Infrastruktura Železnice

Poničená trať v Malešicích je po více než týdnu částečně v provozu

Vykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích. Foto: Drážní inspekce
Vykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích. Foto: Drážní inspekce

Správa železniční dopravní cesty zprovoznila poškozenou trať z Prahy – Hostivaře do Libně, která byla uzavřena více než týden kvůli vykolejení nákladního vlaku v Malešicích. Včera odpoledne se na ní vrátily první vlaky společnosti Arriva vlaky na městské lince z Hostivaře až do Roztok u Prahy. Velká část nákladních vlaků musí jezdit stále zajížďkou přes hlavní nádraží.

K uzavření tratě došlo v neděli 3. listopadu, kdy zde vykolejilo devět vozů nákladního vlaku. Událost se obešla bez zranění. Původní odhady mluvily o zprovoznění do poloviny minulého týdne, poškození trati bylo ale nakonec výrazně větší. Na poškozeném úseku se pracovalo i přes víkend.

Pro nákladní dopravce je provoz stále částečně omezen. Máme informace, že by k plnému zprovoznění by mělo dojít v pátek,“ řekl Oldřich Sládek, výkonný ředitel sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. Ocenil současně přístup SŽDC za to, že práce na odstranění škod a návratu do normálního provozu běží prakticky nepřetržitě, stejně tak i obětavý přístup dispečerů.

Nesjízdná je aktuálně lichá skupina kolejí, z toho plyne zatím jednokolejný provoz od Běchovic do Malešic. I proto mohou cestující na pražském hlavním nádraží nezvykle často vídat nákladní vlaky.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Bydlím 200 metrů od místa nehody, takže jsem měl možnost postup oprav často sledovat. Docela mě překvapilo, že se na takhle významné trati nepracovalo i ve večerních hodinách. Možná je to nedostatkem lidí, nebo nevím, ale očekával bych opravdu skoro nepřetržité práce a ne jen, dokud svítí slunce.

Dushan

Zřejmě nešlo o tak krizovou situaci, aby to bylo nezbytné, objízdná trasa existovala přes hl.n. a zvládlo se to.

Xaver

No já tam byl večer dvakrát, pokud si dobře pamatuju, tak v pátek a pondělí, a nikde nikdo.

Jiří Kocurek

Kasme taky zveřejnil „něco málo“ fotografií z nočních prací. Ovšem doba zprovoznění mi nepřijde jako bleskový postup. Japonci … no nic.

Otmar

Ne všechny práce lze vykonávat v noční době s ohledem na hygienické limity co se týče hluku. Zákony ČR je nutné dodržovat🤷‍♂️

Xaver

Ale já nemluvil o noční době, ale o době třeba v 8 večer. Noční klid je až od 10.

Dominik

Píšete, že jste tam byl pouze 2x večer a dle toho chcete soudit, jak hodně se tam pracuje?

Xaver

Píšu, že jsem tam by dvakrát večer a překvapilo mě, že se tam tou dobou nepracovalo. S ohledem na vytíženost dané tratě bych zcela pochopitelně očekával, že se tam bude makat každý den i ve večerních hodinách.

Xaver

Mimochodem bude vám k něčemu video, jak nakolejují vagón pomoci brejlovce? Můžu zaslat.

dopravák

Při vší úctě k zaměstnancům SŽDC podílejícím se na likvidaci následků nehody, s vědomím komplikovanosti toho zhlaví s atypickými prvky, ale i s letitou zkušeností z provozu u dráhy si vůbec nemyslím, že by se v tomto případě SŽDC snažila o odstranění problému nějak extra intenzivně a s opravdu maximálním nasazením. Ale taková už je zjevně doba .., Docela by mě zajímalo, jestli ROPID jako objednatel dopravy na „ML-S49“ uplatní nějaké sankce vůči SŽDC, když tam jím objednané osobní vlaky nejezdily více než týden vůbec a bez jakékoli adekvátní náhrady (protože ji jako adekvátní fakticky zřídit ani nelze) – odkaz… Číst vice »

Dominik

Vy jste se na odstraňování následků MU podílel, že tak jistě víte, že to probíhalo nepřiměřeně dlouho?

Bobmaster

A to je na tom to krásné, myslet si můžeš co chceš, skutečnost je úplně jinde.

watslaw

Mimo největší špičku to zas takový rozdíl to není. Ta garance přestupů na přípojné vlaky (a z nich) bohužel není ani u S49. S49 jede 10 minut, a 183 20 minut, ale nezřídka má S49 kvůli kapacitě zhlaví v Libni i víc jak 5 minut zpoždění + pak to máte o 5 minut déle na návaznou MHD. Interval má mizerný oboje. Nicméně pokud z Libně nebo Hostivaře pokračujete vlakem, nebo jedete ve špičce, kdy jezdí 183 nepravidelně (navíc teď není v provozu posilová 182), tak to zhoršení samozřejmě je. Ale dopad je mnohonásobně menší, než při nesjízdnosti téměř kdekoli jinde,… Číst vice »

On.

Od Běchovic jsou sjízdné obě traťové koleje. V Malešicích je sjízdná „sudá“ skupina, „lichá“ je bez napětí a od Libně/Běchovic nesjízdná.

Petr Šimral

Chválím rychlé částečné obnovení provozu. Teď ještě zhlaví doopravit, nehodu vyšetřit a pokusit se, aby se již neopakovala.

Dushan

Vida, jak se uzavření tratě zvládlo, navzdory skeptikům, celkově bez nějakých kolapsů.

Petr Šimral

Nejsem stejného názoru.

Oldřich Sládek

To si teda nemyslím. Opravdu to bylo náročné a klobouk dolů před našimi dispečery, dispečery a výpravčími SŽDC a před nasazením lidí na opravě zhlaví. ŽESNAD.CZ děkuje všem, co pomohli.

IGCT

A už se aspoň tuší příčina? Konkrétní příčina…

Asdfg

Za rok, možná dva na stránkách DI… 😀

HonzaX

Něco se psalo ( už nevím kde) o prasklém jazyku angličana.