Pomalý návrat cestujících do vlaků. Počet cestujících Českých drah stoupl o 3 %

InterJet ve stanici Praha hl.n. Pramen: České dráhyInterJet ve stanici Praha hl.n. Pramen: České dráhy

Počty cestujících ve vlacích Českých drah jsou stále o třetinu nižší než před pandemií.

Zpět na článek
97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Až nebudou buzerovat s náhubkama a zlevní,tak se jim cestující z aut možná vrátí zpět

idk123

Stačí zrušit zbytečné buzerační náhubky a cestující se vám vrátí.

Miloš

Rychlík,který zastavuje v Kolíně,Přelouči,Zábřehu,Chocni,není rychlík,než se rozjede už brzdí a ty výluky a omezení a spoje na sebe pořádně nenavazují

zdenek

Já říkám, já se nechystám vracet do vlaků v zimních obdobích. A to že se jako přestane testovat, sledovat a zruší vše je pro mě o to větší důvod tam nesedat. Minimálně do dubna. To že šíření bude zcela volné. Jsem svědkem jak se kovidioti hádají, že nechtějí být doma, když mají v rodině kovid nebo mají kovid potvrzený. Mají i příznaky. A ještě se hádají o 5 dnech. Jak chtějí strašně chodit ven a do práce. Jsem svědkem jak si pochodují kovidioti po ulici a kdoví kde s kovidem. Zcela normální. Nikdo tady nic nikdy nekontroloval. Banánistán nefunkční.. Jinými… Číst vice »

Jan T

Vždyť ten důvod je prostý, a to výluky. Kdo jezdí pravidelně mezi Prahou a Ostravou ( pokles cca 40%? ) anebo Prahou a třetím nejvýznamnějším městem republiky🙂( pokles ještě o dost větší ), musí to sám vidět.

Samo

Kým bude vláda cielene znevýhodňovať verejnú dopravu povinnými náhubkami, nič sa nezmení. Stačí sa pozrieť na leto 2020 kedy sa ČD vrátili takmer na 100% a potom v septembri zas brutálne padli. Nemožnosť počas cesty vlakom normálne dýchať je zásadná motivácia necestovať vlakom.

Tomáš Záruba

Přesně. Přičemž ale dodejme, že ve vlacích se to už reálně celkem neřeší, je to spíš o „blbém pocitu“ nebo občasném prudivci. Přinejmenším dálkovka. Daleko horší situace je v (přinejmenším pražské) MHD a patrně i příměstských vlacích.

123

Njn, ale dost lidí prostě nechce dělat vlny. Nějaké nablblé nařízení vem čert, v tom mne léta budování reálného socialismu zocelila dostatečně:-))), ale člověk prostě bere, že někteří lidé se jednoduše lidsky bojí, ať už jen bojí, nebo třeba mohou mít nějaké zdravotní problémy a tak. A mně to prostě přijde blbé na ně úplně kašlat a ten náhubek nemít. Tak holt sednu do auta … oni jsou safe a já se nedusím. Řeč je o vlaku, pro MHD v řadě případů auto není rozumná alternativa, bo autem třeba do centra bych nejel snad ani za peníze.

Miloš

S náhubkama jim nikdo jezdit nebude a ty ceny také vysoké,spoje na sebe špatně navazují,auto je auto

Jan Sova

Nejvíc se na náhubky bazíruje v osobních vlacích, kde jde paradoxně větrat….

axon

přesně tak, od té doby co jsou náhubky jsem do veřejné dopravy nevlez, až toto odpískaj budu jezdit zas 🙂

Miloš

Až zruší ty hadry cestující se možná vrátí?Ale zase ty ceny!!

Tomáš Záruba

Nepodceňoval bych vliv výluk. Jednak obligátní Blansko, ale taky možná méně nápadné, o to však méně vratné změny konkurenceschopnosti vlak vs. auto na trasách jako Hradec Králové (ale i Praha) – střední Morava. Zde tedy nejen výluka a její dopady, ale současně stavba dálnice.

