Pomoc Smartwings či Leo Express by měla projít parlamentem, míní KoroNERV-20

Stadler Flirt, foto: LEO ExpressStadler Flirt, foto: LEO Express

Občanská iniciativa KoroNERV-20, jejímž cílem je zmenšit dopady epidemie koronaviru na českou ekonomiku, je přesvědčena, že zestátnění či finanční injekce

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Ano, Leo express je zadlužená společnost bez vlastnich vlaku, která by už tu bez slev možná nebyla. Ale kupcovi má co nabídnout. Licence pro provoz v nekolika státech a know-how jak podojit stát na slevách.
Upřímně se bojím co ze vzdaleneho zahraničí se k tomuhle dostane, nejvíc budu v klidu, když to koupi za likvidační cenu ČD.

Alexandr Mikulka

Zatím nemá nikdo lepší know-how na dojení státu, než ČD. Takže z tohoto pohledu by nákup Leoška byl nošením sův do Athén.

Pavel

Vykoupit a longhauly posílit pouze ČSA, které by stát nasadil na reciproční linky a na linky, kde má smysl přibírat cargo ( Vietnam, Čína, Rusko…možná linku do Brusele a Vídně i Ostravy). Zbytek nechat trhu a uzavřít s etablující se konkurencí code sharing. SW ať si dál koupe, ale na vlastní triko a účet, kanadské koupáky v Karibiku a izraelské koupáky na Kanárech, v Keňi a Tanzánii. Od Paštikáře převzít zejm. užitečné zaměstnance. Tramvaje a zbytek hw převzít do ČD jen pokud se najde využití. Nepasující a nadbytečné zaměstnance obou upadců (od Paštikáře i od Pézetkáře) podpořit odstupným a nabídnout… Číst vice »

Nekdo

Jestli neumite ani sklonovat Brusel, tak radeji jdeme doakutovat na novinky, do hospody nebo nekam jinam…

Pavel

Vy, Nekdo! Vy raději „jdeme“ do ZŠ. Potrebujete „jdeme“ to jako sůl…

Jája

Hlasování v parlamentu, hmm. Přehazování zodpovědnosti otevírající prostor pro lobbování za své přátele, politické obchody (já vám dodám hlasy a vy mně za to dodáte hlasy na xyz)…. Fakt odborný pohled na věc.

Markus

Pro Jája – při současném rozhodování našich zaměstnanců – ministrů Vlády ČR je výsledek mnohem horší, než jaký jste popsal. Nejhorší není to co ministři dělají, ale hlavní chyba je to, co nedělají = podle odhadů pouze 5% pomoci pro postižené firmy doputuje k malým a středním podnikům, které ovšem tvoří 56% HDP. Naprostou většina vládní pomoci prý dopotupovala k největším firmám. Konkrtétně k SG/ČSA … naprosto nechápu proč je řeč o jakýchsi miliardách „pomoci“. To jsou padlí na hlavu? Proč se bránit standartnímu řešení např. insolvence ČSA/SG formou tzv. „reorganizace“. Moje tvrdá kritika na adresu našich zaměstnanců – ministrů… Číst vice »

Pavel

Ačkoliv v mnohém s Vámi souhlasím, nechápu, proč by měl vysoutěžený soukromník létat poloprázdná letadla do Paříže nebo Kyjeva? A fedrovat za naše daně přestupy v Paříži a Kyjevě někomu jinému? A navíc si v téhle době z našich daní plnit zisk i kasu extra na úplatky hodnotitelům „soutěže“? Zestátněné ČSA ať po revitalizaci státem létá to, co není a nebude možné být pokryto trhem a konkurencí, ale je strategické pro náš export i import. Ať si ČSA přibaluje i cargo do/z Japonska, Koreje, Ruska, Číny, Vietnamu, přesně jak už zkušeně psal pan Požár. Zbytek nechme opravdu trhu. SW ať… Číst vice »

Martin 28

Pokud stát koupí leoexpress. České dráhy můžou nasadit flirty na trasy Praha – České Budějovice. Tyto jednotky dokážou jezdit vyšší rychlosti 190 km/h. Zbytek čínské jednotky mohou nasadit Praha – Ústí na Labem,když to projde schválení. Uvidíme, jak to dopadne? Omlouvám se za chyby v češtině.

