Pomalá cesta k rychlejší železnici do Liberce. Projektuje se jen pár kilometrů
Nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Žádný úsek nové trati dosud nedospěl do povolovacího procesu.
Žádný úsek nové trati dosud nedospěl do povolovacího procesu.
Nevím o co jde. Vždyť první vlak přijel do již Liberce 1. května 1859. takže od té doby mohou jezdit vlakem.
Až na tu maličkou chybičku odpovědi SŽ by se to dalo.
„Správa železnic po schválení studie proveditelnosti uvedla, že se stavbou počítá v příštím desetiletí.“
Správně má být v příštím století 😉
51 miliard dnes, takže reálně 100 a jízdní doba bude delší než autem dveře-dveře dnes. To si dělají srandu, nebo ty prachy vytáhnou z klobouku?
Argument, že je auto dveře dveře rychlejší než vlak je absolutně lichá, protože to je vždy (pokud nebydlíte přímo na nádraží a váš cíl není také na nádraží). Podle tohoto argumentu bychom mohli zrušit kompletně celou osobní železniční dopravu u nás.
co takhle to vzít přes ministra a řsd?
To by se krom urychlení, dočkalo nejspíš i nižší ceny.
Třeba cena za další úsek d11 muže spadnout až o miliardu dolů, dle toho koho vyberou, u SŽ to nejen že trvá, ale cena nakonec vyletí klidně pomalu 2 násob nahoru.
Takhle to vypadá, jako by sž byla jen banda mužských přirození. 😀
Z Prahy do Liberce hodinu vlakem již v roce 2100 😎.
Optimisto:)
Takže 070 s dieslem na věčné časy? Může mi někdo erudovaný vysvětlit, proč se tedy alespoň nezmodernizuje (nebo alespoň „prostě“ nezadrátuje) 070? Než se tohle postaví (Pha-Mb přes lysou) tak se dvacet let s touhle tratí nic nestane? Přestávám tomu rozumět :-/
Prostá elektrizace 070 neprojde ekonomicky vzhledem k tomu že v plánech je ta novostavba přes Milovice (to že reálné termíny její výstavby se ještě mnohokrát posunou nehraje roli), kromě toho je tam technický problém u letiště Kbely a také to chce řešit nedostatečnou kapacitu pro příměsto, což by prostá elektrizace zakonzervovala včetně nízkých nástupišť atd. Takže je to smutné ale asi spíš ne…
My se jednou uplánujeme a já si jako mladý naivně myslel, že je těm nesmyslům po KSČ konec, achjo. Jako 070 je a bude hkavně pro příměsto, Neratovice, Mělník, další velký obce. Dráty+aspoň obnovení zrušených výhyben do Všetat nemá s t na Liberec nic společnýho.
Zkuste stavět rodinný domek a nemít plány. Firmu na to neseženete.
Ono už není kde křížit. Na křížení máme Satalice, Čakovice, Měšice, Neratovice a Všetaty. To jsou úseky po 5min jízdy. I tak se tam víc vlaků už nenarve…
Tak myslel sem prostou elektrizaci aspoň v úseku Čakovice->Neratovice, kde se zatím nic ani neplánuje a jen se o tom mluví. A samozřejmě zdvojkolejnění Skály->Čakovice (na což se už dělá studie) včetně zahloubení u Kbelského letiště. Ta studie vyšla dvojkolejně až do Nera právě i s tou novostavbou (varianta Deko myslím) a podle toho se to bude realizovat. Ale pořád se mluví že nejprve se bude realizovat větev na Boleslav (přes Milovice) a pak až na Neratovice. Takže se reálně bavíme o dalších deseti letech (minimálně) kdy se zde nic nezmění? Ta trať je na hranici kapacity a přitom má… Číst vice »
Přestaňte fantazírovat, je to naprosto nereálné. Vždyť v Liberci není elektrifikace, to je nebetycna ostuda a hanba!! Co nejrychleji zadratujte, nejkritičtější místa upravte a nejdéle za 4 roky hotovo. Tento scénář by byl reálný klidně i v Polsku. U nás to bude tak, že se za pět let nezmění vůbec nic.
