„Poptávka je obrovská“. Rekreační piloti rozlétali zásobovací síť pro zdravotníky
Vykládání Cessny na budějovickém letišti. Pramen: Letiště České Budějovice
Dobrovolníci v kabinách malých letadel začali s rozvozem zdravotnického materiálu na potřebná místa po celé republice. Aktuálně už mají za
A pak, že to v Budějovicích nepofrčí 🙂 🙂 🙂
Právě jsem koukal na videa s Ruslanem, a teď koukám na tu Cessnu 150 a nějak mi to neleze do hlavy, vždyť do té Cessny se nevejde ani pilot ????
Ale velký dík takovým lidem, to výše jsem nenapsal ve zlém, jen v šoku. Díky za pomoc.
Velký respekt a poděkování jak letcům, tak hlavně zdravotníkům a vůbec všem co nám pomáhají zvládat tuto těžkou situaci.
Na obrázku vidím na vestě Airport České Budějovice! To bylo asi první letadlo co tam přistálo, ne? Mělo vodní slavobránu?
Ne, již tam přistál státní speciál, když jsme byli v předsednictví EU, no a ročně tam přistávají jen malá letadla to je pravda, spíše dávám palec nahoru, letiště je prozatím úplně k ničemu. Ale krajští radní si prostě chtěli letiště postavit, tak si ho postavili. Možná, že kvůli toho “ vyletí“ :):):)
Kolik stojí 100km nebo hodina letu takové Cesny? Na nic nenarážím. Jen mě to zajímá jak to dobrovolníky zatíží… Díky
Okolo 3.000 Kč s DPH.
Když ti piloti tu Cesnu vlastní tak jen za cenu paliva.
Většina pilotů létá i na komerčních letech s B 737 nebo větších u TVS, LOT, Emirates apod.
Když se létá, tak se jejich platy pohybují min. od 100.000 kč výše 🙂
„Když ti piloti tu Cessnu vlastní, tak jen za cenu paliva… “
Ve vší úctě, to je asi největší nesmysl, který jsem v posledních týdnech slyšel. Vzhledem k tomu, kolik stojí pojistka, cena letadla se musí taky po dobu jeho vlastnictví někde projevit, kolik stojí náklady na údržbu …. ne, vskutku to není jen cena paliva. Ta je sice tou výraznější částí ceny, ale ani zdaleka jedinou – a to i v případě vlastnictví.
Tak pojistka by se musela platit i kdyby to letadlo celou dobu stálo v hangáru, ne?
To je samozřejmě pravda, ale prostě tam ten náklad je. I když je „fixní“.
……však si to všechno vygooglujte a udělejte si pečlivou ekonomickou analýzu, všechno tam zahrněte, možná že pilot měl zrovna rýmu, když letěl, kapky do nosu stojí okolo 70 -100 Kč.
Vy uvažujete jako kalkulačka, ale to jsou lidé, kteří vůbec nemusí uvažovat o takových věcech, ale život není o kalkulačce.
Za cenu paliva no to je asi podobé jako nám šotouši vypočítávají co vše si prý musíme napočítat do ceny kilometru jízdy auta takže prý stojí minimálně 10 Kč / km. Tady je to ale bez diskuzí protože intervaly povinných prohlídek a generálky motoru jsou pevně dané na počet hodin.
Tyto lidi, co mají Cessnu to nijak nezatíží.
Autore, „region“ není synonymum pro „vidlákov“. Praha je taky region. Zkuste na to prosím příště myslet…
Díky za opravu.
Co jste tím chtěl říci? Že měl autor napsat „letadlo z Prahy do Vidlákova“?
Spokojenost na všech stranách, tak to má být. To, že k akci pravděpodobně vedl zákaz (nebo jen nedoporučení, už si nepamatuju přesně) rekreačního létání nikterak nesnižuje její záslužnost.
Nezbývá, než pilotům popřát pěkné počasí.
