Poprvé bez zrcátek. Teplice nasadí pět vozů Scania Citywide LF, je to premiéra i derniéra

Autobusy Scania Citywide LF pro Teplice. Foto: ScaniaAutobusy Scania Citywide LF pro Teplice. Foto: Scania

Žlutomodré Scanie budou jedny z posledních. Výrobce se rozhodl s nízkopodlažními městskými vozy skončit.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jackub

Neměly Teplice ambiciózní plán mít už teď někdy MHD zcela elektrickou? 😉 Jak do toho zapadají nové naftové autobusy, navíc i na trolejbusových linkách?

55p

Cituji z článku:

Nové vozy Scania budou v Teplicích do dodání nových parciálních trolejbusů sloužit jako náhrada trolejbusů, po jejich dodání budou sloužit jako zálohová vozidla.

Pavel Vavříček

Na jedné lince ne. Tam budou jezdit 2 midibusy Isuzu na diesel

Peeetr

Jinak Scanii fandím, že to konečně vzdali, v celonízkopodlažních autobusech byli opravdu neschopní, stejně jako ve schopnostech zajistit si levnější odborné dělníky ve Švédsku, místo toho budou muset doma přidávat prachy na udržování bezpečnosti.
Ale věřím, že na rozvojových trzích můžou opravdu dobře prodávat své primitivnější podvozky, použitelné na stavbu autobusů s nízkopodlažností maximálně v přední částí a pohonem na bioplyn z tamních hnojišť.

Kubrt

Nižší aerodynamický odpor od bez-zrcátek se v městském provozu jistě uplatní 🙂
Jak to funguje z pohledu řidiče?

Viki

Kamera se nešpiní a když, tak se palcem utře.
Pak je levnější jak selej šíbr.
Zrcátka jsou uvnitř na sloupku z důvodu návyku pohledu.

Peeetr

Vy palcem dosáhnete do 3 metrů?

X 1

Z místa řidiče lze na kameru dosáhnout v pohodě.

Vašek bus

No neměl jsem tu čest se s takovým zařízením svézt všichni tvrdí že jde jen o zvyk. Asi je fakt že ve městě spíš než aerodinamický odpor bude hrát roli užší průjezdní profil a taky menší možnost poškození celého zrcadla při kolizi s čímkoli.

Frantisek

Ty zrdcatka jsou spis casteji rozbity o znacku, na kladak … kamera je v tom trochu lepsi.

Leinad

Pokud někdo nezná svůj průjezdný profil, tak holt místo lámání zrcátek bude odírat bok.
(I když natřít bok je asi levnější než měnit elektronické zrcátko)

jakubdavid

Podle mě je tam ještě jeden důvod, o kterém moc nechtějí mluvit. Tátův kamarád zemřel po kontaktu se zrcátkem busu, když stál na zastávce. Už je to mnoho let zpět. Ale když se podíváte na přeplněné zastávky a příjezdy busů, opravdu to bývá celkem těsné.