Pomaleji než před 30 lety. Jízdní doba vlaků mezi Prahou a Brnem se od soboty znovu protáhne

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Omezení potrvá do konce srpna, z Prahy budou muset vlaky vyjíždět dříve, jízdní doba se protáhne u expresů až na 3 hodiny a 26 minut.

218 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

To už v podstatě můžou jezdit přes Břeclav a Olomouc.

Miloš Vlach

To je toho!!!! My z Železného Brodu jezdíme do Prahy stajně jako za Franze Josefa – 2 hod. 30 min. na 100 km rychlíkem!!!!!!
Takže skoro za tu samou dobu do Brna to je krásný. Železnice to je prostě dneska špička…………….

Georg

uprime tahle trat je fakt des…

tarten

Je opravdu velmi trapné, jakou jízdní dobu SŽ dezorganizací údržby (ne)umožňuje. 1938 Slovenská strela MR 176/175 Praha-Brno 2.49. Nicméně je rozhodně správný krok přizpůsobit odjezdy realitě. Nereálné JŘ ničemu nepomůžou.

Petr

Ona vám správa železnic to ježdění vlakem vyžene z hlavy, holoto jedna!

Dachs

Bylo by zajímavé analyzovat, kolik dopravci tratí na tržbách nebo o kolik železnice přišla cestujících, z nichž řadu získat zpět snadné nebude. Výsledky použít k padání hlav. Bez pardonu. Co způsobí taková kumulace (nekoordinovanost) při dlouhodobém charakteru výluk, muselo být zřejmé.

Artem

3.5h…to by tam konečně mohli nasadit i tu 810!

Tomáš Gottschalk

Asi to nebudou nijak závratné propady, bo autobusoví dopravci buď nejezdí, nebo to berou závlekem přes Iglau. Proč využít konkurenční výhodu? Někdy mám pocit, že je uplácí jeden z národních dopravců (a ten druhý si nechce kanibalizovat svoje divize).

tarten

To nic nemění na tom, že mezi 6h a 9:50 jede z Prahy na Brno 6 busů j JD 2:30 – 2:45 plus některé pomalejší. Stav je dlouhodobý, takže očekávejme posily.

Georg

pricemz hlavni pricina stavu (adamov) skonci k novemu gvd…

tarten

Ne, hlavní příčina rozhodně neskončí.

Hojakar

Autem 1,5 h, vlakem 3,5… Zvlášť když to mám dveře – dveře, na vlak musím na nádraží, jet v určenou dobu a ještě s x lidma? To jako někdo opravdu jede dobrovolně?

kakov

Jasně jedete z Opatova do Bosonoh a celou cestu porušujete předpisy že?

Air Traveller

za hodinu a pul se dostanes tak mozna z hlavaku do mirosovic 😀

PetrN

Auno, spousta lidi, co nesnasi auta nebo jimi nechteji jezdit a podporovat vas zbytecny krachujici autobazar. :). Ja tuto trasu jezdim busem.

Pavel Skládaný

Za 1,5 hodiny? A pak jste se celý zvlhlý probudil.

robert

Kolik práce udělám ve vlaku a kolik práce udělám v autě tím, že prostě musím držet volant? To tě ale nenapadlo, co? 😀

Artem

Máte štěstí, že k praci nepotřebujete internet (VPN, cloud services)…od Kolín do Brna nic moc. V autě si aspoň vyridite conf. cally…

robert

Potřebuju a taky ho mám k dispozici. 🙂
V autě nevyřídím nic, leda tak hovory, ale většinou si u nich zapisuju poznámky. Nevím, co je conf. cally. Možná bys měl zapracovat na své češtině.

Jen tak tak

To teda k dispozici určitě nemáte. Internet téměř nefunguje.

Pavel Skládaný

To raději neříkejte veřejně, za to jsou dost vysoké postihy.

NigtmareFreddy

Samozřejmě. Proč bych hodinu a půl se musel stresovat v autě, když si můžu 3,5 hodiny ve vlaku dělat to, co bych musel (chtěl) dělat mimo vlak 🙂

Aleš

Nelze nevzpomenout na slova čínského youtubera jihočeského původu Čočíka, ať přestaneme řešit píčoviny a něco děláme. Od jeho slov uplynulo pár let a situace v dálkové dopravě mezi Prahou a Brmem se ještě zhoršila.

Tomáš

Já jsem od Číňana viděl všechny jeho videa.
A mám na to svůj názor. V podstatě všechno co má z Číny tak prezentuje jako to nejlepší. Jezdí si 1.tr, business, mimo špičku.
Když někde spí, tak si vybere to nejlepší.
Možná ze mně mluví trošku závist, možná obdiv.
Rozhodně to tempo staveb hodně souvisí i dostatkem pracujících, vykupování pozemků, stavění nadčasové infrastruktury (velká stanice mimo centrum, spíš někde v poli).
Projel a proletěl toho opravdu hodně, ale ten úhel pohledu není pro všechny a není relevantní.

robert

No jo, SŽ se zase předvádí, jak svoji úlohu těžce nezvládá. Kooridinace je pro ně sprosté slovo, hlavně všechno rozkopat najednou.

Air Traveller

nekdy je mi jak spravy zeleznic, tak spravy silnic a dalnic opravdu lito…

kdyz sprava zeleznic neco udela naraz, tak gaucovi experti vylezou, ze je to spatne , a maj to delat postupne

a kdyz sprava silnic a dalnic opravuje D1 postupne, tak ti sami gaucovi experti pindaj, ze je to spatne a maj to delat naraz 😀

ale jak by to melo byt spravne se clovek od techto samozvanych expertu nedozvi

jezewec

Jiste, ze je naraz lepsi, a pak do toho nejaky cas nemuset sahat. Ale tohle nevim, jestli je naraz – ruzne useky v ruznem casovem obdobi, to je jako matrjoska, ve velke vyluce najdes dalsi, v ni dalsi, v ni dalsi. A pak ty odklonove trasy, kdyby byla v plnych parametrech trat pres Lysou, nebylo by to tak hrozne.

kakov

Spíše jde o význam toho naráz. Naráz rozkopat Pardubice, Adamov a trať přes HB je blbost……

Air Traveller

to je otazka … kdyby to delali jeden rok pardubice, druhy rok adamov a treti rod HB stejne gaucovi experti budou pindat, ze je preve nemyslitelne to mit rozkopane tri roky … a ze v nemecku by to stihli za rok .9

Jirka Z

Rozkopat současně Adamov, Brandýs a Pardubice dává logiku, když už vlaky odtud jsou odkloněny na jinou trasu. Ale rozkopat k tomu ještě v Poříčanech ten krátký úsek mezi Prahou a Kolínem, který se nejede odklonem, tak, aby si cestující k té delší trase ještě užili další zpoždění z výluk, to už je akce hodná sabotéra. To by vážně ten úsek ještě dva roky nevydržel s tím, že by se místo něj mezitím opravilo maximum úseků mezi Prahou a Kolínem přes Nymburk?

