Poničená trať v Malešicích je po více než týdnu částečně v provozu
Vykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích. Foto: Drážní inspekce
Správa železniční dopravní cesty zprovoznila poškozenou trať z Prahy – Hostivaře do Libně, která byla uzavřena více než týden kvůli
Bydlím 200 metrů od místa nehody, takže jsem měl možnost postup oprav často sledovat. Docela mě překvapilo, že se na takhle významné trati nepracovalo i ve večerních hodinách. Možná je to nedostatkem lidí, nebo nevím, ale očekával bych opravdu skoro nepřetržité práce a ne jen, dokud svítí slunce.
Zřejmě nešlo o tak krizovou situaci, aby to bylo nezbytné, objízdná trasa existovala přes hl.n. a zvládlo se to.
Mám několik fotek, jak tam pracují i večer, například v sobotu.
No já tam byl večer dvakrát, pokud si dobře pamatuju, tak v pátek a pondělí, a nikde nikdo.
Kasme taky zveřejnil „něco málo“ fotografií z nočních prací. Ovšem doba zprovoznění mi nepřijde jako bleskový postup. Japonci … no nic.
Ne všechny práce lze vykonávat v noční době s ohledem na hygienické limity co se týče hluku. Zákony ČR je nutné dodržovat🤷♂️
Ale já nemluvil o noční době, ale o době třeba v 8 večer. Noční klid je až od 10.
Píšete, že jste tam byl pouze 2x večer a dle toho chcete soudit, jak hodně se tam pracuje?
Píšu, že jsem tam by dvakrát večer a překvapilo mě, že se tam tou dobou nepracovalo. S ohledem na vytíženost dané tratě bych zcela pochopitelně očekával, že se tam bude makat každý den i ve večerních hodinách.
Mimochodem bude vám k něčemu video, jak nakolejují vagón pomoci brejlovce? Můžu zaslat.
určitě budeme rádi. sura@zdopravy.cz, díky
Při vší úctě k zaměstnancům SŽDC podílejícím se na likvidaci následků nehody, s vědomím komplikovanosti toho zhlaví s atypickými prvky, ale i s letitou zkušeností z provozu u dráhy si vůbec nemyslím, že by se v tomto případě SŽDC snažila o odstranění problému nějak extra intenzivně a s opravdu maximálním nasazením. Ale taková už je zjevně doba .., Docela by mě zajímalo, jestli ROPID jako objednatel dopravy na „ML-S49“ uplatní nějaké sankce vůči SŽDC, když tam jím objednané osobní vlaky nejezdily více než týden vůbec a bez jakékoli adekvátní náhrady (protože ji jako adekvátní fakticky zřídit ani nelze) – odkaz… Číst vice »
Vy jste se na odstraňování následků MU podílel, že tak jistě víte, že to probíhalo nepřiměřeně dlouho?
A to je na tom to krásné, myslet si můžeš co chceš, skutečnost je úplně jinde.
Mimo největší špičku to zas takový rozdíl to není. Ta garance přestupů na přípojné vlaky (a z nich) bohužel není ani u S49. S49 jede 10 minut, a 183 20 minut, ale nezřídka má S49 kvůli kapacitě zhlaví v Libni i víc jak 5 minut zpoždění + pak to máte o 5 minut déle na návaznou MHD. Interval má mizerný oboje. Nicméně pokud z Libně nebo Hostivaře pokračujete vlakem, nebo jedete ve špičce, kdy jezdí 183 nepravidelně (navíc teď není v provozu posilová 182), tak to zhoršení samozřejmě je. Ale dopad je mnohonásobně menší, než při nesjízdnosti téměř kdekoli jinde,… Číst vice »
Od Běchovic jsou sjízdné obě traťové koleje. V Malešicích je sjízdná „sudá“ skupina, „lichá“ je bez napětí a od Libně/Běchovic nesjízdná.
Chválím rychlé částečné obnovení provozu. Teď ještě zhlaví doopravit, nehodu vyšetřit a pokusit se, aby se již neopakovala.
Vida, jak se uzavření tratě zvládlo, navzdory skeptikům, celkově bez nějakých kolapsů.
Nejsem stejného názoru.
To si teda nemyslím. Opravdu to bylo náročné a klobouk dolů před našimi dispečery, dispečery a výpravčími SŽDC a před nasazením lidí na opravě zhlaví. ŽESNAD.CZ děkuje všem, co pomohli.
A už se aspoň tuší příčina? Konkrétní příčina…
Za rok, možná dva na stránkách DI… 😀
Něco se psalo ( už nevím kde) o prasklém jazyku angličana.