Haha

Za Tábor dojede Flirt přesně jednou…

Honza D.

Spíš za Benešov. 🙂

Lektor

Nevěřím že by dojel z Benešova až do Tábora samovolně, na to tam je moc kopců.

eLKá

Když se zaměříme jen a pouze na na jednotky, tak Leo Express k dnešnímu datu nevlastní jedinou provozuschopnou jednotku: – pět Stadler Flirt jsou na leasing, – jednotky LINT jsou na leasing také, – dvě CRRC Sirius sice jsou na okruhu (na který prakticky nevyjely, ač na to ta první měla „do korony“ zhruba pět měsíců), ale otázka, zda-li jsou ve vlastnictví LE nebo CRRC, – jedna CRRC Sirius by měla být dnes již vyrobena a teoreticky na cestě (ale upřesnění tohoto starého harmonogramu dosud nikdo neaktualizoval), – třicet CRRC Sirius jsou v opci a velmi záleží, jak dopadne schválení… Číst vice »

Kocour Micour

Ty Flirty nedojedou ani 10 km za Benešov a po přechodu na střídavou napájecí soustavu nedojedou asi nikam.

Martin 28

Ježíši… Jsem zapomněl, že flirty nechutnají střídavé napětí. No… Škoda. Asi bude lepší jezdit Praha – Ústí nad labem. Možná zůstat na trasy Praha – Ostrava a zapojit na Supercity.

Roman

Do ČB se Leo flirty je to asi jak se 163 do Brna.

Avlaky

Jako nechci vám vaše plány kazit, ale pochybuji o tom, že ČD přepíše flitry na sebe, je mnohem pravděpodobnější, že nechají jednotky na spojích, kde jsou teď.
Budou to brát jako „prémiový vlak“ něco jak pendolino, stejně kdyby je stáhly z Praha- Ostrava, tak klienti Leoexpresu se do pendolina nenacpou

TPal.

Praha – Ústí nad Labem určitě ne. Tam budou vlaky od Škoda/Siemens. 🙂

Anonymus

Martin 28: at si stat koupi vlaky sam, nebo at je koupi od Leo Expresuu,ale at pro boha nekupuje Leo Express. V zadnen pripade.

KarelF

190 Do Benešova ztuha a 100 km pak do Budějic na přípřeži nějakého motoru. To spíš nasadit Praha – Ústí n/l případně kousek dál na Chomutov aspoň by se v Ústí nemuselo přepřahat. stačilo by přejít.

Dalibor

No jenže nikdo přesně nespecifikoval význam dost „všeobecných“ slov jako například „systémově významný“, „významná část“
Otázka významná část je 1%? 10%? 50%?
Kolik % HDP tvoří smartwings? A Leo, ČD, RJ? A co třčeba 3koda auto? A co Hjundaj a tisíce dalších firem?
Je to někde přesně vyčíslený?
On to někdo přesně zjišťuje, jak dopadlo minulé „rýmičkové“ období na jednotlivé firmy, jaké následky bude mít toto na jejich práci v blízké budoucnosti?

Vlastimil Kocurek

Dalibore, takové věci se vůbec neřeší, dohodnou se na golfu, bez jediného podkladu, kde důležitější je, že spadne míček do jamky, než ta vaše %, podíly, a nevím co.
Navíc nikdo nemá skleněnou kouli, aby viděl, co to přinese b budoucnosti, takže takové ty kalkulačkové úvahy raději opustit.

Dalibor

To byly jen řečnické otázky. Pomuže se těm, kteří to budou potřžebovat (budou ve vhodném „dresu“, případně jinak „pomohou“ vládní garnituře, že)

Vlastimil Kocurek

Aha, ode mne plus, a váš dobrý námět – já jsem to jen dokončil.

jakub

Pokud vím, tak Smartwing i Leo express se státem, resp. s ČD vyjednávají dobrovolně. Proč ten koronerv mluví něco o vyvlastňování?

Petr Novotný

I vehementné tvrzení že ČD jednají s Leo dobrovolně bude mít pachuť, že to je jinak…

Vlastimil Kocurek

ten coroNERV 20, není to nějaký další virus ??