Pavel Skládaný

Velmi rozumně formulovaná otázka.

robert

Jako gaučový expert asi sám nejlíp víš, co budou gaučoví experti pindat. 😀

Marian Kechlibar

Existuje podle vás vůbec nějaká situace, kdy si amatér smí na něco stěžovat, nebo máme, jako v tom slavném filmu o bílé paní, mašírovat poslušně skrz tekoucí řeku a nadšeně křičet „Ať žije nový most!“?

Současná série výluk je opravdu pitomá.

Franta

Problémy jsou v zásadě dva: zaprvé, doba trvání vyluk je diktována nikoli potřebami dopravy, ale potřebami dodavatelů. Práce sedm dní v týdnu alespoň po dobu denního světla? Zapomeňte to nejde, u nás pro to nejsou podmínky – to přece ví každý, kdo studoval v Třebové, Žilině, nebo Pardubicích. No a zadruhé, taktéž potřeby dodavatelů zásadně vylučují existenci trvalého investorského dohledu, čemuž odpovídá kvalita práce, takže nedlouho po vypršení záruky se rekonstruované úseky uzavírají znovu. Mizerná koordinace už alespoň částečně padá na vrub někoho jiného, než SŽ – ÚOHS apod.

Leinad

ÚOHS lze taky vyřešit, soutěžením dopředu, smlouva může být podepsaná dva roky před prvním kopnutím (kvůli možnosti, že by se podpis třeba zpozdil)

Karel JIRÁSEK

Na práce sedm dní v týdnu byste musel mít o 20% více lidí. Kde je vzít?

kakov

Za to vy jste sem že své letištní lavičky přinesl vysoce fundovaný názor že?

Air Traveller

ne, proc? jen me gaucaci bavi. skoda ze nemame dostatek gaucaku na kosmonaitiku… za rok a pul
bychom meli pilotovany let na mars.

robert

Panáčku, na rozdíl od tebe jakožto gaučového povaleče o té koordinaci něco vím, protože pracuju jako projektant. Za silnice hovořit nemůžu, to není můj obor, ale za kolejovou dopravu ano. Nejsem si jistý, jestli jsi schopen uvědomit si současnou situaci, ale projektů na opravy a rekonstrukce tratí je v téhle době celkem dost. A je to proto, že údržba tratí byla zanedbaná. Několik let se na to nesáhlo a pak vznikají absurdní situace, kdy do současné výluky zasáhne další výluka. SŽ je spolek amatérů a diletantů, čehož by se např. Rakousko, Německo nebo Švýcarsko nemohlo už z principu dopustit. Viděl… Číst vice »

Air Traveller

ja jsem v tomto state celkej spokojenej, a nejaky opravy me zily netrhaj. proste vyrazim driv.

ale kdyz vidim ty tisice expertu v diskusich, co presne vi, jak se to ma delat … at uz jde o silnicni stavby, zeeleznicni stavby, covid nebo treba hokej … je pro me zahadou, proc je vsechno v takovych srajdach … 🙂

Franta

Jen jediný živočišný druh na této planetě je na stížnosti na pomalou a zpožděnou dopravu schopen odpovědět „musíte jet o spoj dřív“: železničář.

Air Traveller

Jen jedinej živočišný druh na týhle planetě dostává infarkt z toho, že vlak má zpoždění …

… internetový pindal.

Franta

Děkuji za ilustrativní sondu do duše – lhostejno zda zaměstnance holdingu/SŽ či fanouška dráhy. Začíná se z těch spolků kolem koleji stávat uzavřená sekta, které na vnějším světě nezáleží co by se za nehet vešlo.

Marian Kechlibar

Naprostá většina profesionálů je hrdá na to, odvede-li dobrou práci, a naopak je pálí, pokud je výsledkem jejich činnosti zmetek. Ať je to lékař, pekař nebo zedník.

Z vašeho nonšalantního přístupu „tak se nedodržuje JŘ, no a co“ soudím, že tohle duševní uspořádání je vám cizí.

robert

Za mě a za svůj obor můžu napsat jen to, že víc práce, než mám nyní, už nezvládnu. Že tobě nevadí neustálé výluky, které komplikují železniční provoz, je jiná věc. Na rozdíl od tebe myslím na ostatní.
Ostatní gaučové experty jako ty nemá smysl komentovat, protože ti ruku k dílu nepřiloží.

Leinad

Ono je kritiků hodně, nezavděčíš se všem 😀

Petr

Ach jo. Udělat naráz všechno co je potřeba na tom úseku, kterej už je zavrenej/výrazně omezenej. Příkladem budiž Poříčany, který jsou rozkopaný každý dva roky.

Karel JIRÁSEK

A kdo to udělá naráz? Kapitalistické „za branou je lidí dost“ u odborných prací nefunguje.

J.K.

Praha – Vídeň je katastrofa, škoda
že se nezkouší třeba jeden spoj přes Olomouc – Břeclav aspoň, mimo tu pitomou Vysočinu…

xyz

Tím by se nevyhnul rozkopaným Pardubicím a Brandýsu nad Orlicí.

J.K.

A jednokolejkám kolem Velimi a Dluhonicím, je to špatný letos, no…

Air Traveller

co treba pres ostravu?

johnny cash

Spojit dohromady Rex Wien-Velenice a rychlík Praha-Velenice.

Georg

autobusem…

Pavel Skládaný

Raději po dráze císaře Františka Josefa, je to nakonec o 50 kilometrů kratší. Perníkov je také rozkopaný.

tarten

Pomalu s tou flintou. KFJB je rozkopaná také, do prázdnin nepoužitelná. Pak by to tím možná objíždět šlo, ale plánovaná rychlost se má prý zavést až na jaře.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Komedie, či tragédie?
U Dobré Správy jeden nikdy neví.

Ketchup1970

Když jsem potřeboval dokoupit jeden balík obkladů RAKO a slečna koupelnovem studiu mi řekla at počkám měsíc , poděkoval jsem ji ze mne vlastně vrátila do mladých let osmdesátých , kdy jsme takhle kupovali dlažbu a obklad . České železnice se teď dorovnaly k témuž . Ještě aby bylo řazení s B a iluze mladí včetně trasy a jízdní doby bude dokonalá . !