Poslední kraj bez elektrifikace, pomalu se smiřuji s tím, že železnice v Jizerkách za mého života neztratí nic ze svého romantického nádechu…
Proč vůbec severní Čechy dodnes elektrizované nejsou? Myslím už od dávných dob za komunistů, když se elektrizovaly tratě typu Jihlava – Budějovice?
Upřímně za komunistů nebyly elektrizované prioritnější tratě typu Chomutov-KV, Brno-ČT nebo Brno-Přerov/Olomouc…
CB-Jihlava se elektrifikovala proto, že se tudy vozilo ve velkém uhlí ze Sokolova na Moravu, které se už nevešlo na totálně přecpané tratě přes Prahu a kolem Labe.
Jestli nakonec nebude lepší narovnat a zadrátovat 070 přes Neratovice, než čekat na všejanskou dalších 30 let.
To stejně vyžaduje proaktivitu SŽ na tvorbě potřebné dokumentace. A i v tomhle případě by byla na úrovni 0 – čekám na signál, a ten z nebe nepřichází a tak čekám dál. 😀
Otázka, kolik již uplynulo času od schválení dvoukolejky do Neratovic a co se od té doby reálné stalo, by byla ještě mnohem zajímavější, než ve vztahu k Milovicim…
Hlavně dvoukolejka+použitelný jízdní řad do Neratovic, Mělníka má skutečně reálnou šanci snížit počet aut v Praze, když tam pojede každých 15 min. ešus spousta lidí to auto nechá doma…ale radši vedle kňučíme, že se v Praze staví dálniční okruh pro mezinárodní tranzit, protože by pak přijelo víc aut…
A kolik uplynulo času od prvního plánování elektrifikace Praha – Domažlice (1955). Plánování je opravdu argument jak víno.
Již brzy vlakem do Liberce!
Klíčové termíny pro vytvoření pestře barevné PR prezentace v powerpointu: přidaná hodnota, zásadní posun, revoluční počin, implementace ETCS, 22.století, Česko na železniční mapě Evropy, udržitelné terminály, ESG.
Uprostřed parády otočných křesel
sešli se k poradě výrobci hesel.
A domů jeli superbem. Přece nepojedou „sockou“.
Mě by zajímalo jak dlouho bude pan ministr dopravy Kupka přehlížet tenhle nehorázný bordel a šlendrián možná i obrovská lenost, kterej ve vedení této organizace je. Vždyť už je to do očí bijící rozkrádání peněz ze silnic se přesunul na železnici správa železnic to má úplně na háku pokud by tímto stylem pracoval soukromník tak už dávno zkrachoval hlavně že mají teplá místa a jistý plat ze státního rozpočtu je to ostuda této země
Ministr Kupka? Jak můžete chtít aby král šlendriánů napravoval své podšlendriány? Optimisto.
Je mi 68 roků, Léta jsem pracoval na poště na nádraží v Liberci. O tom zrychlení Liberec – Praha se mluví „století“ slyšel jsem už za normalizace v sedmdesátkách, osmdesátkách. Já se toho nedožiju. V dnešním finančním srabu státu to jsou zase jenom kecičky před volbami. Hezký den.
začátkem osmdesátek se mluvilo o zdvojkolejnění a elektrifikaci trati Turnov Liberec jako o projektu strategického významu
A to nemuseli řešit pozemky, „vyvlastněno“ už měli, dokonce je to nestálo ani korunu. A když potřebovali, tak na majitele poslali mlátičky, on už se vystěhoval, aby děcka mohly na školy. Nebo mu rovnou dali umístěnku, aby musel 3 hodiny dojíždět, jó to byla… totalita.