Určitě chválihodné, zejména když náklady berou na sebe. Jen by spíš zajímala reálná časová úspora. Naložit ve skladu dovést na letiště přeložit pár krabic a to samé na konci přepravy jen opačně. Pomoc určitě super ale jejím hlavním efektem je že piloti mají důvod létat a nesedět doma.
Je jasné, že jde hlavně o pocit „být aspoň nějak užitečný“, nežli o reálnou časovou úsporu. Jen škoda, že létají zrovna místa, která jsou relativně snadno a rychle dostupná i auto dodávkou až na místo určení.
Reálná časová úspora je v tom, že se sám domluvíte co, odkud a kam a jste na místě převzetí zboží. Tím se ušetří nejvíc času.
Než se zbrchá (už se zbrchal) krizový štáb Armády ČR, že by měl vyslat jedno armádní vozidlo. Než vojákům někdo řekne, kde ho přistavit mají. Než si ho vyzvednou. A v případě že vyjede Praga V3S …
No, třeba zmiňovaný Jeseník…
…s letištěm v Mikulovicích… 🙂
Hrůza, celých 15 minut cesty autem do Jeseníku
No spíš 20. To kdyby někde měřili 😉
Gentlemani, smekám!
Skvěla myšlenka a spojení toho, co milují a toho, co je teď velice potřebné pro záchranu jak lidí pracujících v zdravotnictví a soc. péči, tak lidí postižených tím „umělým“ svinstvem. Palec nahoru a úcta.
mohl byste, prosím, vysvětlit „umělým“ ?
Ále, asi taky viděl dvě videa s jednou paní doktorkou, která posledních nevím kolik let vyšetřuje psy a kočky a tvrdí, že ten virus „nemohl vzniknout v přírodě“…
Místo aby dal na trochu serióznější zdroje, třeba: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9
Já si mohu myslet, co chci, doufám, že jsem stále občanem svobodného státu a mám právo si vybrat odborný názor, ke kterému se přikloním. A prosím Vás, když se vyjadřujete k nějaké osobě, ve Vašem případě paní doktorky, tak se nejdříve podívejte, co má za sebou, co dělala, kde přednášela a s kým aktuálně spolupracuje. Rovněž se můžete podívat na bacround jejího manžela.
No, kdyz se na to podivate opravdu a ne jen tak, abyste videl to, co chcete, tak pri vsi ucte k pani doktorce, je to pri nejlepsi vuli prumerny vedec. Tim nijak nezpochybnuji ale jeji prakticke zkusenosti. Ty jsou ovsim pri zhodnocovani puvodu viru uplne k nicemu. Pokud neumite anglicky, prectete si alespon zpravu, kterou vydaly ustavy AV CR: https://www.ivb.cz/aktuality/vedci-zjistili-ze-novy-koronavirus-sars-cov-2-zpusobujici-onemocneni-covid-19-ma-prirozeny-puvod/
No, možná ve všem tom humbuku, pozérství, snah o napravení opomenutí a velkých gest, by se mohlo začít vyzdvižením malých hrdinství, „neviditelné“ práce a drobnostmi. Třeba zde, že se jim alespoň dá grátis palivo.
Alespoň jim vrátit spotřební daň vč. DPH. To je zcela v pravomoci státu. Otázkou je, zda se bude Straně s.r.o. chtít. 🙁
Nebude, to bohužel nenapadlo nikoho z těch „polobohů“ nebo kámošů oligarchů/miliardářů (včetně těch působících v airline industry), který budou první stát v řadě s nataženou rukou pro finanční intervence (a někdy bezdůvodně).
Skoro všechny tyhle prskolety jsou zapsané pro nějakou pilotní školu a daň z benzínu neplatí. Lítají na olovnatý AVGAS.
Dále to odletí třeba v rámci výcviku, takže než letět někam a zpátky tak proč ne takhle. Akorát do Cessny 150 nebo 152 se vejde prd.
A nebo potřebuje pilot nálet hodin na CPL a stejně by musel někde lítat.
Takhle nevypadnou z praxe a budou se udržovat a krásně obešli nesmyslný zákaz. :))