Nádražní Vrabec

Být Vámi, tak o tomhle raději nežertuju, protože by se Vám to mohlo splnit. Na lince Ex1 jsem se na EC vlacích s vozy B opakovaně setkal…

ADHD

Já na EX6 s regionovou. A vlakvedoucí mi na dotaz, jestli je to fakt expres řekl, že mám jít pěšky, když se mi to nelíbí.

kakov

Kdy a kde to bylo prosím?

tonda

až na to,že to je Správa železnic

Ketchup1970

Napsal jsem to správně .. Č bylo velké protože začátek věty … a železnice je železnice ( viz ŽSR versus ŽSSK) a tak nebyl důvod si to plést s Českými drahami ( mym chlebodarcem ) ..

Tukan

Dobrá Správa

pozor vlak

to už je rychlost skoro jako z Prahy do Liberce

PetrN

Ostudna pseudoorganizace plna neschopnych zoufalcu(zejmena ve vedeni), ktera doslova nici ceskou zeleznici. Misto, aby se resilo to, ze doslova kazdy tyden je na koridoru nejaky prusvih(spadla trolej, porucha zabezopcovace atd atd atd), tak tihle zoufalci placeni z penez nas vsech resi, jake budou nadrazni znelky. Zni vam to absurdne? Ooo nikoli pratele, jakapak absurdita, tohle je vsedni realita organizace jmenem Sprava zeleznic, organizace, ktera nas rocne sroji desitky miliadr korun :-). Hezky den vsem, pokud i po precteni tohoto ho mit budete 🙂

Juraj

Já tedy nejsem vůbec nadšen z toho, co SŽ poslední dobou předvádí, a to i s vědomím, že ty opravy jsou nutné a prospěšné. Ale zase nemám rád ani tento bulvární přístup, když to vyznívá, jako kdyby stavby i znělky řešil jediný člověk.

To je na úrovni facebookového trolla ve stylu: „A proč raději neuděláte X?“, jako kdyby žádná organizace nemohla řešit víc věcí najednou. Blbá koordinace výluk se znělkami fakt nijak nesouvisí.

PetrN

Souvisi :)… Maji soustredit financni i personalni kapacity na dulezite veci, a cloveka, co resi za nase peníze tak zbytecne veci, jako jsou znelky, tak proste vyhodit a pokud nejake nedejboze exostuje, tak jeho oddeleni zrusit a penize soustredit tam, kde se maji(a nedeje se tak) koordinovat vyluky a resit udrzba trati. Clovek, co resi znelky totiz stoji penize, ktete jak je zcela evidentni chybi jinde. A pokud to vedeni nechape a nevidi, je to na jeho rezignaci. Tak jednoduche to je.

Anonym

Uvedomujete si, ze pri zruseni te pozice/oddeleni byste dosahl toho, ze by nikdo do budoucna neresil standardy informovani cestujicich.

Air Traveller

ach ti gaucovi experti. vsechno vidi jednoduse …

hele, a uklizecky se tedy maji taky venovat koordinaci vyluk, nebo udrzbe trate?

PetrN

Uklizecky maji uklizet. Vysvetlete mi, proc mam z dani platit parazita, ktery si mysli, ze zmena nadrazni znelky prispeje k lepsi informkvanosti cestujicich

Franta

Když nevíte, jak řešit problém, který máte, uděláte problém z toho, co řešit umíte. Jak prosté.

Hans

Všichni si stěžujou, že ETCS zničí provoz historických souprav. Mezitím po koridorech jezděj vlaky rychlostí minulýho století a vagóny ala B256 na znepokujující hodnotě expresů

K.S.

To víte, prioritou je aby se mohla prohánět obstarožní Bobina, to je důležité. Stejně jako přetěžovat infra za kapacitu aby se nemuselo náhodou něco dělat. Ne to aby dráha fungovala. Přece zákazník se přizpůsobí modré armádě, no ne?

S ETCS se teprve uvidí jaké jsou problémy a kde. Tak nějak tuším že to ve finále skončí nutností přidat koleje na veřejně známých místech a bude se to dělat ve značném kalupu.

Karl vB.

Snížení propustnosti vlivem zavedení ETCS se snad dá předpokládat a lze na to dopředu připravit opatření ke snížení tohoto negativního vlivu.
Snížení kapacity následovalo zpravidla vždy po nasazení nějakého opatření ke zvýšení bezpečnosti.
Stalo se to v minulosti např. v žst. Bohumín, když tam zmodernizovali tamní SZZ, stalo se to ve Stuttgartu, když nasadili nové soupravy, které zavíraly dveře tak bezpečně a pomalu, že nebylo možné dodržet grafikon a soupravy musely být odstaveny k provedení úprav.
Podobných příkladů by zdejší účastnící diskuse, kteří pracují v provozu, asi mohli vyjmenovat mnohem více.

tarten

A kde přesně nastalo snížení propustnosti vlivem zavedení ETCS? Není to náhodou hoax oblíbený u jisté skupiny lidí?

Karl vB.

Reagoval jsem na druhý odstavec příspěvku pana K.S.:
„S ETCS se teprve uvidí jaké jsou problémy a kde.“

Dušan

SŽ si ale zvolila sama, že chce mít ETCS v té nejrestriktivnější variantě na světě, tj. s defaultním nastavením integrovaných korekčních faktorů v brzdném modelu skrze paket 203 – k tomu ji nikdo nenutil. Na obrázku níže uvádím začátek na DMI indikované permitted speed (dovolené rychlosti) vlaku od dohlíženého cíle s nulovou rychlostí – tedy návěstidlo v poloze Stůj (V = 0 km/h) – pro Railjet, délka 200 metrů, V = 160 km/h, autoblok SŽ, 210 br. %: https://ctrlv.cz/moHN Vysvětlivky: a) zelená – 1500 m, stát Belgie b) šedá – 1450m, stát Česká Republika c) oranžová – 1220m, stát Dánsko… Číst vice »

Vojtěch Suchan

Ono by stačilo zavést L3.

Hynek

No nezapomeňte, že ty obstarožní bobiny tady provozují v pravidelném provozu dopravci jako Arriva, RM Lines, I. G. Rail, dále polští soukromí dopravci kooperující s těmi českými atd.

Miroslav

V podstatě jet někam dnes vlakem je za trest. Na trase z Prahy do Ostravy je za sebou 7 výluk a omezení provozu. Jízdní řád je jen cár papíru. Praktický příklad, začátkem dubna jsem měl tři pracovní cesty za sebou. Nejprve do Karviné. Ostravan z hlavního nádraží – 5 minut před odjezdem naskočilo zpoždění 5 minut a nástupiště 5S, 5 minut po pravidelném odjezdu naskočilo zpoždění 10 minut (obrat od zpožděného vlaku…) a hlášení o mimořádné změně nástupiště… na 3S, davy se tedy přesunuly na nástupiště č. 3, vlak přijel v čase +15. Do Karviné jsem dorazil +40 minut. Další… Číst vice »

babilon

Já jezdívám Praha-Ostrava a dál, na přestupu v Ostravě mám 48 minut. Počátkem roku jsem si mohl dát na přestupu i nějakou procházku, později to byl tak akorát přestup na 10-15 minut a teď už se občas strachuju, jestli těch 48 minut bude stačit.