Ted

Občanská iniciativa KoroNERV-20 je tvořena především členy opozice, což je například citovaný Jiří Hlavenka, který je členem pirátů a kritizuje vládu kde se dá. Nedá se moc očekávat, že by tento krok podporoval. Čímž rozhodně nechci hájit vládu, v X věcech s ní nesouhlasím. A zrovna u Jirího Hlavenky nevím zda je moudré naslouchat jeho radám. Byl to zrovna on, kdo přivedl Vltavu téměř k bankrotu.

Hanzi

Každá věc má nějakou prioritu a dle te by se mělo asi postupovat. Bez zemědělství, energii atp se asi fakt neobejdeme. Bez Leoše, Smsrtwingsu atd to asi lidí fakt dají. Takže podpora firmě co není nutná k přežití……

pozorovatel

Nejde o to, že by to „bez nich nedali“ – jde o to, jak to vše ve výsledku vyjde: zda nejen levněji, ale i spolehlivěji z pohledu budoucnosti této společnosti. Třeba s dovozem i dost základních potravin, v nichž jsme v minulosti byli soběstační a často měli i přebytky, přece už zkušeností máme dost, nemyslíte?

Hanzi

Možná o tom to celé bude, jestli na pole které dnes úspěšně betonujeme aby lidi měli být v Praze co pronajímají a v druhém baráku na periferii bydleli, jestli na tyto pole raději zas nezadadime zelí, pšenici a brambory a nebudem se snažit trochu něco narovnat. Ovšem ano, tohle jednotlivec neovlivní.

Jan

Hodne kratkozraky pohled. Je videt , ze budete povolanim svarec nebo rozvazite jidlo. Ekonomie Vam moc nejde. Konkurence na draze zpusobila, ze jezdi vice lidi a i CD zvedaji kvalitu sluzeb. Nebyt LEO a REGIO tak jezdime ve vozech jak za komaru. Ohledne Smartwings tak tam nejde jen o firmu jako takovou. Je na ni napojeno tisice dalsich pracovnich mist i mimo samotny SW. Vzdelavani leteckych profesi, stredni letecke skoly, CVUT, vycvikove stredisko na Ruzyni, RLP atd atd. Navic tady vsichni plati dane. Fakt to neni tak jednoduche, ze sem najednou ze dne na den prilitne Ryanair a bude to… Číst vice »

Hanzi

Tak ani jedno ani druhé nejsem. Ty tisíce a tisíce pracovních míst bych hledal spíše možná ve Škodovce, v TPCA atd. A ano, spousty míst v daném segmentu mohou zaniknout. Na druhou stranu vzniknou místa zcela jinde. To že nepoletí SW pro národ tragédie nebude, ale větší tragédie bude až nebude mít ze země kdo vyhrabat brambory.

Jan

Kdyz sem budou litat cizi spolecnosti tak stat prijde o miliardy jenom na danich. A dalsi stovky milionu vyplati na davkach ze zaniknutych prac. mist. Brambory sem netahejte. Vemte si kalkulacku a pocitejte, nebo si prectete nejakou odbornou literaturu. Neni to tak cerno-bile jak si myslite.

Jan

Rozhodne to vyjde na min a hlavne ta poptavka po litani tady zase bude. Tento stav preci neni definitivni 🙂 juuu?? 🙂

Jan

Muj vypocet je asi stokrat lepsi nez vase prekroucene, zmanipulovane clanky 🙂

Amey

Souhlas. Bezedna cerna dira a strategicky podnik? Sw ani nahodou a CSA? Kdesi uplne mimo.

Pavel

Jaký miliardy na daních? DPH a daň z příjmů právnických osob jsou u Smartwings zanedbatelné, takže zbývá daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která tvoří drtivou většinu. A ty si myslíš, že v případě krachu SW zůstanou všichni dlouhodobě nezaměstnaní? To nezůstane skoro nikdo, takže ten výpadek bude v řádech milionů, ale určitě ne miliard.

Vlastimil Kocurek

Ani kalkulačkou nezjistíte pravdu, jak budou dotace účinné, je v tom nespočet okolností. Kalkulačková politika se dělal za takových, jako je Klaus a Zeman ( prognostici :):), kteří makroekonomice rozuměli jako koza petrželi.

noerf

Kolik procent přistání a výletů tvoří skupina Smartwings group? V Praze to tuším je něco okolo 10%. Vliv na ŘLP, správu letiště je zanedbatelný u servisních firem je to otázka. Ale pokud prosperuje například Job air v Ostravě, tak to místní bez Smartwings přežijí také. A hlavně část společnosti určitě přežije. Otázka je, jak bude velká.
U LE, kromě licence v německu a možného zapojení ČD do prodejního systému flixbusu (flixtrainu) nevidím pro ČD nějaký extra přínos.