Frantisek

S těmi dálnicemi bude pokaždé jen hůř. Ani do té Jaroměře nemají druhou kolej, zato pruhů pro auta už bude celkem nejméně šest…

Miloš

Jednoduché,nikdo se nechce dusit v respirátoru a ty jízdenky také nejsou nejlevnější,tak lidi jezdí raději autem

David

Přes 6mio aut, přes 6mio lidí z s řidicakem… Dost lidí má moznost volby.

zdenek

O tom to není. Ono je to spíš o tom, že nikdo není takový frajer jak na netu tvrdí. A prostě kovid nechce. Klaus se taky nakazil až v únoru 2021. A to měl siláckých řečí. A pak hned běžel do nemocnice… To samé další.. Nějaké respirátory nevěřím, že v tom mají váhu.

Miloš

Rychlík Hradec Králové-Praha doba jízdy 1:38 autem 55minut a bez respirátoru,když jedou dva lidé,tak už levnější,jak ten vlak.A četnost spojů také není úplně dobrá

petr

mám za to že pokud bude dále trvat systém umyslných nepřípojů,úbytku spojů,bude i nadále trvat odliv cestujících,a ti už se z auta těžko do vlaku vrátí zpět!

Daniel Jablonecký

Úmyslných nepřípojů? Jak víte, že je to úmysl? Nějaký příklad by nebyl?

Cementárna Maloměřice

Rychlík od Brna do Okříšek přijede pár minut po tom, co odjede osobák na Znojmo. Osobák od Koutů přijede do Šumperka chvíli po odjezdu rychlíku do Brna. Rychlík od Brna do Světlé nad Sázavou přijede chvíli po tom, co odjede osobák na Ledeč. A tak dále. Příští spoj jede většinou až za dvě hodiny. Našel bych určitě i další příklady těchto nepřípojů, teď jsem napsal jen to, co si pamatuju, neboť jsem nedávno uvažoval o využití takových spojení. Možná není úmysl, aby vlak ujel, ale jistě by se soudruzi mohli při sestavování grafikonu zamyslet nad vazbami. V mnou vyjmenovaných příkladech… Číst vice »

Tomáš Záruba

Tak hlavně jestli jde o ty většinové potřeby, nebo by v případě odstranění „úmyslných nepřípojů“ došlo akorát k úbytku cestujících, protože se to pro většinu zhorší…

Vojta

Ty Kouty jsou výborný příklad – návaznost na rychlíky v Šumperku by zrychlila dopravu z údolí Desné kamkoliv (teda kromě dědin mezi Šumperkem a Olomoucí, kde rychlík nestaví) – třeba z Brna se jezdí do Jeseníků hodně, ale na čekání přes hodinu v Šumperku nikdo zvědavý není, teda když už překousne pomalou jízdní dobu Brno – Olomouc. Vazbu v Okříškách naštěstí do značné míry nahradila linka 790690 Třebíč – Moravské Budějovice, která tak nějak občas trochu navazuje na rychlíky od Brna (kratší přípoj je od Jihlavy, oboustranným návaznostem by pomohlo přesunutí křižování do Třebíče v lichou hodinu) a na rozdíl… Číst vice »

Frantisek

Úplně by stačilo zlepšovat infrastrukturu přinejmenším tak, jako se to děje u silnic. Nebo mít u delších cest možnost dojít si v místě přestupu s delším čekáním třeba na oběd.

123

U silnic se nějak zlepšuje infra? Proboha kde? Že bych se tam zajel se pokochat …

Josef

Bohužel nepřípoje v Okříškách na rychlíky do/z Brna jsou tragické. Je téměř zrušen bus Dačice- Brno, rychlíky v Okříškách ujíždějí o několik minut, autobusy na případně zpožděné rychlíky nečekají… Čím dál lepší…..

Laborec425

Podívejte se na příjezdy některých expresů končících v ČB a za jednu minutu ujíždějících přípojů osobáků na Linec přes Velešín, Kaplice, Rybník atd. Kdyby ten osobák vyjel o 2 minuty později, bylo by to absolutně jedno.. Jízdní řád na českém území je stejně do deseti minut zpoždění naprostý standart. A další osobák na jih z ČB za dvě hodiny.

Luboš

Na některých trasách se ještě vyplatí jet vlakem….z časových důvodu a jako jednotlivec. V případě jízdy dvou a více lidí jednoznačně vítězí auto. To nemluvím o nenavazujících spojích a katastrofálním zázemí na většině nádraží…. chybějící čekárna apod. Vy co máte režii to neřešte, nemáte objektivní pohled platícího zákazníka!!!!