David

Kdyby alespoň člověk viděl na těch stavbách někoho pracovat – člověk by tak nějak očekával, že na úseku Choceň – Ústí nad Prlicí uvidí v kterukoliv denní dobu kterýkoliv den pracovat stovky dělníků a desítky stavebních strojů – že manekýne ?????

K.S.

To tu ještě nikdo neprská nad rychlíky z Dolního? Podivné…

Brno by opravdu už zasloužilo další nádraží někde v dosahu centra.

Petr Novák

Asi proto, že ony tak jezdí už minimálně měsíc, možná i víc. Navíc, na rozdíl od minulé výluky, dnes už máme i tramvaje ze zvonařky, která je v docházkové vzdálenosti toho nádraží, takže to až takový problém dnes už snad není.

kakov

Tak třeba mě se z dolního jezdilo líp než z hlavního, byť to samozřejmě mělo své stinné stránky, byla tam taková lepší atmosféra…

K.S.

Souhlasím že se z Dolního jezdí líp, dost asi dělá ten široký peron pod širým nebem. Já si třeba říkám že by to chtělo přidat ještě jednu kolej a hranu a pořešit trochu zhlaví, jak jižní, tak severní, tak aby pro oba směry byly dvě koleje a navzájem se to zbytečně nebilo. To je jedna spojka tu: en. mapy. cz/s/bofusotodo Jedna tu: en. mapy. cz/s/fehulolane A pak odbočení kolejí do nové dvojice už tu: en. mapy. cz/s/lujoseseno I když si teď nejsem jistý přesně pozicemi protože už se to proti mapě změnilo. Mohlo by se to nachystat tak aby se… Číst vice »

Gwann

Já teda nevím, ale nádraží, kam se MHD jezdí cca o 10 min déle než na stávající mi nepřijde v ničem lepší…

K.S.

Doba dojezdu/docházky je jenom jeden z parametrů. Za mne je to nádraží přehlednější a přišlo mi i pocitově bezpečnější. Nevím jestli to dělá ten velký peron nebo něco jiného.

kakov

souhlasím zcela s tím, co psal K.S. ani jeden neříkáme, že Dolní nádraží je ideál, to opravdu není, zvláště kvůli té docházce…
ale pocitově se na Dolním nádraží cítím lépe, útulnější, přehlednější, čistější, WC v úrovni nástupišť a s okny, né jako na hlaváku, kde jdete kamsi do podzemí systémem tunelů………

Pavel Skládaný

Jako vtip dobré.

kakov

právě, že to vtip není

Ibragim z Bastru

No a to je právě subjektivní. Já to mám třeba na dolní blíže. …

Pavel Skládaný

To dělá ta malebná zchátralost, bezdomovci a hromady odpadků. To dělá specifickou atmosféru. Jiný názor mají ovšem chudáci výpravčí na noční, zažijí hodně strachu, ztracená varta a různá verbež kolem.

tarten

Brno potřebuje nádraží s nástupními hranami 400 m průjezdnými Praha – Ostrava a Praha – Vídeň.

Pavel Skládaný

Naopak, Brňané jsou nadšení, že se alespoň částečně splnil sen o odsunu a rychlík je zaveze přímo na Zvonařku, resp. do Vaňkovky. Městští otcové stále zdůrazňují, že referenda v tomto smyslu vyznívají jednoznačně.

zdeněk

Jsou blázni. V podstatě nemusí jezdit vůbec.. V době, kdy je třeba šetřit celkem naftu..

Y.K.

naftu? Mezi Prahou a Brnem?

Karl vB.

To je, jak „opsáno z Pelíšků“ – otrava plynem v elektrické troubě. 🙂

zdenek

Omezit spotřebu u aut.

tarten

Fotovoltaické elektrárny zajistí, že se bude moct jezdit aspoň v letní slunečné dny kolem poledne.

jfp

Nejen v letní dny, FVE dávají rozumný výkon prakticky od března do října, podmínkou je jen ta slunečnost aspoň na části území. V létě je sice více slunce, ale zase nižší účinnost díky teplotě, takže nejvíc to dává za slunného dne při 15-20 stupních, nebo v létě dopoledne.

tarten

Vycházím z toho, že v prosinci FVE vyrobily pouhou devítinu toho co v červnu, všechny ty čtyři „zimní“ měsíce to stojí za starou bačkoru.

Pavel Skládaný

Je to otázka pohledu. Spěchálkové jsou pohoršeni, ale zase mnoho lidí si vlak rádo užije coby retro a dnešní jízdní doby efektně simulují jízdní doby Ex Brněnský drak či Slovenská strela před 42 lety. Navíc dnes je pohodlí, možnost pracovat na počítači, takže dobu ve vlaku je možno strávit produktivně. Poměry se rozhodně zlepšily. Ovšem důležitější než jízdní doby je zachovat návaznost přípojů, případná zpoždění jsou špatně omluvitelná.

***** Petr

Návaznost přípojů a dodržení jízdní doby by měl být standart. Za X miliard jezdit stejně rychle jako Slovenská strela z roku cca 1936 , která jezdila čtyři a čtvrt hodiny až do Blavy je směšné i jako srovnání. Mít radost z „efektně simulující jízdní doby“ z předsametových rychlíků s popisovaným komfortem k práci není ani vtipné. Autem za polovinu času a až na místo , tzn minimálně tři hodiny k dobru.

Pavel Skládaný

A ruku na srdce, co s těmi ušetřenými třemi hodinami uděláte? Nebudete vědět, co si s nimi počít a prošustrujete je. To Vám potvrdí každý filosof, např. pěkně o tom psal Erich Fromm.

tarten

Jasně, vynalézat stroj co jede závratnou rychlostí 40 km/h je nesmysl. Co ušetříte oproti času ve formanském vozu stejně prošustrujete.

Dan

Na práci by ty tratě musely být pokryté silným a stabilním mobilním signálem, což rozhodně nejsou. Když se s vlakem zaseknete v Bezpráví (poslední rok běžná věc) , tak si ani nezavoláte… To by se ale operátoři a SŽ museli už dohodnout a začít konat.

Šejdr

Záleží na tom, co ve vlaku budete dělat. Pokud potřebujete telefonovat, tak máte naprostou pravdu – je to velký problém. Pokud stačí občasný datový signál, je to v pohodě. Já si po nástupu do vlaku stáhnu maily a po další hodinu už signál nepotřebuji, protože připravovat odpovědi můžu i offline. Vadí mi jediná věc – po zavedení reklamní videovložky před přihlášením už se nepřipojím k wifi ČD, protože to je v přímém rozporu s bezpečnostními pravidly firemní VPN. Tak holt musím spoléhat na signál svého operátora a vědět, kde se na mobilní data připojím, a kde ani omylem.