RAF

SW tvori cca 30% provozu. Objem plateb jak LP tak RLP jistě není zanedbatelný

amey

Sw a csa jsou ihned konkurenci nahraditelni…bez problémů.

Vlado

Konkurence na dráze hlavně způsobila ,že zde jezdí každý mamlas ,co někde zakoupil ojetý šrot.Že vlakový personál dělají lidi z ulice co nemají o železnici páru a umí jen vařit kávu a nosit noviny ,že strojvedoucího udělám za půl roku ,dobrý a nemít RegioJet se starejma kramplama z Rakouska ,kde jeho politika dumpingových cen zničila hlavně autobusové dopravce a to prase před nedávnem kvičelo jak ho stejným způsobem válcuje Flix Bus ?Leo paštika s tramvají ,kde mu není hanba cena 3900kč do Ostravy ,KŽC bez výběrového řízení linka S34 vozená 6 let motorákama ř 810 ? V tom mě ta… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Možná byste mohl diskutovat trochu slušněji.

Nicky

Obě společnosti jsou pro stát nevýznamné. Nejsou to elektrárny ani vodárny. Snadno je kdokoliv může nahradit – nechte je zkrachovat.

K.S.

Elektrárny není důvod mít státní. Vodárny když už veřejně, tak ne státu, ale městům co jsou na ně napojené.

Nicky

Nejde o to komu patří, ale o jejich důležitost jako součást infrastruktury. Letecká a železniční společnost je zbytná.

Jan

Souhlas! Presne o to jde.

Petr Novotný

U Leoxpresu nejde o firmu, po ní nikdo neštěkne. Je ale zájem jistých lidí zajistit schválení a provoz jednotek Sirius. Prostě Číně se poleze do pr*ele za každou cenu a ještě jim veřejně máme děkovat.

František

Můžete napsat o jaké osobnosti se jedná a zdali jsou mezi nimi i Šimáně, Vik, Jurán, Smejkal a další z SWG a Unimex Grup?

Kubrt

Si rozklikni ten odkaz; je tam řada zajímavých lidí, kteří maji co rict.

Mirek111

Já osobně, bych to nechal na volném trhu, sice jsem už kdy napsal, že Paštička, skončí, to si myslím, i nadále, otázka zní, kdy to bude. Je to sice tvrdé, ovšem, je tomu tak…

Hodně štěstí

Pomůže Leo Expressu a pak můžeme pomoct JHMD, Arrivě, KPT rail či Slezským zemským drahám. Proč zrovna Leo?

KarelF

Arriva není třeba pomáhat. Proč? Protože státní DB.

Jan

Nadherny zpusob manipalce pane Sura 😀 v dokumentu od skupiny Koronerv20 se o Smartwings vubec nepise ale do nazvu clanku i do samotneho clanku uz autor Smartwings vsunul. Tomu se rika manipulace, fakenews, neprofesionalira, zavadeni verejnosti. Jaky pan takovy kram 😀

Ikarus

dávejte pozor. Abyste nebyl zabanovaný! :O
Nesouhlas s redakcí se tu trestá tvrdě…. 🙁

Ikarus

Ale vůbec nepletu…. Já už jsem tady viděl tolik zabanovaných lidí. Kolikrát téměř za nic.

Nicméně děkuji, že mě stále necháváte naživu. Jsme překvapen. Sláva budiž Sůrovi! (tím chci říct: Prosím nebanujte mě… 🙁 )

Danny

Co si třeba pořídit a provozovat vlastní net magazín o dopravě? Tam můžete dělat šéfa u určovat pravidla. Ale chápu, lepší plkat z obývaku…

Ikarus

No. Já Vám můžu jenom poradit to sledovat. Sledujte komentáře a hlavně to jak komentáře i lidi mizí.
Myslím, že budete překvapen jak moc toho je banováno. Skoro jako na facebooku SPD… :O
A Né nadarmo se redaktorovi říkává i „Ban Sůra“ namísto „Jan Sůra“.
Upozorňuji jenom, že tuhle přezdívku jsem nevymyslel já…

Já tu nechci nějak urážet. Ale na druhou stranu myslím, že na to přehnané banování musím alespoň upozornit…

Ikarus

Já už to asi nebude víc komentovat. Mám pocit, že si docela zahrávám se štěstím. A že ten ban může přistát kdykoliv. A já nechci pana Sůru nějak provokovat…

Takže poslední zpráva k němu: děkuji, že jste mě doteď nezabanoval a prosím nebanujte už tolik. Prosím. Kolikrát mi to příjde velmi přehnané.