Martin OVA

Naprosto souhlasím. Ve většině nádraží fungovala restaurace a po rekonstrukci SŽ je nádraží prázdné. Přibylo přestupů a vzhledem k neustálým zpožděním přípoje ujíždějí. Viz např. v pracovní dny Frýdlant nad Ostravicí. Ten, kdo se naučil jezdit autem se zpátky do vlaku nevrátí.

123

Já zase tím vlakem až tak moc nejezdím, ale je pravda, že když jsem s platnou jízdenkou v přestupní stanici musel pro návštěvu oné místnůstky cálovat, tak mne to docela překvapilo. Ne, že by těch pár korun něco znamenalo, ale samotný fakt že musím platit za použití toalety v průběhu jedné cesty mi přijde dost ujetý, bo ta logika … pokud se chceš vyčůrat zadara, tak to musíš stihnout ve vlaku před přestupem, nebo s tím počkat na odjezd přípoje … mi přijde poněkud zvláštní.

Vašek

Kdyby se mohlo už bez náhubků, cestujících by jistě přibylo.

zdenek

Náhubek se dá po kontrole pruvodcim strčit pod bradu…

Petr

I při kontrole lístku ho nemusíte mít, když spadáte do výjimek. Nicméně kdo by se chtěl dohadovat.. to pak radši člověk jede autem. Taky to tak dělám a dělat budu dokud to někdo bude chtít..

Miloš

taky tím nejezdím,se dusit 3hodiny v náhubku ne

Miloš

auto rychlejší a bez náhubku

Zdeněk

Souhlas. Ten odporný, otravný, dusivý hadr je příčinou, že vlakem už dva roky nejezdím, i když mám režijku.Za normálních okolností dávám samozřejmě přednost vlaku. Ale teď raději jedu autem a vydřidušské ceny PHM si kompenzuji aspoň částečně tím, že tankuji v Polsku (úspora 7-10Kč na litru), kam to mám naštěstí jen pár km. A nejen tankuji…Tam je živo, všude plno lidí, ceny pro lidi a konjunktura je vidět na každém kroku. U nás jen mrtvo a nehorázná drahota. Omlouvám se za odbočení od tématu všem, kterým by to mohlo vadit.

Miloš

Do Polska moc vlaků nejezdí,tak na nákup do Biedronky autem a ještě vzít levný benzin a bez náhubku

Miloš

A Orlenu levný benzin

Vašek

Já jezdím na LPG, úspora 50%. A že to huntuje motor? Mám najeto 420 tis. Kdyby se teď rozpadl, je už několikrát zaplacený. A když jsme už odbočili, co kdo za zázraky čekal od pravice? Že se bude mít dělník lépe? Hahaha!

opravdovyzdenek

No vidíte. A přitom stačilo ty vagony jen rozdělit. Na kovidioty a respirátorové s opatřeními. A všichni by byli spokojeni. Kovidioti ať se promořují. Sami sobě..

opravdovyzdenek

Jeden vagon udělat s respirátory, měřením teploty. Vykazování smrkáčů. Případně vstupem s testem z práce. A bylo by 2 roky vyřešené.

Miloš

to nikoho nenapadlo,jako hospody stejně ty náhubky už nikdo nenosí,jen pár vakcionářů

Air Traveller

dusivý hadr?

hele, řekli vám, že máte jako ochranu úst používat respirátor, a ne dva dny nošené ponožky? 😀

Zdeněk

A vám řekli, že jste trapnej, i když si myslíte, bůhvíjak nejste vtipnej?

Miloš

Ano také z toho důvodu raději jedu autem a návaznost spojů špatná,pak ty ceny,časově vychází nejlépe auto,vlaky stojí,auta jedou

Miloš

Náhubkama to není,auto je pohodlnější a rychlejší

noerf

Bylo by zajímavé sledovat počty v nedotované dopravě, rychlicich, kde je riziko tržeb dopravce a v regionálních vlacích, kde je zpravidla riziko tržeb ma straně objednatele.

jal

To jako že cestující si vybírá ne podle toho, zda má potřebu cestovat, ale podle toho, kdo platí jízdu vlaku? A jedním z nich jede, i když původně nikam nechtěl?