Leinad

Já umím pracovat z velké části offline.
Vlastně i maily, android v defaultnim nastavení když to jde (má WiFi) tak synchronizuje, když ne tak řadí do fronty k odeslání. Na noťasi Thunderbird to samé.

Pavel Skládaný

V tomto bohužel máte pravdu, stížností v tomto smyslu jsem si vyslechnul hodně i ohledně trati přes Havlíčkův Brod.

Gwann

Ok, takže hodina navíc, místo 2:30 tak 3:30…a máme si hýkat blahem? Proč se mnohde utratí desítky miliard, aby se jelo o 25 minut rychleji?

Pavel Skládaný

Pochopitelně z mé strany pokus o vtip s vážnou tváří, ale v tomto státě mnoho jiných východisek není. Poslední malá útěcha je, že když člověk jede z/do Králova Pole, kde Railjety zastavují, tak ten časový rozdíl je o něco snesitelnější.

Henrich

Zrovna trasa cez Havl. Brod je taká, že od Kutnej Hory takmer po Brno neni súvisle lepší signál ako 2G.

*h8*

Kde tam přes Vysočinu seriózně funguje vlaková WiFi? A to se nebavím opačným směrem z Brna na Slovensko jen po Lanžhot a pak dál ani ťuk. Takže pro normální seriózní práci NEPOUŽITELNÉ ! ! ! ! !
Nehledím an to, že jízdní doba je nesouměřilená ani s těmi předválečnými vlaky 🙁

Pavel Skládaný

Jak by bylo krásné vrátit se ke knize…

tarten

Bus 2:30 až 2:45. I tam je víceméně možné strávit čas produktivně. Takže není co dodat.

TMa

Takže první rj71 ráno ve 3:56? Slušnej bizár, kde jsou časy, kdy to bylo 4:49 a vlak byl jako teď ve Vídni 8:49.
A kde je D1 expres s časem 2:31…?

Josef Trögl

S tím jsem jednou jel i 2:18, v Brně náskok jako Brno 🙂

Honza D.

Ten ale nejezdil přes Vysočinu. Jinak ty jízdní doby je ostuda, o tom žádná. Téměř na úrovni parního provozu.

tarten

Jste si jistý tím „téměř“?

Stráťa

Proč ne? Je to témeř na úrovní parního provozu, stačí jenom trochu zrychlit. 🙂

tarten

Dostal jste mě 😀 Ale … hmm … opravdu stačí zrychlit jen trochu? 😀

Jan T

Rj 71 si ponechá svůj odjezd ve 4:12.

Jiří Kocurek

Jóo to byl řev, když se nesnížil rozpočet na údržbu, jen se některé akce opozdily.To bylo keců o likvidaci železnice.

Ale běda, když se údržba dělat začne!

rejpal

Údržba se musí dělat, ale musí se koordinovat. A hlavně se na těch nejdůležitějších stavbách musí nasadit více techniky a zaměstnanců, kteří musí dělat a ne se jen opírat o lopaty. Běžte se podívat jak se dělá na západě.

noerf

Na západě by také byli mezi Prahou a Ostravou dvě dvojkolejky. Jedna pro expresní vrstvu osobních vlaků a druhá pro osobní vlaky a nákladní dopravu. V případě oprav či mimořádné události jsou minimálně dvě koleje vždy k dispozici. V ČR máme dvě koleje a mimořádnost znamená zastavení provozu, opravy dopravu po jedné koleji.
A spoléhat na to, že vše vyřeší VRT je alibismus. Místo zkapacitnění hlavních tratí řešíme regionální linky vozící vzduch.

Y.K.

No to nevím, to je dost bláhové. Ani na západě nejsou běžné čtyřkolejky, když pomineme městské úseky s S-bahnem atp. Spíše jsou dost vzácné, ale s organizací výluk a využitím kapacity jsou na tom podstatně lépe.

Tomáš Gottschalk

Třeba Westbahn nebo trať údolím Innu?

Y.K.

Zrovna Westban mezi Vídní a St. Pölten , pokud je mi známo, není klasická čtyřkolejka (tedy vtlačené další dvě koleje do původní stopy), ale nově stavěná „VRT na rakouský způsob“. Společně vedou jen asi 20 km u Lince. Což je malinko na způsob našeho modelu, jen VRT u nás bude na vyšší rychlosti.

Jinak „nejsou běžné“ znamená, že pár jich je, ale není to vůbec typické uspořádání. 🙂

FP1

A ty zaměstnance si vycucáte z prstu? A peníze na tu techniku taky?

tarten

To teda došlo na argumenty. Ze kterého prstu si to cucají na západě?

FP1

To já nevím, asi budou lépe zaplacení, nevím, ale volat po více lidech, když je SŽ ani další firmy nemají, a rozhodně nestojí desítky lidí frontu před bránami, tak je jentak nevykouzlíte.

Frantík

Tak mají opravovat třeba na 2 směny na jednom místě. Bylo by to možná o něco méně efektivní, ale rozkopaného by najednou bylo méně.

FP1

Jo, a tak se objeví křiklouni, že se jeden měsíc dělá ten úsek, dalších 14 dní ten vedle, atd…, a zas bude nespokojenost, proč se toho nedělá víc naráz, to si nevyberete.

tarten

Vy to pořád nechápete. Jde o to, že se má intenzivně dělat celá ta trať, na které je přerušený provoz, a ne zároveň rozkopat i ty, které ji zastupují. To není otázka počtu lidí nebo peněz na techniku, je to věc schopnosti věci zorganizovat a naplánovat.

Franta

Neexistuje práce, kterou nikdo nechce dělat. Existuje jen práce, za kterou nikdo nechce platit.

FP1

Já neříkám, že ji nikdo nechce dělat, ale že nemají lidi (z platových, ale klidně i z dalších důvodů).

Karel JIRÁSEK

Technologie a nedostatek odborných pracovníků to neumožňují. Vybetonovat základ a za hodinu na něj postavit trakční podpěru fakt nejde.