David

„Já už to asi nebude víc komentovat.“
Buďte tak laskav. Děkuji.

David

Jak tady můžete vidět někoho, kdo je zabanovaný?

KarelF

Mohu se zeptat kde v dvou předchozích příspěvcích jsou vulgární slova?

Jan

Ty ses fakt mimo Honziku : D vlastne vzdy si byl 😀

Petr

Že zrovna vy mluvíte o manipulaci. Mluví se o státní pomoci velkým firmám. Tady jsme na dopravním serveru, tak je snad logické, že dá redakce příklady velkých společností ze sféry dopravy.

Lukáš Smolka

S nákupem LeoExpress bych počkal dokud nedojde ke schválení jednotek Sirius. Až dostanou všechna razítka tak bych tu firmu koupil a využil opci na 30 dalších jednotek Sirius. 30 jednotek by se hodilo na rychlíkové linky třeba na plánované dělení R11 by mohly jezdit Plzeň – České Budějovice. Praha – Brno přes Havlíčkův Brod. Doplnit vozový park rychlíků Svitava tak, aby už nemusela nikdy vyjet náhradní souprava s klasických vozů a rychlíky Praha – Děčín a výhledově Praha – České Budějovice/České Velenice (po elektrifikaci Veselí nad Lužnicí – České Velenice), ČD rozhodně nebyly tak blízko k nákupu kvalitních vlaků (nikdo… Číst vice »

Ikarus

To je hodně velký fantazírování.. xD

Lukáš Smolka

Včera jsem měl tu čest opět se svézt zázrakem zvaným Interpanter z Chocně do České Třebové. Žádný vlak se při rychlosti 160 nechová tak jako tato hromada šrotu. A i Béčka se chovají při vysokých rychlostech klidněji než Interpanter. Proto si myslím, že i tyto nové čínské jednotky budou kvalitní a spolehlivé, lepší než Interpanter. 🙂

Martin Kosek

Lukáš Smolka: Je vidět, že je to jen šotovýkřik a tu čínskou jednotku jste neviděl jinak než na obrázku zvenku

Lukáš Smolka

Nedělala to Škoda Transportation, to znamená že to bude funkční a spolehlivé. 😉

Lukáš Smolka

V nejbližších deseti letech se bude soutěžit spousta linek. Vozy A, AB, B, BDs, Aee, Bee nevyhovují současným požadavkům na kvalitní železniční dopravu. Jelikož za ně žádná náhrada neexistuje, bude se často stávat že ČD budou soutěže prohrávat, protože nedokážou nabídnout nic kvalitního na úrovni. Jak jsme to viděli minulý rok u několika linek, kde ČD nebyly schopny nabídnout požadovanou kvalitu a proto tyto soutěže prohrály. Tyto jednotky by mohly pomoci zastavit prohrávání soutěží na linkách v objednávce MDČR. Ale pokud vám soukromí dopravci vyhovují, tak je to vaše věc. Já bych se rád na jednu nepředraženou jízdenku (státní integrovaný… Číst vice »

Ikarus

ČD vozový park obnovují. Jistě. Né všechno jde ale nahradit naráz.
Do soutěží se také většina dopravců hlásí s příslibem toho, že někdy za 3 roky budou jezdit něčím lepším (RegioJet, Arriva,…) Nechápu proč by stejně nemohli postupovat ČD.