V téhle republice nic nebude… vše se vleče, vše je předražené, a politici jen tlachají…
Zrovna u dálnic se ukazuje s Mátlem, že to jde a nemusí to být předražené.
Hlavně trať Ostrava Frýdek Frýdlant. 2023 téměř 2024. Nula bodou.
V původní stopě.. Eurodotace v.. 20 let..
Přesně tak, přestěhujte trať na sever Moravy a uvidíte, jak bude rychle nová trať postavená, rekonstruovaná, elektrizovaná, …. Na severu Čech ji nemá kdo protlačit, skoro všichni potentáti ve vládě současné i v několika předešlých jsou z Moravy. Příklad: regionální trať Olomouc – Uničov.
Když je ještě čas tak ať to zkrátí z 69 minut na 59 minut!
Neboj, dočkáš se, od 29.10. bude vše jinak o hodinu, nejen o 10 minut.
Zeleznicni spojeni do Liberce je ucebnicova ukazka skutecnosti, ze kdyz se nechce, je to daleko horsi prekazka, nez kdyz to nejde. Na to druhe se muzou casem objevit nove technologie nebo zlevnit ty dosud prilis drahe, atd. Na paragraf 1 v SZ a na MDzrejme lek neni.
A není on ten Liberec i učebnicovej příklad toho, že ne prostě všude musí jezdit z Prahy vlak? Pokud to jde rychle po silnici a kapacitně to postačuje, tak je otázka zda to pak stojí za ty peníze. Je to přesnej opak spojení Praha-Ostrava, kde naopak vlak jasně kraluje.
Vzhledem k plánům o rozšíření D10 na tři pruhy bych s tím dostačujícím silničním spojením značně polemizoval
Kapacitně to postačuje… no nevím, dálkové a integrované busy tam jezdí pomalu na dohled od sebe a včera ještě v 8 večer byla z Benátek nad Jizerou do Staré Boleslavi místy stojící kolona, zdržení tak půl hodiny. Jakmile bude použitelná železnice alespoň do Boleslavi, o cestující rozhodně nebude nouze.
Jenze ono to kapacitne zdaleka po te dalnici nepostacuje. Znacnou cast ji chtej rozsirovat na tri pruhy. Pokud to udelaj, nejspis se zjisti, ze ani obri parkovaci kapacity na Cernaku nestacej, atd.
Ze ne vsude je treba vlak je pravda, ale mezi krajskymi mesty navzajem a krajskymi a hlavnim by rozumne vlakove spojeni byt melo.
Určitě ne, D10 je téměř na maximu kapacity a když se na D10 nebo I/35 stane nějaká nehoda nebo z ničeho nic napadne sníh a silnici zablokujou kamiony (viz poslední zima) tak není vůbec žádná alternativa.
Alternativa v podobě vlaku, který ten sníh zablokuje úplně stejně?
https://www.zelpage.cz/zpravy/5494
Coz o to Liberec, ale problemy s kapacitou jsou na D10 mezi Prahou a MB. Kdyby aspon do te Boleslavi byla dobra prima dvojkolejka, tak to zrychli jednak cestu do Liberce, ale hlavne vytvori smysluplny S-bahn MB-Benatky-Brandys/SB-Praha, a efekt by byl podobny jako u trati Praha-Kolin. Proste dobra rychla radialni regionalni zeleznice v okoli Prahy je prototyp jevu „Build It And They Will Come“.
To rane stadium pripravy investic na SZ je tak pomale, ze z toho ma clovek nechut jezdit vlakem kvuli pomalym trasam (Praha – Liberec, Brno – Jihlava, Praha – Karlovy Vary aj.). Jak psal dole Tomas Zaruba (a vsichni to nelogicky vyminusovali), neni jasne, proc se nejprve zpracovava jedna verze projektu pro centralni komisi pro Minosterstvo dopravy (nevim, jak se jmenuje – mozna vyhledavaci studie) a nasledne teprve zamer projektu, po nem teprve DUR – to je tak hrube neefektivni, ze to je vyhazovani penez za projekcni cinnost.
