Prahy krasiny a u nový výstavby vyžadovat neogotickej vzhled.

P_V

„nadčasové, moderní a inovativní řešení“ bych si představoval jako přestavbu na zubačku, vůz s naklápěním (ale podél příčné osy), a prodloužit dráhu k budoucí zastávce tramvaje u stadionu. 😀

Jaroslav Novák

A bude požadavek na červenou a šedou?

michal82

No určitě. Jinak by lidi nevěděli zda do toho mohou vlézt 🙂

Jan

Jelikož v lanovce už neplatí krátkodobé jízdenky PID, tak bych turisty radši nemátl 🙂

Gwann

ja chci, aby na čelním voze byly hodiny s vodotryskem.

Facepalm

Právě proto, aby tam nebyly, se dělá soutěž.

Gwann

🙂

BND30

Tu skálopevnou jistotu….bych chtěl také mít 🙂

Facepalm

Skálopevná jistota tu není, nicméně pravděpodobnost, že standardní designérská soutěž přinese lepší výsledek než obligátní přímé zadání Kokotasovi, je vcelku vysoká. A už ten užší výběr zní velmi dobře, každej, kdo tam je, je úrovní svý práce o mnoho řádů výše než ten umaštěnej diletant z Metroprojektu.

Tomáš V.

Pán má rád blesky?

Gwann

a oheň.

byla to nadsázka, zjevně se to tu ale bere vážně; -)

Jan Kavan

Marešová!

P. K.

Buď to bude vypadat jako vibrátor nebo jako nabouraná tétrojka 😀

esc

Díky bohu že mezi nimi není Kotas

Jakub

Kotas vitezi dle vseho jen bez souteze za zavrenymi dvermi.

Tomáš V.

Něco jako KŽC? 🙂

Martin

Díky bohu že tam není Mjolk

Jan Kavan

Hasisbedna by byla vtipna

Kubrt

Hašiš bedna se nepovedla, ale u nás v obci dělali Mjolk rekonstrukci staršího rodinného domku a to je velmi povedená záležitost.

czhunter

Mjolka mají hezké budovy.
Jen se často ukazuje, že architektonický přístup k vozidlům není úplně správný*
Protože vlak nebo tramvaj není „domeček s kolečkama“.

Ale myslím že se poučili a do dalších vozidel nepůjdou – nakonec, tvorbu hašišbedny na svém webu zapírají a reklama je to pro ně vážně mizerná.

*ale samozřejmě, dříve byli i architekti, kteří dělali pěkná vozidla. Oba obory se ale od sebe čím dál víc vzdalují (materiály, normy, tvarová móda), tak už nejde přebíhat tak snadno jako před 100 lety.

původní Jakub P bez tečky

Ona je taky otázka, kolik z těch věcí, který lidi hašišbednám vyčítaj, přidala ta rekonstrukce podle návrhu Mjolk a kolik je vlastnost těch původních vozů, na kterejch jsou založený. Jo, ani ten návrh rekonstrukce nepovažuju za povedenej, ale těžko předtím šlo o nějakej zázrak, kterej jen ta rekonstrukce zničila.

Facepalm

O zázrak jistě nešlo, ale mělo to třeba okna, ze kterých bylo vidět. A to přišlo nějakýmu hipstrovi zbytečně konformní, tak vymyslel vokna do ponorky. Stejně tak i pryčny ze starejch ikarusů jsou možná retro, ale k sezení moc ne…

czhunter

Tak to že tam vedou příkré schody. je tam málo místa a ne/kvalita pojezdu, to je vlastnost toho původního vozidla.

To že jsou tam malá okna, blbé a blbě rozmístěné sedačky a celkově to tvarově neladí, to je vina Mjolk.

Facepalm

Oproti Kokotasovi by byl i Mjolk velké vítězství…