O ZSSK by jste si měl spíš dělat starost….

eLKá

Chtěl bych mít vaši jistotu. Zatím ty dvě jednotky, neudělaly za ty dlouhé měsíce kolem Sokolče ani kolečko (ano, podle vyjádření ze zdejší diskuse, nicméně LE zjevně nemá jediný fakt, kterým by zde podávané informace mohl vyvrátit). A to ta první jednotka dorazila na okruh pět měsíců BC („Before Covid19“, nikoliv „Before Christ“), takže času měla dost.
A opravdu si nevybavuji jediný jiný případ (ať už od ŠTRN, nebo od jiného výrobce), kdy by bylo vozidlo na okruhu tak dlouho bez pohybu. „Funkční a spolehlivé“ tedy v mých očích vypadá poněkud jinak, než jak zatím předvádějí jednotky CRRC Sirius.

Pečlivý pozorovatel

Z Chocně do České Třebové jsi jel 160 😀 ? Jestli tak jen kousek přes Dlouhou Třebovou a tam je zhlaví tak špatné že se tam neklidně chová každý vlak 😀.

Lukáš Smolka

Pak jsem se vracel vlakem EC114 a Bmz232 celý úsek projelo velmi klidně při vysoké rychlosti. Takže opět bude chyba v Interpanteru o němž je známo, že i na sebe lepším svršku se chová při vysokých rychlostech neklidně.

Pečlivý pozorovatel

Jezdíš s ním často? To že má trochu neklidnější chod oproti klasickým vozům, z důvodu nutnosti tvrdšího odpružení, protože má vysoko položené těžiště, ještě neznamená že to je nespolehlivá hromada šrotu.

Pečlivý pozorovatel

A zhlaví v Dlouhé Třebové je v 1. traťové kolejí, po které vlaky jezdí do Třebové, mnohem horší než ve 2. kolejí. Nedávno tu někdo psal dokonce, že cestující v LE si mysleli že vykolejily.

dopravák

A to jste aspoň jel oběma těmi vlaky po stejné koleji (když už ne i stejným směrem), že to můžete posoudit tak jednoznačně?

Já, kdo jiný

Já jsem s ním jel několikrát z Brna do Prahy. Se sebezapřením. Proč ne RJ nebo RGJ nebo Metropolitanem? Protože navazují na klatovský rychlík. A na Panter mi v Brně navazuje bus z Horní Dolní.

Henry

Opravdu jste jel mezi Chocní a Českou Třebovou rychlosti 160km/h ?

Pečlivý pozorovatel

Henry: teoreticky skutečně jet mohl. Z Ústí n O. do Dlouhé Třebové je traťová rychlost 160 a panter tu 160 hravě udělá.

KarelF

No vidíte já tím jel cca 2 roky dozadu u starého města u uh do olomouce a byl jsem mile překvpaen, že to jelo v klidu a pohodě. Na rozdíl od leošových tramvají kde jsem nepochopil proč vlak neustále přidává a ubírá takže je z toho jízda na poblití.

Lukáš

Protože jsou na trati třeba návěstidla a občas bývají výluky?

Jirka

Leo nechat zkrachovat a české dráhy by mohly zvážit nákup těch Siriusů bez ohledu na nějaké Leo.

Kubrt

Zvažovat nákup Siriusu v době, kdy vůbec není jasné, zda budou na síti SŽ provozovatelne, je předčasné.

K.S.

Proč sem tahat ty krámy z lidové Číny? V Evropě máme snad dost výrobců vlaků.

eLKá

Tak ta zveřejněná cena za 3+30 jednotek (tuším pod 6 mld. CZK) podle mne špatná není. Samozřejmě, když se to podaří v dohledné době schválit alespoň u nás…

K.S.

Cena může být dobrá, ale jsou tu i jiné věci, které je třeba vzít v potaz. Například ohrožení Evropského železničního průmyslu eventuálně i bezpečnosti provozu.

eLKá

Ale samozřejmě, dotaz jsem vnímal ve smyslu „proč ano“, nikoliv „proč ne“. A právě jediné plus, které vnímám, je právě cena za jednotku. Nevíme nic o spotřebě, ceně údržby, spolehlivosti, jízdním komfortu… Bezpečnost provozu by (v případě schválení) měla být OK a jestli ne, tak by schvalovatel s posuzovatelem měli nést následky Jinak „ohrožení Evropského železničního průmyslu“ vnímám trochu jinak, neboť to byly právě evropské železniční firmy (Alstom, Siemens a evropská část Bombardieru), které CRRC technologicky vybavily, vedení firem za to dávno shráblo svých „30 stříbrných“ a teď řvou, že v EU vlaky od CRRC nechtějí a ať s tím… Číst vice »

K.S.