Jiří

Kolega měl možná na mysli srovnání toho, jak se s následky covidovych těžkostí vypořádává soukromý sektor a veřejný. Zda konkurenceschopnou nabídkou cestujícím je více úspěšnější objednávková nebo komerční doprava v současné stále obtížné době. Aspoň tak ten dotaz chápu. Pokud toto nebylo podstatou dotazu, tak se omlouvám, že něco za někoho mylně vysvětluji.

noerf

Ne, ale by to zajímavé, jak se mění počet cestujících v regionální dopravě a rychliků, třeba, aby měli objednatelé data o využití vlaků.

Tomáš Gottschalk

Jízdní doba 3.5 hodiny mezi cajzlohradem a šalingradem moc kaštanů do vlaku as nenaláká. Kdyby jezdilo víc busů, vypadala by čísla pro dráhu ještě hůř.

Miloš

A s náhubkama,už vůbec nikoho

Michal80

Kdykoliv jedu vlakem, je celkem plnej ať už před koronou nebo teď. Úbytku jsem si nevšiml. Ze Svitav do Poličky se mě zdá snad čím dál plnější asi teda nemám štěstí na prazdnej vlak.

J.K.

To je přirozené zkreslení pozorováním – většina cestujících je v těch vlacích kde jsou cestující, v těch prázdných není nikdo kdo by hlásil „jedu prázdným vlakem“. 🙂

Chronosphere

Kolik je v tom vlaku turistů že zámoří, které teda ČD lživě postrádá?

tarten

Lživě? :facepalm:

babilon

Ono to bude u různých vlaků různé – regionální, dálkové, přes týden, přes víkend, atd. Co jezdívám já Praha-Ostrava, tak tam to byla poslední dva roky bída a pokles kolem 50 %.

Juraj

Přepravní výkon vzrostl o 5 % a počty cestujících jen o 3 %. Jinými slovy se pomalý návrat nekoná neb když ty 2 čísla porovnáme, tak mi vychází úbytek :/

Jan Mráček

Tomu nerozumím. Kdyby v roce 2000 bylo 100 cestujících, kteří by dohromady najeli 1000 osobokilometrů (každý 10 km), tak po růstu počtu cestujících o 3% v roce 2021 by tedy celkem jelo 103 cestujících, kteří by dohromady najeli o 5% osobokilometrů víc, tedy 1050 osobokilometrů (tedy zhruba 10,2 km na osobu). Kde vychází úbytek?

kuna

Vrátím se do vlaku až bude legální cestovat bez dusítka na xichtu. Symbol ponížení a strachu.

SaulGoodman

Nebozí lékaři, laboranti a řada dalších povolání, co tyto symboly ponížení a strachu nosí již desítky let každodenně 🙁

David

Jenomže ten lékař, zdravotní sestra nebo laborantka si ten prasečí rypák na hubu vybral dobrovolně a věděl, že ho minimálně část pracovní doby nosit bude, protože v tom povolání je to naprosto nezbytné. A každý z těchto lidí si to zaměstnání vybral dobrovolně (i když třeba pod nátlakem rodičů), pochybuji, že ÚP posílá nezaměstnané na přeskolení na zdravotní sestry. A kdybych někde něco brousil, z čeho se práší, tak si ten prasečí rypák vezmu dobrovolně taky. Ale tady mi ho někdo nutí a to je špatně. Neberu to jako symbol ponížení a strachu, ale jako symbol neschopnosti státu – neustáíle… Číst vice »

Facepalm

Přesně. Ať se ty posraný vědci snažej, protože proč by měli mít pologramoti povinnost chápat princip membrány.
Jinak, něco mi říká, že ať by ti vědci vymysleli cokoli, vy byste s tím měl stejně úplně ten samý problém…

Kuna

Řešení na vysoce nakažlivé, ale málo letální respirační viry exituje a to je imunita. Dá se získat přirozeně prodělání nemoci, nebo pro rizikové skupiny mnohem bezpečněji očkováním. Veškerá nemedicínská optření jako náhubky, nebo lockdowny maximálně zpomalí šíření viru za cenu extrémních nákladů a vedlejší škod a nic nevyřeší.

