Pomaleji než před 30 lety. Jízdní doba vlaků mezi Prahou a Brnem se od soboty znovu protáhne

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Omezení potrvá do konce srpna, z Prahy budou muset vlaky vyjíždět dříve, jízdní doba se protáhne u expresů až na 3 hodiny a 26 minut.

Cestující vlakem mezi Prahou a Brnem čeká od 23. dubna změna jízdního řádu, která přinese u většiny spojů Českých drah prodloužení jízdních dob a u RegioJetu naopak zkrácení.

Vyplývá to z jízdního řádu na stránkách Českých drah a rezervačního systému RegioJetu. Na stránkách Správy železnic, která prodloužení jízdních dob způsobuje stavebními pracemi na koridoru, není dosud o změně ani slovo.

Nový výlukový jízdní řád Českých drah počítá s prodloužením jízdních dob u všech dálkových vlaků. Jak u linky Ex3 (Vindobona do Vídně + Metropolitan do Bratislavy a Budapešti), tak rychlíkové linky R9.

Nově budou vlaky linky Ex3 z Prahy odjíždět vždy v :53 nebo :56, v Brně budou v :18. Dosud vyjíždí vždy v :12 a přijíždí do Brna :20. Jízdní doba se tak prodlouží ze 3 hodin a 8 minut na 3 hodiny 22–26 minut. Ve směru z Brna by měla být jízdní doba stejná jako dosud, 3 hodiny a 6 minut.

Změny se dotknou i rychlíků R9 Vysočina. U nich zůstane doba odjezdů z Prahy stejná, v Brně však nebudou končit na hlavním nádraží, ale dolním. Na hlavní vůbec nezajedou. Zpět pojedou z dolního nádraží dříve. Mimořádně budou zastavovat v Pečkách.

České dráhy uvedly na svých stránkách, že důvodem prodloužení jízdních dob jsou výluky v úseku Pečky – Velim. V období 22. května – 19. července pojedou navíc některé vlaky ještě odklonem přes Nymburk.

Ke zkrácení jízdních dob naopak dojde u některých spojů RegioJetu mezi Prahou a Brnem. Dosud musí jezdit pomaleji než vlaky Českých drah. Nyní jezdí jejich vlaky podle denní doby buď 3 hodiny 8 minut, 3 hodiny 23 minut nebo 3 hodiny 26 minut ve směru z Prahy do Brna. Nově budou jezdit všechny 3 hodiny a 8 minut.

Kvůli výlukám na trase přes Českou Třebovou musí dálkové vlaky z Prahy do Brna jezdit už od loňského jara přes Vysočinu. Podle historických jízdních řádů i přes modernizaci některých úseků mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem jezdí vlaky pomaleji než v minulosti. Například v jízdním řádu 1988/89 jezdily expresy Pannonia z Prahy do Brna se zastavením v Havlíčkově Brodě 3 hodiny a 24 minut. Stejnojmenný rychlík zvládl cestu z Prahy do Brna v jízdním řádu 2002/3 za 3 hodiny 16 minut.

Tagy České dráhy Praha - Brno RegioJet Správa železnic
217 komentářů