Možná jsem lehce paranoidní, ale umím si představit zhruba co za prasárnu s tím jde udělat po straně řídicího počítače, neříkám že to udělají, nebo dělají, ale je to zcela reálné aby na obrysu procesoru byl odleptán rovnou škodlivý kód i obvod, který při normálním schválení nenajdete. Bůh ví co čem všem ale může takového něco být. Vím jenom že svého času měla NSA takové lufty z toho že počítače pro vládu rozebírali a měnili v nich procesory za ověřené. Ale bůh ví, třeba je to jenom, jak říkám, paranoia, nicméně pokud bych byl příslušným ministrem totalitní vlády, tak nařízení… Číst vice »

eLKá

Tak dovedu si také představit leccos, nicméně vycházím z toho, že CRRC vnímá EU jako potenciální trh. Tedy – nějaké problémy bezpečnostního rázu si dost dobře nechce dovolit. Že se něco přehlédne, ano, ale záměr ne.
Jinak evropská „silné železniční trojka“ měla dost příkladů, jak lidová Čína (a konečně celý Dálný východ vč. Jižní Koreje nebo i Japonska) přistupuje k ochraně patentů a know-how už dříve než před 15 lety. Přesto tam předali vše (konečně jako firmy z jiných oborů).

K.S.

Čínské jednotky po tom co Čína předvádí na české a vůbec evropské koleje nepouštět.

Radiátor

Svatá pravda. Lepší podpořit evropský průmysl.

Lada

Tak měla by podle nich ta pomoc projít (nadpis), nebo neměla (text)?

Nikolaj M.

Projít parlamentem může skončit přijetím i nepříjetím 😉

Kamui

Je to nesmysl, tahle podpora čehokoli. Stát žádné vlastní hodnoty neprodukuje, vždy to zaplatíme my všichni jedním ze dvou způsobů:

1) stát nám ty peníze vezme pomocí nějaké speciální koronavirové solidární daně
2) stát nám ty peníze vezme pomocí inflace (natiskne si bankovky)

Ani jedna z možností nechci, aby nastala.

Jaaa

Stát žádné hodnoty neprodukuje? Zase jenom další kinderekonom?

K.S.

No dobře, no tak má Budvar…
Stát z hlediska ekonomiky opravdu neprodukuje téměř žádné statky a většinu peněz má z daní.

Vlastimil Kocurek

principiálně neprodukuje, i když v menší míře produkuje, ale není to hlavní úkol státu.

serpimolot

Ja si myslim, z nejspravedlivejsi by bylo nepomahat nikomu. Aspon se pak nebude resit proc tomu jo a tamtomu ne.

Jan

Ano. Neposkytovat pomoc OSVČ, lidem na OČR, restauracim atd. Kdyz fer tak pro vsechny 🙂

Avlaky

Takže bychom chodili jen do KFC a Mekáče

noerf

Obecně by schopná firma i občan měli dokázat přežít tři měsíce bez příjmu. Pokud vezmu v potaz, že zavření trvalo cca dva měsíce, tak to není úplně hrozné. Problém je jinde. Předlužení států, některých firem a občanů. Rezervy vytváří málokdo, zadlužení je vysoké a některé instituce tomu nahrávají. Téměř nulové úrokové sazby centrálních bank (základní úrokové sazba ECB je dokonce záporná), tisk peněz pro nákup dluhopisů, které by člověk se selským rozumem koupil možná s úrokem 15 % pokud vůbec a nikoliv v jednotkách procent. K tomu neuznávání duševního vlastnictví (vliv Číny), pozastavený vývoj v Evropě a vše likvidujici dotace… Číst vice »

Kamui

Jenže spousta lidí nemá možnost vytvářet rezervu. Platy jsou nízké a ceny vysoké.

K.S.

Poděkujte těm co jezdí na parním stroji když kolem létají tryskáče. Taky těm co pořád tvrdí jak je Euro špatný nápad, přitom bez něho se stane že vůči okolí spadne mzda za týden o 12 procent.