Jarek

Správně je to takto: Samoseto a Onoseto měli už před cca. 5 lety uvést do provozu VRT v rozsahu Střední Čechy + Polabí, zároveň 10 let už je v provozu tunel v Brandýse. Stejně tak R35 před deseti lety dosáhla Olomouce (dálnice zvládá sám Onoseto jako víkendové brigády). K tomu, aby to Onoseto a Samoseto zvládli, by ovšem museli začít s přípravami někdy okolo začátku století (doba opoziční smlouvy) a když si vezmete v jakém stavu v té době dráhy mentálně nacházely, tak jej to opravdu nerálná představa. (Až roce 2010 Metransu vyhrál mnohaletý boj s modrými zastánci zaprděného klídku… Číst vice »

zdeněk

Jo. Tak zavřít úplně koridor na Brno. A ještě k tomu dělat další výluku na nejhustším místě. To říkam můžou ty vlaky v podstatě zrušit. A jezdit busem. A je spousta jiných míst v síti. Které jsou v úplně jiném stavu. PS zrovna poláci ve Wisle. Celé to vezmou bagrem. Vod podlahy. S elektrifikací. A vyřešené. A určitě z europeněz. K tomu modernizace na Těšín. Opět vodpodlahy. Polsko má dávno nakoupený Patriot. Bude dodán.. 250 Abrams.. K 1000 tankům.. U nás se žvatlá.

Pepa Pešek

Sabotáž železniční dopravní cesty opět nadržuje Janxurákovi. Bohužel je v politice víc doma, než by měl být…

Josef Trögl

Teď má zase Černého Petra Regiojet, takže si budou chvíli kvit.
Naposledy jsem jel vindobonou před dvěma týdny a mezi Kolínem a Brnem jsem zkrátili jen asi minutu zpoždění přivezenou z Poříčan. Snad to přinese trochu více dochvilnosti.

Tomáš Gottschalk

Bohužel žluťák to nadržování nedokáže marketingově využít a skoro ffšechny busy posílá vopruz závlekem přes Iglau.

Leinad

A jak to dělá? Situace kdy RegioJet dostal neoprávněně přednost?

Kamui

Kdyby nebyla současně rozkopaná i trať přes Lysou, daly by se dálkové vlaky trvale odklonit tudy, dokud nebude na koridoru hotovo. Bylo by to sice delší, ale bez výluk a tudíž s minimální šancí na zpoždění.

Bert

Ano, ona ta trať ani není zas tak pomalá. Teoreticky by tam v bezvýlukovém stavu asi šlo dosáhnout jízdní doby Praha – Koín kolem 45 – 50 minut, což je podobné jako současné GVD Praha – Kolín a rychlejší než se zajížďkou přes Sadskou. Problém by bylo zabezpečovací zařízení a konfigurace stanic kvůli nemožnosti rychlého předjetí osobnho vlaku.

Jarek

Trať přes Lysou je slušně zasekaná zastávkovými vlaky a na cestě je i úzké hrdlo na Balabence. Možná byste vyhrabal 1-2 trasy za hodinu (a ještě je otázka jak dobře byste se do nich trefil).
Plus mi není jasné, jestli je výlet přes Lysou časově kratší než případné zpoždění na 010.

Pacicka

Hrdlem je jednokolejka z Vysočan na Skály teď během stavby. Tam nic navíc nedostanete…

Jarek

Bavíme se o situaci v příspěvku výše – „kdyby nebyla rozkopaná Lysá…“

Tonda Sehnal

Jsem velmi, velmi rád, že náš nový ministr dopravy zvolil jednu z prvních zahraničních jízd cestu vlakem na Slovensko. Aby zažil cestovní rychlost mezi dvěma největšími městy 60, 65, 70, 80 km/u, rychlosti vyšší než 100 nesouvisle vždy v délce do 10 km, rychlostní propady pomalýma jizdama 30(50) km/u, jízdu po svršku z roku 1980…
Vlastní zkušenost je daleko lepší stohy papírových prohlášení, tisíce Powerpointových prezentací, desítky rad moudrých poradců…
Viděl, zažil. Teď pracovat 👍

Jiří Kocurek

A Správa Železnic je v tom nevinně. Protože jí ministr neřekl, co, kde, kdy a jak mají dělat.

David

Ministr sice zažil, ale manekýn je ve funkci pořád ……

Pavel Skládaný

Cestovní rychlost není jediným kritériem. Titanic plul rychlostí 38 km/h a přesto byl vyprodán.

tarten

Většina lidí chápe, že právě rychlost je to, co železnici může držet ekonomicky nad vodou. S nynějším přístupem SŽ skončí jako ten Titanic.

Franta

Tím se proboha pokoušíte sdělit co???

Pavel Skládaný

Když jsem se před lety jednoho zasloužilého soudruha na ministerstvu dopravy ptal, proč je rychlík Pardubice-Liberec draží než spěšný vlak (o 16 Kč příplatku), přestože jede o 20 minut déle, dostalo se mi pro Vás vytoužené odpovědi: „Rychlost není jediným kritériem“. A druhá perla“ „Vyšším jízdným se reguluje nástup do vlaků vyšší kvality“. Zkuste se tím utěšit. Vím, je to čím dál obtížnější, šéfové nás na služebních cestách honí k výkonům, ale železnice tomu vstříc nevychází.

Jarek

Tak ministr asi byl schopen pochopit – narozdíl od vás – že se jedná o odklonovou trasu, která bude v provozu ještě 8 měsíců.
A nevím, jak myslíte to „teď pracovat“ – jestli máte pocit, že se nemaká, běžte jim to ukázat: https://www.my-swietelaci.cz/

tarten

A loni také. A pak také.

***** Petr

To není ministr železnic ale dopravy. Letecká a silniční relativně fungují , vodní odpovídá významu. Nikdo nikdy nebude sypat naráz miliardy do tisíce km lokálek , opravovat koridory a k tomu stavět VRT. Problém je čistě dráha sama sobě , kde má každý svoje priority a omezený pohled na svět. Do kolejí drah se investovalo od převratu cca 140mld korun , tj o cca 50 méně než do silnic a výsledek vidět skoro není.

K.S.

Jen pro zajímavost, máte to jenom do státních silnic, nebo všechno dohromady. Ono něco se do silnic sype i z rozpočtů obcí a krajů a asi to nebude zrovna málo.

PetrN

A stejne je pro nej priorita silnicni doprava a „dostavba dalnic a prazskeho okruhu“, a o zeleznici puvodne ani slovo(ono co taky jineho cekat od ODS, ze, pro jejiz predstavitele typu Necas nebo Kikina je verejna doprava akorat socka nebo „levicovy produkt stejne, jako zahradni salat“ 🤦‍♀️)

Jan Hojsák

Pane, četl jste vládní program? V něm se píše o železnici více než dost.

Vnímání veřejné dopravy se za posledních deset let změnilo, jinak bysme tu teď nediskutovali; tento deník existuje od r. 2017 a je citován poměrně často v České Televizi.

Nemyslím si tedy, že by veřejná doprava byla pro politiky levicovým produktem.