Facepalm

To byste možná moh zkusit vysvětlit tý třetině národa, co nehodlá akceptovat naprosto žádné opatření (kromě pití sava a mlsání anthelmitik pro koně teda).

zdenek

Hodně nepripadna a superdemagogicka odpověď:-(

Leinad

Nosí to když je potřeba.
Operatér aby nenaflusal do rány. Na to stačí chirurgická rouška, není potřeba respirátor. Před operací nasadí, po operaci sundá.

Kuna

A taky aby chirurgovi náhodou nechrstla pacientova krev do obličeje. Při cestování veřejnou dopravou moc nehrozí, že je cestující potřísněn krví….

Šejdr

Před tělními tekutinami rouška neochrání ani náhodou, od toho jsou ochranné brýle a štíty.

Air Traveller

Máte opravdu velmi zkreslené představy o tom, k čemu chrirug nosí roušku.

Laborec425

Nebo v Asii to nosej dobrovolně taky už mnoho a mnoho let před covidem.

Kuna

Mít tak znečištěné ovzduší a celkově životní prostředí, jako je třeba v Pekingu, nebo Bankoku, tak to je opravdová výzva! Nešlo o SARS Cov-2, ale o nesnesitelný smog.

Vojtěch

Jestli je to pro vás symbol ponížení a strachu, tak to je pro vás každý den asi noční můra

Facepalm

Respirátor skutečně není nic příjemného, ale dělat z toho žlutou hvězdu může jen naprostý idiot.

Petr

Legální je to i teď, stačí vědět co říci a nikdo na vás nemůže. To slavný opatření má vyjimky.

tarten

Jenže pravděpodobně budete lhát.

Facepalm

Tak lhaní je snad pro většinu tohoto pronároda něco naprosto normálního, ne? Na takovýhle lidi nemá s nějakou morálkou smysl chodit…

Kuna

Ryba smrdí od hlavy. Až naši vrcholní politici, kmotři a oligarchové půjdou příkladem, tak budu neco dodržovat. Jinak je to jen buzerace chudého plebsu. „Elita“ má svá vlastní pravidla. Zdravím restaturaci RIOs na Vyšehradě!

Facepalm

Víte, pokud nejste naprosté hovado, pak pro vás fakt, že se někdo jiný chová jako naprosté hovado, nemůže být důvodem pro to, chovat se jako naprosté hovado. A pokud to pro vás důvodem je, pak jste holt naprosté hovado. Elementary.

Air Traveller

vy se s respikem cítítě ponížen a ve strachu?

co se člověk nedozví 😀 😀 ty výmluvy jsou čím dál zábavnější 🙂

Miloš

to dlouho nebude,a až to zruší,tak se zase budou bát jezdit vlakem vakcionáři

Lektor

Zrušte hadry na ksichtě a do vlaku se vrátím, slibuji.

rozinka

Kde se to dá podepsat?

Miky

To si musíme „zrušit“ sami, to za nás nikdo neudělá.

Miloš

lidi už to nenosí

Laborec425

Přesně tak. V trolejbusech i vlacích je to tak 50 na 50 lidí s rouškama a bez roušek. Nevím, kde to sundávání roušek povolil. Na TV nekoukám.

Miloš

v MHD to má hodně lidí pod bradou a řidič to nehrotí

Koro

Zrovna jedu rychlíkem přes celou republiku, již třetí vlak v pořadí a většina to už nemá, normálnější vlakoši již neprudí. Takže není problém opět se vrátit do vlaku.

Vojtěch

A v Regiojetu zase většina. Z anekdotických důkazů nelze dělat závěry

Koro

Dnes už je ale doba, kdy na vás nikdo blbě koukat nebude a nikdo vás z vlaku kvůli tomu nevyhodí.

Miloš

v regio to budou nosit i po zrušení

Miloš

jednoduché,tak tím nejezdit

Miloš

až to zlevní

Hodně štěstí

Dle mě courají důchodci pořád a stejně.

M152

Já bych řekl že spíš ubyli lidi co dojíždí do práce. Někdo má homeoffice, někdo díky covid omezením spojů začal víc využívat auto, někdo změnil zaměstnání, někomu vadí respirátor…

jouda2

Je to tak, nyní utratím za cestu do práce zlomek toho, co před covidem. Jedu 2x do měsíce, takže předplatné v Praze ani regionu nemám. A jak pozoruji, je nás takových určitě víc.

Miloš

hodně lidí dělá z domu a hodně přesedlalo do aut