Jasněji může být po pohledu do výsledovky projekčních firem, zejména té, která má pravomocně odsouzeného bývalého obchodního reditele.
Já už bych to nestavěl, než se SŽ rozhoupe, bude vyřešeno teleportování osob i zboží…
Stát něco v roce 2018 slíbí a o pět let později nemá hotovou dokumentaci pro územko. Myslím, že to krásně dokladuje zmar na SŽ. Tak hlavně, že je Kupka s organizací spokojený.
ODS, ale ani většina ostatních propagátorů konzumu, zlepšení železnice nepotřebuje.
Psal jsem ti již opakovaně: SŽ by měla být rozdělena, aby byly zřetelné zvenčí toky peněz v této státní černé díře. Údržba zcela oddělit, řízení provozu do samostatné jednotky, administrativní části jasně rozdělit do divizí nebo také oddělit. A stát prostřednictvím ministerstva by měl dávat jasné úkoly co mají tyto organizace dělat a kontrolovat plnění těchto úkolů. Tedy pokud ministerstvo řekne, že rychlejší spojení do MB se má připravovat, tak má to taky vyžadovat, a pokud to není tak konat…. A to samé s pokračováním do LB. Pokud to není priorita, tak ať to ministerstvo nedává do plánu, nebude se… Číst vice »
Rozdělení investičních a údržbových peněz vede k tomu že se navzdory logice „za každou cenu“ udržuje co se už udržovat nemá a mělo by projít rekonstrukcí nebo naopak neudržuje to co by si údržbu zasloužilo protože investičních peněz je moc – to často vidíme v poslední době kdy se místo pravidelné údržby spoléhá na opakované rekonstrukce z dotačních peněz…
Takže rozdělení je špatně, protože i bez něj se děje to, co se bude dít po něm. Aha.
Odporní aktivisti, NIMBY a vůbec všichni tihle potížisti…
Otázku proč po schválení SP musí být před projektováním ještě ZP už (si) někdo položil?
Můžete mi vysvětlit co si představujeme pod označením SP? Normálně to stavební povolení a to je zcela jasné až po ZP, tedy schválení záměru projektu.
Jinak v případě těchto obou projektů se obávám, že největší potížisté sedí v státních organizacích.
SP je studie proveditelnosti. To je taková specialitka, že po schválení studie se zpracovávají ještě záměry projektů a schvaluje se to celé znova jak u blbecku a ještě to schválení trvá minimálně rok a ještě MD na tomhle totálním nesmyslu trvá.
Takže nejdříve vyčistit MD a pak SŽ
A abych nezapomněl sfdi zrušit úplně, naprosto zbytečný útvar.
Proč? To není projekční instituce.
Jasně, ať si SŽ hospodaří jen s tím, co si vydělá. Nechcete si jít raději leštit, když o tom zjevně kulový víte?
A studie proveditelnosti u dalnicnich a silnicnich staveb neni? Jen u zeleznicnich?
Studie proveditelnosti na dálnice byla schválena v roce 1963, od té doby se jí snažíme dokončit.
Jinak obecně u silnic je to stejně „rychlé „, ale je většina staveb jsou už roky schválené , ale jinak je to samozřejmě stejná tragédie.
Například obchvat Náchoda. SP schválena 2006, ZP schválen 2013.
Jasně, v roce 1963 byly v plánu 2 dálncie do Německa.
Ještě tu o D43, která se do ZÚRky JMK zanášet nemusela a Patrik jim to odkýval.
Ano byly, jedna D6 do NSR a jedna D8 do NDR. D43 nebyla není a nebude dálnice ani to nebude D43.
Má Vysokovská spojka schválený ZP?
Ta nemá ani studii proveditelnosti.
Strejcové na KHK zřejmě stále nepochopili pravidla hry pro stavby mimo VRT a TEN-T. A je to škoda.