Ikarus

Ano. Ale koruna nám na druhou stranu umožňuje dělat vlastní monetární politku.
Ten problém s eurem je ten, že když se bude třeba Řecko pohybovat u hranice krachu a ve stejný čas bude Německo prosperovat. Jakou by měla ECB zvolit monetární politiku? Takovou která podpoří růst Německa (ale zpomalí cestu z nejhoršího pro Řecko)? Nebo takovou, která bude brzdit pár Řecka (ale bude brzdit i růst Německa)?
S korunou můžeme vždy reagovat na aktuální ekonomické podmínky v ČR. Řecko tento luxus už nemá.

Nicméně já jsem pro euro! Jenom né teď… 🙁

K.S.

ECB by měla volit takovou monetární politiku která povede k maximálnímu prospěchu celé EU 😉 Problém Řecka a dalších jižních států vůči EU bych viděl někde trochu jinde, je to neodtaženost společné politiky a neexistence mechanismu, kterým by se z pohledu celého Eura dal korigovat objem schodku jejich rozpočtů. Bylo by třeba aby schodky do dosažení X procent HDP mohly jít z celkového rozpočtu unie, ale cokoliv nad to by mělo podobný status jako by si ty peníze u nás půjčil kraj. Nejsem si úplně jistý ale pokud se předluží kraj, tak by to na rating ČR nemělo mít vliv,… Číst vice »

Dalibor

Přičemž se jaksi opomíná to, že EU už je takový „moloch“ že asi těžko najdete „něco“ co bude vyhovovat všem.

Dalibor

Tak se optwejte Slováků, jak jim „pomohlo“ Euro.

MiKi

Máte recht….. akorát mi nejde do hlavy, kde ti méně majetní berou na cigarety.

Dalibor

Dovoluji si nesouhlasit. Každý má plat jaký má. Nikdo nikoho nenutí dělat za plat nízkej. Já osobně jsem s výplatou spokojenej.

Ikarus

pěkně shrnuto! 🙂

K.S.

A máte je Vy? Problém současné situace je že se jedná o situaci velmi nestandardní a umělou, v případě běžné krize okamžitě začnete hledat úspory a propouštět, v této situaci to jen tak nejde, nevíte kdy bude možné obnovit provoz, pak by Vám zase chyběli lidi. Další věc je nikdo neví jestli je současná situace na týden, měsíc, nebo rok. Další věc je že stát prvně velkohubě něco nasliboval a pak z toho udělal něco v zásadě nepoužitelného, nebo takového čeho se slušný člověk štítí dotknout metrovou tyčí. Pokud stát slíbí jak je to jednoduché, po měsíci je vyplaceno skoro… Číst vice »

noerf

K.S.: Osobně rezervu mám. A vyhýbám se kreditními kartám a kontokorentům s úrokem 20 % p.a. Otázka je, kolik skutečně bylo uzavřených společností z důvodů nařízení vlády a kolik z jiných důvodů. Například výrobce autobusů SOR vyráběl pořád, Iveco omezilo výrobu z důvodu výpadku dílů. Samozřejmě, že restaurace či divadla budou mít problémy, ale také je otázka zda-li by do těchto zařízení někdo chodil, když je karanténa. Na druhou ve spoustě oborů se odlivem zahraničních pracovníků spoustu pracovních míst vznikne. Čína má také nižší zdanění práce a nízkou cenovou hladinu k tomu začíná být dominantní ve vývoji (Například 5G a… Číst vice »

K.S.

Ptal jsem se jenom jestli nekážete vodu a nepijete víno, stává se to poměrně často. Také se předraženým výpůjčkám vyhýbám. Nejsem tak bohatý abych si to mohl dovolit. Myslím že společností které měly v důsledku krize omezený provoz nedobrovolně bude celkem dost, nejenom přímo restaurace a pod., ale celé dodavatelské řetězce by tím mohly být zasaženy, takže tam toho bude asi celkem dost. Osobně si myslím že by sice k nějakému poklesu došlo, ale nebyl by zase tak velký, ano, kleslo by to o turisty, ale relativně normální provoz by myslím u podniků zaměřených na místní zachován byl. S uvolnění… Číst vice »

Jenda

Jedním z účelů fiskální politiky státu je právě zmírňování dopadů ekonomických cyklů. Přirozeně je správné, že stát pomocí úvěrů a různých příspěvku naplňuje svou úlohu. Jinak oproti krizi 2009 je tento propad výraznější a není radno ho podcenit.