PetrN

Vyychazim z rozhovoru s tim panem po jeho jmenovani. Mluvil o prioritach nekolik minut a vsechno jen a jen silnice, tzn priorita tohoto pana je jasna. Program je car papiru psany pred volbami, ktery nic nezmanena, ale nic co Kupka rekl je jasne, kde je jeho priorita. Zeleznice az na osme koleji.
K te posledni vetr: Rozhodne jsem nemyslel vsechny politiky, ale bphutel Kupka je typicky priklad automotodebiloto politika, jako byl treba Necas nebo jako je Udzenja z Prahy.

Jarek

Nevěřím vám ani slovo, zase laciný hejty.
Na železnice i silnice placené ze SFDI jdou srovnatelně velké investiční peníze přestože výkon je 9:1 ve prospěch silnic.
O tom bych moc nekdákal, než si toho opravdu „automobilová lobby“ všimne.

PetrN

Co myslite tim tajemnym slovem „vykon“? 🤔
A co konkretne mi neverite? Rozhovot s Kupkou po jeho jmenovani ministrem je verejne dohledatelny na internetu, tak co mi na tom chcete verit? Najdete si ho, to je tak jediny, co vam mohu pratelsky poradit pred tim, nez vas budu mit za hlupaka :).

Hynek

O Českou televizi bych se zcela neopíral. Je to tak velké médium, že když udělá chybu nebo si zavede chybu do své linky a není uvnitř, kdo by si toho všiml a zjednal nápravu, tak to chyba se stane a propluje ti množstvím informací tak, že se to v něm ztratí. Viz někdejší vystoupení Jiřího Vokáče Čmolíka v této televizi, jistě kapacity v dřívějším i současném oboru a člověka morálně čistého jak list papíru.

Hynek

Oprava a úprava chybného znění části souvětí mého předchozího komentáře: „tak se prostě chyba stane a propluje tím množstvím informací tak, že se to v něm ztratí.“

Pavel Skládaný

Ovšem je to divné. V novinách čtu, že program se píší, plány se plní, delegace setrvávají v družných rozhovorech, ale objektivní kritéria se nějak nelepší a nelepší.

Laborec425

Nejhorší je to český myšlení. Všude na západ od nás (a nejenom) se řeší především železnice, příměstská doprava, MHD, cyklopruhy, cyklostezky. U nás přesně naopak a vše ostatní je moc ekologický a ekologové jsou největší zlo. Český myšlení, které se změní možná za 200 let.. možná.

Jiří Fišer

V současné době mezi Prahou a Brnem doporučuji autobus místo vlaku. Jede 2 hodiny a 30 minut a je i o 100 korun levnější. Kdo volí vlak pozor na odjezdy z Brna. Musí se kontrolovat. Před 14 dny odjížděla i Vindobona z dolního nádraží. Slušně jsem se proběhl. Jinak i přes dlouhou jízdní dobu vlaku je třeba počítat se zpožděním. Ve čtvrtek RJ 40 minut. Minulou neděli Vindobona přes 2 hodiny. Už by bylo načase nějaké zlepšení. Ale opětovným prodloužením jízdní doby vlaku asi ne.

Pavel Skládaný

Takže nabádáte k přechodu z elektrické na motorovou trakci a zvyšování uhlíkové stopy…

***** Petr

Tak si spočítej celkové zatížení na přepravenou osobu , ne na hypotetické obsasení vlaku během celého týdne.

PetrN

Pokud narodni dopravce, akciova spolecnost, ma cenik takovy, jaky ma, je nabadani k prechodu ma autobus zcela na miste m

Frantík

Myslím že v tomto ohledu je to úplně zanedbatelné. A motorová je každá trakce.

Pavel Skládaný

Takže elektrická lokomotiva jezdí na naftu?

Vašek

No, určitě je situace lepší, než před těmi třiceti lety. zatímco kdysi si lidé při cestě nudou okusovali nehty a v létě se potili ve vedrech, dnes mají vozy klimatizované a hlavně, mají wifinu, takže kam spěchat. Naopak je jízdní doba ještě krátká.

ABC

Tak. Wifina je tam přece proto, aby všichni mohli cestou pracovat! Čím déle pojedou, tím více vydělají! Takže by to jízdné mohli klidně ještě zdražit.

Jarek

Můžete i chrápat nebo chlastat pivo – dle vkusu každého soudruha.

Moni

nevim kudy jezdite vy, ale ja se v mezinarodnim rychliku ceskych drah na wifinu opravdu spolehnout nemuzu. travim ve vlaku 4 – 5 hodin a kvuli praci by se ta wifina opravdu hodila. v lete si kvuli klimatizaci, nesmyselne pustenou na vysoky vykon, vozim obleceni navic. take neni vyjimkou, ze na zakoupene misto (mistenka) si stejne nesednu, protoze v danem vagonu nejede klima nebo elektrina nebo je tam moc zima nebo moc vedro…. sice take jako asi i vy nerada specham, ale chci travit cas jinak, nez ve vlaku vice nez je nutne. bohuzel zpozdeni, ktere je spise norma nez… Číst vice »

Dan

Jenže to by musel na trati přes Vysočinu dostačující signál. Když se jedna stránka načítá skoro minutu (jestli vůbec), tak se pracovat opravdu nedá.

Poudy

Tak si to wifinu nejdřív vyzkoušejte 😉 je to tragédie, dobré možná tak na Twitter.. na práci ani omylem

*h8*

Tak zrovna WiFina rozhodně po cestě přes Vysočinu nefunguje spolehlivě. A pokud chci jet z Brna opačným směrem do Budapešti, tak za Lanžhotem mám útrum kompletně také. A mohu si maximálně okusovat ty nehty

Laborec425

Číst knihu Vám nic neříká? Pozorovat krásnou krajinu kolem ne asi taky ne. Jo, pořádnej akční film s co nejvíce mrtvolama, to jo? Aby se páníček nenudil 🙂

Roman Svačina

Čist tento článek v době kdy jsem zrovna ve Varšavě řešil cestu vlakem do Gdańsku, je silná káva hned po ránu. Warszawa -Gdansk je jízdní doba 2:30…

Kamui

Na druhou stranu, ono se to Polákům staví v těch jejich nekonečných rovinách. Tam to není jak u nás, kde budoucí VRT přes Vysočinu bude samý tunel/most/zářez.

Josef Trögl

Ano. Několikrát jsem projel dálnici A4 napříč Polskem až do Lvova (teď se tam asi hned tak nepodívám) a člověk by usnul – volant je skoro zbytečný a tempomatových 140 km/h je potřeba snížit jen u sjezdů, kterých není tolik jako u nás.

Jarek

A kolik je jízdní doba když se z Varšavy do Gdaňsku jede odklonem?

Gwann

Já si pamatuji Torun-Gdansk asi dvě a půl hodiny…

Daniel

Nic nového. Vlaky mají zpoždění už od 27.3. 2022… Nevidim smysl tohoto článku.

ondra

Nového je na tom to,že státní dopravce se na to už nemohl dívat a raději posunul odjezdy z P. hl.n. o 15 dřív. Otázkou zůstává,zdali to bude mít nějaký přínos. Nyní např EC s odjezdem v 17,12 naprosto běžně plus 20 min na „Pragotronu“,reálně však plus 30 min-tedy už v čase odjezdu „blanského“ rychlíku,který tedy opravdu vyjíždí včas,ale jízdní doba do Kolína někdy i 80 min.

Laborec425

Nemyslel jste od 27. 3. 1992? 🙂

Karl Von Bahnhof

Hele ale hlavní je, aby vozy uměly aspoň 200 km za hodinu, ne? 🙂

tarten

Chtěl byste to raději absolvovat pospojovanýma regionovama, jako se jezdí na Kladno?

Souhlas k posunu

Proč rovnou nenapíšou 4 hoďky(i přes nataženou jízdní dobu to tak díky výlukám opravdu je) a každá minuta dolů by byla vlastně úspěch 🙂

Mirek Zv.

Ať už jde Ministerstvo dopravy fakt do prdele. Sleduji to jen na Vysočinách, se kterými tedy žádná změna nebude. 30-40 minut zpoždění v Kolíně standard, většina přípojů v tahu, za 2 hodiny jede další. Tak lidi pojedou do Humpolce z Kolína 4 hodiny? Z Prahy totéž, i když se občas něco dá řešit autobusem. Jenže spousta lidí vůbec neví, že do rychlíků směr Kolín nemá sedat. Přitom je řešení tak jednoduché, jeden směr (z hlediska špičky vedlejší) vést přes Nymburk. Zpoždění pak bude jasně dané a odjezdy se případně mohou posunout. Když už se tedy do Kolína musí jet 70… Číst vice »

Paolo

Predchodcove na MD at jdou do prdele.. vsichni–dlouhodbe zanedbavane veci a pak se neni cemu divit..jinak souhlas s jinymi diskutujicimi…. at tam daji rovnou rea vsichni 4 hodiny a n marketingove pod 3.30… na pohadky je na foru kazdy stary

Jiří Kocurek

Nejsou náhodou letošní výluky plánované před listopadem 2021?

Leinad

ANO, je líp.

Šašek

🚂To je docela smutné, protože železniční spojnice dvou největších měst v ČR je ohromně důležitá. Stejně jako dálnice D1, jako spojnice tří největších měst v ČR. Doba jízdy+jízdní komfort=kvalitní cestování.🚗

Ondřej Holub

K té lince R9. To je ještě nějaká další změna oproti změně platné cca od 27.3.? Nic jsem nenašel ani v jízdním řádu ČD (ale je fakt, že tyto změny se obvykle tají do poslední chvíle). Měl jsem za to, že odjezdy/příjezdu většiny rychlíků z/do Brna dolního nádraží (a poloviny os. ve špičce) souvisejí s jednokolejným provozem mezi Židenicemi a hlavním.

Každopádně jsem zaznamenal už tento týden (od 11.4. do 14.4.), že“zmizely“ EC, na které musí jinak mezi Tišnovem a Brnem čekat os. vlaky. Ale to mohlo být jenom běžné zpoždění (nebo zpoždění související s výlukou zmiňovanou v článku).

Domis

Je to tak, na R9 se nic nemění, tam platí odklony na dolní. n. od 27.3. (což není v zásadě ani prodloužení jízdní doby). Článek jen smotal dvě nesouvisející věci.

KrizeVychodniSpolecnosti

SŽ – vraťte se s námi v čase i vy!

Aleš K.

Je mi temer jedno jak dlouho pojede, dulezite je ale aby prijel na cas dle jizdniho radu!

Tom

Tohle si ti přiblblí časohoniči pořád nechtějí uvědomit. V cílové stanici mám přestup, nebo plán na další aktivity a cennější je to stihnout včas.

Martin Chovanec

Já bych na ty aktivity měl raději o 3 hodiny víc času. Ale samozřejmě, pokud jedu do Brna s cílem stihnout vlak zpět do Prahy, tak je rezerva ještě velká.

Martin Chovanec

Ještě doplním, že pokud je toto omezení zavedeno pouze na nezbytně (ne)dlouhou dobu, pak je to asi menší zlo, než 2 roky táhnoucí se série výluk

Domis

Ale toto omezení mělo být zavedeno od začátku výluk Poříčany-Velim. Teď se to zavádí jenom proto, že OBB už zase došla trpělivost s včasností českých vlaků. A ostatní zpožděné vlaky na Ostravsko se neřeší.

Pacicka

No bohužel to do šotoušů hustí na vysoké, ti pak nastoupi k objednatelům, kteří pak to „k vohniježdění“ vyžadují…

kakov

pánové uvědomte si, že zrovna tohle není o volbě buď a nebo, tj. buď dlouho a bez zpoždění nebo rychle a se zpožděním, ono totiž není jedno jak dlouho,

v delším horizontu má být cíl dosáhnout krátké jízdní doby s požadovanou spolehlivostí, druhá věc je sestavování GVD, ve kterém se jízdní doby nestíhají to je samozřejmě špatně

Laborec425

Nějak na to nejdůležitější manažírci z Český republiky zapomněli. Asi potřebujou víc peněz, aut a bazénů pro své velice úspěšné rodinky a nic víc je tak nějak nezajímá 🙂

Stráťa

Příjezd podle jízdního řádu je snad samozřejmost a důležitá je právě ta rychlost. Teda alespoň by to tak mělo být. Jenom česká železnice zkouší soutěžit s koněm v době kdy mají všichni auto.

Aleš K.

Bobuzel to samozrejmost neni. I tech 10-15 beznych minut navic muze byt neprekonatelna komplikace pro zbytek cesty.

Adrián

Nie je to samozrejmosť všade. Na takom Slovensku sme častokrát radi, že vlak do cieľa vôbec príde. Nechcem sa tu teraz baviť o tom prečo, začo, načo,…, len chcem poukázať, že sú aj krajiny oproti ČR, ktoré sú na tom hrošie 🙁

kakov

a co tím chtěl básník říci?? že nemá smysl železnici v čr zlepšovat, protože v sr jsou na tom hůř??

Adrián

Iba to, že práve postupné zlepšovanie je cestou k úspechu. Máme sa od ČR čo učiť, napriek tomu, že to tiež nejde vždy dobrým smerom.

Mirek Zv.

Tys dlouho nejel z Prahy do Kolína, viď?

Původní Pražák

Někomu nevadí strávit ve vlaku na cestě tam a zpět mezi 200 km vzdálenými městy 7 hodin a pro ty ostatní je tu dálnice.